Tiedätkö mitä puoluetta vanhempasi kannattavat?
Entä kannatatko sinä samaa? Entä lapsesi?
Eikä tarvitse edes puoluetta mainostaa vaan riittää onko sama vai eri?
Kommentit (26)
Vaalisalaisuus.
Keskustelujen perusteella arvioisin että äitini äänestää piirun verran enemmän vasemmalle kuin minä. Itse äänestän akselillla keskusta (en puoluetta) - liberaali markkinatalous - kielikysymys, vaihdellen, ja vaaleista riippuen (presidentti-eduskunta-kunnallis). Isä ei äänestänyt moneen vuoteen vielä eläessään, koki että se ei vaikuta mihinkään, nykyään hän laulaa enkelikuorossa. Aikoinaan hän taisi äänestää kuten minä.
Lapseni äänestävät kuten minä, luulen. Samoin veljeni.
En tiedä valitettavasti. Hauskahko sattuma tosin, että isoisovanhempieni puoluekannat tiedän (Maalaisliitto & Kokoomus). Omat ääneni ovat menneet lähinnä vaihtelevasti eri pienpuolueille.
Isä on ainakin kokoomuslainen. Kasvatettu pelottelemalla että jos äänestät muuta kuin kokoomusta niin saat kärsiä. Tyypillistä Pohjanmaalla. Äidin puoluekannasta en ole varma, itse äänestän vihreitä eikä se ole ongelma mun porukoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kärttyiset vassarivanhempani äänestävät eläkeläisten äänitorvea SDPtä. Minä koulutettu, varakas ja menestynyt lapsi äänestän persuja. En razisti-kannan takia, mua ei kiinnosta ma-tu jutut yhtään, vaan talospoliitiikan takia, persut on ainoat jotka ajaa hyvätuloisen palkansaajan asiaa. kokkarit ajaa vain omistajien asiaa, ja sitä sakkia en ole, olen vain hyvätuloinen palkollinen.
Tää oli samalla myös lu-e-tun-ym-mär-tä-mis-tes-ti, ettei tulis turhaa riitaa.
Eikä tarvitse edes puoluetta mainostaa vaan riittää onko sama vai eri?
Tyypillinen vihervassari, esität viisasta. Olen sinua koulutetumpi. Paljon.
Entäs sitten vaikka olisitkin, ei se tee susta sen tärkeämpää tai parempaa? Sä käytät kaikkia ja kaikkea oman agendasi ajamiseen, vaikka sitä kukaan ei kysyisikään. Eli rasittava olet.
Sdp oli vielä 70-80 luvulla kova sana duunareilla, myös mun vanhemmilla. Äiti ei ole äänestänyt enään vuosiin ketään kun kaikki on samanlaisia paskiaisia, omia etuja vaan ajaa. Isä jo kuollut, mutta siirtyi jo kasarilla smp ääänestäjäksi sittemmin persut. Itse äänestänyt jo monissa vaaleissa persuja kun autoa käytettävä ja muutenkin rahan jako ulkosuomalaisille ja ulkomaille vieläpä velaksi, on mielestäni käsittämättömän typerää ja suorastaan anteeksiantamatonta. Maksan mielelläni veroja, mutta oman maan tarpeisiin.
Äiti SDP:tä, minä persuja. Äiti haukkuu persuja ras*steiksi, mutta puhuu itse n**kereistä ihan kuin se olisi normaali ja hyväksyttävä sana nykyaikanakin.