Syödäänkö teillä kinkku lämpimänä vai kylmänä?
Meillä on ollut tapana syödä kylmänä, ei edes kuorruteta, kun kukaan ei siitä välitä.
Kommentit (19)
Kun se tulee uunista, maiskutellaan siinä varmaan kilo. Puoliso lämmittää lautasella omansa ja lapsilta kysyn miten haluavat. Itse syön kylmänä. Ei kuorrutusta, ei paisteta pussissa, eikä kinkussa ole verkkoa.
Kuorrutettuna ja kylmänä.
Paistetaan viimeistään aattoyönä ja kuorrutetaan aattoaamuna.
Vierailija kirjoitti:
Kun se tulee uunista, maiskutellaan siinä varmaan kilo. Puoliso lämmittää lautasella omansa ja lapsilta kysyn miten haluavat. Itse syön kylmänä. Ei kuorrutusta, ei paisteta pussissa, eikä kinkussa ole verkkoa.
Oliko jollekkin shokki kun ei tykkää?
Kylmana ja sinappihunnulla kuorrutettuna.
100 asteisena, niin että kitalaki ja kieli saa kipeitä palovammoja. Tulee näin syötyä vähemmän jouluna, eikä tule lisäkiloja kun syöminen sattuu suuhun.
Tuleehan siitä kinkusta napsittua osa heti uunista nostettunakin, mutta enimmäkseen kinkku syödään perinteisesti kylmänä sinapin kanssa.
Kuorrutetaan kun se iso nahka ja rasva olisi muuten ällöttävää. Heti tuoreena syödään aamun riisipuuron kanssa. Myöhemmin kylmänä.
Lasten kanssa napsitaan ihan reilusti kun tulee uunista eli silloin kuumana. Kuorrutettuna itse ja joku muukin syö kylmänä. Poika yleensä lämmäyttää mikrossa. Se on helppoa kun jokainen saa valita itse miten kinkkunsa haluaa.
Yhdellä oli pienenä niin himo kalapuikkoihin että parina jouluna tein sille erikseen niitä. Järkeilin sen niin että pitäähän jokaiselle olla joulupöydässä sellaista mistä tykkää.
Ehdottomasti kylmänä. En kuorruta, koska laitan viipaleina pöytään, enkä koko kinkkua. Eiä meillä siitä kuorrutuksesta välitetä.
Mutta mikä kypsyysaste?
Meillä ylikypsä. Eräs vuosi paistatimme kinkun tutulla keittiöpäälliköllä. Siitä tuli sellainen ravintolakinkku, josta kukaan meillä ei tykännyt:)
Ylikypsä, ilman kuorrutusta lämpimänä.
Vierailija kirjoitti:
Kuorrutetaan kun se iso nahka ja rasva olisi muuten ällöttävää. Heti tuoreena syödään aamun riisipuuron kanssa. Myöhemmin kylmänä.
Ne kuuluu ottaa pois kun kinkku on kypsä.
Tietenkin lämpimänä ja loput kylmänä jos jotakin jää.
Ylikypsä. Pitää lohkeilla ihan haarukalla ilman veitsen käyttöä.
Ruuan kanssa lämmitettynä, mutta saa käydä kylmänä vuolemassa siivuja leivän päälle jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne kuuluu ottaa pois kun kinkku on kypsä.
Niin tietenkin otetaan ja samalla sinappihunajaa päälle sekä korppujauhoja. Pieni hetki uuniin.
Kylmänä syödään, mies kyllä käy siitä lämpimästä kinkusta itsellensä muutaman viipaleen sipeltämässä kun ei malta odottaa seuraavalle päivälle että pääsee kinkkua maistamaan(meilla siis paistetaan kinkku päivä ennen aattoa)
Haaleana. Otan uunista joskus yhden maissa ja viideltä syödään. Joulupäivänä lämmitän siivut kinkun liemessä
Kuorruttuna ja kylmänä. Paistetaan yleensä aatonaattona.