Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huomaatko usein, ettei edelläsi liiku autoja, mutta takana seuraakin pitkä letka?

Vierailija
23.12.2019 |

Ajatteletko, että näin on turvallisempaa?
Olet väärässä.
Jos et kykyene liikkumaan liikennevirran mukana, niin aiheutat vaaratilanteita koko ajan.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tutkimus-hitaasti-ajavat-kuljettaja…

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun alueella jossa iso osa kuskeista on yli 70v. Ajavat usein niin hitaasti että toisetkin mummot ja papat suuttuvat heihin ja alkavat käyttämään äänimerkkiä.

Mikäs siinä on körötellessä, itsellä ei ole minuutin päälle kiire.

Mutta kyllä tosiaan hyvin monet vanhukset ajavat esim. 80 alueella 50, tai 50 alueella 20-30. Ja pähkäilevät jopa keskellä tietä, mihin pitäisi pian kääntyä.

Kuulunee ikään.

Vierailija
22/78 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jono on aina sen ensimmäisenä ajavan syytä. Monesti on kilometrikaupalla keltaista viivaa ja mahdotonta ohittaa. Toisena ajava ei tälle mitään voi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituson kompa: ei se jonon eka katso koskaan peiliin.

Vierailija
24/78 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Letka ei ole koskaan ensimmäisen auton vika, vaan toisena olevan auton, joka ei ohita ensimmäistä.

Kyllä se letka teknisesti on sen hitaammin ajavan aiheuttama toista usein toistetusta latteudesta huolimatta. Ihan samalla tavalla sen letkassa toisena ajavan voi ensin ohittaa.

Se jonon toinen ei useinkaan pidä sellaista turvaväliä että siihen väliin mahtuisi, siksi pitää ohittaa molemmat samalla kertaa.

Vierailija
25/78 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä se ensimmäisenä ajava on rekka. Rekkojen pitäisi pysyä poissa yleisiltä teiltä.

Aika vähän ois kaupoissa tavaroita saatavilla, jos vain yksityisiä teitä pitkin saisi rekat ne tavarat kuskata.. kokeilepa parempi aivopieru.

Vierailija
26/78 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

En. Mina yleensa olen se joka ajaa rajoitusten mukaisesti ja saikahdan niita motarilla kahdeksaakymppia suhaavia, jotka sitten hyppaavat sielta rekan takaa suoraan mun eteen ohituskaistalle vaikka mun jalkeen tie on tyhja. S**tanan tunarit! 

Ohittaminen kuuluu suorittaa JÄRJESTYKSESSÄ! Sinulla ei ole mitään erityisoikeuttaa ajaa jatkuvasti vasenta kaistaa.

Vierailija
27/78 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä se ensimmäisenä ajava on rekka. Rekkojen pitäisi pysyä poissa yleisiltä teiltä.

Aika vähän ois kaupoissa tavaroita saatavilla, jos vain yksityisiä teitä pitkin saisi rekat ne tavarat kuskata.. kokeilepa parempi aivopieru.

Aina löytyy joku rekkakuski noita kännykkä korvalla ajavia tientukkoja puolustelemaan. Tavarat saa kyllä junassakin perille ja sieltä sitten kuorma-autolla kauppaan. Ei tarvitse ajaa koko Suomen halki rekalla tien tukkona.

Vierailija
28/78 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

En. Mina yleensa olen se joka ajaa rajoitusten mukaisesti ja saikahdan niita motarilla kahdeksaakymppia suhaavia, jotka sitten hyppaavat sielta rekan takaa suoraan mun eteen ohituskaistalle vaikka mun jalkeen tie on tyhja. S**tanan tunarit! 

Ohittaminen kuuluu suorittaa JÄRJESTYKSESSÄ! Sinulla ei ole mitään erityisoikeuttaa ajaa jatkuvasti vasenta kaistaa.

Missäköhän laikipykälässä tämä lukee?

Jos ei edessä ajava lähde tilaisuuden tullen ohi, niin minä lähden.

Vierailija
29/78 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Ohitus on mahdotonta keskeyttää jos ohittaa useaa autoa kerralla. Kyseessä on liikenneturvallisuuden vaarantaminen.

Vierailija
30/78 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Ohitus on mahdotonta keskeyttää jos ohittaa useaa autoa kerralla. Kyseessä on liikenneturvallisuuden vaarantaminen.

Silloin jonossa ajavilla on liian pienet turvavälit.

Vierailija
31/78 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Letka ei ole koskaan ensimmäisen auton vika, vaan toisena olevan auton, joka ei ohita ensimmäistä.

Jos toisena olevalla autoilijalla ei ole ohitusmahdollisuutta eikä ensimmäinen anna tietä, on vika ensimmäisen autoilijan. Huom! autoilijan. Eihän se vika nyt auton olekaan.

Vierailija
32/78 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ajan rekan perässä enkä mene ohi koska siinä on turvallista ajaa pimeällä tiellä ja lisäksi säästää bensaa. Audi-miehet saavat ulista siellä takana.

Äkkitilanteessa et ehdi reagoida ajoissa koska et näe sen rekan takaa mitään. Lisäksi jäähdytin ja moottoritila pikkuhiljaa täyttyvät rekan lennättämästä suolaisesta kivipölystä, joka syövyttää alumiinipintoja ja jakohihnaan joutuessaan aiheuttaa ennenaikaisen hihnan katkeamisen ja kalliin koneremontin. 

Vierailija
33/78 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan aina vähän ylinopeutta, mikäli sää sallii. Ohitan myös alinopeutta ajavat. Näin talvinopeuksilla niitä rekkojakaan ei tarvitse ohittaa, kun osaavat ajaa hyvää nopeutta. Tie on kuiva, ei pakkasta, näkyvyys selkeä, niin miksi j*malauta pitää ajaa 80 km/h alueella jotain 75 km/h!? Miksi ihmeessä?

Vierailija
34/78 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein eniten minua ärsyttää se että kun satun ymmärtämään rekkakuskien näyttämiä vilkkumerkkejä että milloin on turvallista ohittaa, niin v*tun k*spiät sieltä minun takaani ei niitä joko näe tai ei halua ymmärtää, lähtee mutkassa tuplakeltaisella ohi, tajuaa sieltä tulevan toisen rekan ja sitten tunkee siihen minun ja rekan väliseen tilaan puolipakolla. Ketjukolari siitä seuraa ennenpitkää, toivottavasti en ole juuri silloin siinä itse.

Olen myös kerran ollut sinä letkanvetäjänä, sellainen pitkä loiva mutka nelostiellä, missä on tuplakeltainen koko matkan paitsi yhden pikkutien kohdalla tietenkin katkos, jonossa kaikki muut tietää ettei sen mutkan aikana ole turvallista ohittaa ja ottaa rennosti, jopa jättää turvaväliä, niin eikös sieltä neljän auton takaa lähde p*rkeleen mersu ohittamaan koko letkan etupäätä vaikka minä ja neljä muuta yrittää vilkuilla näyttää ettei ole turvallista, että odota s**tana sitä avointa maisemaa mikä tän jälkeen tulee, sitten pääsee turvallisesti ohi.

Vastaan tietty tulee rekka ja sen vetämä autojono. Rekkakuski ja mä katotaan toisiamme kun auto on mun tasalla vähän silleen että joo, hautausmaalla tavataan, mutta kumpikin jarruttaa niin paljon kuin uskaltaa (ei voi paljoa kun takana molemmilla autoja) ja ajaa sinne pientareelle toiset pyörät vaikka se rekalle varsinkin on vaarallista ja minullekin siinä nopeudessa. H**vetin mersukuski pääsee välistä varmaan n. viiden sentin väistövälillä just kun olen varma että nyt rysähtää.

Pysähdyin seuraavalle linkkipysäkille odottamaan käsien tärinän loppumista, kun en uskaltanut ajaa ennen kuin olin säikähdyksestä toennut. Kyydissä ollut kaveri kysyi jälkeenpäin että miten olin tilanteessa niin rauhallinen, en osannut sanoa, kun tuntui itsestä että olin kaikkea muuta kuin rauhallinen.

Niin ja tosiaan, jos edessä on kolme rekkaa peräjälkeen, en todellakaan lähde yrittämään niiden ohi ylämäkeen (alle kahden kilometrin ohituskaistalla), kun käytettävissäni oleva auto ei ole mikään huippuun viritetty uusi malli, saavat muut yrittää jos uskaltavat. Minä ajan niin kuin minulle on turvallista. Jos ei kelpaa niin sopii mennä Saksan autobahneille kaahaamaan.

Vierailija
35/78 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäreilua sitä toisena ajavaa on syyttää. Ohittaminen on aina riski ja tämä ensimmäisenä ajava pakottaa sinut ottamaan riskin ihan vaan sen takia, ettei pysty ajamaan riittävää nopeutta.

Vierailija
36/78 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Silloin jonossa ajavilla on liian pienet turvavälit.

Olen tavallista parempi autoilija. Pidän tarkoituksella riittävää mutta niukkaa turvaväliä ettei siihen väliin tule joku sählääjä heittämään rapaa lasille.

Vierailija
37/78 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ajan rekan perässä enkä mene ohi koska siinä on turvallista ajaa pimeällä tiellä ja lisäksi säästää bensaa. Audi-miehet saavat ulista siellä takana.

Äkkitilanteessa et ehdi reagoida ajoissa koska et näe sen rekan takaa mitään. Lisäksi jäähdytin ja moottoritila pikkuhiljaa täyttyvät rekan lennättämästä suolaisesta kivipölystä, joka syövyttää alumiinipintoja ja jakohihnaan joutuessaan aiheuttaa ennenaikaisen hihnan katkeamisen ja kalliin koneremontin. 

Vain liian lähellä ajettaessa. Ja kukapa olisi niin tolvana.

Vierailija
38/78 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäreilua sitä toisena ajavaa on syyttää. Ohittaminen on aina riski ja tämä ensimmäisenä ajava pakottaa sinut ottamaan riskin ihan vaan sen takia, ettei pysty ajamaan riittävää nopeutta.

Sitten jättää reilun välin siihen edellä menevään jotta autot voi ohittaa ensin sinut ja seuraavassa sopivassa välissä se ekan auton.

Vierailija
39/78 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä ohittelen, mutta todellakin vain sellaisissa kohdissa, jossa näen vastaantulijat ja se on laillista. Kyllä tuolla joka aamu ajelee niitä, jotka ohittavat mutkissa, sulkuviivoilla, nippanappa pääsevät ohi ja autot väistää pientareelle... Se on ihan itsarimeininkiä. Kyllä itseänikin v*tuttaa suuresti jurnuttajat, mutta kyllä se turvallisuus menee edelle.

Vierailija
40/78 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää ne joilla nopeus seilaa kun räpelletään kännykkää.

Ärsyttää kun ei pidetä kunnon turvavälejä.

Ärsyttää kun ei käytä painaa kaasua kun liitytään tai ohitetaan. Tullaan vaan körötellen toisten tielle.

Eniten kuitenkin ärsyttää ne jotka ajavat tismalleen rajoitusten mukaan letkaa vetäen 80 tunnissa ja kun kiihdytyskaista alkaa ja nopeus muuttuu 100, niin silloin nostetaan. Se on jumalauta niille ohittajille se suurempi nopeus. Jatka hyvänen aika sitä köröttelyä ja päästä jono edes silloin ohi.