Miesten vs naisten käytös nettideiteillä
Olen naisena jättänyt vastaamatta muutamaan viestiin joissa on pelkästään "moi", ja miehen profiilissa ei ole minkäänlaista kuvausta. Olen myös muutaman kerran saanut kyseisiltä miehiltä perään viestin jossa minut haukutaan nirsoksi h u o r aksi, h o ro ksi, ja haistatetaan v-itut. Jotenkin minun on vaikea kuvitella että nainen jonka lähestymä mies ei vastaa mitään, käyttäytyisi samoin.
Millaisia kokemuksia teillä on?
Ja en nyt halua tähän sitä "muttakun miehet kokevat enemmän torjuntaa ja siksi heillä saattaa olla pinna kireällä etc" koska itsekin olen läpi elämäni torjuntaa saanut nainen, ikisinkku, mutta ei mielessäkään kävisi käydä haukkumaan jotakuta joka ei minulle viitsinyt vastata.
Joo, voi tulla paha mieli jos ei saa viestiinsä vastausta, mutta eiköhän toiselle osapuolelle tule vielä pahempi mieli kun hänet haukutaan yllämainitsemillani tavoilla. Mitä olisin edes voinut vastata kun en tiedä yhtään mitään kyseisestä henkilöstä, siitä millaista seuraa hän hakee, tai siitä mitä meillä voisi olla yhteistä?
Kommentit (92)
Mullakin muutamia kokemuksia ääliöistä, kerran yksi pyysi treffeille, jolloin kerroin ystävällisesti olevani muualla viikonlopun. No tästäpä herra ärsyyntyi ja haukkui minut rumaksi läskiksi hu0-raksi 😂 Ei voi kuin ihmetellä miksi hän halusi ruman läskin hu0-ran kanssa treffeille.
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen naisena jättänyt vastaamatta muutamaan viestiin joissa on pelkästään "moi", ja miehen profiilissa ei ole minkäänlaista kuvausta. Olen myös muutaman kerran saanut kyseisiltä miehiltä perään viestin jossa minut haukutaan nirsoksi h u o r aksi, h o ro ksi, ja haistatetaan v-itut. Jotenkin minun on vaikea kuvitella että nainen jonka lähestymä mies ei vastaa mitään, käyttäytyisi samoin.
Ja en nyt halua tähän sitä "muttakun miehet kokevat enemmän torjuntaa ja siksi heillä saattaa olla pinna kireällä etc" koska itsekin olen läpi elämäni torjuntaa saanut nainen, ikisinkku, mutta ei mielessäkään kävisi käydä haukkumaan jotakuta joka ei minulle viitsinyt vastata.
Joo, voi tulla paha mieli jos ei saa viestiinsä vastausta, mutta eiköhän toiselle osapuolelle tule vielä pahempi mieli kun hänet haukutaan yllämainitsemillani tavoilla. Mitä olisin edes voinut vastata kun en tiedä yhtään mitään kyseisestä henkilöstä, siitä millaista seuraa hän hakee, tai siitä mitä meillä voisi olla yhteistä?
Et kertonut että oliko myöskin sinulla 0- profiili, eli yksi maisemakuva ilman profiilitekstiä? Minua aina ihmetyttää kun neidot tekevät Tiderprofiilin ilman sisältöä? Pyrkiikö silloin viestittämään että kun on nainen, on ihan riittävä info kaikille miehille? En tiedä mutta se ainakin on aika tehokas keino varmaankin luomaan noita "Moi" viestejä koska puuttuu kokonaan tartuntapinta.
Epäasiallista käyttäytymistähän haukkuminen on ja miehetkin ovat ymmärtääkseni siirtyneet käyttämään naisilta opittua ghoustausta aika laajalla rintamalla. Ap'hän voi selittää että mikä siinä kivaa on, kun tällaisen aloituksen luonut missä on tarkoitus miehiä mollata :D Ihan vaan tasapuolisuuden nimissä :)
Onhan näitä nollaprofiileita paljon miehilläkin?
Tästä ketjusta tuli näköjään jälleen yksi naiset vastaan miehet-ketju. Ap voisi vähän miettiä, miksi tässä kävi näin.
