Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnen itseni surulliseksi: olin menossa lasten, jotka asuvat isällään, luo, niin siellä olikin lapsella kaveri ja hirveä hulabaloo päällä :(

Vierailija
25.12.2019 |

Eilisen vietin perheen parissa myös ja illalla oli puhetta, että ainakin yritän tänäänkin mennä. Lapset ovat isällään siksi, etten oikeastaan jaksanut seuraavanlaisia tilanteita, joita tässäkin kerron.
En soittanut ennen lähtöäni, vaan ajattelin, että yllätän perheen iloisesti menemällä jo ihan aamupäivästä ja olin siellä noin tunti sitten. Niin eikös siellä tytön kaveri riehu sotkun keskellä, mies on unessa ja isoveli ilmeisesti nukkui tai oli ainakin huoneessaan koska eihän kukaan täysipäinen kestä siskon huonoja tapoja (ei siis huomioi muita kuin itsensä, ja vässykkä-isä hyväksyy tämän.)
Kysyin, että miksi täällä on vieraita ja kun en saanut kunnon vastausta, käännyin kannoillani ja sanoin, että sitten minä lähden. Olisin halunnut soittaa pianoa ja tutkia lasten kanssa yhdessä heidän eilen saamiaan lahjoja, jutella lasten ja lasten isän kanssa ja syödä jotain (toin ruokaa mukanani).
Mutta ei.
Mies ehdotti, että tytöt menisivät tytön kaverille. Kuinkahan moni muu huusholli on niin hullu, että kaipaa lapsen kaveria joulupäivänä kotiinsa heilumaan? Ymmärrän, jos mies olisi vaikka pistänyt viestiä, että täällä onkin lapsen kaveri, koska siitä on ennenkin puhuttu, että jos minä vietän siellä aikaa lasten kanssa, en halua kavereita sinne.
Että sellaista taas tänä jouluna.

Kommentit (874)

Vierailija
21/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monta ongelmaa. Lapsilla ei saa olla kavereita, jos sinä olet siellä. Nyt menit yllättäen, eli kavereita ei saa varmuuden vuoksi olla, JOS äiti SATTUU tulemaan.

Veit mukanasi ruokaa. Heillä ei siis ole joulunakaan varaa ostaa ruokaa. Saavat ruokaa, JOS äiti sattuu tulemaan. Nyt siis jäivät ilman, KUN äiti suuttui.

Halusit ilahduttaa? Ei. Halusit mennä sinne soittamaan pianoa eli ilahduttamaan itseäsi.

Vierailija
22/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ajattelin, että yllätän perheen iloisesti menemällä jo ihan aamupäivästä ja olin siellä noin tunti sitten.

- ei kyllä kuulosta ilahduttamiselta. Olisit halunnut kaiken menevän mielesi mukaan, eli lähinnä halusit ilahduttaa itseäsi.

Niin, YLEENSÄ minua on kinuttu sinne ja odptettu ja oltu surullisia, kun en ole totellut.

Nyt en taaskaan totellut, koska en hyväksy sitä, ettei minulle ilmoiteta, että täällä onkin kaveri, vaikka on sovittu, että jos minä olen lasten kanssa, niin kaverit eivät tule. Ihan perhetyöntekijöiden mielipide oli sama.

Ap

Siis hetkinen, kirjoitit aloituksessa että ajattelit yllättää perheen menemällä jo aamupäivästä, eli he eivät vielä odottaneet sinua sinne? Miten he olisivat siis tienneet ilmoittaa sinulle, että siellä on lapsella kaveri?

Oli puhetta, että tulen tänään, jos vain fiilis suinkin antaa myöden. Mutta siis en missään tapauksessa halua olla siellä, jos lapsella on kaveri. Siitä on puhuttu kyllä.

En voi edellyttää, että mies olisi ilmoittanut, MUTTA voin edellyttää, ettei siellä ole vieraita joulupäivän aamuna! Ei ole tapana! Häiritä ihmisiä sillä.

Toki he voivat valita sallia sen, mutta sitä en voinut ODOTTAA.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis lapset asuvat isällään, koska et jaksa heidän kavereitaan? No ehkä hyvä niin. En ymmärrä, mitä se lapsen kaveri olisi siinä haitannut. Tai olisit sanonut, että alatte kohta perheen kanssa syömään ja kaverinkin olisi aika mennä kotiin syömään. Ei kai siinä muuta. Minusta olet ylireagoinut.

Eihän se ole minun kotini. Miten minä voisin sen kaverin sieltä helkkariin heittää?

