Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnen itseni surulliseksi: olin menossa lasten, jotka asuvat isällään, luo, niin siellä olikin lapsella kaveri ja hirveä hulabaloo päällä :(

Vierailija
25.12.2019 |

Eilisen vietin perheen parissa myös ja illalla oli puhetta, että ainakin yritän tänäänkin mennä. Lapset ovat isällään siksi, etten oikeastaan jaksanut seuraavanlaisia tilanteita, joita tässäkin kerron.
En soittanut ennen lähtöäni, vaan ajattelin, että yllätän perheen iloisesti menemällä jo ihan aamupäivästä ja olin siellä noin tunti sitten. Niin eikös siellä tytön kaveri riehu sotkun keskellä, mies on unessa ja isoveli ilmeisesti nukkui tai oli ainakin huoneessaan koska eihän kukaan täysipäinen kestä siskon huonoja tapoja (ei siis huomioi muita kuin itsensä, ja vässykkä-isä hyväksyy tämän.)
Kysyin, että miksi täällä on vieraita ja kun en saanut kunnon vastausta, käännyin kannoillani ja sanoin, että sitten minä lähden. Olisin halunnut soittaa pianoa ja tutkia lasten kanssa yhdessä heidän eilen saamiaan lahjoja, jutella lasten ja lasten isän kanssa ja syödä jotain (toin ruokaa mukanani).
Mutta ei.
Mies ehdotti, että tytöt menisivät tytön kaverille. Kuinkahan moni muu huusholli on niin hullu, että kaipaa lapsen kaveria joulupäivänä kotiinsa heilumaan? Ymmärrän, jos mies olisi vaikka pistänyt viestiä, että täällä onkin lapsen kaveri, koska siitä on ennenkin puhuttu, että jos minä vietän siellä aikaa lasten kanssa, en halua kavereita sinne.
Että sellaista taas tänä jouluna.

Kommentit (874)

Vierailija
81/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua lukiessa on pakko sanoa, että lasten on parempi olla joulu ilman ap:n seuraa :D

Vierailija
82/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsille ei ole mitenkään vaarallista tylsistyä toisinaan.

-eikä aikuisille pettyä, joten anna jo olla. Ensi kerralla soita etukäteen.

Millä ensi kerralla? Siis vuodenko päästä? Lapset ovat pieniä nyt. Ja minulla on paha mieli ja surullinen olo NYT.

Ap

Jokaisella on joskus paha mieli ja surullinen olo. Se ei ole vaarallista. Siihen rypemään jääminen ja muiden syyttely sen sijaan on vahingollista sekä sinulle että lapsillesi. Anna lapsella vakaa joulu.

Niin, minulla on paha mieli. Luuletko sinä, ettäminä mene sen sinne heille näyttämään? Haluatko?

Ap

Minullehan se on ihan sama. Omien lastesi takia parempi, että et nyt mene ennen kuin olet sen verran rauhoittunut että jaksat käyttäytyä.

Niin, onkin. Onko tämä lapsille oikein? Ei ole. Mies mokasi. Mies ei toiminut niin, että mieleni ei pahoitu. Mies pilaa lasten joulut. On siellä masentuneena, eikä jaksa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin lapseni leikkii tuossa pihalla tällä hetkellä naapurin samanikäisen lapsen kanssa, vaikka on joulupäivä. En ajattelut sen olevan mitenkään outoa. Kyllä kai sitä voi joulupäivänäkin kaverin kanssa leikkiä, jos kummallakaan perheellä ei ole kummempia suunnitelmia.

Sinun olisi ehkä kannattanut soittaa ennen kyläilyäsi, jos on noin ehdotonta, että siellä ei ole muita. Jos olet sanonut, että tulet jos jaksat, ei kukaan todellisuudessa edes tiennyt tuletko. Ei lapset ja isä voi koko ajan elää sillä tavalla, että odottavat sinua siellä. Vaikutat hyvin ailahtelevalta. Yhdessä kannattaa sopia, milloin syödään jne. Toisilla voi olla asioista eri mielipide kuin sinulla.

Vierailija
84/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hyvin kohtuutonta olettaa toisten käyttäytyvän itse haluamallaan tavalla ja rangaista siitä sitten lapsia.

Lastenhan olisi pitänyt nyt istua ja odottaa vain sinua, joka ehkä tulet, useimmiten et. Jos näin ei ole niin lähdet pois, koska sinulle he eivät kelvanneet nukkuvina ja ystävien kanssa leikkivänä.

Ikävä kyllä tulevaisuudessa lapset huomaavat ketkä ovat paikalla heidän takiaan, olkoon se ystävä, opettaja, isä, täti tai joku muu. Äiti silloin kun kaikki tanssii hänen mukaansa ja jos hän jaksaa.

On hyvä opettaa suvaitsevaisuutta mutta sillä ettet yritä hoitaa itseäsi ja/tai sopeutua opetat vain miten saa väkisin huomion. Pahimmassa tapauksessa lapset opivat huonon käytösmallin.

Joulupäivänä ei normaalistikaan vierailla missään, tajuatko? Istuminen ja odottaminen ei siten ollut riippuvaista minusta, tajuatko? Jos olisikin ollut joku eri päivä, asia olisi täysin eri, tietenkin, haloo! Lapsille ei ole mitenkään vaarallista tylsistyä toisinaan.

Ap

Heillä vierailtiin.

Ja sinä oletat, että muut saa vain odottaa, jos sinä sattuisit tulemaan. Narsisti.

Vierailija
85/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä ensi kerralla? Siis vuodenko päästä? Lapset ovat pieniä nyt. Ja minulla on paha mieli ja surullinen olo NYT.

Ap

Jokaisella on joskus paha mieli ja surullinen olo. Se ei ole vaarallista. Siihen rypemään jääminen ja muiden syyttely sen sijaan on vahingollista sekä sinulle että lapsillesi. Anna lapsella vakaa joulu.

Päätä nyt jo, idi ootti, että onko se mielen pahoittuminen vaarallista, vaiko eikö se ole. Taisit sittenkin itsekin ymmärtää, että se on PAHA asia.

Ap

Vierailija
86/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Onpa idio ooti kommentti. Oletko vähän tyhmä? ”Se ei ole vaarallista”, okei? Eli pahoinvoiva ja surullinen äiti ei ole haitaksi lapsille?

Ap

Yleensä ei ole, jos osaa suojella lapsia omilta tunteiltaan. Silloin on, jos haastaa riitaa ja syyttelee muita (mm. lapsia tai heidän isäänsä) omasta pahasta olosta. Mutta tämänhän sinä tiedätkin ja haluat nyt vain kiihdyttää itseäsi sen sijaan, että pyrkisit rauhoittumaan.

Vierailija
87/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Onpa idio ooti kommentti. Oletko vähän tyhmä? ”Se ei ole vaarallista”, okei? Eli pahoinvoiva ja surullinen äiti ei ole haitaksi lapsille?

Ap

Ei ole, kun vaan älyät pysyä siellä omassa läävässäsi.

Vierailija
88/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin, minulla on paha mieli. Luuletko sinä, ettäminä mene sen sinne heille näyttämään? Haluatko?

Ap

Minullehan se on ihan sama. Omien lastesi takia parempi, että et nyt mene ennen kuin olet sen verran rauhoittunut että jaksat käyttäytyä.

Niin, onkin. Onko tämä lapsille oikein? Ei ole. Mies mokasi. Mies ei toiminut niin, että mieleni ei pahoitu. Mies pilaa lasten joulut. On siellä masentuneena, eikä jaksa.

Ap

Ei. Sinä mokasit!

Vierailija
89/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tätä ihmistä vaivaa?

Jos syyttää, että äitinsä on tehnyt sitä ja tätä, eli pilannut hänen lapsuutensa, niin miksi ihmeessä hän itse haluaa tehdä ihan samaa? Pilata lastensa elämän?

Ainakin minulla on niin, että jos joku asia on lapsena ollut vaikeaa, vanhempieni vuoksi, niin en missään nimessä halua itse toimia samoin omille lapsilleni.

Koska tiedän kuinka kurjaa se vanhempien käytös oli.

Miksi et osaa ajatella, että jatkat nyt äitisi käytöstä.

Jos siis on totta, mitä aloittaja äiditään kertoo, voi olla että ei ole.

Ja miten aikuinen ihminen ajattelee, että kaikki pyörii hänen oman napansa ympärillä?

Minä tulin surulliseksi, etkö tajua? Mies ei välitä minusta yhtään. Miten lapset? Missä välittäminen? Ei missään. Se surettaa minua!

Ap

Sinä tulit surulliseksi kun kaikki eivät odottaneetkaan siellä kiltisti rivissä jos äiti nyt sattuisi tulemaan käymään? Ei tullut mieleen että ehkä lapsesikin tuli surulliseksi kun tulit ja lähdit, koska lapsi ei osannut lukea mieltäsi? Miksi oletat että lastesi tulisi olla vain ja ainoastaan Äidin armonpalojen toivossa eläviä jos he sinusta välittävät? Minäkuvasi on ihan kieroutunut.

Vierailija
90/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Päätä nyt jo, idi ootti, että onko se mielen pahoittuminen vaarallista, vaiko eikö se ole. Taisit sittenkin itsekin ymmärtää, että se on PAHA asia.

Ap

No kuule. Tunne ei ole vaarallinen vaan se, miten käyttäydyt sen kanssa. Sinä voit nyt ihan rauhassa odottaa että se menee ohi. Tai sitten sylkeä sitä muiden niskaan tai vaikkapa kehiä lisäkierroksia netissä. Sinun tunne, sinun päätös. Hyvää joulua!

Vierailija
91/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hyvin kohtuutonta olettaa toisten käyttäytyvän itse haluamallaan tavalla ja rangaista siitä sitten lapsia.

Lastenhan olisi pitänyt nyt istua ja odottaa vain sinua, joka ehkä tulet, useimmiten et. Jos näin ei ole niin lähdet pois, koska sinulle he eivät kelvanneet nukkuvina ja ystävien kanssa leikkivänä.

Ikävä kyllä tulevaisuudessa lapset huomaavat ketkä ovat paikalla heidän takiaan, olkoon se ystävä, opettaja, isä, täti tai joku muu. Äiti silloin kun kaikki tanssii hänen mukaansa ja jos hän jaksaa.

On hyvä opettaa suvaitsevaisuutta mutta sillä ettet yritä hoitaa itseäsi ja/tai sopeutua opetat vain miten saa väkisin huomion. Pahimmassa tapauksessa lapset opivat huonon käytösmallin.

Joulupäivänä ei normaalistikaan vierailla missään, tajuatko? Istuminen ja odottaminen ei siten ollut riippuvaista minusta, tajuatko? Jos olisikin ollut joku eri päivä, asia olisi täysin eri, tietenkin, haloo! Lapsille ei ole mitenkään vaarallista tylsistyä toisinaan.

Ap

Heillä vierailtiin.

Ja sinä oletat, että muut saa vain odottaa, jos sinä sattuisit tulemaan. Narsisti.

EN OLETA, vaan on ihan normaali joulupäivän käytäntö, ettei jouluaamuna vierailla, ymmärrätkö, ääliö? Se on poikkeus, ei se, että vierasta ei ole ja JOS äiti tulee, niin sitten ollaan äidin kanssa. Jos äiti ei tule, ollaan keskenään ILMAN äitiä. Tajuatko? Se on NORMAALIA. Jos siitä poiketaan, on hyvä ILMOITTAA MINULLE. Edellisenä päivänä oli puhetta, että tulisin seuraavana päivnä, ta ju at ko?

Ja aikaisemmin on ollut puhetta, että kaverit häiritsevät minun ja laten yhteistä aikaa, jos olen menossa, ei kavereita, ta ju at ko? Siitä on ihan ol lut pu het ta. Perhetyön kans sa.

Ap

Vierailija
92/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan aika hämmentävää lapselle, että ilmestyt yllättäen ja suutut siitä, kun hänellä on kaveri ja lähdet. Nyt lapsi miettii, että hänen olisi tullut ennustaa tulosi.

