Miten välttää "tätiytyminen"?
Suurimmasta osasta naisista tulee semmoisia tätejä/tanttoja, kun ikää alkaa olla 45+. Jotkut ovat sitä jo paljon nuorempinakin. Mistä tämä johtuu? Miksi joistakin tulee niitä tätejä ja jotkut pysyvät nuorekkaan ja raikkaan oloisina hyvinkin kypsään ikään?
Itse olen "vasta" 38, en ehkä ihan vielä täti-iässä, mutta sitä kohti kovasti menossa, ja ystäväpiirissä on kyllä heitäkin, joista on tullut jo niitä "tätejä". Siis jotenkin tylsiä, tanttamainen pukeutumistyyli ja hiukset, vähän sellainen ulkomuoto ettei niin kovasti piittaa itsestään. Kaikki tihkuu antiseksuaalisuutta. Miksi joillekin käy näin? Tämä on osittain yhteydessä ylipainoon, muttei paino itsessään tee "tätiä".
Miksi joistakin tulee niitä tylsiä, harmaita tätejä, ja joistakin ei oikeastaan koskaan? Mikä sen eron tekee? Kyse ei varmasti pelkästään ole ulkomuodollisista asioista vaan osin myös henkisistä.
Kommentit (751)
Kauhean pinnallista. Miksi nähdä vaivaa ulkonäkönsä eteen jos ei kiinnosta olla miesten mielestä seksuaalisesti haluttava? Ihan mielelläni olen täti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkistä se on, harva ihminen (niin naiset kuin miehetkään) on perusluonteeltaan niin energinen ja iätön, ettei minkäänlaista tätiytymistä tai setäytymistä tapahdu.
Monilla se tätiytymisen ja setäytymisen esivaihe tapahtuu jo 25-30-vuotiaana, ja syvenee tietysti keski-ikään tultaessa entisestään.Selkeitä ulkoisia täsmävinkkejä ja tanttamaisuuden merkkejä on ainakin nämä:
Epäistuvat vaatteet
Markettinilkkurit
Halvan näköinen takki tai pahimmillaan joku naisten istuva ulkoilutakki ja markettinilkkurit yhdessä (toki myös pussittavat farkut tähän)
Huonokuntoinen tukka
Markettivärjätty tukka
Lyhyt tukka (sopii joillekin harvoille, mutta vanhentaa 99% naisista mummon näköiseksi vaikka muut tädit toki kehuvat kilpaa ”pirtsakaksi”)
Huono ryhti
Ylipaino
Plösöys eli p*skan syöminen
Tylsä mieli
Henkinen jämähtäminen
P*skan jauhaminen ja muiden kauhistelu kun muut uskaltaa/jaksaa tehdä ja olla muuta kuin he itse ovat (tämä huokuu myös ulkonäköön)Voit lohduttaa itseäsi sillä, että harvat 40+ ihmiset on mitenkään tyylikkäitä, eli tätiytyminen ei ole mitenkään radikaali ja nolo asia - et erotu massasta ollenkaan, vaikka tätiytyisitkin.
Iättömät, freesit ja viehättävät ihmiset ovat todella harvinaisuus molemmissa sukupuolissa.PS. Siinä vaiheessa kun sinua ja uutta lookkiasi kehutaan ”pirtsakaksi”, olet menettänyt pelin
Paha merkki on myös, jos sinua terveyskeskuksessa tai kaupassa kutsutaan "rouvaksi". Ei ole rouvuus häpeä, mutta rouvaksi nimitellään vain vanhan näköisiä.
Entä jos kassa sanoo moi?
Se on silta yli sukupolvien kuilun. Päivän piristys.
Ihailen Aira Samulinia. Hänen iloisuutta, positiivisuutta, leikkisyyttä ja ulkonäköäänkin.
Sellainen haluaisin itsekin olla, sanotaan vaikka kuuskymppisenä. Nyt 42v. Samoissa mitoissa varmaan suurinpiirtein Airan kanssa, mutta liikuntaa ja iloa pitäisi lisätä elämään runsaasti.
Aira on mielestäni loistava esimerkki tähän ketjuun. Ei ole tätiytynyt tai mummoutunut. Näyttääkin nuorekkaalta ja juuri tuo positiivisuus ja iloisuus oikein huokuu hänestä.
Vierailija kirjoitti:
Kauhean pinnallista. Miksi nähdä vaivaa ulkonäkönsä eteen jos ei kiinnosta olla miesten mielestä seksuaalisesti haluttava? Ihan mielelläni olen täti.
Se se vasta pinnallista on, jos miesten takia panostaa ulkonäköönsä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite en ainakaan vielä oo tätiytyny. Oon 40v, mutta meen heittämällä kolmekymppisestä.
En juurikaan oo muuttunu 20vuoteen. Oon suunnilleen saman kokonen, en käytä tätivaatteita ja elämän asennekkin on samaa luokkaa 😃Kaverit on lähes kaikki 10vuotta nuorempia ja kai sekin osaltaan pitää nuorekkaassa elämässä kiinni.
Tämä! ☝️ en ymmärrä miten tätä on alapeukutettu niin monta krt.
Eli siis tätä en tajua!!
suomalainen mamma ajautuu tällaiseen, ettei jakseta pitää itsestä huolta, tullaan tuulipukukansalaisten perikuvaksi eli niiksi massasta erottumattomiksi harmaahiirulaisiksi.Tuntuu, että kun täytät sen 30, niin ihmisen pitäisi lakata huolehtimasta ulkonäöstään ja kuuluisi sulautua näiden ” tätien” joukkoon.. Auta armias jos näytät ikäistäsi nuoremmalta, olet timmi ja vetävä, niin nämä hiirulaiset nousevat sankoin joukoin arvostelemaan kuinka yrität olla kauheankin nuorekas, mutta olet täysin feikki.
Siis ihmettelet, miksi on alapeukutettu kommenttia, jossa väitetään, ettei ole juurikaan muuttunut 20 vuoteen? No ehkäpä sen takia, että sitä ei ensinnäkään uskota. Jokainen vanhenee 20 vuodessa. Ja toisekseen siinä, että 20 vuoden ikääntyminen näkyy naisessa, ei ole mitään vikaa. Jokainen me vanhetaan ja lopulta kuollaan pois. Tuo on aivan epärealistista, että naisten odotetaan pysyvän parikymppisen näköisenä siihen asti, kunnes kuolo korjaa. Sairas ajattelutapa ja sairas itsekehun aihe.
Tässä on esimerkki siitä miten ilmeisen tahallaan ymmärretään asioita väärin ja sitten samankaltaisten kanssa porukalla vähän "palautetaan maanpinnalle" jotakuta joka näyttää ikäistään nuoremmalta ja kehtaa vielä pitää sitä positiivisena asiana. Eihän tuo alkup. kirjoittaja sanonut näyttävänsä parikymppiseltä, vaan kolmekymppiseltä. Eikä sanallakaan viitannut siihen että jotenkin odotetaan että naiset näyttävät kuolemaan saakka parikymppisiltä. Tätimäisyys tulee monista asioista mutta tottahan se on että ikäistään nuoremmalta näyttäminen vähentää tätimäisyyttä. Ja tätimäistymisen välttämistä tämä ketju nyt koskikin, eikai ketjun tarkoitus ole ollakaan mikään filosofinen pohdinta naisen arvosta yhteiskunnassa tms.
Itselläni oli nuorempana vähän rankempi elämä ja paljon stressiä joka näkyi ulkonäössä siten että näytin ikäistäni 10 vuotta vanhemmalta. Ei ole mukavaa kuulla 20-vuotiaana näyttävänsä 30-vuotiaalta! Sitten elämä alkoi hymyillä ja aloin näyttää ikäiseltäni. Muistan kun yhdetkin syvät silmienalusrypyt joiden kuvittelin tulleen jäädäkseen katosivat ihan parissa kuukaudessa kun pystyin pitkästä aikaa nukkumaan kunnolla.
Minulla on ilmeisesti siinä mielessä hyvät geenit ja kasvojen luusto sellainen ettei varsinainen ikääntyminen helposti näy kasvoillani joten nyt liki nelikymppisenä käyn edelleen kolmekymppisestä. Alkup. kommentoijan tapaan minäkin joskus pilailen näyttäneeni 20 vuoden ajan samanikäiseltä :D No olenhan mä nyt oikeasti toki vanhentunut mutta ei elämä kaikkien kohdalla mene niin että aina näyttää tasan ikäiseltään (vaikka av-palstalaisten mielessä pienikin poikkeama positiiviseen suuntaan nähdään toki suurena uhkana :D). Stressi/stressittömyys, geenit, elämäntavat ja tyyli vaikuttavat asiaan. Jokainen saa puolestani näyttää sellaiselta kuin haluaa, tarkoittakoon se sitten tätimäistä tyyliä tai sitten tätityylin välttelemistä.
Et käy. Nämä on niin nähty, kuinka monet luulevat itseään nuoremmiksi, vaikka kyse on vain siitä, ettei näytä ikäistään vanhemmalta. Sinäkin sanot, että elämä on ollut jossakin vaiheessa todella rankkaa, jolloin luultiin vanhemmaksi. Nyt kun menee hyvin, kuvittelet normaalin terveen nelikymppisen olotilan "nuoremmaksi" lookiksi. Ei se tee sinusta nuoremman näköistä, jos jotkut muut ovat käyneet rankemman elämän läpi tai eivät ole huolehtineet itsestään. Sinä olet terveen nelikymppisen näköinen. Et nuoremman. Kuinka monta juttua tällekin palstalle on klikattu näistä harhaisista naisista, jotka väittävät olevansa 10, 15 jopa 20 vuotta nuoremman näköisiä. He ovat ehkä hyvänvoivan näköisiä, mutta silti ikäisensä näköisiä. Kyllä se ihan oikeasti se sinun nelikymppisyys näkyy. Sama tuolla edellisellä kirjoittajalla. Kyllä hän näyttää erilaiselta kuin kolmikymppiset ja kaksikymppiset. Vaikka kuinka vaatekoko olisi pysynyt samana, niin parikymppisen ja nelikymppisen välillä on huikea ero.
No se on tasan sun mielipide 😂
Jos kuulee olevansa nuoremman näköinen jatkuvasti, niin tuskin se on pelkkää valetta ja mielistelyä. En näytä yli nelikymppisenä parikymppiseltä (eikä tarvitsekaan!), mutta huomattavasti ikäistäni nuoremmalta kuitenkin. Tässä iässä 40+ hajontaa on aika paljon, itse treenaan ja olen olemukseltani tyttömäinen. Käytän samoja vaatteita 19v tyttären kanssa, meillä on aika pitkälti sama maku.
Tuolla olikin jo edellä kerrottu, että ihmiset monesti kiltteyttään sanovat "ai luulin sua nuoremmaksi" niille henkilöille, joiden huomaavat tarvitsevan näitä kommentteja. Arvaapa, mikä on heille hyvä vinkki, että sinä olet juuri tällainen nainen, joka kaipaa kipeästi vakuutteluja ikuisesta nuoruudesta?
En mä kaipaa mitään vakuutteluja, joskus on ollut hassujakin tilanteita. PT luuli viimeksi mua 27 v 😂. Mulla on hyvät geenit, kasvot on sellaset sydämen malliset mikä tekee kans nuoremman vaikutelman.
Niin siis PT, jolle maksat palvelusta, johon osana kuuluu asiakaspalvelu ja asiakkaalle hyvän mielen tuottaminen, varsinkin kun se asiakas voi helposti vaihtaa toiseen personal traineriin jos homma ei toimi, mikä tarkoittaa PT:lle tienestin menettämistä, imarteli sinua nuoren näköiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiheeseen palatakseni :
- jos käytät silmälaseja, niin vaihda niitä ainakin muutaman vuoden välein ja valitse trendeistä itsellesi sopivin, ei ikinä kapeita suorakaiteita eikä hengettömiä. Yleensä myös kullanväriset kehykset täti-ikäisellä korostavat tätiyttä
- ei silmänrajauksia alaluomelle
- hiukset vähintään olkapäille asti
- älä piilota vyötäröä
- pysy hoikkana
- treenaa erityisesti ryhtiä ylläpitäviä lihaksia säännöllisesti
- ei capreja eikä terveyssandaaleja
- ei goretexiä, ei nilkkureita, ei saapikkaita, ei trenssejä, ei nahkahansikkaita
- hanki hyvät rintaliivit
- älä hanki lapsia, raskaus muokkaa kroppaa ikävästi ja pienten lasten kanssa jää unet väliin, huoliakin tulee lisää ja jutut muuttuvat tylsiksiNuo muut kohdat ymmärrän mutta eikö nuo nilkkurit, saapikkaat, trenssit ja nahkahansikkaat ole klassisen tyylikkäitä valintoja? Vai meinaatko että aikuismainen tyyli naisella tekee tädin näköiseksi?Oman mielikuvan täti ei kyllä käytä mitään vyötäröä korostavaa trenssiä vaan jotakin telttamaisempaa takkia.
Kyllä tekee tädin näköiseksi, ei klassisen. Ihan kaikkea voi käyttää mutta jos tanttatyyliä haluaa välttää niin jättää tanttavaatteet pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkistä se on, harva ihminen (niin naiset kuin miehetkään) on perusluonteeltaan niin energinen ja iätön, ettei minkäänlaista tätiytymistä tai setäytymistä tapahdu.
Monilla se tätiytymisen ja setäytymisen esivaihe tapahtuu jo 25-30-vuotiaana, ja syvenee tietysti keski-ikään tultaessa entisestään.Selkeitä ulkoisia täsmävinkkejä ja tanttamaisuuden merkkejä on ainakin nämä:
Epäistuvat vaatteet
Markettinilkkurit
Halvan näköinen takki tai pahimmillaan joku naisten istuva ulkoilutakki ja markettinilkkurit yhdessä (toki myös pussittavat farkut tähän)
Huonokuntoinen tukka
Markettivärjätty tukka
Lyhyt tukka (sopii joillekin harvoille, mutta vanhentaa 99% naisista mummon näköiseksi vaikka muut tädit toki kehuvat kilpaa ”pirtsakaksi”)
Huono ryhti
Ylipaino
Tylsä mieli
Henkinen jämähtäminen
P*skan jauhaminen ja muiden kauhistelu kun muut uskaltaa/jaksaa tehdä ja olla muuta kuin he itse ovat (tämä huokuu myös ulkonäköön)Voit lohduttaa itseäsi sillä, että harvat 40+ ihmiset on mitenkään tyylikkäitä, eli tätiytyminen ei ole mitenkään radikaali ja nolo asia - et erotu massasta ollenkaan, vaikka tätiytyisitkin.
Iättömät, freesit ja viehättävät ihmiset ovat todella harvinaisuus molemmissa sukupuolissa.PS. Siinä vaiheessa kun sinua ja uutta lookkiasi kehutaan ”pirtsakaksi”, olet menettänyt pelin
Paha merkki on myös, jos sinua terveyskeskuksessa tai kaupassa kutsutaan "rouvaksi". Ei ole rouvuus häpeä, mutta rouvaksi nimitellään vain vanhan näköisiä.
Ruokakaupassa niin sanotaan kaikille. Hei on merkki siitä, että sinut luokitellaan vanhukseksi.
Vierailija kirjoitti:
Minusta TÄTIYS on sanana ymmärretty aivan väärin. Yhdistän sanan sellaisiin hauskoihin naisiin, jotka tekevät mitä haluavat, ovat vähän anarkistisia ja hauskoja. Näen heidät höpsöinä ja eläinrakkaina, vetämässä sherrytilkat puutarhassa lemmikkihamsterinsa kunniaksi, ja kuuntelemassa gramofonilla jazzia ottaen samalla muutaman tanssiaskeleen. Tähän koko mielikuvaan liittyy rakkaus kirjallisuuteen ja taiteeseen, ja tietämys ja kiinnostus asioista. Nämä tädit eivät siis ole alistuneet arjen lamaannuttamiksi tallaajiksi, vaan haluavat aina kokeilla jotain uutta. He pukeutuvat kirkkaisiin väreihin jos siltä tuntuu, ja sanovat mielipiteensä kun jotakuta kohdellaan väärin. Elämänkokemus antaa rohkeutta toimia kun sitä vaaditaan, välittämättä muiden mielipiteistä. Ja vaikka kiloja onkin ehkä tullut, silmät ovat kirkkaat ja nauru hersyvä.
Itse en täti vielä katso olevani (vaikkakin JO 40 vee herra paratkoon), mutta toivonpa sellaiseksi tulevani jonain päivänä. Lakatkaa tuijottamasta pelkkään ulkonäköön. Kunnollisesta tätiydestä pitäisi saada kunniamerkki!
Ihanaa tätiyttä! Tätä kohti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäistuvat vaatteet
Markettinilkkurit
Huonokuntoinen tukka
Markettivärjätty tukka
Huono ryhti
Ylipaino
Tylsä mieli
Henkinen jämähtäminen
Ruokakaupassa niin sanotaan kaikille. Hei on merkki siitä, että sinut luokitellaan vanhukseksi.
Ai. Mä olen sitten nuorentunut. Ennen sanottiin aina hei, nykyään moi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite en ainakaan vielä oo tätiytyny. Oon 40v, mutta meen heittämällä kolmekymppisestä.
En juurikaan oo muuttunu 20vuoteen. Oon suunnilleen saman kokonen, en käytä tätivaatteita ja elämän asennekkin on samaa luokkaa 😃Kaverit on lähes kaikki 10vuotta nuorempia ja kai sekin osaltaan pitää nuorekkaassa elämässä kiinni.
Tämä! ☝️ en ymmärrä miten tätä on alapeukutettu niin monta krt.
Eli siis tätä en tajua!!
suomalainen mamma ajautuu tällaiseen, ettei jakseta pitää itsestä huolta, tullaan tuulipukukansalaisten perikuvaksi eli niiksi massasta erottumattomiksi harmaahiirulaisiksi.Tuntuu, että kun täytät sen 30, niin ihmisen pitäisi lakata huolehtimasta ulkonäöstään ja kuuluisi sulautua näiden ” tätien” joukkoon.. Auta armias jos näytät ikäistäsi nuoremmalta, olet timmi ja vetävä, niin nämä hiirulaiset nousevat sankoin joukoin arvostelemaan kuinka yrität olla kauheankin nuorekas, mutta olet täysin feikki.
Siis ihmettelet, miksi on alapeukutettu kommenttia, jossa väitetään, ettei ole juurikaan muuttunut 20 vuoteen? No ehkäpä sen takia, että sitä ei ensinnäkään uskota. Jokainen vanhenee 20 vuodessa. Ja toisekseen siinä, että 20 vuoden ikääntyminen näkyy naisessa, ei ole mitään vikaa. Jokainen me vanhetaan ja lopulta kuollaan pois. Tuo on aivan epärealistista, että naisten odotetaan pysyvän parikymppisen näköisenä siihen asti, kunnes kuolo korjaa. Sairas ajattelutapa ja sairas itsekehun aihe.
Tässä on esimerkki siitä miten ilmeisen tahallaan ymmärretään asioita väärin ja sitten samankaltaisten kanssa porukalla vähän "palautetaan maanpinnalle" jotakuta joka näyttää ikäistään nuoremmalta ja kehtaa vielä pitää sitä positiivisena asiana. Eihän tuo alkup. kirjoittaja sanonut näyttävänsä parikymppiseltä, vaan kolmekymppiseltä. Eikä sanallakaan viitannut siihen että jotenkin odotetaan että naiset näyttävät kuolemaan saakka parikymppisiltä. Tätimäisyys tulee monista asioista mutta tottahan se on että ikäistään nuoremmalta näyttäminen vähentää tätimäisyyttä. Ja tätimäistymisen välttämistä tämä ketju nyt koskikin, eikai ketjun tarkoitus ole ollakaan mikään filosofinen pohdinta naisen arvosta yhteiskunnassa tms.
Itselläni oli nuorempana vähän rankempi elämä ja paljon stressiä joka näkyi ulkonäössä siten että näytin ikäistäni 10 vuotta vanhemmalta. Ei ole mukavaa kuulla 20-vuotiaana näyttävänsä 30-vuotiaalta! Sitten elämä alkoi hymyillä ja aloin näyttää ikäiseltäni. Muistan kun yhdetkin syvät silmienalusrypyt joiden kuvittelin tulleen jäädäkseen katosivat ihan parissa kuukaudessa kun pystyin pitkästä aikaa nukkumaan kunnolla.
Minulla on ilmeisesti siinä mielessä hyvät geenit ja kasvojen luusto sellainen ettei varsinainen ikääntyminen helposti näy kasvoillani joten nyt liki nelikymppisenä käyn edelleen kolmekymppisestä. Alkup. kommentoijan tapaan minäkin joskus pilailen näyttäneeni 20 vuoden ajan samanikäiseltä :D No olenhan mä nyt oikeasti toki vanhentunut mutta ei elämä kaikkien kohdalla mene niin että aina näyttää tasan ikäiseltään (vaikka av-palstalaisten mielessä pienikin poikkeama positiiviseen suuntaan nähdään toki suurena uhkana :D). Stressi/stressittömyys, geenit, elämäntavat ja tyyli vaikuttavat asiaan. Jokainen saa puolestani näyttää sellaiselta kuin haluaa, tarkoittakoon se sitten tätimäistä tyyliä tai sitten tätityylin välttelemistä.
Et käy. Nämä on niin nähty, kuinka monet luulevat itseään nuoremmiksi, vaikka kyse on vain siitä, ettei näytä ikäistään vanhemmalta. Sinäkin sanot, että elämä on ollut jossakin vaiheessa todella rankkaa, jolloin luultiin vanhemmaksi. Nyt kun menee hyvin, kuvittelet normaalin terveen nelikymppisen olotilan "nuoremmaksi" lookiksi. Ei se tee sinusta nuoremman näköistä, jos jotkut muut ovat käyneet rankemman elämän läpi tai eivät ole huolehtineet itsestään. Sinä olet terveen nelikymppisen näköinen. Et nuoremman. Kuinka monta juttua tällekin palstalle on klikattu näistä harhaisista naisista, jotka väittävät olevansa 10, 15 jopa 20 vuotta nuoremman näköisiä. He ovat ehkä hyvänvoivan näköisiä, mutta silti ikäisensä näköisiä. Kyllä se ihan oikeasti se sinun nelikymppisyys näkyy. Sama tuolla edellisellä kirjoittajalla. Kyllä hän näyttää erilaiselta kuin kolmikymppiset ja kaksikymppiset. Vaikka kuinka vaatekoko olisi pysynyt samana, niin parikymppisen ja nelikymppisen välillä on huikea ero.
No se on tasan sun mielipide 😂
Jos kuulee olevansa nuoremman näköinen jatkuvasti, niin tuskin se on pelkkää valetta ja mielistelyä. En näytä yli nelikymppisenä parikymppiseltä (eikä tarvitsekaan!), mutta huomattavasti ikäistäni nuoremmalta kuitenkin. Tässä iässä 40+ hajontaa on aika paljon, itse treenaan ja olen olemukseltani tyttömäinen. Käytän samoja vaatteita 19v tyttären kanssa, meillä on aika pitkälti sama maku.
Tuolla olikin jo edellä kerrottu, että ihmiset monesti kiltteyttään sanovat "ai luulin sua nuoremmaksi" niille henkilöille, joiden huomaavat tarvitsevan näitä kommentteja. Arvaapa, mikä on heille hyvä vinkki, että sinä olet juuri tällainen nainen, joka kaipaa kipeästi vakuutteluja ikuisesta nuoruudesta?
En mä kaipaa mitään vakuutteluja, joskus on ollut hassujakin tilanteita. PT luuli viimeksi mua 27 v 😂. Mulla on hyvät geenit, kasvot on sellaset sydämen malliset mikä tekee kans nuoremman vaikutelman.
Niin siis PT, jolle maksat palvelusta, johon osana kuuluu asiakaspalvelu ja asiakkaalle hyvän mielen tuottaminen, varsinkin kun se asiakas voi helposti vaihtaa toiseen personal traineriin jos homma ei toimi, mikä tarkoittaa PT:lle tienestin menettämistä, imarteli sinua nuoren näköiseksi?
En mä käytä PT palveluja, hän oli vain salilta tuttu. Kiva että löysit tästäkin jotain negatiivista!! Olet hyvä esimerkki keski-ikäisestä negatiivisesta tantasta, jaksamisia 😂😂
Jos on Netflix, kannattaa katsoa sarja Kempinsky method. Siinä mielestäni kaksi hyvää esimerkkiä kauniisti ikääntyneistä naisista. Toinen näyttelee harmaahiuksisen Michael Douglasin deittiä ja toinen on ex-bondtyttö Jane Seymour. Naiset ovat kyllä 60:n molemminpuolin, mutta kropat normaali/hoikka, hiuksissa oma tyyli ja vaatteet ikäiselleen sopivia - silti tätimäisyys ei tule mieleen, vaan ennemminkin ihailtavaa antaa iän näkyä ja pitää omasta tyylistä kiinni. Hyvä stylisti sarjassa.:)
Itse olen 52, en ikävöi nuoruuteen, mutta hoidan itseäni liikunnalla, ravinnolla, kosmetiikalla.
Tympeitä nämä ihmiset, jotka nimittelevät muita tantoiksi ja kehuskelevat itseään ikinuoriksi...
Täti on tosiaan ennen ollut hyvin positiivinen mielleyhtymä. Usein tädit olivat juuri näitä suvun seikkailijoita, oman tien kulkijoita, taiteilija-ihmisiä ja sukupuolisten rajojen rikkojia.
Nyt tädit leimataan seksittömiksi, rumiksi, ikäviksi, tantoiksi? Tuollainen ilkkuminen saa kuulostamaan siltä, että tädit edelleenkin rikkovat perinteiselle naiselle sopimattomia rajoja.
Tädit menevät niiden ihmisten hermoon, jotka ovat ottaneet elämäntehtäväkseen miehisen linssin mukaisen viehättävyyden ylläpitämisen. Naiset, jotka haluavat ylläpitää perinteisiä sukupuolirooleja vääntävät jotakin, mikä on ollut naisille vapauttavaa negatiiviseksi. Tädeillä taas ajatusmaailma on todella erilainen. Tätien status ei ole sidottu siihen, kuinka paljon kehuja he saavat ulkonäöstään tai nuorena pysymisestään.
Tämäkin ketju taas näytti, miten kateellisia naiset ovat toisilleen. Jos joku näyttää nuoremmalta kuin on, mitä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin ketju taas näytti, miten kateellisia naiset ovat toisilleen. Jos joku näyttää nuoremmalta kuin on, mitä sitten?
Jos joku ei meikkaa, niin mitä sitten?
Jos joku ei värjää hiuksia, niin mitä sitten?
Jos joku käyttää tunikoita ja legginsejä, niin mitä sitten?
Jos joku ei halua käyttää korkokenkiä ja minihametta, niin mitä sitten?
Jos joku haluaa käyttää jakkuja, saapikkaita, trenssitakkia ja nahkakäsineitä, niin mitä sitten?
Jos jonkun vartalo on muuttunut 20 vuodessa, niin mitä sitten?
Jos jollakulla ei ole pitkiä hiuksia vanhempana, niin mitä sitten?
Koko ketju täynnä sääntöjä, ohjeistuksia ja kieltoja muille naisille, joita heidän pitää noudattaa, jottei heitä leimattaisi rumiksi tantoiksi. Sitten hähätellään kateellisiksi ja haukutaan lisää, jos tuollaiset jaottelut, luokitukset ja painostus tietynlaiseen ulkonäköön ärsyttävät.
Tervetuloa 2020. Elämme edelleen aikakautta, jolloin naisia saa haukkua ja panetella, jos heissä näkyy ikääntyminen tai he muutoin eivät ole oikealla tavalla naisellisia, seksikkäitä, kauniita, edustavia ja vähintään 10 vuotta nuoremman näköisiä.
No se oli ketjun lähtökohta, kysyttiin vinkkejä asian välttämiseksi. Pitäisikö viestien sitten sisältää esim lemmikkihoitovinkkejä??? Poistua voi muihin aiheisiin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku haluaa käyttää jakkuja, saapikkaita, trenssitakkia ja nahkakäsineitä, niin mitä sitten?
En ole arvostellut tässä ketjussa kenenkään ulkonäköä, totesin vain että minua usein luullaan nuoremmaksi. Sen jälkeen alkoi nillittäminen" Kukaan ei näytä nuoremmalta kuin on" ym arvostelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole arvostellut tässä ketjussa kenenkään ulkonäköä, totesin vain että minua usein luullaan nuoremmaksi. Sen jälkeen alkoi nillittäminen" Kukaan ei näytä nuoremmalta kuin on" ym arvostelu.
Edelleenkin,, kukaan ei näytä oikeasti nuoremmalta. Voi hetken hämätä, mutta kyllä se todellinen ikä paljastuu. Uskotella voi, jos elämä siitä kohenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monia arvioidaan nuoremmaksi, mutta harva oikeasti näyttää realistisesti nuoremmalta.
Osa ihmisistä ei vain osaa arvioida ikiä ja monesti myös tilanne vaikuttaa. Esim. nuorien opiskelukavereiden seurassa arvioidaan saman ikäiseksi. Vanhempien työkavereiden seurassa vanhemmaksi.
En tiedä kuin joitakin tummaihoisia, jotka ihan oikeasti näyttävät ikäistään nuoremmilta. Kyllä se ikääntyminen näkyy, mutta sehän ei tarkoita sitä, etteikö näyttäisi silti hyvältä.
Näin juuri! Tädit kannattelevat suunnilleen koko Suomen kulttuurielämää. Miten tylsää olisi ilman tätejä! Tädit on sivistyneitä ja itsevarmoja, eivät pelkää muiden mielipiteitä, toivovat muille hyvää ja hyväksyvät erilaiset elämäntavat ja osaavat iloita elämästä ja etsiä uusia kokemuksia.