Huomaatko usein, ettei edelläsi liiku autoja, mutta takana seuraakin pitkä letka?
Ajatteletko, että näin on turvallisempaa?
Olet väärässä.
Jos et kykyene liikkumaan liikennevirran mukana, niin aiheutat vaaratilanteita koko ajan.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tutkimus-hitaasti-ajavat-kuljettaja…
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein idiootein on se joka jää siihen jonon toiseksi ja luultavasti roikkuu lähes kontissa kiinni ajatellen ettei minulla ole mikään kiire, mennään nyt tätä vauhtia... Silloin rajoitusten mukaista vauhtia ajavan pitää ohittaa 2 autoa ja se lisää riskejä moninkertaisesti.
Minä jään usein jonon toiseksi jos ei ole minnekään kiire koska en viitsi riskeerata ylinopeussakkoa jos yritän päästä ohi. En kuitenkaan aja edellämenevän takakontissa kiinni vaan pidän oikein reilun välin jotta hätäisinkään audi-mies ei pääse meistä molemmista ohi samalla suoralla.
Liikenne sitä ja liikenne tätä.
Menkään TM:n palstalle fiilistelemään.
Kertokaa nyt, pitääkö noudattaa nopeusrajoituksia vai onko se kiellettyä? Minulle isä opetti, että aina pitää ajaa 10 km ylinopeutta, koska se on maan tapa.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa nyt, pitääkö noudattaa nopeusrajoituksia vai onko se kiellettyä? Minulle isä opetti, että aina pitää ajaa 10 km ylinopeutta, koska se on maan tapa.
Isäsi tarkoitti, että mittarin mukaan 10km/h yli.
Silloin mennään todellisuudessa n.3km/h ylinopeutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä se ensimmäisenä ajava on rekka. Rekkojen pitäisi pysyä poissa yleisiltä teiltä.
Aika vähän ois kaupoissa tavaroita saatavilla, jos vain yksityisiä teitä pitkin saisi rekat ne tavarat kuskata.. kokeilepa parempi aivopieru.
Aina löytyy joku rekkakuski noita kännykkä korvalla ajavia tientukkoja puolustelemaan. Tavarat saa kyllä junassakin perille ja sieltä sitten kuorma-autolla kauppaan. Ei tarvitse ajaa koko Suomen halki rekalla tien tukkona.
Kokeillaan tosiaan ihmeessä tätä sun ideaa, nii kohta voitkin sitte ihmetellä mihin on kaupasta tavarat kadonnu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä se ensimmäisenä ajava on rekka. Rekkojen pitäisi pysyä poissa yleisiltä teiltä.
Aika vähän ois kaupoissa tavaroita saatavilla, jos vain yksityisiä teitä pitkin saisi rekat ne tavarat kuskata.. kokeilepa parempi aivopieru.
Aina löytyy joku rekkakuski noita kännykkä korvalla ajavia tientukkoja puolustelemaan. Tavarat saa kyllä junassakin perille ja sieltä sitten kuorma-autolla kauppaan. Ei tarvitse ajaa koko Suomen halki rekalla tien tukkona.
Nykyään on niin, että VR ei ole enää kiinnostunut kovin pienistä kuljetuksista. Käytännössä tavaraa pitäisi olla useita vaunullisia, ennen kuin VR hyväksyy rahdin kuljetettavaksi. Eikä VR ole tänä päivänä edes mikään edullinen vaihtoehtokaan. Sitten vielä tulee pirusti ylimääräistä työtä, joka sekin maksaa, kun lastattu rekka puretaan asemalla junaan ja toisella asemalla kuorma puretaan junasta ja lastataan takaisin rekkaan perille vietäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän usein, kun ajan suurinta sallittua nopeutta.
Ei niitä liikennemerkkien numeroita pidä ottaa kirjaimellisesti. Tulkitse ne huonon kelin suosituksiksi niin liikenteestä tulee joudtavampaa.
Poliisi ei valitettavasti sitten tulkitse noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isäsi tarkoitti, että mittarin mukaan 10km/h yli.
Silloin mennään todellisuudessa n.3km/h ylinopeutta.
Tämä ei ole mikään vakio.
Tämä "tutkimus" on perinteinen jäätelönsyönti/hukkumistapaukset.
Eli liikenneturvallisuus siis paranisi kun kaikki pakotettaisiin ajamaan suuremmalla nopeudella kuin järki, ajotaidot ja kalusto sallii. Hohhoijaa
Vierailija kirjoitti:
Tämä "tutkimus" on perinteinen jäätelönsyönti/hukkumistapaukset.
Eli liikenneturvallisuus siis paranisi kun kaikki pakotettaisiin ajamaan suuremmalla nopeudella kuin järki, ajotaidot ja kalusto sallii. Hohhoijaa
Ei vaan kaikki ajaisivat liikennevirran mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein idiootein on se joka jää siihen jonon toiseksi ja luultavasti roikkuu lähes kontissa kiinni ajatellen ettei minulla ole mikään kiire, mennään nyt tätä vauhtia... Silloin rajoitusten mukaista vauhtia ajavan pitää ohittaa 2 autoa ja se lisää riskejä moninkertaisesti.
Tämä, tämä tuhat kertaa!
Jonoa ei tee se joka ajaa hitaasti, vaan se joka jää siihen perään jurruttamaan. Yksi auto ei ole jono, kaksi on.
Eli jos olen pankkiautomaatilla ja näpyttelen sitä puoli tuntia. Jonon kerääntyessä syy jonoon en olekkaan minä vaan se joka on seuraavana vuorossa.
Loistavaa ajatustoimintaa teillä. Pitikö siihen käydä ihan kurssi
Aika usein. Minä olen nimittäin niin kova kuski että ajan aina letkan kärjessä.
Ohituskaistan alkaessa mä nostan nopeutta....
Vierailija kirjoitti:
Rajoitusnopeus + mittarivirhe + 10 kmh oli aikaisemmin turvallinen nopeus jolla ei ikinä saanut sakkoa. Nyt poliisi on tiukentanut sakotusrajojaan ja jo yhden kilometritunnin ylityksestä saattaa räpsähtää rikesakko. Automaatithan niitä kuvaavat ja laskuttavat, eli se ei enää työllistä poliisihenkilöitä.
Aina kun pääkaupunkiseudun kehäteillä ajaa. Jännä, että samaa ilmiötä ei ole ollenkaan moottoriteillä ja pk-seudun sisääntuloväylillä (ajan lähinnä kolmostietä ja nelostietä, joskus seiskatietä pk-seudulle tai sieltä poispäin). Kehä 1 ja kehä 3 tulee joka ikinen kerta niillä ajaessa se efekti, kun ajan tasan 80 km/h 80 alueella GPS:n mukaista nopeutta (jolla on muuten useamman kerran saatu tolppakin välähtämään, mutta varmuusvähennyksen myötä sakkoja tai mitään ei ole kokaan tästä seurannut), taakse tulee välittömästi auto tai usein rekkakin. Monet vilkuttelee valoja ja tööttäilee, nyt esim. kehä kolmosella on pitkä pätkä 60km/h rajoitusta tietyömaan takia niin tällä pätkällä varsinkin tulee loputonta valojen vilkuttelua ja tööttäilyä kun noudattaa tietyömaan nopeusrajoitusta.
Moottoritiellä samaa efektiä ei ole lainkaan, siellä bemarikuskit ja audikuskit pystyvät ajamaan 120km/h alueella pikkukipponi (jolla ajan sitä samaa 120km/h gps nopeutta) perässä kunnes tulee väljempää ja kovempaa haluavat pääsevät ohi. Kummasti helsinkiläiset eivät kerkeä kehällä parin kilometrin matkaansa 80km/h, vaan on pakko ajaa 90-100km/h painaakseen jarrun pohjaan seuraavan tolpan kohdalla, jonka lopputuloksena olemme peräkkäin samassa rampissa josta poistumme mihin olemmekaan ikinä menossa.
Johtopäätöksenä voisi sanoa, että pääkaupunkiseudun autoilijat ovat takamuksesta kehäkolmosraivoineen kun muiden kanssa tulee kyllä varsin hyvin toimeen liikenteessä. Mistä johtuu?
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän usein, kun ajan suurinta sallittua nopeutta.
Tiedätkö mikä on autosi mittarivirhe?
"Viime vuonna saarivaltiossa 26 ihmistä loukkaantui vakavasti ja kaksi menehtyi onnettomuuksissa, joiden taustalla oli viranomaisten mukaan merkittävä alinopeus."
Nollatutkimus. Kaahareiden ja muiden liikenteeseen sopimattomien kuskien aiheuttamien onnettomuuksien määrä on monta kertaluokkaa isompi.