JOULUMUORIT VIIKOLLA 25
HEI,juhannusviikko jo!!!!
Juho ähkii lattialla herättyään jo klo 6(pitkästä aikaa) syömään,no nukahti uudestaan kyllä vielä mutta neiti liki 5v heräsi vessaan 6.30 ja samalla kokonaan..
hellettä pukkaa,mies menee iltavuoroon ja aattelinpa pölliä(heh) auton ja mennä omille asioille,YKSIN!!!
kun se vaan heräis...onko muiden vauvoille löytynyt tai ostettu SHORTSEJA?
mä löysin kirppikseltä 74 cm shortsiasun mutta en pelkkiä shortseja löydä.
aurinkoa teille!
meillä EHKÄ saattaa olla eka hammas alas tulossa,aivan kuin siinä olisi semmoinen kohta jossa kuultaa valkeaa mutta vielä en aivan varma ole!!
äityliini ja Juho viikon päästä jo 7kk!!
Kommentit (22)
Hetken lorviminen koneella,kun typy nukahti tirsoille.Meillä on alettu nukkumaan mahtavia yöunia ilman heräämisiä.Eilen meni nukkumaan klo:23 ja heräs vasta 8.30. Päiväunet onkin lyhentynyt ihan reippaasti,mutta hyvä näin.
Me on melkein nämä hellepäivät köllötelty pihassa varjossa viltin päällä.Aada viihtyy hyvin,kun on uutta katseltavaa ja tutkittavaa.Ruohoa nypitään ja inhotuksen puistatuksia tulee.
Vaunuihin ei nuku näin kuumalla,kun ei voi laittaa makuupussin sisään.Siellä sitten roikkuu millon mitenkäkin päin vaunun reunoista ja katselee maisemia.Yrittää niissä sitten päästä konttaamaan ja kun yksikin töyssy tulee,niin nenälleen kopsahtaa.
Valjaat olisi hommattava kiireesti,ennenkuin tippuu maahan.En vaan ole vielä noista nettiliikkeistä onnistunut löytämään.
Ostin eilen eka kerran Meidän perhe-lehden ja vieläkin puolet lukematta.Olikin tosi paljon mukavia juttuja,murkkuikäisistäkin paljon.
Joten keitän toisen pannullisen kahvia ja alan lueskelemaan sitä loppuun.
Mukavia hellepäiviä toivotellen: Liinuksi + Aada 6kk ja risat
..tää onkin tuppukylä/kaupunki,pitäis Seinäjoelle päästä ostoksille niin johan löytyis shortseja ym.mutta ihme ja kumma löysin Halpa-hallista tänään Juholle asun johon kuului söpö lippis,t-paita ja shortsit,otin sen vaikka etsin vaan niitä shortseja,sainpa nekin ja toi lippis on yltiösöpö Juhon päässä=)
Joo on se hammas joka tulee,nyt näkyy selkeemmin se kohta ja kun hieroi ikenestä siitä kohti,poikaa helpotti,aika kitinää pitää joka osittain johtuu helteestäkin kun siis Juho ei nuku...
pieniä 1/2 h pätkiä pari...huoh...
tytölle ostin pienen uima-altaan,puhallettavan ja voi että toinen nautti ja iloitsi siitä,ihanaa nähdä lapsensa riemua,Juhoa en siihen vielä koittanut kun se nukkui ja sitten vesi oli jo viilentynyt,kunpa vaan olis se OK-talo ja oma piha,haaveilee,haaveilee...
Pikaisesti tulin kattelemaan mitä teille kuuluu, kun tytöt taas pikku tirsoilla; tänään jo komannet unet, aikaisemmat kestänyt molemmat 45min, taitaa nämäkin olla yhtä lyhyet:/
Näin kuumalla ei kyl tuo päikkäriasia oikein tyttöjä kiinnosta, ja illat onkin aika kärttyilyä:(
Meidän molemmille tytöille on sit tullut alhaalle kaksi hampua:) Aadahan oli oikein kuumeessa ekasta hampaasta, mut toisesta ei onneks ollu mitään ja Vilmalla ei tuntunu missään;)
Tänään kokeilin josko heille maistuis välipala jo 15 aikaan vaik olivat syöny ruuan vasta klo 12, no menihän sitä päärynää purkillinen:) Maitoo on kyl vaikee saada uppoomaan heti ruuan päälle, mut aina ennen unia eli n.1-2h syömisestä menee se 120ml/nuppi. Taidetaan siis pikku hiljaa siirtyä 4 ateriasta 5:een.
Tänään tytöt sai ekan kerran kanaa ja hyvin uppos:)
Vilma on pari kertaa yrittänyt konttaus asentoo, mut ei vielä ONNEKS mee eteenpäin;) Aada se peruuttelee nyt vatsa niinkuin siskonsa jo monta viikkoo;)
Huh helettä, hiki tulee melkein kirjottaessa;)
Nyt rentoutuun viel hetkeks ennenkun likat herää:)
r-p ja tytöt 6kk 5pv
Tyttö se jo kolmatta päivää tuntuu vain kiukuttelevan ja huutavan. Unille meno on hirvee taistelu, syöminen samaten. Mikään, kerrassaan mikään ei tunnu kelpaavan. Edes syli. *huokaus* Nyt ei just kyllä äitiys tunnu yhtään ihanalta. Mies painaa taas töitä, rehuntekoa. Ja että ottaa kupoliin olla yksin kotona hikihelteellä ja koettaa saada tyttöä aina rauhottuun. Ja kaiken kivan lisäksi ankara puklailu ei oo mihinkään kadonnut, itseasiassa eilen ja tänään sitä on riittänyt oikein omiksi tarpeiksi.. Mistä se johtuu?? Ollaanko me tosiaan ainoita joilla puklataan aina ja jatkuvasti?!?! Mitä pitäis tehdä? Alkaa oleen niin uuvuttavaa lattioilta puklun siivous ja vaatteet ja naama ja kädetkin on aina öklössä.. Nania syö, auttaisko maidon vaihto?? Kiinteiden alotus ei oo auttanut kerrassaan yhtään.. äidilleni just sanoinkin et sama se vaikka nakkaisin maidot ja puurot jo valmiiksi puuhamatolle ja lattialle.. Sinnehän ne päätyy kumminkin.
Jaha ja taas kutsuhuudon kuulen. Ei tästä nyt tuu taas mitään. Argh.
Quarra hermonsa menettäneenä
en ole pinoutunut jouluisiin varmaan puolen vuoteen. Ny toli pakko kun Quarran teksti kuulosti niin tutulta.
Meillä poika on kitissyt nyt sen puoli vuotta, kuten aikanaan esikoinenkin. Olen tuhannesti miettinyt, että teenkö jotain väärin kun vauva ei ole lähes koskaan tyytyväinen. Nukahtaminen on pirun hankalaa ja nukkutaan vain pienissä pätkissä, niin yöllä kuin päivälläkin. Univajetta tuntuu olevan koko ajan. Syödessä itketään heti kun pullo lähtee suusta tai lusikka ei käy tarpeeksi tiheään. Puolen ruoista tulee ylös. Joka paikka ja kaikki vaatteet on yrjössä. Enää en jaksa suojata mattojakaan. Mitään allergiaan ei ole todettu. Tutteli Omneon huomattii sopivan hieman paremmin kuin Nanin. Mies tekee pitkää päivää ja maalla omakotitalossa asuessa koko ajan on jokin homma kesken, johon sitten kuluu vapaa-ajat. Niin ja tietysti miehen harrastukset jossa on PAKKO käydä, ihan vain tuulettuakseen.
Onhan poika aivan ihana hymyillessään suloisesti tai nauraarätkättäessään kutitukselle, mutta meidän lapsiluku on nyt täynnä. Mieskin totesi yhtenä iltana olevansa ikuisesti kiitollinen kun tämä huuto lakkaa ja sitä ei tarvitse enää koskaan kuunnella.
Nihkeät on tunnelmat täälläkin... Kuuma on, valittaa ei sais, kun talvella oli liian kylmä, mutta niimpä se vain tuntuu, että liian kuuma on :)
meillä on ainakin pojan päiväunet heittäneet häränpyllyä pahemman kerran helteiden ansiosta. Aamulla herätään suht samaan aikaan ja illalla mennään nukkumaan klo 21, mutta päiväunet voi olla yhdessä tai neljässä erässä 20min-2,5 tuntia kerrallaan. Onneksi oon saanut pojan nukkumaan sisällekkin ja nukkuu kyllä paremmin sisällä nyt kuin ulkona helteessä. Ei vaan pääse itse sitten liikenteeseen samalla, mutta hyvä näinkin. Mutta rytmi ei ole enää entisensä, joten menot suunnitellaan sitten aina päivä kerrallaan :) kiukkuakin aina välillä on, varsinkin kun on oikeen nihkeet tunnelmat ja nälkä ja väsy yhtäaikaa...
Ruoka maistuu hyvin, siirryttiin just neljään ateriakertaan per vuorokausi. Aamulla tissiä, sitten maitoa, sitten lihasose, (maitoa), hedelmäsose,maitoa,kasvissose,puuro,maitoa ja välissä aina vettä. Oon luopunut maidon tyrkyttämisestä joka soseaterian jälkeen, koska ei uppoa niin ei uppoa. Juo sitten harvemmin maitoa enemmän kerrallaan. Oon vain laskeskellut, että juuri se 600 ml tulee vuorokaudessa täyteen+puuro. Se lienee riittänee. Esikoinen oli samanlainen, että ei liiemmälti maidosta välittänyt, aina sai laskeskella että onko juonut tarpeeksi... :(
Meillä tosiaan imetys lähenee loppuaan. Eetu on vähentänyt tissittelykertoja viikko viikolta ja enää ei suostu ottamaan kuin aamulla. Eli viimeisiä viikkoja tässä imetellään. Vähän haikealta tuntuu. Tosin oon päässyt tavoitteeseeni. Alunperinkin olen tiennyt, että en mikään vuolas maitohana ole, joten tavoitteenani oli osittaisimettää edes puoleen vuoteen. Sen suhteen olen tyytyväinen.
Mitäs juhannussuunnitelmia muilla joulumuoreilla on? Me oleskellaan kotona muuten, MUTTA minä käyn viihteellä perjantaina Kalajoella muistelemassa nuoruusvuosia :) Siellä on tullut vietettyä jokainen juhannus murkkuikäisenä ja vähän vanhempanakin aina lapsien syntymään saakka. Kalajoki on aivan meidän naapurikunta lähes joten matkaa ei ole kuin 30 km. Iskä saa jäädä lapsosten kanssa kotia, on meinaan iskä ollut aivan kiitettävästi menossa töissä ja projekteissaan tässä viime aikoina. Lisäksi ollut palokunnan päivystys, joten en ole kauppaankaan yksin päässyt... Mies sitten sanoi, että meniskö Rouva juhannuksena viihtymään, niin ei olis niin pipo kireellä aivan koko aikaa :) Ja minähän aion ottaa neuvosta vaarin:)
Eipä tässä nyt ihmeitä muita tällä erää, alkais poika istumaan, niin elämä helpottuis vähän.
T Meimi79+Eetu6kk ja risat ja esikoinen5v
Kuuma on kyllä ulkona ja sisälläkin. En ole mikään kesäihminen muutenkaan niin tuntuu kyllä aika hirveältä nämä helteet. Innolla odotan keskiviikkoa että alkais noi sateet niin sais ehkä yötkin nukuttua edes jotenkuten.
Tänään käytiin vaunuilemassa kaupungilla ja huomenna ollaan menossa kyläilemään. Muhun on iskenyt joku ihme liikkumis pöpö kun koko ajan pitäisi olla menossa. Näin myös tuossa kotiin tulomatkalla kivan puiston missä oli paljon muitakin vauvoja että jos sinne suuntais sitten ens viikolla kun loppuviikko taitaa olla aika sateista.
Kiinteitä meillä ollaan syöty jonkin verran ja en mitään paineita niistä ota. Sen verran syödään kun suu tytöllä aukeaa ja sitten lopetetaan kun suu laitetaan niin tiukasti kiinni ettei sinne enää lusikka mahdu. Pääsääntöisesti hedelmäsosetta menee 1 prk/ vrk. Noi hedelmäsoseet uppoaa hyvin kun tyttö taitaa hieman tykätä makeasta :) äitiinsä tullut:)
Tissimaitoa juodaan myös vielä. Toivotaan että tätä imetystä nyt jatkuis siihen vuodenikään ainakin.
Kuukautisetkin alkoi vähän aika sitten ja vähän kyllä säikähdin että miks on pönttö punainen ja hetken päästä tajusin että ne on varmaan n e menkat :) Olin jotenkin unohtanut jo niiden olemassaolon kokonaan...
Joskus puhuttiin siitä TAMPERE-TAPAAMISESTA... Vieläkö olisi kiinnostuneita??
Ei ole nyt muutama päivä mennyt ihan putkeen, olen kait tottunut liian helpolle vauvan kans normaalisti.
Meidän neidillä alkoi nuha loppuviikolla ja luulin sen johtuneen kun yks päivä hänen varpaitaan lilluttelin pariin otteeseen järvivedessä hellepäivänä kylläkin. Sunnuntaina käytin jo lääkärissäkin kun ei ollut tyytyväinen kuin sylissä ja välillä ei siinäkään. Kuumettakin oli eilen illalla 39,2. Korvissa ei ollut tulehdusta, epäili lääkäri viruksen aiheuttamaa flunssaa. Mutta tänään totesin että ensimmäinen hampuhan se kovana ikenessä tuntuu, ei siis ole vielä puhjennut. Siitä varmaan kuumeilu ja räkäisyys. Nukkumaanmeno yhtä taistelua, kokoajan saa olla kääntämässä selälleen ku mahaleen menee ja hermostuu. On meilläkin tyttö pulautellut nyt tänään tosi paljon, luulen sen johtuvan näistä helteistä. Meillä on nytkin sisällä 28,4lämmintä. Ilmalämpöpumppua ollaan tänään kyselty, se nimittäin tulee meille aivan varmasti vaikka menis omat ja " varastetut" varat.
Käytin muuten esikoisenkin samalla lääkärillä kun sillä oli sunnuntai aamuna nilkka turvonnut eikä pystynyt astumaan, siinä oli rasitusvamma joka ilmeisesti johtui kun meillä tehdään pihahommia ja lauantain riekkui aamusta iltamyöhään tuolla epätasaisella pihalla ja traktorikaivurin kyydissä hyppi ees sun takas. Tännän onneksi jo pystyi varaamaan jalallaan. eikä ne sairaudet meidän perheessä siihen lopu!! Isännällä on pottuvarvas murtunut viimeviikolla, oli muuten eilen huvittavaa mennä lääkäriin kun isäntä kinkkas ja kantoi poikaa ja mulla tyttö vaunuissa, koko perheen voimin ängettiin lääkärihuoneeseen.....
Meillä Viivi työntää itseään lattialla taaksepäin ja välillä kierii muttei ryömi. Konttaus asentoa kovasti hakee.
Tänään oli niin helle että ei käyty kuin pakolliset reissut autolla ja muuten sisällä (meidän pihalla ei paljon varjopaikkoja ole) oisin voinut kyllä ajella kokopäivän kun autossa on ilmastointi, aah mikä nautinto.
Juhannussuunnitelmia: mies kovasti yrittää että mentäis kavereiden mökille Hartolaan, mua ei vaan jotenkin innosta lähteä saapa nahdä mennäänkö??
Meillä on piha täynnä hommia ja mua hermostuttaa kun kaikki on levällään...
Imetyksestä: mun piti jo tehdä raskaustestikin kun kaveri sanoi että on raskauden merkki jos lapsi itse lopettelee rinnansyönnin!!?? En ollut ONNEKSI (vielä)!
Meillä siis syödään yleensä vain aamutissiä ja harvoin päivällä tai edes illalla. Ja nytkin illalla kun tarjosin rintaa niin heti puree nänniä ja siihen loppui tarjoilu!!! Niin ja mulla ei ole vielä kertaakaan menkat tulleet vaikka olen kokoajan ollut osaimetyksellä ja nyt tosi vähäiselle imetyksellä. välillä kyllä kipristelee alavatsaa niinkuin olis alkamassa mutta ei vaan kuulu ei (tosin en kaipaakaan varsinkaan näin helteillä)
Nyt on lapset hiljenneet sänkyihinsä, joten tämä mamma ottaa prit lehdet ja menee kans sänkyyn
Hauskoja kesäpäiviä kaikille!
Liili ja Viivi 6kk ja 13pvä
täällä puklaillaan/ oksennetaan myös niin paljon että hermot välillä ihan loppu! Meidän neiti olis kyllä muuten ihanan helppo, mutta toi oksentaminen sais jo loppua. Epäilin jo 2 vkon vahasta että se on jollekkin allerginen, ja pari kuukautta sitten maitoallergia todettiinkin. Saakeli, että otti päähän, kun ei oltu aiemmin uskottu, kun neidin paino nousi hyvin, niin " se on ihan normaalia" sanottiin joka paikasta. Vaihdettiin apteekin Soijamaitoon, ja väheni huomattavasti, vaan välillä on päiviä kun sitä tulee tosi paljon edelleen.. Mut pääosin sanoisin että nyt se on puklailua, ei oksentamista.
Mut tosiaan ärsyttävää, saa vaihtaa paitaa 5 min välein välillä! Ja kun hetkeks jättää lattialle " ilman puklurättiä valmiusasemissa pitelevää äitiä" , on jo yrjössä koko tukka ja selkä ja kaikki... aah.
Olen kuullut et viim seisomaan oppiessa se loppuu, kaverilla loppui (sil oli myös allerginen lapsi, tai siis on) 7 kk iässä, ei keksiny mitään syytä miksi se loppui, mut huomas vaan yks päivä et häh, en oo tänää vaihtanu kertaakaa vaatteita! ELi toivon mukaan jo kuukauden päästä helpottaa...?
Meillä kuumuus kans kiukuttaa, tosin hyvin nukutaan vaikkakin pää märkänä edelleen, ehkä vähän lyhyempiä mutta edelleen kolmet päikkärit. Meidän likka ei jaksa olla hereillä kahta tuntia pidempään yleensä vieläkään, nukkuu siis suht paljon? Yöunet on menny aika levottomiks, olis tarkotus ens viikolla (kun tulee nyt jussiaattona 6kk) opettaa omaan sänkyyn. Mitenhän se muka onnistuu, kun edelleen täytyy laittaa tuttia suuhun n. 5 kertaa yössä? Toi on ihan mahoton tutinlutkuttaja. Päiväsaikaan tosin oon huomannu, et se toimii vähän yrjötulppana, nielee kai oksennuksensa kun tutti on suussa. tai sit ei vaa yrjötä niin paljon?
Me lähdetään tänään Jumboon ostamaan vauvakeinua (viritän mökille jussina), osaakohan jo siinä istua? Täytyy varmaan virittää sellanen istuinpehmuste että tukee paremmin. Onko kukaan kuullu koska siihen sais laittaa? Likka istuu syöttötuolissa " vähän horjuen" mut tuntuu viihtyvän. En oo viel pitkiä aikoja uskaltanu pitää, vähän vast totutellaan.
Aurinkoa!
chic
Quarralle ja muille pukluvauvojen äideille jaksuja!!!
Meillä Juho ei puklaa kuin harvoin ja yleensä silloin kun pian syönnin jälkeen mahalleen kääntyy MUTTA esikoinen puklasi aika paljon,ei oksentanut eikä mitään allergiaa tai muuta todettu mutta muistan sen kun kaaressa puklut lensi,mutta valitettavasti en muista dementikkona enää milloin se loppui.tytön maitona oli tutteli ja 3,5kk iässä aloitti kiinteät,jossain vaiheessa se vaan loppui...
meilläkin aika kitinää,mutta johtuu varmasti hampaasta joka ei puhjennut ja tästä helteestä,hiki märkänä poika heräsi taas mutta yöt menee hyvin,toistaiseksi...päiväunet on pätkiä vaikka eilen tuli lopulta yksi pidempi pätkä liki 2h.
palaan myöhemmin..
t.menkkavaivainen edelleen +poika vielä hampaaton=)
Pitkästä aikaa taas täällä. On niin ihania ilmoja ollut ettei oo millään malttanut kotona kökkiä. Ja en muista kävinkö kirjottelemassa mut me oltiin koko perheen voimin edellisviikko (vai sitä edellinen?) oksennustaudissa, tai mä oksensin kerran ja Ida pari mut ripulia ja kuumetta oli kaikilla. Pikkasen oli veto pois kun mullakin viikon melkein kesti ja kun ei oikeen mitään uskaltanut syödä kun sai samantien istua pöntöllä. Kurjaa.
Eilen oltiin puuhamaassa pikkusiskon (9V) ja veljen (17V) ja veljen tyttöystävän kanssa. Ida oli mummilla hoidossa onneks, oli meinaan pikkasen lämmin! Se on kyllä mukava paikka kun voi ottaa omat eväät mukaan ja ei tarvinnut mihinkään jonotella vaik tuntui et oli hirveesti autoja siel parkkiksel. Kai se on sen verran laaja alue et tasasesti jaottuu ihmiset sinne.
Meillä syödään vasta 2 sose ateriaa päivässä, kun niin kehnosti niitä syö. Nyt on alkanut kasvissoseet menee jo suht hyvin mut hedelmät yököttää neitiä. Tänään ajattelin antaa iltapuuron jos sais noita öitä vähän rauhotettua kun on mennyt taas niiiin risasiksi. Tuntuu et velli ei enää riitä yötä vasten. Onko muuten muille suositeltu puuron antaminen aluksi illasta vai aamusta?? Tosin ne rikkonaiset yöt voi johtua siitäkin kun meil ei oo makkarissa mitään rullaverhoa ni on niin hirmusen valosaa...
Puklailusta.... Meillä on nyt viime aikoina kans puklailtu ihan hirmusesti. Oon miettiny johtuisko siitä kun syö useemmin päivässä ja pienempiä määriä kerralla eikä sit röyhtäse kunnolla. Mut tosiaan saa jatkuvasti olla siivoomassa naamaa, tuttia, lattiaa ym.ym. ja hirmu kiva kun se puklu ei enää oo mitään maitopukluu ni ei lähe kunnolla vaatteista puhtaaksi...
Juhannus: Me lähetään torstaina meitin mökille Suomusjärvelle ja siellä ollaan sitten sunnuntaihin. Se on jo perinteeksi tullu sinne meno juhannuksena...
Joko te kunnolla hyppyytätte hyppykeinussa vauveleita? Me ei olla saatu aikaseks viel ees laittaa sitä paikoilleen. Tarvis varmaan ottaa ittee niskast kiinni...
Ida on alkanut jatkuvasti kääntyilee selältä vatsalleen ja sitten pistää hirveen metelin pystyyn kun ei pääse eteenpäin eikä muista miten käännytään takasin. Äiti saa olla puolen minuutin välein kääntämässä kiukkusta neitiä. grr
Tiituliini81 ja Ida kohta jo 6kk
Huh hellettä... Ei tosiaan pitäisi valittaa mutta on tää jo liian kuumaa... Ja tietenkin juhannuksena sitten sataa kun me vihdoin ja viimein päästäis muksujenkin kanssa mökille.... Mies on urakoinut siellä remppaa toukokuun alusta lähtien joten me ei olla vielä edes käyty mökillä -alkaa olemaan jo vierotusoireita kun olen varsinainen mökkihöperö. Siinäpä tuli samalla meidän juhannussuunnitelmat, landelle siis suunnistetaan. Tytöt, mies ja minä lähdetään sinne perjantaiaamuna, pojat lähtee mun äidin kanssa jo torstai-iltana.
Veera on nyt runsaan viikon ajan maistellut kiinteitä. Kukkakaali on ehdoton suosikki, peruna ja porkkana taas ovat inhokkeja ;) Olen antanut lauantaista lähtien puuroa iltaisin ennen nukkumaanmenoa. Eilen annoin aika ison puuroannoksen ja päälle tissiä, Veera nukkuikin klo 21-2.30, ekan kerran nukkui noin pitkän syöttövälin yöllä! En tiedä oliko puuron ansiota... Tiituliini, mulle ei ole sanottu mitään neuvolassa puuron antamisesta. Toisaalta voisi järjellä ajatella että ehkä ekat annokset kannattaa antaa aamulla, jos meinaa tule masuvaivoja niin ehtii tulemaan ennen yötä. Eli siis just päinvastoin kuin mä tein... ;)
Veeran päikkäreillemenot on yhtä tuskaa... Meidän makkari on kyllä tosi viileä, en usko levottomuuden johtuvan kuumuudesta. Ehkä se on vain jokin vaihe kun pitäisi koko ajan päästä liikkumaan eikä malttaisi rauhoittua unille. Tyttö pyörii ja hyörii silmät puoliummessa, kitisee ja ähisee ja puhisee. Yhtäkkiä sitten nukahtaa. Tänäänkin tuota pyörimistä kesti 1,5 tuntia! Eli just sen ajan kun isosisko Saara nukkui.... Enpä mä päässyt sitten yhtään ummistamaan silmiäni :( Mulla todettiin tänään korvatulehdus, ei kiva. Oikeaa korvaa on särkenyt jo monta päivää ja tänään oli pakko mennä lekuriin. Onneksi tulehdus on korvakäytävässä, ei tartte syödä lääkkeitä suun kautta, sain vain antibioottitipat viikoksi.
Veera ei enää viihdy sitterissä ollenkaan, bumbossa tykkää kyllä istua. Eteenpäin olis kova pyrkimys ja kyllä tyttö kovan ähkimisen jälkeen pääseekin hitaasti mutta varmasti liikkumaan. Huomenna mennään 6kk neuvolaan, saan sitten taas neidin uudet strategiset mitat =)
Pojat ovat nyt toista päivää päiväleirillä. Nuorempi pojista oli eilisen jälkeen ihan innoissaan: oli ollut moottoriveneen kyydissä ekan kerran elämässään ja tehnyt vaikka mitä kivaa kun taas esikoinen oli naama mutrussa - hän ei tykkää mistään uudesta ja erilaisesta, pitäis olla vaan kotona. Mä olen kuulemma p***a äiti kun pakotan hänet leirille. Jee, niin mä varmaan olenkin mutta täytyyhän pojan oppia olemaan muiden kanssa kuin vain koulukavereiden...
Aurinkoista viikkoa kaikille! Toivotaan että helteet jatkuis kuitenkin vielä juhannuksen ylikin =)
Tansku, Veera 231205, Saara 241004 & leiriläiset
Me vasta nyt noustiin sängystä Viivukan kans. Nyt aamustakin sisällä 27 astetta. Viivi kovasti yrittää punkea itseään eteenpäin. Eilen ostin Prismasta Emma-syöttötuolin, olin oikein tyytyväinen siihen ja niin oli neitikin kun iltapuuron siinä sai.
Nyt menen kahville ja puuroa neidille.
Jos en pinoodu ennen juhannusta, niin oikein ihanaa Jussia kaikille.
Toivotaan että vähän jähtyis ilma muttei kuitenkaan satais koko jussia.
Ja varovaisina liikenteessä te jotka matkaatte jonnekin :)
Liili ja Viivi
siispä.. kamat pakattu,kämppä siivottu ja kohta lähdetään vielä neuvolaan ennen matkaan lähtöä. huh,on taas julmetus kuuma päivä matkustaa,mutt kyllä sen kestää,kun tietää,mikä siellä odottaa!!ranta on n.100m talosta =) ...aivot on ihan jäässä helteestä huolimatta,joten eipä tässä sen enempää,pitää vielä tarkistaa,tuliko kaikki mukaan ja mitä on unohtumassa... en siis varmaan oo koneella reiluun 2viikkoon lainkaan,en aio käydä veljen tai muiden tietokoneilla lainkaan nimittäin. nyt on lomaa myös siis tästä ylellisyydestä *virn*
oikein hyvää jussia siis kaikille,nautitaan helteistä niin kauan kuin ne jatkuu!!!!
-annukka ja kasimir 5päivää vajaa 6kk-
Kovin on lyhkasia pinoja nykyaan, taitaa kaikki nauttia kesasta ja helteista. No, kylla maki nauttisin, taala on KYLMA! Takkia olis taas tanaan tarvinnu, kun oltiin leikkikentalla.
Ihanaa, meidat kutsuttiin juhannusiltaa viettamaan! Miehen tyokaverit oli tavanneet baari-iltaa viettaessaan suomalaisnaisen, ja antaneet hanelle miehen tyonumeron, oli sitten tanaan soitellut ja kutsunut meidat lauantaina kylaan. Mukavaa vaihtelua, ja tyttokin varmasti tykkaa kun on valilla suomea puhuvia ymparilla.
Asken laitoin Finnairille postia, nyt on meidan rattaat olleet kuukauden kateissa, joten saamme taas uudet. Edelliset ehti olla melkein 2kk kaytossa (Nekin siis Finnairin korvaamat, kun rikkoi vanhat). En kylla enaa koskaan ota rattaita lennoille mukaan!
Niklas on taas pitkasta aikaa oma aurinkoinen itsensa, flunssa kesti tosi kauan, ja vielakin on vahan tukkoinen, mutta jaksaa taas nauraa ja jutella. Ja hampaitakin taas tekee, oudosti ylaetuhampaan viereista hammasta, alaetuhampaat siis jo on. Muuta ihmeempaa kehitysta ei nyt olekaan ollut, poika tyytyy siihen etta paasee eteenpain. Saisi kylla jo kohta alkaa istua, olisi niin paljon helpompi kasitella leluja.
Jaa niin, ja piti myos ilmoittautua pukluvauvan aidiksi! Kiinteiden myota pulauttelu kovasti vahentynyt, mutta tisuttelun jalkeen melkein aina viela puklaa. Ja tietysti ruuankin jalkeen, jos kovasti touhaa masullaan.
Ja nyt ei sitten muuta tulekkaan enaa mieleen, joten oikein ihanaa ja lamminta juhannusta kaikille!!!
T:Emppu ja Niklas 6kk 3pv
Asunto liki siivottu,mies lupasi tampata matot kun töistä tulee,mutta en vaan saanut poikaa päiväunille,tosin nukkui klo 10-11.Oltiin korvakontrollissa aamulla ja terve poika on ja yksi pieni hammaskin sieltä pilkottaa,vauvallamme on eka hampu=)!!
Voi mitä teen nyt ton kiukkuilijan kanssa,taidan antaa välipalaa ja koittaa taas nukkumaan...
Juho on hassu kun pyllyä nostaa mahallaan ja menee vaan taaksepäin=)kaikki lelut karkaa!!
äsken meni sängyssä aivan väärinpäin eli pää oli jalkapuolella,eipä meillä moistakaan ennen nähty,pitääköhän kohta nostaa laita ylös ettei ala könyään sieltä sängystä.
HAUSKAA JUHANNUSTA JO NYT TOIVOTAN!(ja ehkä vielä uudestaankin jussina heh)
Me grillataan,mulla on pari siideriä itelle ja herkkuja(laihis unholaan hetkeksi),mies ottaa kuppia enempikin mutta on kotona(vaikkakaan ei aivan omasta tahdostaan mutta...)
äityliini ja pieni hammaspoika Juho 281105
Ja samantien hyvät jussit mammoille ja vaaveille (+perheille tiätty) :D
Onnea ½-vuotiaille, Onnea Äityliinin pojulle hampista, Onnea uusista taidoista, heh Onnea menkoista niille joilla ne alkanu ;) ja mitäs muuta (??)
Mä en enää ehdi tässä paljoo istuksia, kun tyttö liikkuu jo suht haipakkaa ja ehtii joka paikkaan, varsinki niihin kiellettyihin, kuten videot,johdot, kukkaruukut ymso vaaralliset :/ Höh..
Ja ihan hassu tyylikin sillä vielä on.. Välillä ryömii sillä tavalla ' perinteisesti' että vuoronperään käsiä eteen mutta joskus nostaa ittesä eka konttausasentoon ja siitä heivaa eteenpäin x)) *vaikea selittää*
Tänään osas mennä lelukorille ja haki sieltä helistimen :)) *viksua*
Soselakkoakin on välillä pukannu :P Ei kiva!! Koska muutenkin on kirppu niin söis ny edes kunnolla.. :/ Mutta en voi pakottaakaan. Hermot menee välillä ihan totaalisesti kun toinen ei vaan suostu syömään. Pistää suun ihan mutrulle ja ' huutaa' tai siis ynisee suu kiinni!! :|
Ja tämä kuumuus tekee öistä levottomia. Raukka ihan hikisenä pöyrii sängyssä, minä samoten ;P En oo kyllä helteiden ystävä vaikka kesästä tykkäänki. Viime kesänä oli itellä tukalat oltavat ja nyt kun ite kestäis paremmin niin sitten on tuo vaavi joka taas ei ' kestä' kuumuutta niin hyvin. oletteko muuten muut antanu vettä? meillä tyttö ei muuten pullosta piittaa mutta veden onneksi huolii :)) Jotain hyvää siis... ;))
Vaan nytpä tuli taas tarinoitua ennemmän kuin oli tarkotus..
Hyppäänpä tästä petiin ukon viekkuun. Huomenna siis lähetään kahestaan kaverin möksälle ja tyttö jää tänne anoppilaan hoitoon :) Jännittää ihan karseesti että miten ne tuon kanssa pärjää..etenki se nukkumaan meno ja yö... *jaiks* :O
Tuun sitte kertomaan (kun ehdin) että kuis meni!
-Tiggr&Nea 6kk ja 3vkoa :)
Tässä odottelen, että mies tulisi TÖISTÄ, jossa hän tekee työrästejä - monen kuukauden takaisia. Luulisi, että voisivat odottaa yhden viikon. Huomenna nimittäin lähdemme Kreetalle. Vuokrasimme huvilan, kustannukset jaetaan 10 hengen kesken, joten kovin tyyris ei matka ole. Ystäviä, miehen lapset ja kaksi vauvaa. Tulee kivaa! Vaikka superneuroottinen äitini antoi minulle jo skorpionipelon. Huvilassa kun ei ole henkilökuntaa ja tulemme sinne vasta yöllä... Se nyt vielä puuttuisi tästä Karen elämän alkutaipaleen koettelemuksista, että skorppari pistäisi. No, pöh pöh.
Kuuma piti Karen kukkumassa kaksi viikkoa (alle 1,5 h päikkäreitä joka päivä). Nyt sitten ottaa takaisin. Viime viikkoina kaiken maailman rannoilla ja kaapunnilla luuhaamiset ovat siirtäneet yöunet 21.20-22.30 väliseen aikaan, mutta vastaavasti Karppuli nukkuu nykyään yli yhdeksään! Ja nyt, kello 12, nukahti taas. Ihanaa kun nukkuu.
Reissataan nykyään vähän liikaakin. Tai siis äitiä rasittaa. Kare sopeutuu, mutta on jotenkin levoton sitten kotona. Ikään kuin pitäisi koko ajan olla menossa, ettei ole tylsää.
Viime viikonloppu minä ja Kare olimme kaksistaan kollegojen kanssa Viron Võrussa. Vähän rasittava automatka 3,5 tuntia helteessä. Yöt olivat leppeitä, Kare nukahtikin ulos terassille, joten saatoin illastaa muiden seurassa. Ja sylejä riitti! Kuitenkin matka alkoi tullessa rasittaa vauvaakin niin, että kun mies jonka piti hakea minut terminaalista myöhästyi tunnin (sanomastani ajasta, puoli tuntia odottelin), kilahdin niin, etten puhunut hänelle vuorokauteen. Yäks, mököttäminen on inhottavaa, mutta on minusta tosi törkeää jättää matkasta kuitti vauva terminaaliin odottamaan harrastuksen takia.
Karen kehityksestä: vauva istuu jo. Hienosti tukee käsillä maasta, jos horjahtaa. En pidä kuitenkaan toki kauaa. Rattaissakin vain makuuasennossa. Koppa on ollut mukana vielä pari kertaa, mutta eilen Kare otti verkkokassista kiinni ja yritti nousta seisomaan, joten valjaat ovat kyllä nyt turvana. Joo, ja Karppu taitaa jättää ryömimisen väliin. Ei vieläkään pääse eteenpäin, mutta heijaa itseään konttausasennossa niin tarmokkaasti, että taitaa ampaista ihan pian.
Tänään otamme iisisti, menemme Helsingin lähisaareen ja pakkailemme. Mukavaa juhannusta kaikille!
jees,kirjoittelen vain pikaisesti,kun jätkänpätkä istuu sylissä ja yrittää koko ajan päästä näppäimistöön kiinni. tänään nukkui ennätys pitkään,nimittäin heräs vasta 8.30!!!! otin kyllä kaiken ilon irti ja nukuin kans. nyt odottelen,et kahvi on valunut ja päästään kumpainenkin aamupalalle.on kyllä ihanaa,et poitsu on jo näinkin iso,tämä kotona olo alkaa olla jo suorastaan liian helppoa! auts!nyt kävi kassu kiinni ranteeseen ja puri!oiskohan tulossa ylöskin hampaita,kunm on taas alkanut jälttää mua (tissit on taas kipiät)
lauantaina oltiin tuhlaamassa isossa omenassa ja ostettiin kaikille läjä vaatteita.kassullekin löytyi brasilian jalkapallopuku,sellainen sortsiversio ja sellainen ihan mieletön lippis, tuli ihan ekana mieleen ac/dc:n kitaristin angus young:n hattu ja sitt mies vitsaili don jhonssonilla (mitenkäs tuo ny´t sitten kirjotetaankaan..) niin ja äityliinin kyssään, ainakin H&M:stä löytyy ihan vaan sortseja,ostettiin mekin parit kipaleet ja tuli testattua jo sunnuntaina varsin hyviks :)
sunnuntaina oltiin taas oittaalla uittamassa koiraa ja nyt,kun oli näin jumalattoman kuuma,niin ei meidän koiraa saanut pois sieltä vedestä!! aiemmin se on vaan kastanut tassuja ja hieman kahlaillut,nyt porskutti suoraan syvemmälle ja ui pitkiä lenkkejä :)
ihanaa,enää muutama päivä ja sitt keskiviikko-iltana lähdetäään sinne sonkajärvelle!!matka voi kyllä olla helvetillinen,jos on näin kuuma,mutt eiköhän me päästä perille ehjin nahoin,kun on autossa ilmastointi:)
tänään on vielä koiran rokotus ja keskiviikkona on kassun 6kk neuvola,sitt alkaakin loma =)
aurinkoista päivää kaikille!
-annukka ja kasimir viikkoa vajaa 6kk-