M30
Katkeraa törkeä miehiltä en kyllä ymmärrä. Mulle on joskus nainen lähettänyt pelkän moi-viestin. Naisen profiilissa ei ollut tekstiä mutta pari kuvaa joista keksin jutunjuurta ja vastasin moi-viestiin. Siitä alkoin viestittely ja ihan treffeillä käytiin 👍 On se moi tyhjää parempi kuitenkin 😁
M33
Kannattaa käyttää jotain sellaista deittipalvelua, joissa ei kuka tahansa voi laittaa viestiä, niin ei tule 0-profiilisilta mitään yhteydenottoja.
Onneksi ei ole kukaan haukkunut, vaikken olekaan vastannut pelkkiin moi viesteihin. Onhan tuo tosi huonoa käytöstä kirjoitella haukkumisviestejä.
Itse ihmettelen vähän toisenlaista asiaa. Mulla on omassa profiilissani kattavasti tekstiä ja sen lukeneet kaverit ovat kommentoineet, että kuvaus on rehellinen ja olen sellainen, mitä olen kirjoittanut olevani. Saan usein viestejä miehiltä, joilla on ihan tyhjät profiilit. Tosi moni tyhjän profiilin omaava mies on kirjoittanut jotain tyyliin: vaikutat kiinnostavalta ihmiseltä, kertoisitko lisää itsestäsi?
Pidän tuota aika epäreiluna, että he tietävät musta jo aika paljon kaikenlaista pelkän tekstin perusteella, mutta he eivät ole valmiita kertomaan itsestään mitään. Aluksi vastailin tällaisille tyypeille ja pyysin heitä kertomaan vuorostaan jotain itsestään. Vastaukset olivat aina epämääräistä välttelyä, etteivät oikein tiedä, mitä kertoa tai eivät oikein osaa kertoa itsestään. Samassa viestissä kuitenkin intettiin, enkö mitenkään voisi kertoa lisää itsestäni. Jossain vaiheessa totesin, etten vaan enää jaksa tällaisia tyyppejä. Jos tulee vastaavanlaisia viestejä, niin en enää reagoi niihin.
Mielestäni "moi"-miehet ja "emmä keksi tähän profiiliin mitään, ota ite selvää ;)" -naiset ovat aivan yhtä typeriä.
En lähetä pelkkiä moi-viestejä enkä hauku, jos nainen lopettaa vastailemisen. Ei tämä silti ole mikään tae mistään. Olen silti ilman seuraa vaikka ehkä olenkin paremmin käyttäytyvä kuin jotkut muut ilman seuraa jäävät miehet. Lopputulos on silti sama.
Tinderissä taitaa suurinosa olla ilman esittelyteksiä oli sitten kyseessä mies tai nainen. Kuvista vain pitää löytää jotain tarttumapintaa jos mätsi tulee viehättävän naisen kanssa 🤔
Vierailija kirjoitti:
Katkeraa törkeä miehiltä en kyllä ymmärrä. Mulle on joskus nainen lähettänyt pelkän moi-viestin. Naisen profiilissa ei ollut tekstiä mutta pari kuvaa joista keksin jutunjuurta ja vastasin moi-viestiin. Siitä alkoin viestittely ja ihan treffeillä käytiin 👍 On se moi tyhjää parempi kuitenkin 😁
M33
Niin että mitenkä tämä nyt liittyi asiaan, ethän sinä jättänyt naisen moihin vastaamatta ja saanut siitä paskavyöryä niskaasi. Näin päinhän se yleensä muutenkin menee, miehet auliina vastailemassa kun kerrankin nainen lähettää viestin ja naiset taas ignooraa miesten lähestymisiä, miehet raivostuu, hmmmm mistähän johtuu. En tiiä.
Minä en vastaa pelkkiin moi-viesteihin, enkä myöskään flirtteihin. Enpä ole kyllä muita juuri saanutkaan, mutta en niin miehenkipeä ole että olisi tarvetta lähteä seulomaan näistä jotka eivät edes viestiä viitsi laittaa.
Näyttää siltä että tuollaiset yli kuusikymppiset miehet osaavat jonkun oikean viestin laittaa, mutta homma on nyt niin että ovat liian vanhoja minulle.
Vaan mitä porukkaa ne on jotka eivät vastaa edes pitkän novellin kirjoittaneille? Näitäkin daameja löytyy tälläkin hetkellä omissa mätseissä. Kauanko odottaa vuoroaan?
Vierailija kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kertonut että oliko myöskin sinulla 0- profiili, eli yksi maisemakuva ilman profiilitekstiä? Minua aina ihmetyttää kun neidot tekevät Tiderprofiilin ilman sisältöä? Pyrkiikö silloin viestittämään että kun on nainen, on ihan riittävä info kaikille miehille? En tiedä mutta se ainakin on aika tehokas keino varmaankin luomaan noita "Moi" viestejä koska puuttuu kokonaan tartuntapinta.
Epäasiallista käyttäytymistähän haukkuminen on ja miehetkin ovat ymmärtääkseni siirtyneet käyttämään naisilta opittua ghoustausta aika laajalla rintamalla. Ap'hän voi selittää että mikä siinä kivaa on, kun tällaisen aloituksen luonut missä on tarkoitus miehiä mollata :D Ihan vaan tasapuolisuuden nimissä :)
Kantsii joltain muulta tiedustella tuota asiaa :D Ei ole ollut aihetta olla hakuasetuksissa molemmat sukupuolet joten en tiedä :)
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Vierailija kirjoitti:
Mä en taas ymmärrä sitä logiikkaa että siihen moi:hin ei voi vastata? Siitähän keskustelu sitten alkaa jos on alkaakseen? Tosin noissa tapauksissa ehkä ihan hyvä ettet vastannut kun paljastui miesten luonne, mutta yleisesti en ymmärrä miksei siihen pelkkään moihin voi vastata takaisin?
Lyhyen tinder urani aikana vastasin yhteen moi-viestiin moi. Meni kaksi päivää sain uuden moin. En enää vastannut.
Minulla on hyvin vähän kokemusta nettideittailusta, mutta osani törkyviesteistä olen saanut minäkin. Ahdistelun kohteeksi voi päätyä yhtä hyvin niin, että ei vastaa toisen viestiin mitään, kuin yrittämällä torjua toisen kohteliaasti. En ole deittaillut naisia, joten en tiedä, missä määrin tämä on sukupuolikysymys. En ole kuullut miespuolisten tuttujeni kertovan vastaavasta, siis että naiset heittäytyisivät aggressiivisiksi tultuaan torjutuiksi, joten ehkä tällainen käytös kuitenkin on tyypillisempää miehille. Voihan tietysti olla, että miehillä on korkeampi kynnys kertoa tällaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vaan mitä porukkaa ne on jotka eivät vastaa edes pitkän novellin kirjoittaneille? Näitäkin daameja löytyy tälläkin hetkellä omissa mätseissä. Kauanko odottaa vuoroaan?
Haluatko todella sen viestin että kiitos mutta ei kiitos? Itse yhdelle papparaiselle vastasin ja kiittelin siitä että laittoi ihan oikean viestin. Mutta kun ajattelee niin eihän siinä mitään järkeä ole. Entä jos vaikka viestii jo jonkun kanssa tiiviimmin eikä halua sillä hetkellä viestiä muille?
Sitten on tietysti se että minun käyttämässäni palvelussa on rajoitus, ettei voi päivässä kovin monelle viestiä. Siksi kai miehet tyytyvätkin heittelemään pelkkiä flirttejä osa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisetkin laittavat noita 'moi'-viestejä. Olisin muutamaa kokemusta köyhempi, jos olisin jättänyt vastaamatta niihin, esim. parisuhde olisi jäänyt mahdollisesti kokematta.
M30
Tarkoitatko että minun olisi pitänyt vastata kyseiseen "moi"-viestiin, koska kyseessä olisi saattanut olla hyvä ja sopiva tyyppi? Jotenkin epäilen että kyseessä oli hyvä ja sopiva tyyppi koska tämä haukkui minut nirsoksi h-u-oraksi vain siksi etten vastannut.
Vai mikä oli viestisi pointti?
Ymmärsin aloituksesi niin, että 'moi'-viestit ovat sinusta jotenkin huonoa käytöstä, joka on ominaista nimenomaan miehille nettideiteillä. Halusin huomauttaa, että naiset toimivat samalla tavalla, joten tuolta osin naiset vs. miehet vastakkainasettelu ei ole minusta perusteltu. Muuten sitten kerroin omista kokemuksistani. Ei sinun ole pakko vastata 'moi'-viesteihin, jos et halua.
M30
Luitkohan edes aloitustani loppuun:
Mitä olisin edes voinut vastata kun en tiedä yhtään mitään kyseisestä henkilöstä, siitä millaista seuraa hän hakee, tai siitä mitä meillä voisi olla yhteistä?
Kyse ei ole siitä että se olisi huonoa käytöstä, vaan etten yksinkertaisesti tiedä mitä vastata kun ei ole minkäänlaista tarttumapintaa.
Yleensä kun joku tervehtii niin tervehditään takaisin. Jos on oikein noheva niin saattaa siihen vastatervehdykseen vielä liittää jo jonkun jatkokysymyksen, mutta pelkkä "moi" on myös ihan kohtelias tapa vastata "moi"-viestiin.
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kantsii joltain muulta tiedustella tuota asiaa :D Ei ole ollut aihetta olla hakuasetuksissa molemmat sukupuolet joten en tiedä :)
Miltä palstalta sinut löytää?
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei ole kukaan haukkunut, vaikken olekaan vastannut pelkkiin moi viesteihin. Onhan tuo tosi huonoa käytöstä kirjoitella haukkumisviestejä.
Itse ihmettelen vähän toisenlaista asiaa. Mulla on omassa profiilissani kattavasti tekstiä ja sen lukeneet kaverit ovat kommentoineet, että kuvaus on rehellinen ja olen sellainen, mitä olen kirjoittanut olevani. Saan usein viestejä miehiltä, joilla on ihan tyhjät profiilit. Tosi moni tyhjän profiilin omaava mies on kirjoittanut jotain tyyliin: vaikutat kiinnostavalta ihmiseltä, kertoisitko lisää itsestäsi?
Pidän tuota aika epäreiluna, että he tietävät musta jo aika paljon kaikenlaista pelkän tekstin perusteella, mutta he eivät ole valmiita kertomaan itsestään mitään. Aluksi vastailin tällaisille tyypeille ja pyysin heitä kertomaan vuorostaan jotain itsestään. Vastaukset olivat aina epämääräistä välttelyä, etteivät oikein tiedä, mitä kertoa tai eivät oikein osaa kertoa itsestään. Samassa viestissä kuitenkin intettiin, enkö mitenkään voisi kertoa lisää itsestäni. Jossain vaiheessa totesin, etten vaan enää jaksa tällaisia tyyppejä. Jos tulee vastaavanlaisia viestejä, niin en enää reagoi niihin.
Minulla on vähän samanlaisia kokemuksia. Olen aika sosiaalinen ja avoin, minkä huomaan tulevan joillekin treffikumppaneille helpotuksena. Jotkut kokevat tämän niin, että voivat jättää vuorovaikutuksen kokonaan vastuulleni. Pystyn kyllä pitämään keskustelua yllä vaikka yksinkin mutta en nauti siitä. Monilla on sellainen harhakäsitys, että ekstrovertit ovat vain mielissään, kun saavat olla äänessä, mutta oikeasti on aika raskasta keskustella niin, että toisesta ei saa mitään irti.
Tällaisten treffien jälkeen toinen on joskus ollut kovin ihastunut ja halukas jatkamaan tapailua eikä ole tajunnut, että minä en tunne samoin. Mies tietää minusta vaikka mitä, ja hänellä on tarttumapintaa, jonka pohjalle rakentaa orastavaa kiinnostusta, mutta samaan aikaan minä en ole saanut toisesta irti juuri mitään.
Kuten varmaan tiedätkin on suhde noissa deittijutuissa noin 10 suhde 100 ja tutkitusti vastausten suhteen suhde on jo luokkaa 1 suhde 100
Laske siitä miten moneen viestiin nainen saa vastauksen vs mies