Miehen hyljepomppumätkähdykset sängyssä
Miten 90kg mies voi kääntyä niin että koko ruho pompautetaan ilmaan ilmaan jossa onnistutaan kääntämään kylkeä 180 astetta, ja sitten mätkähdetään alas patjalle koko painolla? Patja ponnauttaa minut monta senttiä ilman ja herättää unesta. Joka ainoa kerta. Tulen hulluksi. Kellään muulla samaa tilannetta?
Kommentit (75)
Joo siis daa, pitää vielä samal planeetal olla mut mä oon siis ihan varppi et ukko kyl kääntää kylkee siel jatuksissa vai missä pirun Siperiassa se nyt viimeks oli.
Vierailija kirjoitti:
Vaihda vesisänkyyn.
Ja se tsunami paiskaakin sitten seinän kautta lattialle.
Nauroin jo otsikolle aivan hulluna. :D Tosin ensin oletin touhun liittyvän ihan muuhun kuin nukkumiseen, mutta silti.
Hyljettä meillei oo, meillon merileijona. Se ääni. Siis herranjumala mitä kuorsaushuutoa.
Luen tätä ketjua ja nauran! Mulla on suhteellisen uusi suhde, ollaan puhuttu yhteen muutosta mutta ei olla nukuttu vielä kokonaista yötä yhdessä. Minä kyllä olisin halunnut (tykkäisin nukahtaa käpertyneenä miesystäväni kainaloon), mutta hän on antanut ymmärtää, että nukkuu mieluiten yksin. Hän on myös kertonut, että vaikka nukkuu hyvin ja sikeästi, pyörii kuitenkin paljon 180 cm levyisessä sängyssään. Nämä hyljepomput voi olla myös yksi syy siihen, ettei hän ole vielä halunnut nukkua koko yötä yhdessä. Onneksi itse nukun varsin pienessä tilassa, mulla on 140 cm leveä sänky, josta nukun ihan laidassa ehkä noin 40 sentin leveydellä. Mutta tästä ketjusta viisastuneena vaikuttaa siltä, että jos/kun muutamme yhteen, täytyy mennä sänkyostoksille. Ehkä mulle joku pieni 80cm sänky miehen ison sängyn viereen?
Muistelen että meillä oli myös tätä hyljehyppimistä miehellä, että oikein ärähtää piti kun itse jäin siihen jälkijäristykseen aina vellomaan. En ole enää huomannut tai sitten mies on oppinut kääntymään ilmalennotta, nyt kun meillä on vaahtomuovipatjat eikä joustinpatjat.
Kappas, hyljehyppy on kansainvälinen ilmiö! Brittimieheni hyljehyppykäännökset pomppuineen päättyvät usein myös kovaäänisen pierun töräykseen, ikäänkuin varmistuksena ettei unta tarvitse sitten ihan heti kaipailla.
Meillä asuu hylkeen sijaan joku kaislikossa suhistelija.
En ymmärrä miten voi kahisuttaa pussilakanoita kääntyessään niin paljon, että se häiritsee toisen yöunia. Onneksi ei jokaöistä, mutta tapahtuessaan tosi ärsyttävää.
Minulla on myös hyljepomppumies!! Olen hermostunut tuohon tempoiluun, johon aina herään. En vaan ennen tiennyt tälle näin osuvaa nimeä.
Ketjun innoittamana testasimme koko perhe, miten käännymme. Minä ja tytär käännymme kyljeltä toiselle rauhallisesti, mutta mies ja poika tekevät tuon hyljepompun eli tämä on hitto vie vielä periytyvääkin!!
Ei oppinut mies rauhallista käännöstä vaikka yritimme tytön kanssa opettaa. Jalat sai vielä käännettyä rauhallisesti puolelta toiselle, mut hartiat oli pakko kuulemma temmata ilmaan ja vetää satakasikymppinen ilmalennon aikana. Voi taivas!!
En ole koskaan tavannut hyljepomppumiestä ja luin tätä ketjua suurella mielenkiinnolla. Vaikka kuinka yritän kuvitella, en oikein käsitä miten tämä pomppumätkähdys suoritetaan. En usko, että kykenisin itse ponnahtamaan makuulta ilmaan sängyssä. Kaikkein eniten ihmetytti kun tuossa edellä joku kertoi, ettei hänen miehensä osaa hereilläkään kääntyä pomppaamatta. Mitä ihmettä :D
Syy hyljepomppuun on siinä että lakana tarrautuu yöpukuun eikä kyljenkääntäminen onnistu kuin juuri tuolla pompputekniikalla. Ratkaisu pulmaan on käyttää satiinilakanaa ja satiinista yöpukua tai nukkua nakkena. Silloin tosin pitää hypätä sänkyyn varovaisesti jottei lennähdä lattialle tai ikkunasta ulos.
Mulla on aktiivisuusranneke, joka tutkii yöuntakin. Se havaitsee kaikki yölliset heräämiset. Siitä näkee esim koska mies on kääntänyt kylkeä ja koska se on käyny vessassa.
Meillä oli ennen vaahtomuovipatja ja 120 cm kapea sänky. Mies on kasvanut leveyttä vuosien aikana sen verran paljon, ettei enää mahduttu siihen sänkyyn. Mies myös teki painollaan siihen patjaan sellaisen kuopan, että mä valuin aina kylkeen kiinni. Nukkuminen oli hirveän työlästä kun yritin pitää itseni omalla puolellani sänkyä. Ajatelkaa siinä sitä pomppu käännöstä! Jää pian mursunorsun alle!
Ostettiin uus leveä sänky ja kovempi patja. Enää en valu ollenkaan enkä herää ihan joka käännökseen. Riippuu omasta unen vaiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Minä (nainen) tein tuota kääntymistä ollessani lihavimmillani. Nyt painon tiputtua pääsee kääntymään normaalisti. Tosin 80 kg mies ei kuulosta ylipainoiselta, ellei ole 150 cm pitkä.
Sama kai se on onko painoa yli vai ali, jos sitä on paljon.
Ap puhu 90kgsta. Ei se nyt niin paljon ole mutta ei vähänkään.
Minäkin käännyn jotenkin yhdellä rykäsyllä, en kyllä ilmassa pyöri. Olen vielä tuota rotevampi ämmä.
Vierailija kirjoitti:
Kappas, hyljehyppy on kansainvälinen ilmiö! Brittimieheni hyljehyppykäännökset pomppuineen päättyvät usein myös kovaäänisen pierun töräykseen, ikäänkuin varmistuksena ettei unta tarvitse sitten ihan heti kaipailla.
En tiedä miksi nauroin:D
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla että oma brittimieheni on samanlainen...
Hei, joku on pompauttanut hyljepomppumiehen etusivulle! Jee
Meillä ongelmana vaimon läskit, jotka lainehtii pitkin sänkyä. Ikävä herätä yöllä kun allit lätkähtää naamalle.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ongelmana vaimon läskit, jotka lainehtii pitkin sänkyä. Ikävä herätä yöllä kun allit lätkähtää naamalle.
Taitaa olla ihan suomalainen vaimo, kun ei tissit lätkähtele sun naamalle?
Se on tehokasta. Ihminen voi olla tehokas jopa umpiunessa. Ei tuhlaa energiaa eikä aikaa turhaan kierimiseen pitkin patjaa vaan suorittaa salamannopean ilmakäännöksen. Ole kiitollinen, miehesi on energiataloudellinen järki-ihminen. Jopa unissaan. Voimia!