Ap

Mitä helkkaria se sitten myöskään kuuluu sinulle onko siellä joku lapsen kaveri melskaamassa? Miksi et ilmoittanut tulostasi ajoissa? Lasten isä olisi varmasti rauhoittanut tilanteen jos olisi tiennyt, että olet tulossa kylään.

Vierailija
24/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis lapset asuvat isällään, koska et jaksa heidän kavereitaan? No ehkä hyvä niin. En ymmärrä, mitä se lapsen kaveri olisi siinä haitannut. Tai olisit sanonut, että alatte kohta perheen kanssa syömään ja kaverinkin olisi aika mennä kotiin syömään. Ei kai siinä muuta. Minusta olet ylireagoinut.

Eihän se ole minun kotini. Miten minä voisin sen kaverin sieltä helkkariin heittää?

Ap

Et yhtään mitenkään, eikä sinun kuulukaan.

Vierailija
25/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monta ongelmaa. Lapsilla ei saa olla kavereita, jos sinä olet siellä. Nyt menit yllättäen, eli kavereita ei saa varmuuden vuoksi olla, JOS äiti SATTUU tulemaan.

Veit mukanasi ruokaa. Heillä ei siis ole joulunakaan varaa ostaa ruokaa. Saavat ruokaa, JOS äiti sattuu tulemaan. Nyt siis jäivät ilman, KUN äiti suuttui.

Halusit ilahduttaa? Ei. Halusit mennä sinne soittamaan pianoa eli ilahduttamaan itseäsi.

On heillä ruokaa, mutta ei ostettu sitä yli pyhien.

Toisekseen JOULUPÄIVÄNÄ ei ole TAPANA kyläillä. Ei VARSINKAAN AAMUPÄIVÄLLÄ.

Ap

Vierailija
26/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa miehen munattomuutta. Hyväksyy ihan p*skaa. Soittikin äsken, että tytöt lähtivät kaverille. Nauroin, että miten he sinne pääsivät? Tarkoitin, että hyväksyykö muka kaverin äiti sen? Olen saanut sen kuvan, että hän on normaali, eli tiukkis lasten isään verrattuna tietenkin.

Kesken puhelun mies sanoo ihmetellen, että ”no nyt ne tulevatkin takaisin..” Ai? Kas KUMMAA... oisko se äiti sanonut, että haluavat olla RAUHASSA? Perheessä on surua läheisen poismenostakin vieläpä.

Ap

Ihanaa, että lapsilla on sentään toisensa noiden vastoinkäymisiensä keskellä. Sukua ei voi valita, mutta ystävät voi.

Vierailija
27/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ajattelin, että yllätän perheen iloisesti menemällä jo ihan aamupäivästä ja olin siellä noin tunti sitten.

- ei kyllä kuulosta ilahduttamiselta. Olisit halunnut kaiken menevän mielesi mukaan, eli lähinnä halusit ilahduttaa itseäsi.

Niin, YLEENSÄ minua on kinuttu sinne ja odptettu ja oltu surullisia, kun en ole totellut.

Nyt en taaskaan totellut, koska en hyväksy sitä, ettei minulle ilmoiteta, että täällä onkin kaveri, vaikka on sovittu, että jos minä olen lasten kanssa, niin kaverit eivät tule. Ihan perhetyöntekijöiden mielipide oli sama.

Ap

Siis hetkinen, kirjoitit aloituksessa että ajattelit yllättää perheen menemällä jo aamupäivästä, eli he eivät vielä odottaneet sinua sinne? Miten he olisivat siis tienneet ilmoittaa sinulle, että siellä on lapsella kaveri?

Oli puhetta, että tulen tänään, jos vain fiilis suinkin antaa myöden. Mutta siis en missään tapauksessa halua olla siellä, jos lapsella on kaveri. Siitä on puhuttu kyllä.

En voi edellyttää, että mies olisi ilmoittanut, MUTTA voin edellyttää, ettei siellä ole vieraita joulupäivän aamuna! Ei ole tapana! Häiritä ihmisiä sillä.

Ap

Et voi edellyttää yhtään mitään. Se ei ole sinun kotisi.

Vierailija
28/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanaton..

Vierailija
29/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mutta sähän menit lasten kotiin yllättäen, eiväthän ne tienneet että olit tulossa?

Vierailija
30/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsille kaverit ovat tärkeitä. Varsinkin jos isä vain nukkuu joulupäivänä.. Kaverilta saa huomiota ja läheisyyttä. Jokainen perhe elää tavallaan joulunajat. Lapset ovat kyllä niin energisiä että on ihan hyvä antaa keskenään touhuta myös joulu pyhinä.

Ovat tietenkin, ja äidit eivät? Joulupäivän aamupäivänä kaverin oleminen kylässä on virhe.

Ap

Kaltaisesi äiti on vain ja ainoastaan haitaksi. Jättäisit jo rauhaan.

Eri

Vierailija
31/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vietin lapsuudessani parikin joulua kaverin luona. Sain olla yötäkin aattona ja jäädä joulupäiväksi. Luulen että kaverin äiti aavisti syyn, vaikken sitä ikinä suoraan sanonut - meillä kotona joulu oli lähinnä aikuisten kännäysjuhla joka lapsena ahdisti, vanhemmat riitelivät ja saattoivat olla väkivaltaisia. Ikuisesti olen tuolle ystävän perheelle kiitollinen niistä parista normaalista joulusta jotka sain lapsena kokea heidän kanssa.

Lapsesi ystävällä saattaa olla joku vastaava tilanne miksi on kylässä joulupäivänä?

Vierailija
32/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Veit mukanasi ruokaa, koska tiesit, ettei heillä ole varaa ditä ostaa.

Elävät alle köyhyysrajan, kun et raaski maksaa elatusmaksuja.

Lapset nälissään.

Vierailija
33/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei niin. Eikä varsinkaan ilmoittamatta.

Vierailija
34/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Eli lasten olisi pitänyt jättää kaverin kanssa oleminen siltä varalta että sä olisit sattunut jaksamaan tulla? Miltä sinusta tuntuisi jos joku vaatisi sinulta vastaavaa, eli joku jonka haluat tosi paljon tavata sanoisi ehkä tulevansa ja että et sitten saa tehdä mitään muita suunnitelmia siltä varalta että hän ehkä tulee, ilmoittamatta mitään aikaa?

Vierailija
35/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäydyit huonosti. Nyt soitat ja pyydät anteeksi. Kerro, että tulet klo 16 ja kysy kohteliaasti, voisiko kaveri silloin mennä kotiinsa.

Vierailija
36/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että lapsella oli kaveri ja mukava meininki! Harmi että äiti järjesti oudon välikohtauksen, etenkin veljen kannalta ajateltuna. Olisin itse lapsena ollut aivan hermoraunio NOIN ailahtelevasta ja oikuttelevasta äidistä johtuen. No, toivottavasti isä saa tilanteen tasattua ja meiningin ihan mukavaksi jälleen. Mutta kyllähän tuollainen ihme kettuilu äidin osalta lasten mielet matalaksi/sekavaksi vetää. Kannattaa hakea nyt hakea apua mielenterveyden ongelmiin mahdollisimman pian.

Vierailija
37/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap se sama, jolla alakuloinen peliriippuvainen poika?

Vierailija
38/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaatko että teet lapsillesi aivan samaa kuin äitisi sinulle.

Vierailija
39/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva että lapsella oli kaveri ja mukava meininki! Harmi että äiti järjesti oudon välikohtauksen, etenkin veljen kannalta ajateltuna. Olisin itse lapsena ollut aivan hermoraunio NOIN ailahtelevasta ja oikuttelevasta äidistä johtuen. No, toivottavasti isä saa tilanteen tasattua ja meiningin ihan mukavaksi jälleen. Mutta kyllähän tuollainen ihme kettuilu äidin osalta lasten mielet matalaksi/sekavaksi vetää. Kannattaa hakea nyt hakea apua mielenterveyden ongelmiin mahdollisimman pian.

Poika on jo psykiatrisen hoidon piirissä. Tytär ei vielä, vaikka yhtälailla kärsii epävakaasta naristiäidistä.

Lapsirukat.

Vierailija
40/874 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia varmaan helpottaisi jos toiminnassasi ja reaktioissasi olisi jokin logiikka, ja jos olisit hieman empaattinen ja ymmärtäisit ettei kukaan voi lukea sinun ajatuksiasi. Myös äitinä olisit voinut lähettää lapsen kaverin kotiinsa tosta tilanteesta, vaikka et siinä mestassa asukaan.

Ei kukaan tajua tollaista ailahtelua, jäljelle jää vaan ahdistuneet lapset, jotka oireilevat kukin tavallaan. Paljon voimia ton perheen isälle, joka joutuu kaiken kasvatustyön tekemään ja samalla pärjäämään arvaamattoman etä-äidin kanssa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi