Tunnen itseni surulliseksi: olin menossa lasten, jotka asuvat isällään, luo, niin siellä olikin lapsella kaveri ja hirveä hulabaloo päällä :(
Eilisen vietin perheen parissa myös ja illalla oli puhetta, että ainakin yritän tänäänkin mennä. Lapset ovat isällään siksi, etten oikeastaan jaksanut seuraavanlaisia tilanteita, joita tässäkin kerron.
En soittanut ennen lähtöäni, vaan ajattelin, että yllätän perheen iloisesti menemällä jo ihan aamupäivästä ja olin siellä noin tunti sitten. Niin eikös siellä tytön kaveri riehu sotkun keskellä, mies on unessa ja isoveli ilmeisesti nukkui tai oli ainakin huoneessaan koska eihän kukaan täysipäinen kestä siskon huonoja tapoja (ei siis huomioi muita kuin itsensä, ja vässykkä-isä hyväksyy tämän.)
Kysyin, että miksi täällä on vieraita ja kun en saanut kunnon vastausta, käännyin kannoillani ja sanoin, että sitten minä lähden. Olisin halunnut soittaa pianoa ja tutkia lasten kanssa yhdessä heidän eilen saamiaan lahjoja, jutella lasten ja lasten isän kanssa ja syödä jotain (toin ruokaa mukanani).
Mutta ei.
Mies ehdotti, että tytöt menisivät tytön kaverille. Kuinkahan moni muu huusholli on niin hullu, että kaipaa lapsen kaveria joulupäivänä kotiinsa heilumaan? Ymmärrän, jos mies olisi vaikka pistänyt viestiä, että täällä onkin lapsen kaveri, koska siitä on ennenkin puhuttu, että jos minä vietän siellä aikaa lasten kanssa, en halua kavereita sinne.
Että sellaista taas tänä jouluna.
Kommentit (874)
Vierailija kirjoitti:
On hyvin kohtuutonta olettaa toisten käyttäytyvän itse haluamallaan tavalla ja rangaista siitä sitten lapsia.
Lastenhan olisi pitänyt nyt istua ja odottaa vain sinua, joka ehkä tulet, useimmiten et. Jos näin ei ole niin lähdet pois, koska sinulle he eivät kelvanneet nukkuvina ja ystävien kanssa leikkivänä.
Ikävä kyllä tulevaisuudessa lapset huomaavat ketkä ovat paikalla heidän takiaan, olkoon se ystävä, opettaja, isä, täti tai joku muu. Äiti silloin kun kaikki tanssii hänen mukaansa ja jos hän jaksaa.
On hyvä opettaa suvaitsevaisuutta mutta sillä ettet yritä hoitaa itseäsi ja/tai sopeutua opetat vain miten saa väkisin huomion. Pahimmassa tapauksessa lapset opivat huonon käytösmallin.
Joulupäivänä ei normaalistikaan vierailla missään, tajuatko? Istuminen ja odottaminen ei siten ollut riippuvaista minusta, tajuatko? Jos olisikin ollut joku eri päivä, asia olisi täysin eri, tietenkin, haloo! Lapsille ei ole mitenkään vaarallista tylsistyä toisinaan.
Ap
Se on luonnollista, että lapsi leikkii mieluummin kaverin kanssa kuin viihdyttää omia vanhempiaan. Miksi edes kirjoitan tätä viestiä, en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tätä ihmistä vaivaa?
Jos syyttää, että äitinsä on tehnyt sitä ja tätä, eli pilannut hänen lapsuutensa, niin miksi ihmeessä hän itse haluaa tehdä ihan samaa? Pilata lastensa elämän?
Ainakin minulla on niin, että jos joku asia on lapsena ollut vaikeaa, vanhempieni vuoksi, niin en missään nimessä halua itse toimia samoin omille lapsilleni.
Koska tiedän kuinka kurjaa se vanhempien käytös oli.
Miksi et osaa ajatella, että jatkat nyt äitisi käytöstä.
