Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä katkaisi välit yhtäkkiä, äsken tuli viesti "Sun kannattais hypätä junan alle kun tarkemmin mietit, niin tiedät itekin miksi. Se vois olla sun joululahja mulle"

Vierailija
23.12.2019 |

Tulin raskaaksi hiljattain. Tämä (ex) ystävä oli yrittänyt muutaman vuoden vauvaa siinä onnistumatta. Tästä katkerana katkaisi välit kuultuaan raskaudestani. Nyt tuli tuollainen viesti ja jäi todella paha mieli. Tämä ihminen siis haluaisi, että minä ja syntymätön lapseni kuolemme. Miksi?

Kommentit (153)

Vierailija
21/153 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottaisin hyvät joulut ja lopettaisin ystävyyden. On raskasta leikkiä telepaattia.

Itse olen antanut monoa tyypeille jotka ei nyt vain mulle sovi.

Mielenrauhaa... ❤️

Vierailija
22/153 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto on ollut sitten ihan oikeassa kun ei ole antanut tuollaisen lisääntyä. Hyvä niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/153 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veitsi haavassa 360 kirjoitti:

Varmaan yrittää itselleen selittää pelastavansa maailmaa liikakansoitukselta ym. sontaa. Lähetä ex-ystävällesi kuva ultraäänestä saatesanoin: "Tämän takia kannattaa elää, hyvää joulua ❤️"

Miksi pitää kiusata ja alentua toisen tasolle? Selvästikin ystävä on mennyt ihan sekaisin ja kärsii pahoista mielenterveysongelmista. Heikompaa ei pidä saattaa vielä surkeampaan asemaan. Ap:lle sanoisin, että koittaa olla ottamatta henkilökohtaisesti, koska ystävä on tuossa tilassa. Jos ap tuntee jonkun tuon ihmisen läheisistä niin voisi kehottaa huolehtimaan, miten sillä menee.

Vierailija
24/153 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miten itse kerroit raskaudestasi? Lällättelit? Nyt tiedetään vain se sinun puolesi tarinasta.

Hän ehdotti kylpyläreissua päivämäärälle X. Ilmoitin että se ei oikein onnistu kun laskettu aikani on niillä main, ja sanoin, ettei kertoisi tästä vielä muille kun vaan lähimmät tietävät (ja ne jotka ovat mahani nähneet)

ap

Vierailija
25/153 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin lapsettomuudesta enkä sanoisi tuollaista sellaiselle joka on raskaana. Vaikka jostain hyvästä syystä vihaisin ihmistä, niin en vihaa kuitenkaan uutta vauvaa enkä halua aiheuttaa stressiä.

Vierailija
26/153 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se aika outoa, että se toinen on inhottava ja katkaise välit ja luulee, että hän on tässä se, jota on kaltoinkohdeltu. Mulla on muutamia tällaisia tyhmiä tuttavuuksia ollut. He eivät ole päässeet asiasta yli ja he puhuvat asiasta jälkikäteen muille ystävilleen.

Ps. Paskanpuhujat eivät aina,ole niitä enkeleitä, vaan yrittävät selitellä omaa epäinnistumistaan syyttäen muita perusteettomasti.

Vierailija
27/153 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollainen koskaan mikään ystävä ollut. Hyvä kun pääsit eroon eikä lapsesi koskaan joutunut ihmiskuonaan tutustumaan.

Vierailija
28/153 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miten itse kerroit raskaudestasi? Lällättelit? Nyt tiedetään vain se sinun puolesi tarinasta.

Hän ehdotti kylpyläreissua päivämäärälle X. Ilmoitin että se ei oikein onnistu kun laskettu aikani on niillä main, ja sanoin, ettei kertoisi tästä vielä muille kun vaan lähimmät tietävät (ja ne jotka ovat mahani nähneet)

ap

Kuulostaa vähän siltä, että sinun piti päästä sanomaan. Miksi et sanonut, että ei sovi? Ja nähnyt vaivaa, että voisit kertoa hänelle sellaisella tavalla, joka ei ole noin loukkaava "aijaa kikkeliskokkelis sun kylpyläreissuehdotukset (joka on ollut kiva ele ystävältäsi) kun mä oon muuten hei ihan  ohimennen vaan hups raskaana mut khihih älä kerro kenelekkään kun mä oon niin spessu et sun pitää viel pitää mun khihi salaisuus"

En itse halua lapsia, enkä ymmärrä aiheitta sinänsä, mutta ymmärrän aika paljon naisten välisistä valtapeleistä, ja mielestäni et ole nyt ihan pulmunen.