Vierailija
93/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

No kuule. Tunne ei ole vaarallinen vaan se, miten käyttäydyt sen kanssa. Sinä voit nyt ihan rauhassa odottaa että se menee ohi. Tai sitten sylkeä sitä muiden niskaan tai vaikkapa kehiä lisäkierroksia netissä. Sinun tunne, sinun päätös. Hyvää joulua!

Miten mä voin odottaa, että se mene ohi, kun vuoden ainoa joulupäivä on tässä? Se on nyt. Ne lahjat ovat uusia NYT. Joulu oli EILEN nyt.

Eivät enää sitten, kun tämä menee ohi. Sitten on normaali arkistessi ja muu.

Ap

Vierailija
94/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä kaiken pitäisi pyöriä sen ympärillä, että _sun_ mieli ei pahoitu? Kai ymmärrät, että kaikilla muillakin on mieli, joka voi pahoittua. Miksi sillä ei ole väliä, sulla vain? Miksi juuri sinä ja sinun mielesi pahoittuminen ovat niin erikoisia?

Vierailija
95/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies mokasi, pilasi perheen joulun ja uhriutuu, että n masentunut eikä jaksa. Niin. Ehkä siitä olisi ollut apua, jos minulle olisi annettu siellä tilaa. En minä sinne mene kärsimään. Nyt mies valittaa, ettei jaksa.

Ap

Ei mies mokannut. Sinä mokasit. Taas.

Mies voisi paremmin, jos sinä maksaisit elarit. Ja häipyisit kiusaamasta häntä.

Voi kunpa mies löytäisi itselleen terveen puolison!

Vierailija
96/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Heillä vierailtiin.

EN OLETA, vaan on ihan normaali joulupäivän käytäntö, ettei jouluaamuna vierailla, ymmärrätkö, ääliö? Se on poikkeus, ei se, että vierasta ei ole ja JOS äiti tulee, niin sitten ollaan äidin kanssa. Jos äiti ei tule, ollaan keskenään ILMAN äitiä. Tajuatko? Se on NORMAALIA. Jos siitä poiketaan, on hyvä ILMOITTAA MINULLE. Edellisenä päivänä oli puhetta, että tulisin seuraavana päivnä, ta ju at ko?

Ja aikaisemmin on ollut puhetta, että kaverit häiritsevät minun ja laten yhteistä aikaa, jos olen menossa, ei kavereita, ta ju at ko? Siitä on ihan ol lut pu het ta. Perhetyön kans sa.

Ap

Haista sinä nyt jo pitkä paska, ääli ö. Se on heidän kotinsa, ei sinun. Sinä et määrää heidän kodissaan vieraillaanko siellä vai ei! Tajuatko???

Vierailija
97/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan aika hämmentävää lapselle, että ilmestyt yllättäen ja suutut siitä, kun hänellä on kaveri ja lähdet. Nyt lapsi miettii, että hänen olisi tullut ennustaa tulosi.

Lapsi sanoiheti (miehelle), ttä ”olisi pitänyt sanoa, olisi pitänyt sanoa. Siis minulle, että kaveri tulee. Lehmä mies ei tajunnut, lapsikin tiesi sen.

Ap

Vierailija
98/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä kaiken pitäisi pyöriä sen ympärillä, että _sun_ mieli ei pahoitu? Kai ymmärrät, että kaikilla muillakin on mieli, joka voi pahoittua. Miksi sillä ei ole väliä, sulla vain? Miksi juuri sinä ja sinun mielesi pahoittuminen ovat niin erikoisia?

Missä olen sanonut niin? Kenen mielen MÄ pahoitin?

Ap

Vierailija
99/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIEHENKIN PITÄISI TIETÄÄ, ETTÄ LASTEN KAVERIT HÄIRITSEVÄT MINN JA LASTEN YHDESSÄOLOA. Ei piitannut siitä. Siitä tässä on kyse.

Ap

Vierailija
100/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Heillä vierailtiin.

Ap

Onko perhetyö sitä mieltä, että heidän pitää aina istua ja odottaa, jos äiti sattuu tulemaan.

Jos elävät elämäänsä, pitää ilmoittaa sinulle.

Ettei vaan äiti pahouta mieltään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi