Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ooOoo HELMInauhan maananatai ooOoo

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

7+4

Vierailija
22/34 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut kaikille ulrista ja plussista ja voimia kaikille jotka murehtivat vauvan olemassaolosta, minä en niinkään murehdi vaikka oireita ei ole mutta mä en oikein edes muista että olen raskaana. Ekalla kerralla (kun on jo 1 lapsi) niin muuta ei pystynyt ajattelemaankaan. Nyt on vaan niin paljon muuta tekemistä ettei suoraan sanottuna ehdi miettimään koko asiaa.

Joku mietti tuota rakko täynnä vai tyhjä ultraan ja neuvolaan.

Eli rakossa pitää olla 4 tunnin pissa ennen neuvolaan menoa että voivat mitata proteiinit, muussa tapauksessa ei ole mitään väliä. Loppuraskaudesta pyysin näytepurkkia sillä oli aivan mahdotonta olla pissaamatta niin pitkään kun joutui ravaamaan vessassa läpi yön joten otin aamupissasta näytteen mukaan neuvolaan ja mittasivat siitä, todella paljon vaivattomampaa kuin tuo pidätteleminen!

Ultraan ei tarvitse pidätellä sillä eivät mittaa proteiineja siellä.

Ultra tehdään siis joo alakautta vielä vk 12, viikolla 18 ottavat masun päältä.

Mulla ei ole ollut oireen oiretta ja joskus syöminenkin jää välistä kun ei vain kerta kaikkiaan ehdi tuon esikoisen takia syömään, viihdyttämistä koko ajan eikä äiti saa häärätä keittiössä.

No nyt ehtisin syömään kun esikoinen nukkuu mutta on niin kuuma ettei edes maistu!

Esikoiselle kävn ostamassa paremmat sandaalit ja aurinkovoidetta mutta pikkukakkoselle ei ole tullut mieleenkään ostaa mitään, meillä kun on jo kaikkea mahdollista niin ostaa sit jos jotain tarvii, esim jos on poika niin saa pistää vaatteet uusiks... (sandaalitkin mitä ostin oli poikien väreissä) joten käypi sitten pojallekin jos sellainen on tulossa...

No niin mukavaa päivänjatkoa ja innolla odottelen teidän ultra/neuvolakuulumisia=) Toivottavasti Maaretilla kaikki hyvin!

Entäs redrubin? Olikos jo jotain kuulunut? Toivottavasti kaikki ok!!!

Kaikille rauhallista viikkoa! Ei murehdita turhaan!

T. Onniina rv 7?

Mulla olis ens maanantaina yksityinen ultra mutta en tiedä pitäiskö perua??? olis toki kiva käydä vilkaisemassa mutta en tiedä pitäisikö odottaa siihen rv 12???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin vieläkin vähän ärtsynä =) Varmaan tää sit kuuluu tähän raskauteen, edellisessä mua itketti kaikki mahdollinen ja mahdoton. Nyt ei itketä, nyt ollaan oikein äkäisiä.

Kauhea nälkä on koko ajan, mutta ruoka ei maistu. Tosin näillä helteilläkin varmaan vaikutus siihen asiaan. Musta tuntuu kans, et masu alkaa näkyä, kaikki housut ainakin kiristää. Oon kyllä sellanen omppuvartalo, et muutenkin oon mahakas =)

Mietiskelin tuossa, että eikös tuota uskallakin ihan reippaasti käydä järvessä uimassa?! Synnytyksen jälkeen (5/04) mulle sanottiin et pitäis välttää uimista, mutta nythän siis on vielä pitkä aika siihen, että on vissiin ihan sallittua? (Typeriä kysymyksiä)

Tää on kyllä ikävää aikaa teille, jotka kärsitte allergioista! Toivottavasti sallitut aineet tehoavat!

Niin ja Mairanne: ONNITTELUT PLUSSASTA JA IHANAA HÄÄPÄIVÄÄ TEILLE!!!! Mä olen itsekin vasta (maaliskuussa) mennyt naimisiin lapseni isän kanssa, on se ihanata =) <3

jethuu mujuineen 7+3

Vierailija
24/34 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaret(ti): Joko olet neuvolasta palaillut? Voimia edelleen. :)

Ja onnea kaikille sykkeen kuulleille.

Minä olen kotona kipeänä, kuumetta on ja mahatauti, aika kurja olo. Varsinkin kun on näin kuuma. Vielä on huominen sairaslomaa ja sit pari päivää töitä ennen juhannusta. Jotenkin on työmotivaatio aika nollassa... Kesäloma alkaa vasta 15.7, tylsää. Onneksi ollaan miehen kans yhtäaikaa lomalla.

Mahan kasvamisesta, tuntuu että se tosiaan olisi jo kasvanut, työhousut tuntui tiukoilta ja kaikki jotka ei anna periksi. Tämä on outoa.

Kuinka moni on jo kertonut raskaudesta muille? Minä kerroin yhdelle ystävälleni ja nyt hän itse kertoi että on kertonut siitä vaikka kenelle. Vähän harmitti, en ois halunnu vielä tästä niin julkista asiaa. Mietin kyllä että äitille haluaisin jo kertoa ettei kuule muualta.

Ai niin meillä on tänään hääpäivä, saas nähdä muistaako mies mitenkään tai muistaako ylipäätään. ;)

Mukavaa päivän jatkoa helmikuisille.

Minttuli ja jigi 7+4

Vierailija
25/34 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisestä raskaudesta on jo useampi vuosi, joten nyt tuntuu, että kaikki on taas aivan uutta. Varsinkin, kun olimme jo tyytyneet kohtaloomme, että meillä on vain yksi lapsi. Kun toista ei vuosien yrityksistä (ja yrittämättömyydestä) huolimatta kuulunut.

Joten mies ja minä olimme viikonloppuna aivan ihmeissämme tuloksesta! (Siksi testejä kaksi).

Ja en voinut kuvitellakkaan olevani raskaana, koska ekassa raskaudessa voin pahoin jo viikkoja ennen testiä. Nyt ei mitään oireita. Olo on vain kuin menkat alkaisi.

Joten ihana Juhannus yllätys!

Kedelig1 + " ihme" rv5

Vierailija
26/34 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmotivaatio on täälläkin nollassa, kuumuus töissä on karmea, ilmastointi ei toimi.

Meillä on töissä hieman kinkkinen tilanne, olemme " työparini" kanssa molemmat raskaana. Emme ol kertoneet vielä muille...

Ajattelin myös varata ajan ultraan parin viikon päähän. Tosin maaliskuussa kävin myös 7 viikolla ultrassa ja kaikki oli kunnossa. Rv 9 ei ollut enää hengissä :( No ennen kesälomaa käyn kuitenkin tarkastuksessa, tuulimunaraskauksiakin on kaksi takana.

Mutta nyt uimaan lasten kanssa !

Vierailija
27/34 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tultiin juuri ultrasta ja nähtiin syke:)Ollaan niin onnellisia.Mies oli mukana ja itkettiin vähän automatkalla onnesta. Sikiö oli 9 mm ja sydän sykki. Raskausviikoksi sanoi 7+0, ei 7+1, niin kuin olen itse laskenut.No, päivä sinne tänne....

sjt ja " kansalainen" (niin kuin gyne häntä kutsui:))

Vierailija
28/34 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollu tässä vähän hissukseen ja taustaillut aina kun vähän ehtii. Omassa navassa ei ole ollut kerrottavaa, niin en ole sitten kirjoitellut muutenkaan. Käytiin viikonloppuna nopealla kesälomareissulla Muumimaailmassa! Ei ollut matkojen puolesta ihan kevyt reissu, täältä pohjoisesta kun ajettiin omalla autolla. Mut mukava paikka oli ja esikoisella riittää kerrottavaa! :)

Mukava kuulla teidän ultrakuulumisia! :) Ja että ne pienet sykkeet on näkyny, ihanaa! :)) Omaan neuvolaan on vielä kaksi viikkoa aikaa, josko se pieni jumpsutus sieltä kuuluis, hope so!

Tessa75: Olen kovin pahoillani siitä miten teille kävi. Elämä antaa ja myös ottaa paljon, koskaan ei tiedä kenen vuoro voi olla seuraavana. Voimia teille! *lohtuhali*

Juups, mutta tässä pikakuulumiset! Hyvää vointia helminauhat ja kesäistä viikon jatkoa! :)

KJ25 kera helmiäisen 6+6

Vierailija
29/34 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea uusille plussanneille ja ultrassa sykkeet kuulleille. Toivottavasti kaikilla on kaikki hyvin. Ei minulla ollut varsinaisesti mitään asiaa kunhan surffailen esikoisen nukuttamisen jälkeen. Yritän säilyttää hankintojen kanssa malttini... mutta tiukkaa tekee. Vaatteita olen säästänyt paljon ykköseltä. Ajattelin nyt alennusmyynneistä katsella jotakin:)

Edelleen vaivaa tuo sikiöiden koko. Voisko joku ultraan menijä kysäistä noin huvikseen kuinka paljon ne voivat tässä vaiheessa vaihdella, pliis ja onko " mittaajalla" merkitystä? Kiitän.

Mikonäippä, rv 7+2

Vierailija
30/34 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä paljon mieltä lohduttanu neuvolareisu.. Joku tuolla on mutt se joku ei vastaa viikkoja, on siis pienempi kun pitäs.. Sykkeen oli th näkevinään ja minä myös mutt nyt epäilyttää ett se oli vaa joku harha. Lääkäri on ens viikon tiistaina, sittenhän tähän selvyys saadaan kun se alakautta ultraa. Näkyy pieni paremmin. Voihan täs tietty käydä niinki ett vuoto yltyy ja itkuun päättyy tämäkin.. Toivottavasti ei..

Mä meen nyt sänkyyn, toivottavasti tulee uni vaik kaik asiat vaa pyörii mieles..

Vierailija
31/34 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut ensimmäisenä kaikille joilla ultra onnistuneesti takana ja Maaretille tsemppiä ja jaksamisia seuraavaan viikkoon asti!

Ja onneksi en ole yksin tämän mietinnän kanssa, että menisinkö yks. ultraan vai en.. menen.. en.. menen.. Se rahallinen puoli tekee kyllä hyvän loven mun elantooni, mutta toisaalta se sama raha menis normi juhannuksena rillutellessa.

Se kai siinä mietityttää eniten, jos olenkin raskautunut myöhemmin kuin mitä laskut väittää ja sieltä ei kuulukkaan mitään..

" Kivaa" myöskin, että muillakin on jotenkin hermo pinnassa... En olis ikinä uskonu, että kykenen moiseen tuittuiluun! Toivottavasti tää tästä rauhoittuu ajan mittaan. =)

Eka työpäivä loman jälkeen myös takana, ja ei todellakaan tule olemaan helppo tehtävä kertoa sitten joskus, että hei kivaa kun pääsin tänne töihin,mutta kävi niin onnellisesti että olenkin nyt raskaana...

Murehdin sitä sitten kun sen aika on!

Mietittekö muut, miltä se tuleva vauva mahtaa näyttää sitten helmikuussa?

Itse toivoisin tyttöä, mies poikaa... ihme. Toivoisin myös, että lapsemme saa mieheltäni huikaisevan siniset silmät. =) Muulla ei sitten olekaan merkitystä. Pääasia tietty, että vauva on terve!

Vierailija
32/34 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivässä ei kummempia,eka työpäivä takana raskaana ollessa hyvin meni.

Aamupalaksi vetäisin banaanin ja puoli litraa mehua, janotti.. Tauolla söin taas banaanin ja ompun sekä vissyä. Muutenkin koko päivän ajan juoda lipitin pullosta. Se on kamala se tunne kun iskee kauhea jano ja kieli juuttuu kerralla kurkkuun ja ei pysty edes nielaisemaan!

Siinäpä olikin sitten riemua käydä kaupassa töitten jälkeen kun maha vaatii kunnon ruokaa..Ei tule suinkaan ostettua mitä sattuu.. eipä. Jotenkin näin illal mulle rupeaa maistumaan oikein kunnon tukeva ruoka. Tiedä sitten kuinka terveellistä se on?

Kuuma on, tais luvata onneks hieman pilvistä ens viikolle.

Ärripurri vaivaa toisinaan, närästänyt ei tänään yhtään, onneksi! Ja alkuturvotus on laskenut jo, mutta iltaisin maha tavallaan pomppaa näkyville uudestaan.

Ja kamalasti tekis mieli mennä yksityiselle ekaan ultraan, Onneksi en näytä olevan yksin tämän halun kanssa!

Ja tarttee mieheltä kysyä, että voisko se tulla kans ekalle neuvola reissulle mukaan. ( En minäkään nimittäin tiedä tarkalleen mitä sairauksia heidän suvustaan löytyy!) Mutta ei kyllä neuvolan tätikään sanonut mitään, että kannattais mies roudata mukaan.. Jännää miten sekin vaihtelee er paikkakunnilla.

rv 6+6 ( Jos huomenna on tasan 7 niin eikös se noin ilmoiteta nyt?)

Vierailija
33/34 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen viestin piti mennä toiseen viestiketjuun! Ei ymmärrä, mut mulla pätkii koko ajan muutenkin yhteys jostain kumman syystä. =(

Vierailija
34/34 |
19.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei oikeen vieläkään jaksa uskoa et pikkukakkonen tekee tuloaan. Neuvolaan varasin ajan tänään ja sain sen ensiviikoksi. Meillä häät 8.7 joten haluaisin tosiaan vielä varmistuksen sit ennen niitä. Sanoin miehelle et tällä on nyt teko nimi " Toivo- Orvokki" .

Mulla ei ollut pahoinvointia esikoiselta ja ei tunnu nytkään olevan oikein oireita. Yksi uusi oire mitä ei ollut eka raskaudessa on huimaus. Muuten on vain rinnat kipeät ja väsyttää, mut saattaa tuo väsy olla noiden lyhyiden öiden. Ensiviikolla selviää tarkemmin raskausviikot joten sinne odotellaan.

T. Minä, poika ja Toivo-Orvokki rv 4+? tai 5+?