Tapahtuipa viikonloppuna..
Oltiin perheeni kanssa Oulussa perheystäviemme luona ja vietimme siitten heidän takapihallaan lauantaita. Grillasimme,joimme siideriä ja pelasimme lasten kanssa krokettia ym. Naapurin rouva tulee muutaman tunnin päästä pensasaidan viereen ja alkaa sättiä miten vastuuttomia vanhempia olemme kun juomme lastemme läsnäollessa alkoholia. Katsoimme ystäväni kanssa suut auki ja mieheni totesi että mitähän vaaraa lapsillemme on siitä että aikuiset juovat ja syövät ja viettävät aikaa yhdessä sillä kukaan ei ole missään tolkuttomassa humalassa. Nainen vaan jupisi jotakin " nykyajan äideistä" . Kysyin onko hänella itsellään lapsia niin tokaisi ettei ole halunnut " sellaisia" elämäänsä pilaamaan. Tulimme ystäperheemme kanssa siihen tulokseen että lienee lapsettomuus se kipeä asia eikä se että me joimme aurinkoisena kesäpäivänä siideriä ja olimme hiukan hiprakassa. Lapset ovat 3v,5v,ja 8v.
Olemmeko muka todella ainoat vanhemmat maailmassa jotka voivat juoda lasten ollessa kotona? Me emme juo itseämme siihen kuntoon ettemmekö voisi pitää lapsista huolta.
Kommentit (112)
Kun tosi moni on tässä ollut sitä mieltä että 9 siideriä on joko paljon ja tulet humalaan, tai sitten on huolestuttavaa että kestät niin paljon tulematta humalaan, niin voisitko miettiä tätä palstalta lähdettyäsi lastesi kannalta ihan vakavasti? Meinaan vaan, että ethän ole ottanut sellaista puolustuskantaa, jossa vaan itsepintaisesti toistelet omaa alkuperäistä näkemystäsi vaikka muiden sanomassa voisi olla järjen häiväkin.
Ja jotkut näistä sun tukijoistahan voi olla just niitä, jotka todella ottavat paljon ja he taas ovat tyytyväisiä, kun saavat itselleen " tukijan" .
Musta oikestaan hämmentävämpää oli se että sanoit että yksi aikuinen eli miehesi oli vesiselvä, mutta kuitenkin hän oli juonut kaksi olutta. Eihän se ole vesiselvää lähelläkään. Ei voi olla juolahtamatta mieleen, että käytetäänkö teillä oikeasti paljon alkoholia mutta et itse vaan sitä huomaa. Meillä tuo kaksi olutta on miehellekin (185 cm/85 kg) jo sellainen määrä että tulee ihan iloiselle mielelle, kun hän ottaa sen kaksi kaljaa ehkä kerran kuussa.
Tuntuu että ehkä et vaan huomaa että joku totuuden siemen voi olla kritisoijissakin vaikka teksti onkin aika leveää.
eiköhän ole vähän eri asia, juoko määrän koko päivän aikana pikkuhiljaa ja syö samalla, kuin että kittaa vauhdilla kitaansa kaiken kerralla pullo toisensa jälkeen tyhjään vatsaan.
Enpä pyytänyt muuta tekemään kuin miettimään että on aivan varma että ei ole jumittunut omiin käsityksiinsä. Ihan sama mitä sinä ajattelet.
96
on terveydenhuollon asiantuntijoiden määrittämät riskirajat juuri siksi, että muuten jokaisella juopolla on " erilainen viinapää" vailla ongelmia. Tämä kommentti siis vain tuohon asiaan, ei ap:n tilanteeseen.
Väitän, että minulla on tyäsin terve suhde alkoholiin. Olen ollut kaksi kertaa eläessäni krapulassa, kumpikin ennen kun tulin äidiksi.
Voin hyvin olla ilman viinaa, myös tilainteissa, joissa muut juovat. Vikana kesänä, jolloin minulla ei vielä ollut lasta, istuin yhtenä iltana n. tunnin terassilla.
Silti kun tätä palstaa luen, tuntuu, että olen ihan alkkisäiti. Nytkin minulla on iso lasi viiniä tässä illan kyytipoikana, kun mies on nukuttamassa lapsia.
Kysyisin samaa, kun joku jo edellä: jos joku isä joisi kesäisissä grilli-istujaisissa 12 tunnin aikana 9 siiderin verran alkoholia, niin kutsuisitteko häntä alkoholiongelmaiseksi ja huonoksi isäksi???
Siis MIKSI ei saisi joskus HALUTA olla pikku huppelissa? Tekeekö se todella ihmisestä alkoholistin?
Sitten olen minäkin varmaan sellainen.. =)
Ja miksi ihmiset, jotka eivät halua ikinä olla edes vähän hiprakassa, juovat edes sen yhden siiderin? Onhan niitä hyviä limujakin - eikä tule varmasti humalaan!
Täydellisten äitien kerho koolla taas, näemmä.
