Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnen itseni surulliseksi: olin menossa lasten, jotka asuvat isällään, luo, niin siellä olikin lapsella kaveri ja hirveä hulabaloo päällä :(

Vierailija
25.12.2019 |

Eilisen vietin perheen parissa myös ja illalla oli puhetta, että ainakin yritän tänäänkin mennä. Lapset ovat isällään siksi, etten oikeastaan jaksanut seuraavanlaisia tilanteita, joita tässäkin kerron.
En soittanut ennen lähtöäni, vaan ajattelin, että yllätän perheen iloisesti menemällä jo ihan aamupäivästä ja olin siellä noin tunti sitten. Niin eikös siellä tytön kaveri riehu sotkun keskellä, mies on unessa ja isoveli ilmeisesti nukkui tai oli ainakin huoneessaan koska eihän kukaan täysipäinen kestä siskon huonoja tapoja (ei siis huomioi muita kuin itsensä, ja vässykkä-isä hyväksyy tämän.)
Kysyin, että miksi täällä on vieraita ja kun en saanut kunnon vastausta, käännyin kannoillani ja sanoin, että sitten minä lähden. Olisin halunnut soittaa pianoa ja tutkia lasten kanssa yhdessä heidän eilen saamiaan lahjoja, jutella lasten ja lasten isän kanssa ja syödä jotain (toin ruokaa mukanani).
Mutta ei.
Mies ehdotti, että tytöt menisivät tytön kaverille. Kuinkahan moni muu huusholli on niin hullu, että kaipaa lapsen kaveria joulupäivänä kotiinsa heilumaan? Ymmärrän, jos mies olisi vaikka pistänyt viestiä, että täällä onkin lapsen kaveri, koska siitä on ennenkin puhuttu, että jos minä vietän siellä aikaa lasten kanssa, en halua kavereita sinne.
Että sellaista taas tänä jouluna.

Kommentit (874)

Vierailija
41/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaatko että teet lapsillesi aivan samaa kuin äitisi sinulle.

Äitihullun äiti oli aivan normaali äiti. Ei hän mitään tällaista tehnyt.

Vierailija
42/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monta ongelmaa. Lapsilla ei saa olla kavereita, jos sinä olet siellä. Nyt menit yllättäen, eli kavereita ei saa varmuuden vuoksi olla, JOS äiti SATTUU tulemaan.

Veit mukanasi ruokaa. Heillä ei siis ole joulunakaan varaa ostaa ruokaa. Saavat ruokaa, JOS äiti sattuu tulemaan. Nyt siis jäivät ilman, KUN äiti suuttui.

Halusit ilahduttaa? Ei. Halusit mennä sinne soittamaan pianoa eli ilahduttamaan itseäsi.

On heillä ruokaa, mutta ei ostettu sitä yli pyhien.

Toisekseen JOULUPÄIVÄNÄ ei ole TAPANA kyläillä. Ei VARSINKAAN AAMUPÄIVÄLLÄ.

Ap

No mitä sä siellä sitten teit? Justhan sanoit että se ei ole kotisi, eli olet menossa KYLÄILEMÄÄN joulupäivänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva että lapsella oli kaveri ja mukava meininki! Harmi että äiti järjesti oudon välikohtauksen, etenkin veljen kannalta ajateltuna. Olisin itse lapsena ollut aivan hermoraunio NOIN ailahtelevasta ja oikuttelevasta äidistä johtuen. No, toivottavasti isä saa tilanteen tasattua ja meiningin ihan mukavaksi jälleen. Mutta kyllähän tuollainen ihme kettuilu äidin osalta lasten mielet matalaksi/sekavaksi vetää. Kannattaa hakea nyt hakea apua mielenterveyden ongelmiin mahdollisimman pian.

Poika on jo psykiatrisen hoidon piirissä. Tytär ei vielä, vaikka yhtälailla kärsii epävakaasta naristiäidistä.

Lapsirukat.

Tarkoitin että äidin olisi syytä hakeutua hoitoon

Vierailija
44/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsia varmaan helpottaisi jos toiminnassasi ja reaktioissasi olisi jokin logiikka, ja jos olisit hieman empaattinen ja ymmärtäisit ettei kukaan voi lukea sinun ajatuksiasi. Myös äitinä olisit voinut lähettää lapsen kaverin kotiinsa tosta tilanteesta, vaikka et siinä mestassa asukaan.

Ei kukaan tajua tollaista ailahtelua, jäljelle jää vaan ahdistuneet lapset, jotka oireilevat kukin tavallaan. Paljon voimia ton perheen isälle, joka joutuu kaiken kasvatustyön tekemään ja samalla pärjäämään arvaamattoman etä-äidin kanssa!

Ja elättämään lapset yksin peruspäivärahalla.

Vierailija
45/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se mies löydä ketään kunnon naista? Vai oletko niin suopea, että annat välillä rönttöstä hänelle?

Vierailija
46/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annapa sille sun ei-miehellesi vuoden elarit, voit vaikka kuvitella että se on joululahja ja sinä vuoden ihminen.

Vierailija
47/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

*ex

Vierailija
48/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis lapset asuvat isällään, koska et jaksa heidän kavereitaan? No ehkä hyvä niin. En ymmärrä, mitä se lapsen kaveri olisi siinä haitannut. Tai olisit sanonut, että alatte kohta perheen kanssa syömään ja kaverinkin olisi aika mennä kotiin syömään. Ei kai siinä muuta. Minusta olet ylireagoinut.

Eihän se ole minun kotini. Miten minä voisin sen kaverin sieltä helkkariin heittää?

Ap

Mitä helkkaria se sitten myöskään kuuluu sinulle onko siellä joku lapsen kaveri melskaamassa? Miksi et ilmoittanut tulostasi ajoissa? Lasten isä olisi varmasti rauhoittanut tilanteen jos olisi tiennyt, että olet tulossa kylään.

Kerroin jo: en voinut olettaa, että siellä on vieras. Lisäksi mies soitti, että tytön äiti oli soittanut hänelle ja kysynyt, onko tyttö siellä? Että eiköhän kakara ollut ihan omin lupineen siellä.

Ap

Vierailija
49/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monta ongelmaa. Lapsilla ei saa olla kavereita, jos sinä olet siellä. Nyt menit yllättäen, eli kavereita ei saa varmuuden vuoksi olla, JOS äiti SATTUU tulemaan.

Veit mukanasi ruokaa. Heillä ei siis ole joulunakaan varaa ostaa ruokaa. Saavat ruokaa, JOS äiti sattuu tulemaan. Nyt siis jäivät ilman, KUN äiti suuttui.

Halusit ilahduttaa? Ei. Halusit mennä sinne soittamaan pianoa eli ilahduttamaan itseäsi.

Ap

No mitä sä siellä sitten teit? Justhan sanoit että se ei ole kotisi, eli olet menossa KYLÄILEMÄÄN joulupäivänä.

Niin, mutta minä olen perheenjäsen, eri asia, jos se tyttö olisi ollut sisarus tms.

Ap

Vierailija
50/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pysy vaan siellä omassa läävässäsi, Äitihullu. Niin on kaikille parempi.

Miten niin parempi? Mitenköhän tämä hyödytti lapsia?

Ap

Kaikki tuntuu lähtevän sinun itsesi hyödyttämisestä, sinun sännölläisi.

Vierailija
51/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin, mutta minä olen perheenjäsen, eri asia, jos se tyttö olisi ollut sisarus tms.

Ap

Sinä olet vapaaehtoisesti luopunut perheenjäsenyydestä.

Vierailija
52/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis lapset asuvat isällään, koska et jaksa heidän kavereitaan? No ehkä hyvä niin. En ymmärrä, mitä se lapsen kaveri olisi siinä haitannut. Tai olisit sanonut, että alatte kohta perheen kanssa syömään ja kaverinkin olisi aika mennä kotiin syömään. Ei kai siinä muuta. Minusta olet ylireagoinut.

En jaksa miehen munattomuutta. Hyväksyy ihan p*skaa. Soittikin äsken, että tytöt lähtivät kaverille. Nauroin, että miten he sinne pääsivät? Tarkoitin, että hyväksyykö muka kaverin äiti sen? Olen saanut sen kuvan, että hän on normaali, eli tiukkis lasten isään verrattuna tietenkin.

Kesken puhelun mies sanoo ihmetellen, että ”no nyt ne tulevatkin takaisin..” Ai? Kas KUMMAA... oisko se äiti sanonut, että haluavat olla RAUHASSA? Perheessä on surua läheisen poismenostakin vieläpä.

Ap

Ihanaa, että lapsilla on sentään toisensa noiden vastoinkäymisiensä keskellä. Sukua ei voi valita, mutta ystävät voi.

Kaveri on valehteleva p*skapää, joka yrittää kiristää tytärtämme, jos tämä ei tee niin kuin kaveri sanoo. Onneksi aina häviää kiristysyritykset, koska tyttöni tietää mitä haluaa, mutta on satuttanut tytön mieltä sillä kyllä kerran. Toivon, ettei tytöllä ikuisesti ole noin petturia ystävää.

Vierailija
53/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikohan on mielyttävämpi persoona äitihullu vai Silppu..

Vierailija
54/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Sinä olet vapaaehtoisesti luopunut perheenjäsenyydestä.

En ole, ei siitä erota, vaikka muuttaa muualle.

Ap

Vierailija
55/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvin kohtuutonta olettaa toisten käyttäytyvän itse haluamallaan tavalla ja rangaista siitä sitten lapsia.

Lastenhan olisi pitänyt nyt istua ja odottaa vain sinua, joka ehkä tulet, useimmiten et. Jos näin ei ole niin lähdet pois, koska sinulle he eivät kelvanneet nukkuvina ja ystävien kanssa leikkivänä.

Ikävä kyllä tulevaisuudessa lapset huomaavat ketkä ovat paikalla heidän takiaan, olkoon se ystävä, opettaja, isä, täti tai joku muu. Äiti silloin kun kaikki tanssii hänen mukaansa ja jos hän jaksaa.

On hyvä opettaa suvaitsevaisuutta mutta sillä ettet yritä hoitaa itseäsi ja/tai sopeutua opetat vain miten saa väkisin huomion. Pahimmassa tapauksessa lapset opivat huonon käytösmallin.

Vierailija
56/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tätä ihmistä vaivaa?

Jos syyttää, että äitinsä on tehnyt sitä ja tätä, eli pilannut hänen lapsuutensa, niin miksi ihmeessä hän itse haluaa tehdä ihan samaa? Pilata lastensa elämän?

Ainakin minulla on niin, että jos joku asia on lapsena ollut vaikeaa, vanhempieni vuoksi, niin en missään nimessä halua itse toimia samoin omille lapsilleni.

Koska tiedän kuinka kurjaa se vanhempien käytös oli.

Miksi et osaa ajatella, että jatkat nyt äitisi käytöstä.

Jos siis on totta, mitä aloittaja äiditään kertoo, voi olla että ei ole.

Ja miten aikuinen ihminen ajattelee, että kaikki pyörii hänen oman napansa ympärillä?

Vierailija
57/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä lapsi ei saa olla kavereiden kanssa, vaan hänen täytyisi antaa jakamaton huomionsa äidille? Lähtisin tästä miettimään tilannetta. Miksi äitinä ahdistut siitä, että lapsi on kaverinsa eikä sinun kanssa?

Äitiyteen nyt vaan kuuluu se, että suunnitelmat ei toteudu. Kun itse haluaisit tehdä jotain lapsen kanssa (vaikka soittaa pianoa), niin lapsi ilmoittaa että evvk. Se on normaalia ja tervettä!

Vastaukseksi ei käy, että ei ole tapana olla kaveria kylässä. Kyllä voi olla. Meilläkin toinen lapsi on paraikaa kaverilla kylässä, toisella piippaa jatkuvasti puhelin kavereiden kanssa jutellessa. Eikä ahdista :)

Vierailija
58/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tätä ihmistä vaivaa?

Jos syyttää, että äitinsä on tehnyt sitä ja tätä, eli pilannut hänen lapsuutensa, niin miksi ihmeessä hän itse haluaa tehdä ihan samaa? Pilata lastensa elämän?

Ainakin minulla on niin, että jos joku asia on lapsena ollut vaikeaa, vanhempieni vuoksi, niin en missään nimessä halua itse toimia samoin omille lapsilleni.

Koska tiedän kuinka kurjaa se vanhempien käytös oli.

Miksi et osaa ajatella, että jatkat nyt äitisi käytöstä.

Jos siis on totta, mitä aloittaja äiditään kertoo, voi olla että ei ole.

Ja miten aikuinen ihminen ajattelee, että kaikki pyörii hänen oman napansa ympärillä?

Psyykkiset vauriot voi olla niin vakavat että looginen ajattelu ei enää toimi

Vierailija
59/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 ei jatkoon

Vierailija
60/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: n paha mieli on ihan itse aiheutettua. Toivottavasti olosi ei helpota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi