ooOoo HELMInauhan maananatai ooOoo
Kommentit (34)
Olen tässä joitakin päiviä taustalla lukenut, mutta jotenkin en ole vielä rohjennut mukaan. Hirmuinen hinku olisi yksityiselle ultraan mennä, mutta ei tuo rahatilanne näytä kovin hyvältä. Täytyy siis vaan malttaa mieleni ja odottaa, 3.7 olisi ensimmäinen neuvola. Se edes jotenkin konkretisoi asiaa.
Esikoinen huutelee, pitää mennä
Tipy+papana rv 6+3
Maaret(ti): tsemppiä kamalasti. Toivotaan että kaikki on hyvin bdbd
Koko viikonlopun olin pihalla ja sukuloimassa, joten palstailu on jäänyt tooosi vähälle. Voi hitsi kun tekis mieli niin kovasti jo ostella vaunuja, vaatteita jne. Ehkä tänään jotain jo ostankin. En voi varmana pitää näppejä erossa =) Tein tilaa jo eilen vaatehuoneeseen vauvan vaatteille. Siellä hyllyllä odottelee jo hellemyssy, sukat ja body =). En kuitenkaan vielä ole pakannut laukkua valmiiksi laitokselle menoa varten =o)
Nojuu, oikein mukavaa maanantaita kaikille Helmiksille!
Nea ja nappula 7+4
Maaret(ti)lle hirmuisesti onnea neuvolaan!! Tulehan sitten kertomaan kuulumiset :)
Mitenkäs teillä muilla nyt menee oireiden kanssa? Mulla kun viime vkolla oli sellaisia menkkamaisia kipuja ja rinnat melko arat ja pinkeät, mutta nyt ei oo enää mitään oireita...yritän olla mietiskelemättä mutta toivoisin, että saisin jonkun " merkin" että raskaana olisin.
Jippii - enää kolme yötä ja pääsee lomailemaan koti-Suomeen!! Ihanaa viikon alkua kaikille!
SS rv5+2
Ja heti alkuun peukkuja Maaretille!!! Minä en ihan varma ole mutta eikös rusehtava vuoto tarkoita sitä että se vuoto on vanhaa??Sillä minullakun tuli km helmikuussa niin vuoto oli alusta asti punaista..ja vuodon väriä kysyivät kans heti kun päivystykseen soitin.
Omaa napaa sen verran että järjetöntä närästystä on vähän väliä, ja etenkin iltaisin kun sänkyyn menee. :( Pitäis sitä Gavisonia? hakea.
Mieli tekisi kertoa jo vanhemmillekkin uutisia mutta jotenkin vaan ei uskalla..pelko että km uusiutuu on mukana..Laskin tässä että eka neuvola on joskus rv 11..siis sen mukaan laskin kun täällä on nyt kk terveyskeskus kiinni..pitkä aika viel odottaa..mutta toisaalta kivempi mennä noin että voivat jo sydänäänet koittaa kuunnella..viimes kävin rv 7 ja ääniä ei kuunneltu.
Minullekkin on ostovimma jo tullut..katselen vauvan vaatteita,pinnasuojia,vaunuja jnejne..vielä kuitenkin maltan mieleni..koitan ainakin.:D Minä taikauskoisena luulen että km tulee heti jos menen jotain ostamaan..vaikka todellisuudessahan se ei vaikuta..
Ja joku puhui että on pahalla päällä jne..mulla on samaa vaivaa..mieskin jo sano että muahan saa kohta pelätä kun äksyilen..ihanat hormonit.:D Mutta ehkä tämäkin on positiivinen puoli kun ajattelee että viimes ei tälläistä ollut.=)
Jooh no mutta lopetan tämän jaarittelun ja menen hakemaan KYLMÄÄ kivennäisvettä..pysyy pahaolo loitolla.
Jonzu + masukki rv 5+2
Maaret(ti): Voimia ja onnea!
Mun oli pakko kertoa eilen äidille ja siskolle raskaudesta! En pystynyt enään pitämään sitä sisällä..
Mulla oireita ilmaantuu lisää joka päivä, kun eilen alkoi jotkut hajut yököttää. Ja välillä tuntuu että happi loppuu.. se johtuu tietysti tästä helteestä..
....ja sit laittaan aamupalaa!
Huomenta kaikille,
kirjoittelenpa minäkin tässä eka kertaa, aikaa ei olisi kun töissä kaikki höyryää asioita valmiiksi ennen lomia, mutta näin maanantaiaamuna ei oikein nappaa tämä työnteko... miksiköhän ;)
Minulla siis menossa vasta viikko 5+ jotain, oireita ei ole mitään (lasken kaikki vielä kuvitelluiksi tässä vaiheessa :) niitä kyllä riittää. jotenkin tuntuu että pitäisi varmaan tilata ultra parin viikon päähän että saisi mielenrauhaa kesäloman ajaksi. Minä sain eka raskaudessa pari ultraa ujutettua työterveydenhuollon piikkiin, varasin vaan gynelle ajan ja he olivat niin ystävällisiä että eivät merkinneet sitä ultraa mitenkään erityisesti papereihin - kätevää! Taidan yrittää samaa tälläkin kerralla.
Eräs ongelma tässä on joka pahenee päivä päivältä, kärsin nimittäin todella pahasta heinäallergiasta ja nyt en uskalla ottaa mitään lääkettä. Kävin jo viikonloppuna apteekkireissulla tiedustelemassa jos voisin reseptilläni jotain " turvallista" lääkettä saada mutta ei kuulemma ole mitään jota saisi ottaa- arrghh!! Tässähän tulee pian saikulle lähtö ennen kesälomaa, ja sitä olisikin sitten vähän outo selitellä (tai kyllä kai sitä voi sanoa että lääkkeet " eivät tehoa" ...superheinänuha :) Olen ihan kuin puulla päähän lyöty kun koko yö meni aivastellessa.
Olen tuolla la-listalla keikkunut pari viikkoa, mutta vasta nyt kirjoitan tänne ekaa kertaa. Kotiasiat (4 lasta) ja tuo ihana ilma ulkona verottavat tätä netti-istumista tehokkaasti ;)
Eilen kerroin lapsille tästä tulevasta vauvasta ja kovasti olivat ilosia, onneksi.
Oireista rintojen turvotus ja kipeys sekä mahan turvotus (ööh, ei se syömisistä johdu =D) vaivannut alusta asti. Eilen oksensin aamulla ja tänään on etonut ihan huolella. Tupakan haju on ihan kammotus (mies polttaa, itse lopetin tammikuussa)!
Neuvola mulla vasta ensi kuussa.
Nana 7+3
... jollain lailla pitää yrittää aikaa kuluttaa. Tuskaa ku ei saa käydä vessassa.. Mul varmaa rakko halkee ennen kun kello tulee 13.30. ARGH! No, ei pidä valittaa.
-Jonzu-, mulla alko maaliskuinen km rusehtavalla limavuodolla, just tälläsellä samanlaisella ku nyt tulee. Se tosin oli runsaampaa ku tää mutt en silti pysty olemaan huolettomana, pelko on kuitenkin mukana.
Toivotaan ett kaik on ok ja ett tällä " matkustajalla" on kaik hyvin. bd Kiitos teille kaikille tsempeistä! =)
Tuun sitte kertoon mitä näky jahka kotiudun.
Maaret(ti) & örppänä (rv7+3?) (taas....)
Uusi viikko alkanut ja väsyttää... työnteko ei jaksa kiinnostaa. Yks kysymys olisi: onko muille tullu seksin jälkeen menkkamaisia kipuja ja alaselkäkipuja, jotka sitten häipyy aika äkkiä? Pelästyin niitä hiukan, kun eka raskaus vasta eikä oo kokemusta aiheesta. Oli tosiaan sellanen olo että kohta alkaa vuoto. Olettaisin että ne on ihan normaaleja?
Pääsky 5+2
Minä en voi olla hymyilemättä! Tulin juuri yksityiseltä ekasta ultrasta. (yyh, en tiennytkään, että se tehdään alakautta... no pitänee tottua roplaukseen) Pieni oli paikoillaan ja sydän löi!!!! :) Mittaa ruhtinaalliset kuusi millimetriä.
Gynegologi sanoi, että keskenmenoa ei kannata murehtia - mahdollisuus on kuulemma pieni, kun pieni löytyi elävänä ja oikeasta paikasta.
Ihan pistää itkuksi (yritä tässä sitten tehdä töitä)!! Kyllä iso- ja isoisovanhemmille pitää juhannuksena kertoa.
Meille sitten tulee OIKEASTI vauva!!!!
Helmikuu ja toukka 7+4
Ps. Kyselin myös tuosta oireiden vähäisyydestä ja ainakaan tämän gynegologin mukaan oireettomuus ei kerro siitä että sikiöllä (tai alkiolla) olisi jotain hassusti. Äidillä on vain tällöin yksinkertaisesti hyvä olla. Siitä kannatanee nauttia eikä murehtia turhasta.
..on vielä minulla, yksityinen ultra vasta illalla...
Onnea kovasti Helmikuulle ja voimia Maaretille!
Tuo mua yllätti, kun mulle ei puhuttu mitään, että ultraan pitäisi mennä rakko täysinäisenä?Vai olenko ymmärtänyt väärin?Ehtisin tässä vielä illalla pidättelemään, jos valaisisitte mua, te, jotka asiasta paremmin tiedätte.Minä kiitän.
sjt 7+1
Itse menin ultraan rakko täynnä, mutta lääkäri käski heti menemään pissalle, kun rakko painoi kohtua niin, ettei mitään näkynyt. Sanoi, että aina kun sisäkautta ultrataan, niin pitäisi olla tyhjä.
...tiedän, ettei tarvitse siis jalat ristissä ultraan mennä:)
... ja työmotivaatio 0. Pahoinvointi on saavuttanut tuotosten asteen ja olo on aika hutera. Saisipa olla kotona vaan, viikonloppuna riitti virtaa ihan toisella tavalla. Aikaiset aamuherätykset ei tosiaankaan oo mun juttu.
[b]Helmikuu[/b]lle onnea iloisista ultranäkymistä!
[b]Maaret(ti)[/b]lle [color=deeppink][b]bd bd bd[/b][/color]neuvolareissuun!
Mystiset vilkutukset
Vihtiin
! 8)
Mukavaa päivää kaikille!
- Pomelo ja ES, 7+2
lämmintä viikkoa kaikille.
Nämä palstat on ihan uutta vaikka yksi lapsi jo ennestään onkin. Ajattelin kertoilla kuulumisia täällä ettei tarvitse kavereita kyllästyttää vauva jutuilla sitten aikoinaan. Pari viikkoa sitten plussasin ja nyt viikkoja on 6+4 . Olo on järkkyttävä. Päänsärkyä, pahoinvointia ja huimausta. Ja MAHA! Miten se voi jo näkyä. Aivan uskomatonta. Housut kiristää jo nyt. Taitaa olla vähän vaikea tätä salailla.
MyQ
Itse olen kanssa kovin allerginen. Jo raskautta suunniteltaessa varmistin, että silmätipat ja jokin nenäsumute ovat sallittuja. Samaten astmalääkkeitä voi/pitää käyttää raskausaikana. Allergialääkkeistä setiritsiiniä sisältävät ovat turvallisia (=Zyrtec; Xyzalista ei vielä tutkimustietoja).
Ai niin, en ole vielä muistanut täällä hehkuttaa onneani: Musta tulee syysmorsian! Kirkko, hääpaikka jne. on varattu 2.9. Masu voi näkyä, mutta tuskin kovinkaan paljon. Toivon vaan, että olo paranee siihen mennessä. Eilenkin oksensin klo 23! mikä ihmeen AAMUpahoinvointi...
Hellepäivänjatkojateillekaikilletoivotellen
*M* 6+6
Tsemppiä kaikille otottajille ja onnea ultraan jotka sinne ovat menossa...
MyQ minullakin massu turvottaa jo niin ettei taida kauaa salassa pysyä 8)
Kahden aikaisemmankin kohdalla on ollut sama juttu, turvottaa eka ja tosia nopeasti muuttuu " vauvamasuksi" eli kun alkaa näkymään niin sitten se ei 10kk pois lähdekkään ;)
Viikonloppuna oltiin lapsosten kanssa rannalla, ja tuntuu ettei siedä yhtään aurinkoa. Aurinko ihottumaakin alkaa pukkaamaan... kiitos ihanien hormoonien.
Laitoin tänään jo vakuutushakemuksenkin eteenpäin... koskaan ei ole liian aikaista =) edellisen kanssa kun se unohtui kokonaan, ollaanhan tässä jo rv6!!
taitaa tää yletön hössötyskin olla hormoonihössötystä =D
Työniloa ja jaksamista meille jotka täällä raadamme!
Kuulun mukaan erääseen allergiatutkimukseen, johon siis kuuluin jo odotus aikana ja se jatkuu edelleen. Ja sieltä oon aina kyselly mitä saa käyttää ja mitä ei ja apteekissa ne kieltää melkein kaiken ellei oo lääkärin lupaa ja neuvolassa ne ei välttämättä tiedä. Mut oon luottanu siihen tutkimus juttuun eli sinne just kans heinäallergisena soitin ja sanottiin et nimenomaan zyrtec ja xycaliakin saa kuulemma käyttää koska siinä just se sama aine ku zyrtecissäkin ja sit saa käyttää ihan nasolinia, viime odotuksessa sain kyl neuvolalääkäriltä jonkun resepti nenäsumutteenkin oisko ollu nasonex tai joku vastaava. Silmätipoista en muista mitään merkkiä. Ja itse otin just viime viikolla sitä xycalia ja laitoin nasolinii, se on tietty eri juttu et tehooko sulla zyrtec kaikilla se ei toimi ja mul se sit taas väsyttää niin niin niin paljon et en voi sen takii syödä.
Ventoline-kiekko kiellettiin vissiin neuvolalääkärillä ehdottomasti ja sit taas siel tutkimusjutus ne oli ihan pöyristyneitä et kuka on voinu sen kieltää multa, sehän on kuulemma paljon vaarallisempaa sikiölle jos äiti ei saa kunnolla happea, ku sen lääkeaineen käyttö.
Onnea kaikille uusillekkin ultranneille ja tuleville tietenkin, itse en ees unelmoi viel ultrasta enkä neuvolasta. Luotan vaan omiin oireisiini, nyt ku se närästys edelleenkin jatkuu.
helteistä päivänjatkoa kaikille!!!
Emylis 6+1
On tää kyllä hyvä, että voi käydä täällä purkamassa näitä vauvamietteitä vaivaamatta miestä ja muita liikaa omilla asioillaan. Näin varhaisessa vaiheessa ei edes paljo kannata puhella mitään, kun mistään ei voi olla varma. Toista lapsukaista, kun odottelen, olen yllättynyt kyllä mahan nopeasta kasvusta.. kuinka se VOI näkyä jo!? Pahoinvointiakin on ihan eritavalla, kuin esikoisesta, en silti halua valittaa täytyy vaan olla hiljaa tyytyväinen ja ottaa se vastaan, mikä raskauteen kuuluu. Olis se kyllä hienoa saada silti jokin varmistus, ettei tää oo mitään tuulimuna tai kohdun ulkopuolista raskautta.. Ihme pelko kokoajan.. Esikoisesta en ymmärtänyt pelätä mitään.
Täällä sitä malttamattomana odotellaan iltapäivää ja neuvolaa. Kävin viiden aikoihin vessassa ja taas sitä ruskeaa vuotoa tuli, nyt melko runsaasti. Ei tullut uni enää sen jälkeen vaikka kuinka yritti. Rätti housuissa täytyy olla taas, saa nähä loppuko se vuoto jo. Onnex on tänää se aika ni pääsee näkee mitä häh ja täh. Nyt jännittää ja pelottaa ihan tosissaan. Jossei siä ookkaan ketään tai jos ei siä näy elonmerkkejä... Täytyy vaan toivoa parasta ja pelätä pahinta.
Täytyy mennä aamukahvin keittoon, päivänjatkeita Helminauhalaisille ja hyvät voinnit!
Maaret(ti) & örppänä (rv7+3?)