Ja miksi ihmiset, jotka eivät halua ikinä olla edes vähän hiprakassa, juovat edes sen yhden siiderin? Onhan niitä hyviä limujakin - eikä tule varmasti humalaan!
[/quote]
AIVAN NIIN!!! Hyvä!! Olen erittäin samaa mieltä sinun kanssa. Vittu mitä meininkiä täällä. Toi on niin typerää lässytystä " siis mä otan vaan 1-2 pulloa ja oon niin täydellinen ja hyvä" miks otat sen 1-2 jos oot niin täydellinen äiti? Ja mä en ole ikinä kuullut 50 vee juhlista tai häistä, joissa ei tippaakaan tarjoilla alkoholia. 6 0.5l pulloa ei ole paljon koko päivän aikana. Ihmisestä se riippuu paljon voi juoda. Oma äitini on viinilasillisen jälkeen hiprakassa, minä vasta 2-3 lasin jälkeen. Lapsen nähden voi juoda alkoholia kohtuudella silloin tällöin. Jos vanhemmat juo salaa lapsilta mitä sekin kertoo? Se on paljon pahempi asia.
[/quote]
AIVAN NIIN!!! Hyvä!! Olen erittäin samaa mieltä sinun kanssa. Vittu mitä meininkiä täällä. Toi on niin typerää lässytystä " siis mä otan vaan 1-2 pulloa ja oon niin täydellinen ja hyvä" miks otat sen 1-2 jos oot niin täydellinen äiti? Ja mä en ole ikinä kuullut 50 vee juhlista tai häistä, joissa ei tippaakaan tarjoilla alkoholia. 6 0.5l pulloa ei ole paljon koko päivän aikana. Ihmisestä se riippuu paljon voi juoda. Oma äitini on viinilasillisen jälkeen hiprakassa, minä vasta 2-3 lasin jälkeen. Lapsen nähden voi juoda alkoholia kohtuudella silloin tällöin. Jos vanhemmat juo salaa lapsilta mitä sekin kertoo? Se on paljon pahempi asia.
[/quote]
[/quote]
AIVAN NIIN 104!!! Hyvä!! Olen erittäin samaa mieltä sinun kanssa. Vittu mitä meininkiä täällä. Toi on niin typerää lässytystä " siis mä otan vaan 1-2 pulloa ja oon niin täydellinen ja hyvä" miks otat sen 1-2 jos oot niin täydellinen äiti? Ja mä en ole ikinä kuullut 50 vee juhlista tai häistä, joissa ei tippaakaan tarjoilla alkoholia. 6 0.5l pulloa ei ole paljon koko päivän aikana. Ihmisestä se riippuu paljon voi juoda. Oma äitini on viinilasillisen jälkeen hiprakassa, minä vasta 2-3 lasin jälkeen. Lapsen nähden voi juoda alkoholia kohtuudella silloin tällöin. Jos vanhemmat juo salaa lapsilta mitä sekin kertoo? Se on paljon pahempi asia.
AIVAN NIIN 104!!! Hyvä!! Olen erittäin samaa mieltä sinun kanssa. Vittu mitä meininkiä täällä. Toi on niin typerää lässytystä " siis mä otan vaan 1-2 pulloa ja oon niin täydellinen ja hyvä" miks otat sen 1-2 jos oot niin täydellinen äiti? Ja mä en ole ikinä kuullut 50 vee juhlista tai häistä, joissa ei tippaakaan tarjoilla alkoholia. 6 0.5l pulloa ei ole paljon koko päivän aikana. Ihmisestä se riippuu paljon voi juoda. Oma äitini on viinilasillisen jälkeen hiprakassa, minä vasta 2-3 lasin jälkeen. Lapsen nähden voi juoda alkoholia kohtuudella silloin tällöin. Jos vanhemmat juo salaa lapsilta mitä sekin kertoo? Se on paljon pahempi asia.
Niin sanoin että mieheni oli juonut kaksi olutta ja oli MYÖHEMMIN ajokuntoinen ja että seurueessa oli yksi joka ei juonut koko päivänä pisaraakaan ja hän oli se porukan selväpäinen.
Olin pienessä humalassa mutta en todellakaan sellaisessa kunnossa että olisin kikatellut ja heilunut ympäriinsä kuin joku tolkuton kana. Minulla on aina ollut sellainen viinapää että olen voinut juoda suhteellisen paljon - en ole myöskään mikään pienikokoinen.
Olen miettinyt näiden kritisoijien tekstejä mutta minusta niissä esiintyy vaan kamala ehdottomuus ja syyllistäminen. Minä en yksinkertaisesti ymmärrä mitä kamalaa olen tehnyt jos otan pienen kesäisen huppelin ystäväperheemme kanssa johon osallistuu myös lapset. Ne ei olleet luonteeltaan mitkään ryyppäjäiset.
Ap
sehän siinä on se pointti miksi kaikkien aikuisten ei kannata nautiskella silloin jos on lapsia läsnä.
mä en voisi sillä logiikalla juoda yhtään, koska koen kyllä, että en ole ajokunnossa jos juon vähänkin, vaikka muuten toimin ihan normaalisti.