Vierailija
29/153 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onko tuon ystävän puoliso lapsen isä?

Ihan on oma mieheni jonka kanssa olen ollut naimisissa kohta 9 vuotta.

Ap

Vierailija
30/153 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tää on vähän tällainen ohimennen kerrottu, jota vihaan muissa suunnitelmien teossa periaatteessa aika paljon. "Hei voi videvautsi kun me ollaan just maailmanympärilennollla silloin :( mut hei pusui kaikille". Siitä jotenkin loistaa se, että haluaa päästä sanomaan. Esimerkiksi facekutsuissa normaalit ihmiset vaan laittaa että ei pääse. Sitten on näitä älypääviestejä. Jos tiedät että asia on herkkä, niin tuo on ollut kyllä ihan vihoviimeinen tapa ilmoittaa, kun ystävä on suunnitellut jotain kivaa teille. "Aijaa mä oon kyl aika kiireinen tästä eteenpäin kun sillon mulle muuten tulee vauva, mut hei älä kerro kenellekään. "

Varsinkin jos et muka halua kertoa, niin aika kasuaalissa yhteydessä se oli pakko pudottaa.

Vierailija
31/153 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä loukkaantui siitä, ettei ollutkaan niin läheinen, että olisit erikseen kertonut hänelle raskaudestasi? Joka tapauksessa oli kyllä tosi törkeä viesti.

Vierailija
32/153 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kuulostaa vähän siltä, että sinun piti päästä sanomaan. Miksi et sanonut, että ei sovi? Ja nähnyt vaivaa, että voisit kertoa hänelle sellaisella tavalla, joka ei ole noin loukkaava "aijaa kikkeliskokkelis sun kylpyläreissuehdotukset (joka on ollut kiva ele ystävältäsi) kun mä oon muuten hei ihan  ohimennen vaan hups raskaana mut khihih älä kerro kenelekkään kun mä oon niin spessu et sun pitää viel pitää mun khihi salaisuus"

En itse halua lapsia, enkä ymmärrä aiheitta sinänsä, mutta ymmärrän aika paljon naisten välisistä valtapeleistä, ja mielestäni et ole nyt ihan pulmunen.

Ihme pelaamista tässä on vain tuollainen kiertely ja kaartelu. Asiahan tulee jossain vaiheessa joka tapauksessa ilmi. Miksi juuri tuossa tilanteessa on muka erityisen paha kertoa? Myöhemmin kaverille selviäisi kuitenkin se oikea syy, miksi ei juuri silloin käynyt ja siitäkin saa aiheen suuttua.

Vierailija
33/153 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä kerroit siis raskaudestasi toteamalla, että sulla on silloin ja silloin laskettu aika. Musta toi ois aika pommi tapa kertoa asia ihan keneltä vaan. Semmoinen, että odotetaan isoa reaktiota. Ei mitään että "no nyt pitäis kertoa jotain, ollaan Mikon kanssa yritetty lasta ja viime syksynä nappas, ollaan tosi onnellisia mutta halutaan kuitenkin olla vielä hissuksiin, että anteeksi kun en ole aikasemmin mitään sanonut kun asia on herkkä..."

Ihan vaikka siskolta tai tutulta ilmoituksena et hei, mul on sillon laskettu aika ois aika päräyttävä :D Vaikka olisi onnellinen juttu niin kyllä siinä vähän saisi istua ja miettiä. Ollappa sitten ystäväsi kaltainen ihminen, vois mennä ilmat pihalle kyllä.

Vierailija
34/153 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veitsi haavassa 360 kirjoitti:

Varmaan yrittää itselleen selittää pelastavansa maailmaa liikakansoitukselta ym. sontaa. Lähetä ex-ystävällesi kuva ultraäänestä saatesanoin: "Tämän takia kannattaa elää, hyvää joulua ❤️"

Miksi pitää kiusata ja alentua toisen tasolle? Selvästikin ystävä on mennyt ihan sekaisin ja kärsii pahoista mielenterveysongelmista. Heikompaa ei pidä saattaa vielä surkeampaan asemaan. Ap:lle sanoisin, että koittaa olla ottamatta henkilökohtaisesti, koska ystävä on tuossa tilassa. Jos ap tuntee jonkun tuon ihmisen läheisistä niin voisi kehottaa huolehtimaan, miten sillä menee.

Mitä kiusaamista on siinä, että ilmaisee halunsa elää vauvan takia ja toivottaa vielä hyvät joulut? Tällaiset ihmiset pitävät varmaan kiusaamisena normaalia kohteliaisuuttakin jos itsellä sattuu olemaan huono päivä.

Vierailija
35/153 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

V ittu että vihaan naisia. Vihaan sekä ap:ta että viestin lähettänyttä. Te olette kaikki samaa pas kaa.

t. mies

Ymmärrät hän ettei tuollaista yleensä tapahdu irl.

Vierailija
36/153 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parin aiemman vastaajan kanssa samaa mieltä, että älytön tapa ilmoittaa raskaudestasi ystäväsi pyytäessä sinua kylpylään kanssaan. Olisi ollut tahdikkaampaa sanoa, ettet pääse ja jättää raskausuutinen toiseen hetkeen. Nyt kaverisi joutui sulattelemaan kahta asiaa: pettymystään, ettet pääse  reissuun ja raskausuutistasi, jota et ole halunnut hänelle erityisesti jakaa. 

Se, että kaverisi reagoi asiaan niin voimalla ja hallitsemattomasti on tietysti asia, jota voit miettiä ja taivastella täällä, mutta usein vaikeissa tilanteissa on ollut kaksi sitä kehittämässä.

Mitäs, jos laitat hänelle ihan kauniin joulutervehdyksen ja toivot, että voitte avata hänen erikoista viestiään joulun jälkeen. Ihan varmasti hän sitä katuu ja on sen hetken vihassa kirjoittanut.

Vierailija
37/153 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä ja siinä tekisinkö rikosilmoituksen laittomasta uhkauksesta

Ei oikein taida mennä uhkauksen puolelle, mikäli on sanasta sanaan sellainen kuin aloituksessa mainitaan.

Vierailija
38/153 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne katoaa ihmisten sosiaalinen äly? kirjoitti:

Olen parin aiemman vastaajan kanssa samaa mieltä, että älytön tapa ilmoittaa raskaudestasi ystäväsi pyytäessä sinua kylpylään kanssaan. Olisi ollut tahdikkaampaa sanoa, ettet pääse ja jättää raskausuutinen toiseen hetkeen. Nyt kaverisi joutui sulattelemaan kahta asiaa: pettymystään, ettet pääse  reissuun ja raskausuutistasi, jota et ole halunnut hänelle erityisesti jakaa. 

Se, että kaverisi reagoi asiaan niin voimalla ja hallitsemattomasti on tietysti asia, jota voit miettiä ja taivastella täällä, mutta usein vaikeissa tilanteissa on ollut kaksi sitä kehittämässä.

Mitäs, jos laitat hänelle ihan kauniin joulutervehdyksen ja toivot, että voitte avata hänen erikoista viestiään joulun jälkeen. Ihan varmasti hän sitä katuu ja on sen hetken vihassa kirjoittanut.

En kyllä tuollaisen viestin jälkeen olisi henkilön kanssa tekemisissä. Miksi ihmeesssä olisin?

Vierailija
39/153 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ”kunhan tarkemmin mietit miksi” -fraasi on kuin narsistin oppikirjasta, tulipahan vain mieleen

Vierailija
40/153 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista ei kannata jäädä murehtimaan. Estä tyyppi ja unohda koko juttu. Keskity oikeisiin ystäviin, jotka tukevat sinua.