Jos siis on totta, mitä aloittaja äiditään kertoo, voi olla että ei ole.Ja miten aikuinen ihminen ajattelee, että kaikki pyörii hänen oman napansa ympärillä?
Minä tulin surulliseksi, etkö tajua? Mies ei välitä minusta yhtään. Miten lapset? Missä välittäminen? Ei missään. Se surettaa minua!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Se on luonnollista, että lapsi leikkii mieluummin kaverin kanssa kuin viihdyttää omia vanhempiaan. Miksi edes kirjoitan tätä viestiä, en tiedä.
Ei välttämättä. Kyllä lapselle voi olla tärkeää olla oman äidinkin kanssa edes joskus.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hyvin kohtuutonta olettaa toisten käyttäytyvän itse haluamallaan tavalla ja rangaista siitä sitten lapsia.
Lastenhan olisi pitänyt nyt istua ja odottaa vain sinua, joka ehkä tulet, useimmiten et. Jos näin ei ole niin lähdet pois, koska sinulle he eivät kelvanneet nukkuvina ja ystävien kanssa leikkivänä.
Ikävä kyllä tulevaisuudessa lapset huomaavat ketkä ovat paikalla heidän takiaan, olkoon se ystävä, opettaja, isä, täti tai joku muu. Äiti silloin kun kaikki tanssii hänen mukaansa ja jos hän jaksaa.
On hyvä opettaa suvaitsevaisuutta mutta sillä ettet yritä hoitaa itseäsi ja/tai sopeutua opetat vain miten saa väkisin huomion. Pahimmassa tapauksessa lapset opivat huonon käytösmallin.
Joulupäivänä ei normaalistikaan vierailla missään, tajuatko? Istuminen ja odottaminen ei siten ollut riippuvaista minusta, tajuatko? Jos olisikin ollut joku eri päivä, asia olisi täysin eri, tietenkin, haloo! Lapsille ei ole mitenkään vaarallista tylsistyä toisinaan.
Ap
Kyllä vieraillaan. Äitisikö opetti sinulle väärää tietoa.
Lapsille ei ole mitenkään vaarallista tylsistyä toisinaan.
-eikä aikuisille pettyä, joten anna jo olla. Ensi kerralla soita etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä lapsi ei saa olla kavereiden kanssa, vaan hänen täytyisi antaa jakamaton huomionsa äidille? Lähtisin tästä miettimään tilannetta. Miksi äitinä ahdistut siitä, että lapsi on kaverinsa eikä sinun kanssa?
Äitiyteen nyt vaan kuuluu se, että suunnitelmat ei toteudu. Kun itse haluaisit tehdä jotain lapsen kanssa (vaikka soittaa pianoa), niin lapsi ilmoittaa että evvk. Se on normaalia ja tervettä!
Vastaukseksi ei käy, että ei ole tapana olla kaveria kylässä. Kyllä voi olla. Meilläkin toinen lapsi on paraikaa kaverilla kylässä, toisella piippaa jatkuvasti puhelin kavereiden kanssa jutellessa. Eikä ahdista :)
Käy se vastaukseksi. Joulupäivänä ei kyläillä, piste. Voin täysin hyvin olettaa sellaista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä. Kyllä lapselle voi olla tärkeää olla oman äidinkin kanssa edes joskus.
Ap
No se riippuu äidistä. Mene vaikka oman äitisi luokse kylään.
Vierailija kirjoitti:
-eikä aikuisille pettyä, joten anna jo olla. Ensi kerralla soita etukäteen.
Millä ensi kerralla? Siis vuodenko päästä? Lapset ovat pieniä nyt. Ja minulla on paha mieli ja surullinen olo NYT.
Ap
Eli sen lapsen olisi pitänyt yksin siellä odottaa, kun veli ja isä nukkuu, että jaksaako se äiti tulla kylään? Sinuna nyt menisin itseeni ja myöntäisin, että kyseessä ei ole sun kotisi ja siellä on omat sääntönsä.
Mitä kyläilyyn näin joulupäivänä tulee niin miksei lapselle voisi olla kavereita kylässä silloin. Kyllä meilläkin oli tänää samassa rivarissa asuva lapsen kaveri kylässä aamupäivästä, mikäs sen mukavempaa lapselle kuin päästä esittelemään kaverille joululahjojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApKyllä vieraillaan. Äitisikö opetti sinulle väärää tietoa.
Äiti opetti, nimenomaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eli sen lapsen olisi pitänyt yksin siellä odottaa, kun veli ja isä nukkuu, että jaksaako se äiti tulla kylään? Sinuna nyt menisin itseeni ja myöntäisin, että kyseessä ei ole sun kotisi ja siellä on omat sääntönsä.
Mitä kyläilyyn näin joulupäivänä tulee niin miksei lapselle voisi olla kavereita kylässä silloin. Kyllä meilläkin oli tänää samassa rivarissa asuva lapsen kaveri kylässä aamupäivästä, mikäs sen mukavempaa lapselle kuin päästä esittelemään kaverille joululahjojaan.
No eihän tämä lapsen asia ole ratkaista, etkö s**tanan urpo tajua?
Ap
Ap ei kerkeä paukuttamaan viestejä tähän ketjuun samaa tahtia kuin yleensä, kun pitää yhtä aikaa trollata toisessa ketjussa Silppuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eikä aikuisille pettyä, joten anna jo olla. Ensi kerralla soita etukäteen.Millä ensi kerralla? Siis vuodenko päästä? Lapset ovat pieniä nyt. Ja minulla on paha mieli ja surullinen olo NYT.
Ap
Jokaisella on joskus paha mieli ja surullinen olo. Se ei ole vaarallista. Siihen rypemään jääminen ja muiden syyttely sen sijaan on vahingollista sekä sinulle että lapsillesi. Anna lapsella vakaa joulu.
Mies mokasi, pilasi perheen joulun ja uhriutuu, että n masentunut eikä jaksa. Niin. Ehkä siitä olisi ollut apua, jos minulle olisi annettu siellä tilaa. En minä sinne mene kärsimään. Nyt mies valittaa, ettei jaksa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eikä aikuisille pettyä, joten anna jo olla. Ensi kerralla soita etukäteen.Millä ensi kerralla? Siis vuodenko päästä? Lapset ovat pieniä nyt. Ja minulla on paha mieli ja surullinen olo NYT.
ApJokaisella on joskus paha mieli ja surullinen olo. Se ei ole vaarallista. Siihen rypemään jääminen ja muiden syyttely sen sijaan on vahingollista sekä sinulle että lapsillesi. Anna lapsella vakaa joulu.
Niin, minulla on paha mieli. Luuletko sinä, ettäminä mene sen sinne heille näyttämään? Haluatko?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap ei kerkeä paukuttamaan viestejä tähän ketjuun samaa tahtia kuin yleensä, kun pitää yhtä aikaa trollata toisessa ketjussa Silppuna.
Ei vaan olin puhelimessa lasten isän kanssa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJokaisella on joskus paha mieli ja surullinen olo. Se ei ole vaarallista. Siihen rypemään jääminen ja muiden syyttely sen sijaan on vahingollista sekä sinulle että lapsillesi. Anna lapsella vakaa joulu.
Niin, minulla on paha mieli. Luuletko sinä, ettäminä mene sen sinne heille näyttämään? Haluatko?
Ap
Minullehan se on ihan sama. Omien lastesi takia parempi, että et nyt mene ennen kuin olet sen verran rauhoittunut että jaksat käyttäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa idio ooti kommentti. Oletko vähän tyhmä? ”Se ei ole vaarallista”, okei? Eli pahoinvoiva ja surullinen äiti ei ole haitaksi lapsille?
Ap
Voin minä olettaa sellaista. Ei kukaan normaali vieraile joulupäivän aamuna, ja lapsi taisi olla luvatta siellä vieläpä. Tosin lapsi ei kuulemma ollut vastannut äidin viesteihin, siksi hän soitti ja kysyi onko lapsi siellä. Siitä ei tietenkään varmaksi voi päätellä, oliko kysynyt lupaa vai ei.
Ap