Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero tulossa lapsihaaveiden vuoksi

Vierailija
28.12.2019 |

Masentaa ja ahdistaa ajatus että täytyy erota.

Ero on tulossa koska suhde ei toimi ja kumppanini kanssa olemme täysin eri mieltä perheen perustamisesta ja lasten hankinnasta.

Puoliso ei halua koskaan lapsia. Masentaa koska meillä oli kaikki.. kaikki minun unelmani ovat täyttyneet. Mutta en vaan pääse yli siitä että en saa edes yrittää perheen perustamista jos jään nykyisen kumppanini kanssa suhteeseen.

Miten tällaisesta erosta voi päästä ikinä yli. Koko ajatus masentaa minua niin paljon että en suostu edes ajattelemaan eroa käytännössä.

Sanokaa jotain mikä auttaa. Miten ihmeessä mä jaksan ja selviän tästä.. yleensä olen se ihminen jolla on aina ratkaisu ja aina tsemppaamassa toisia. Nyt olen aivan lamassa. Tuntuu ettei ole tulevaisuutta ja suorastaan mielummin kuolisin kuin eroaisin. Ymmärrän täysin ettei nämä kuolema ajatukset ole normaaleja.

Eron taustalla on myös se että kumppani muutti mieltään eli minulla on myös petetty ja huijattu olo. Se vie osan voimista. Ymmärrän että mieli voi muuttua, mutta raskasta se on yhtäkkiä hyväksyä että btw en ikinä halua lapsia. Mies on 37 ja minä jo 36.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella paska temppu mieheltä. Ehdotan, että jätät miehen ja marssit heti maanantaina hedelmöitysklinikalle ja hankit lapsen yksin. Löydät kyllä kumppanin myöhemminkin, mutta lasta et saa enää myöhemmin.

Vierailija
22/44 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on kusettanut sinua, ja sulla on jo sen verran ikää, ettei aikaa ole hukattavaksi. Jätät miehen ja menet hoitoihin yksinäisenä naisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama ongelma m viime kesänä, halusin avoauton, tuntu että kesä menee hukkaan ja elämä.

Mutta sain onneksi järkeiltyä että ei se ole kuin pari kk kesä ja sitten takas Golffin rattiin kuitenkin.

Ei se elämä kaadu jos ei nyt yhtä lasta saa tai avoautoa.

Vierailija
24/44 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hankkiudu salaa raskaaksi. Kyllä se miehen mieli muuttuu, ne eivät älyä oma parastaan. Näin pn tällä palstalla usein neuvottu.

Ei ole neuvottu, päinvastoin.

Vierailija
25/44 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehet hyväksyvät lapsettomaksi huijaamisen, mutta eivät hyväksy isäksi huijaamista? Mikä ero tässä on?

Vierailija
26/44 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinua on petetty. Aivan olennaisessa elämän asiassa. Nyt pane toimeksi ja hankkiudu raskaaksi. Lopeta ehkäisy. Kerro miehelle että nyt on tasan kaksi vaihtoehtoa: joko hän siittää tai sitten joku muu. Ja hän saa olla se joka lähtee jos ei kelpaa tilanne.

Pistää niin vihaksi tuollaiset huijarit. Tuollainen miesten asenne on yleistynyt valtavasti. Seksi ja muu vaimon huolenpito kelpaavat mutta perhe-elämän vastuu ei.

Sinulla kello tikittää jo, älä odottele enää.

Tämä. Jätä heti ehkäisy pois.

Tosin voi olka jo myöhöistä, itse tarvitsin jo nuorempana kovia lapsettomuushoitoja.

Mies on vedättänyt sinua itsekkäästi koko ajan.

Parasta muuten on, että juuri tuollaiset miehet menevät tekemään vauvan ensimmäisen vastaantulevan naisen kanssa ihan vaan k 0 stok $i, jos uskallat jättää hänet. Varaudu siihenkin henkisesti.

Vierailija
27/44 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei auta kuin erota heti. Miksi pitkittää eroa vielä lisää? Näistä "muutin mieleni" miehistä tulee aina tunne että eivät koskaan halunneetkaan lapsia. Valehteli ja sai sinut parisuhteeseen ja toivoi että sinä muutat mielesi tai saa vitkuteltua asiaa niin kauan että raskautuminen on sinulle mahdotonta.

Joo, pitää heti sanoa jos tietää ettei tahdo lapsia. Itse olen heti tehnyt selväksi, etten tahdo lapsia ikinä.

Valitettavasti moni ei tätä vaan usko. Minä sanoin 20-vuotiaana ollessamme kihloissa että lapsia en sitten tee. Suku naureskeli. 25 vuoden paikkeilla alkoi painostus, sanoin taas että johan olen kertonut.. 30 tuli mittariin ja riideltiin jo usein. 35v täytettyäni mies sanoi, että uskoi koko ajan että mieli muuttuisi. Nyt olemme olleet asumuserossa pian 15 vuotta ja on ihanaa elää ilman lapsia, kun en koskaan niitä halunnutkaan. Onneksi en taipunut.

Vierailija
28/44 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella paska temppu mieheltä. Ehdotan, että jätät miehen ja marssit heti maanantaina hedelmöitysklinikalle ja hankit lapsen yksin. Löydät kyllä kumppanin myöhemminkin, mutta lasta et saa enää myöhemmin.

Oikeastaan tämä.

Jos saat lapsen näin, hän tietää ainakin olevansa toivottu kuin jos syntyisi vastentahtoisesti tuolle inhottavalle miehelle.

Vierailija
29/44 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei auta kuin erota heti. Miksi pitkittää eroa vielä lisää? Näistä "muutin mieleni" miehistä tulee aina tunne että eivät koskaan halunneetkaan lapsia. Valehteli ja sai sinut parisuhteeseen ja toivoi että sinä muutat mielesi tai saa vitkuteltua asiaa niin kauan että raskautuminen on sinulle mahdotonta.

Joo, pitää heti sanoa jos tietää ettei tahdo lapsia. Itse olen heti tehnyt selväksi, etten tahdo lapsia ikinä.

Valitettavasti moni ei tätä vaan usko. Minä sanoin 20-vuotiaana ollessamme kihloissa että lapsia en sitten tee. Suku naureskeli. 25 vuoden paikkeilla alkoi painostus, sanoin taas että johan olen kertonut.. 30 tuli mittariin ja riideltiin jo usein. 35v täytettyäni mies sanoi, että uskoi koko ajan että mieli muuttuisi. Nyt olemme olleet asumuserossa pian 15 vuotta ja on ihanaa elää ilman lapsia, kun en koskaan niitä halunnutkaan. Onneksi en taipunut.

Asumuserossa 15 vuotta? Olette edelleen suhteessa?

Vierailija
30/44 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Parasta" tässä on se, että kymmenen vuoden päästä jos mies muuttaakin mieltään, hänen on mahdollista yhä tulla isäksi, sinulla ei niinkään.

Eli sinuna eroaisin pian, hankkisin lapsen yksin ja nauttisin elämästä äitinä. Parisuhde tulee kyllä kuvioihin jos on tullakseen.

Vierailija
31/44 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Parasta" tässä on se, että kymmenen vuoden päästä jos mies muuttaakin mieltään, hänen on mahdollista yhä tulla isäksi, sinulla ei niinkään.

Eli sinuna eroaisin pian, hankkisin lapsen yksin ja nauttisin elämästä äitinä. Parisuhde tulee kyllä kuvioihin jos on tullakseen.

... sinulla ei niinkään äidiksi.

Vierailija
32/44 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapariskunta erosi kun mies ei halunnut lasta ja naisella alkoi biologinen kello tikittää. Ero oli tietysti vaikea, mutta naisen lapsenkaipuu oli kova ja nyt hänellä onkin useampi lapsi ja tilanne onnellinen. Miehellä uusi suhde, eikä lapsia taida tulla. Eli täytyy tehdä ratkaisu vaikka ns. kipeäkin.

Vierailija
33/44 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion olla vastarannankiiski ja sanoa, että unohda lapsihaaveet! Luoja tietää, ettei tämä lapsiperheen elämä herkkua ole. Uskon, että elämäsi on tuhat kertaa parempaa ilman. Tämä nyt näin liki viiden vuoden ja kahden lapsen kokemuksella.

Vierailija
34/44 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hankkiudu salaa raskaaksi. Kyllä se miehen mieli muuttuu, ne eivät älyä oma parastaan. Näin pn tällä palstalla usein neuvottu.

Älä todellakaan! Mieluummin eroat ja teet sen lapsen yksin. Saat elää vapaana ja onnellisena lapsesi/lastesi kanssa. Ilman, että tarvitsee taistella huoltajuudesta ja kärsiä kiusanteosta, kun se jota ei lapsi kiinnosta keksiikin, että lapsi on oiva keino aiheuttaa toiselle harmia. Ja aina lasten ollessa isällään miettiä miten selviävät siellä.

Eli eroat. Teet lapset yksin. Ja nautit elämästäsi.

Vierailija
35/44 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuu sydämeen puolestasi. Itsellä hieman samankaltainen tilanne menossa, olen niin romuna itse etten osaa lohduttaa mitenkään. Tiedän nuo tunteet. Sattuu ja lamaannuttaa. Olen pahoillani.

Vierailija
36/44 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet hyväksyvät lapsettomaksi huijaamisen, mutta eivät hyväksy isäksi huijaamista? Mikä ero tässä on?

Koska ensimmäinen on mielipiteen muutos ja toinen on petos.

Vierailija
37/44 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aion olla vastarannankiiski ja sanoa, että unohda lapsihaaveet! Luoja tietää, ettei tämä lapsiperheen elämä herkkua ole. Uskon, että elämäsi on tuhat kertaa parempaa ilman. Tämä nyt näin liki viiden vuoden ja kahden lapsen kokemuksella.

Tuttavapiirissä tuli kaksi ero noin 35 v. iässä, näissä tapauksissa vaimot eivät halunneet lapsia. Molemmista miehistä tuli isiä noin 40 v. iässä. Isät vaikuttavat todella onnellisilta.

Vierailija
38/44 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumuserossa 15 vuotta? Olette edelleen suhteessa?

Uskonnossamme ei tunneta ollenkaan avioeroa, joten virallisesti olemme avioliitossa. Mitään asioita emme yhdessä hoida, taloudellisella tasolla ei onneksi ole ollut tarvetta.

Vierailija
39/44 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät jo että ero on tulossa. Vaikein osuus eli päätös on siis jo tehty. Keskity vain käytännön asioihin (asunto jne) ja kun pääset pois, on aika surra ja sitten toipua.

Nyt on hyvä hetki tukeutua ystäviin tai sukuun ja suoraan pyytää mitä tarvitset, yösijaa, muuttoapuja, kuuntelijaa tai muuta.

Vierailija
40/44 |
28.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli sama ongelma m viime kesänä, halusin avoauton, tuntu että kesä menee hukkaan ja elämä.

Mutta sain onneksi järkeiltyä että ei se ole kuin pari kk kesä ja sitten takas Golffin rattiin kuitenkin.

Ei se elämä kaadu jos ei nyt yhtä lasta saa tai avoautoa.

Siellä taas joku ajattelee olevansa niin fiksu tällaisia aivoripuleita kirjoitellessaan. Voi voi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi