Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Simpanssin ÄO on 30. Useiden ihmisten 80. Mensalaisten 130.

Vierailija
26.12.2019 |

Huomaatteko yhteneväisyyden luvuissa?

Kommentit (119)

Vierailija
41/119 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin Mensan valvotussa testissä 17-vuotiaana liki 10v sitten ja tulokseksi tuli, että ÄO on >135, joka on korkeampi kuin >99% väestöstä. Se oli jonkun verran korkeampi kuin mitä sain Mensan nettitestistä silloin. Nykyään saan nettiälykkyystesteistäkin 5-10 pistettä korkeampia tuloksia kuin teininä. Johtuukohan siitä, että älykkyyteni on kasvanut hieman niistä ajoista vai johtuuko siitä, etten perusta nykyään identiteettiäni niin vahvasti älykkyyden varaan ja otan testien tekemisen rennommin.

Vierailija
42/119 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen suomalaisen on keskimääräistä tyhmempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/119 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla työkaveri harjoitteli noita Mensan testejä kaiket päivät ja kävi sitten testeissä - pääsi jäseneksi. Tyhmä kuin mahdoton sosiaalisesti, eikä kauhean älykkäänä pidetty noin yleisestikään. Mitään ei saanut aikaan kun kaikkeen muuhun pystyi keskittymään, paitsi työhön. Kovasti kuitenkin esitteli Mensa-jäsenyyttään ja myi jotain Mensan fanituotteitakin työpaikalla. Suuttui kun kukaan ei halunnut ostaa. Nauretaan sille välillä vieläkin, vaikka ihminen on lähtenyt jo vuosia sitten.

Vierailija
44/119 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensan testissä vaikuttaa ne viimeiset tehtävät, älyätkö vaiko et. En tiedä saako lisäpisteitä jos skippaa sellaisen tehtävän jota ei keksi?

Vierailija
45/119 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaatteko myös tämän yhteyden:

Simpanssit alkoivat syömään lihaa = tulivat alas puista ja kehittyivät älykkäiksi ihmisiksi.

Mitenhän kasvissyönti vaikuttaa älykkyyden kehitykseen kun lihan aivojen kannalta tärkeät rasvahapot jää pois? Muuttavatko kasvissyöjät kohta takaisin puihin syömään banaaneja?

Miten kukaan voi yläpeukuttaa tätä?:D Kertoo palsta-älykkyydestä lol. 

Vierailija
46/119 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla työkaveri harjoitteli noita Mensan testejä kaiket päivät ja kävi sitten testeissä - pääsi jäseneksi. Tyhmä kuin mahdoton sosiaalisesti, eikä kauhean älykkäänä pidetty noin yleisestikään. Mitään ei saanut aikaan kun kaikkeen muuhun pystyi keskittymään, paitsi työhön. Kovasti kuitenkin esitteli Mensa-jäsenyyttään ja myi jotain Mensan fanituotteitakin työpaikalla. Suuttui kun kukaan ei halunnut ostaa. Nauretaan sille välillä vieläkin, vaikka ihminen on lähtenyt jo vuosia sitten.

Kertoiliko myös hassunhauskoja yhdyssanavitsejä, tyyliin ”häpyhuulipuna”?

Noillahan ne itseään viihdyttävät Mensan suljetuissa sähköpostiryhmissä.

Vierailija
47/119 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä konkreettisia toimia Mensa on tehnyt edistääkseen älykkäitten asiaa? Toiminnan vaikuttavuuden ja laajuuden tietäminen auttaisi sen arvioimista onko kyseessä vain "status" yhdistys vai oikea yhdistys.

Vierailija
48/119 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä sut löydän käsiini vielä tai pisän jokaisen vuorollaan matalaksi. Ei mulla ole mitään menetettävää.

Vierailija
49/119 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä sut löydän käsiini vielä tai pisän jokaisen vuorollaan matalaksi. Ei mulla ole mitään menetettävää.

Istun mielummin linnassa kun tiedän että tällaisen vtun pellet makaa kankikylmänä.

Vierailija
50/119 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Istun mielummin linnassa kun tiedän että tällaisen vtun pellet makaa kankikylmänä.

Mensa-keskustelu muuttui nopeasti mielenkiintoiseksi :D

Vierailija
51/119 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku amisjonne otti itseensä.

Vierailija
52/119 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenelle puhut? Itsellesi? Psykoosilääkkeet nyt kuntoon ennen uutta vuotta!

Vierailija
53/119 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisessa kansanperinteessä on otaksuttu yksinkertaisten ihmisten olevan onnellisia. Matalan älykkyystason tiedetään kuitenkin olevan yhteydessä vähäiseen koulutukseen, pienempiin tuloihin ja runsaampaan somaattiseen sairastavuuteen. Matalaan älykkyystasoon liittyy myös lähes kaikkien psykiatristen sairauksien lisääntynyt riski; ainoa poikkeus on kaksisuuntainen mielialahäiriö.

Vierailija
54/119 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Simpanssin ja typeryksen välinen ero on sama kuin typeryksen ja mensalaisen? Onneksi älykkyys koostuu muustakin kuin äosta.

Ei koostu muusta, ne "muut" on vain opittuja taitoja. Älykkyyttä ei voi oppia. Siinä se suuri ero.

Periaatteessa noin. Viisaus, sivistys, ongelmanratkaisukyky ovat sitten eri asia kuin älykkyys.

Mutta ongelmana on, että synnynnäistä älykkyyttä ei nykykeinoin voi mitata objektiivisesti. Testeissä pärjäävät parhaiten koulutetut länsimaiset, eikä syynä ole se, että heillä olisi parempi älykkyys, vaan se, että testit mittaavat sellaista ongelmanratkaisutaitoa, joka kehittyy opiskellessa ja testejä tekemällä.

Tämän puolesta todistaa tuo mainitsemani Flynnin ilmiö. Kansakuntien keskimääräinen äo on noussut kolme pistettä vuosikymmenessä, ja siihen löytyy selitys ympäristötekijöissä, koska sama ilmiö on nähtävissä sukujen sisälläkin, ei pelkästään kansojen tasolla.

Eli älykkyystestien mittaamassa älykkyydessä ON mukana muutakin kuin synnynnäistä kyvykkyyttä.

4

Loppupituudessakin on mukana muutakin kuin ihmisen syntymäpituus.

Se on selvä, että jos älykkyys määritellään määrättyjä ominaisuuksia siltäväksi ja ne ominaisuudet mitataan aikuisiässä, johonkin tulokseen päästään.

Potentiaalia voi olla vaikka mikä määrä tahansa alussa, mutta kuten pituuden kanssa, kaikille saadaan joku sen hetkinen todellinen tulos. Vammojen takia se voi myöhemmin jopa heiketä, mutta sitä ei ole onnistuttu kikkailemaan korkeammaksi kuin mitä se vakiinnuttuaan oli.

Lopputulos ratkaisee, ei se miten sinne on päästy tai ei ole päästy.

Vierailija
55/119 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olinpa itsekin hetken aikaa jäsen. Pillua sieltä sai ihan hyvin kun oli aika lailla supliikimpi kuin muut kaverit. Mensa on ihan hyvä kerho sellaisille jotka kokevat ettei elämässä muuten löydy ihmisiä joiden kanssa peilata asioita. Ne joilla on hyvät sosiaaliset taidot ja hyvät lähtökohdat elämälle eivät yleensä "tarvitse" Mensaa.

Lähtökohdilla viittaan lähinnä perhetaustaan. Suurin hyöty onkin porukalle jonka itsetuntoa on lytätty lapsena ja patistettu suorittavan työn pariin vaikka rahkeita olisi ollut muuhunkin. Älykkäänä junttien keskellä kasvaminen on traagista ja potentiaalisesti eristävää.

Mitä langan otsikkoon tulee niin itse fanitan enemmän vertausta debiilistä (äo 50-70) normaaliälyiseen ja normaaliälyisestä mensalaiseen.

Vierailija
56/119 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus on puhdasta viihdettä kun äijänkäppyrät ja ulis-penskat ovat palstalla. :D 

Vierailija
57/119 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kysymys av-mammoille tehty älykkyystesti?

Vierailija
58/119 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa nämä "älykkäät", jotka tulevat AV-palstalle keulimaan. Miksi ette tee mitään älykkyyttänne haastavaa, vaan kirjoittelette joutavia haaskaten aikaanne, joka on kallisarvoista? 

Miksi korkeasti koulutetut eivät älykkäinä perusta yrityksiä työllistämään meitä muita? Pätkätöitä tekevät Maisterit tyytyvät vaatimattomiin korvauksiin, kun heidän olisi mahdollista kerätä omaisuuksia yrittäjinä ja jäädä eläkkeelle harrastamaan viisautta. Kummallinen ristiriita, jota tällainen typerys ei ymmärrä.

Vierailija
59/119 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus on puhdasta viihdettä kun äijänkäppyrät ja ulis-penskat ovat palstalla. :D 

Tuollaistako pidät viihteenä? Lienet someajan muokkaama Uljas Uusi Ihminen.

*eri

Vierailija
60/119 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simpanssien Mensassa eli Viidakossa olisi ihmis-Mensalaisen Äo n 20. Kaikki on miten puusta katsotaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän