Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10 000 askelta päivässä? Olenko ainoa joka ei siihen läheskään aina pysty?

Vierailija
22.12.2019 |

Töissä tulee n. 3000 ja sitten päälle vielä aina lenkki, tuntuu vaikealle saada se kymppitonni täyteen. Mietin liikkuuko ihmiset tosiaan niin paljon, taidan itse olla vaan luuseri. Oikeesti ei vaan pysty eikä ehdikään.

Taustalla fibro joka estää rajun himoliikunnan. Koiran kanssa kyllä kävelen päivittäin mutta enemmän sellaista metsässä tallustelua.

Kiinnostaa tietää paljonko te muut saatte askelia päivässä? Jos siis mittaatte jollain laitteella :)

Kommentit (477)

Vierailija
161/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes päivittäin tulee. Käytän autoa ainoastaan yli 7km matkoilla. Jos ei ole kiire, alle 3km matkat kävelen.

Työmatka on n. 2,5km.

Päivittäin 3-6km kävely, noista se alkaa jo tulla arkisin.

+ kauppareissut, muu asiointi, työni on myös aika liikkuvaa.

Vierailija
162/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 10 000 ei perustu mihinkään, mitä siitä stressaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävelen n 30-40 min reippaasti päivässä ja juoksumatolla välillä n puolituntia, mittarit huitsin nevadaan

Vierailija
164/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä saan ton kotona jo kevyesti täyteen ja siihen vielä seisomatyö. Mitä sä teet kotona, istut sohvalla?

Kotona 8km kävelyä? En usko

Mä en kotona kerkeä istumaan sohvalla, teen joka päivä ruokaa kahdeksalle ihmiselle eli noin 14-16 ateriaa per pv. Pesen pyykkiä, siivoan, lapset riitelee jatkuvasti tai on muu ongelma (juoksen huoneiden väliä ihan koko ajan). Monesti on ihan hiki päässä. Kissa/ koira pitää päästää pihalle/sisään. Kävelemistä riittää koko ajan. Kevyesti tulee kotoa lähtemättä se täyteen.

Höpöhöpö

Vierailija
165/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina yli 10 000, paitsi ehkä krapulapäivinä joku 8000 😄 Keskiarvo siellä 12000 kieppeillä. Aamuisin käyn kahden koiran kanssa erikseen noin 20min kummankin kanssa, töissä tulee usein sompailtua ja käveltyä, kotiin tullessa taas koirat ulos, ja toisen kanssa pidempi lenkki. Sit puiden hakua, siivoilua, touhailua.... Helposti ylittyy se 10000, en juurikaan tykkää olla paikallani. Paitsi kun klo lyö 19 alkaa parin tunnin lekottelu kirjan tai leffan kanssa.

Ja olen 167/59 eli normaalipainoinen.

Vierailija
166/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se askelmäärä ole mikään kovin hyvä "liikunnallisuuden mitta".

Esim. joku toimistotyöläinen joka ajaa autolla salilla ja tekee todella rankan kyykkytreenin pari kertaa viikossa, mutta askelia tulee vaan muutama tuhat. Hänen jalkansa ovat todennäköisesti vahvemmat kuin 10 000 askelta joka päivä kävelevän.

Juoksu on myös paljon arvokkaampaa kuin kävely, vaikka et saisi 10K täyteen, jos kävit juoksulenkillä missä tuli hiki, sillä ei ole mitään merkitystä. Hikoilu ja hengästyminen on paljon tärkeämpää kuin 10K köpöttely. 

Onhan se 10K hyvä sellaisella joka ei muuten harrasta mitään hikiliikuntaa. Mutta pitäisi etusijassa ajatella hikoilua, hapenottokykyä ja lihasvoimaa. Eikä jotain tiettyä askelrajaa. Esim. joillakin on lyhyt töpöttävä askel ja jotkut harppoo pitkiä askelia. Myös kävelynopeus yleensäkin vaikuttaa sen kävelyn tehokkuuteen, ei pelkkä askelmäärä

Vierailija
167/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ku kattoo noit ihmisii joil o housuissa istumisesta syntyneet vekit. Yläkroppa läjässä. Auto aina alla. Niin 10 tuhatta askelta on loistava tavoite. Jos ekana laitetaan tuossa kunnossa rehkimään lihakset jumiin väärin liikkein. Ne heittää jumpat pois. Oikee määrä ois 16 tuhatta askelta. Mut niitä ei pidä vahtia. Kun hankkii kunnon älyrannekkeen tai kellon. Alkaa seurata omaa aktiivisuutta eri tavalla. Mittaa treenit omana ohjelmanaan. Huomaa pikkuhiljaa olevansa valmis. Rankempiin treeneihin.

Vierailija
168/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tykkää mokomasta suorittamisesta.

Siinä jää linnunlaulu kuulematta, orava näkemättä jne., kun vain kyttää sitä askelmittaria.

Vierailija
169/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin, mutta en viiksi. Olen laiska sohvaperuna. 

Pitäisi olla jotain mitä siinä kävellessä tekisi. Pelkkä käveleminen ei jaksa kiinnostaa. En osaa kuunnella musiikkia samalla kun kävelen, jostakin äänikirjasta puhumattakan, sillä silloin kun kuuntelen, haluan keskittyä kuulemaani, mitä taas käveleminen häiritsee.

Vierailija
170/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se tosi paljon, jos työ on sellaista ettei siinä oikein tule liikuttua. Kaikki pitäisi sitten liikkua sen normaalin työpäivän päälle.

Vierailija
171/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä tykkää mokomasta suorittamisesta.

Siinä jää linnunlaulu kuulematta, orava näkemättä jne., kun vain kyttää sitä askelmittaria.

Ei sitä askelmittaria koko ajan tarvitse kytätä! 

Kävelen päivällä niin pitkän lenkin kuin hyvältä tuntuu, kuuntelen linnut ja katselen oravat. Voin poimia sieniäkin, jos on.

Kotiin tullessa tsekkaan mittarin lukeman. Jos on jäänyt vajaaksi, teen illansuussa toisen, lyhyemmän lenkin. Usein vajaus korjaantuu kauppareissullakin (käyn kaupassa kävellen).

Vierailija
172/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittarissa lähes 19000 askelta tälle päivää: työmatka sisälsi noin 1 tunti ja 10 min kävelyä,töissä vielä noin kilometri kävelyä ja vielä kaupassa käynti 200m. Normipäivänä noin 13000 mittarissa eikä kaipaa yhtään enempää liikuntaa.

Vierailija
173/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää myös.

Paljon se suunnilleen on kilometreissä keskipituisella?

10000 askelta on noin 8 kilsaa.

No ei ainakaan mulla oo. Polarin ranneke on, ja 11500+ askelta oli vajaa 6km..

Mulla tulee normipäivinä se 10-15t askelta. Se on 5-8km

Vierailija
174/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastin ennen kaikkea mahdollista liikuntaa.Tennis,jääkiekko,jalkapallo,lentopallo jne.Viimeiset 4 vuotta en ole harrastanut mitään , istumatyö  12 h päivässä  4 päivää,6 pvä vapaata.

Polarin mukaan alimmalla tasolla about 40 % keskimäärin.

Paino pysynyt samana viime vuodet, veriarvot ok.

Syön epäterveellisesti, juon alkoholia sellaisia määriä, etten viihti edes sanoa kuinka paljon.

Eli ei sillä liikunnalla ole mitään suurtakaan merkitystä, mutta niinkuin elämä on, kohtalaisesti, ei mittareilla.

Vierailija
175/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee yli 10000 vain lomilla, kun on aikaa kävellä ja kierrellä. Nuorempana tuli helposti myös normipäivänä, kun työskentelin tavaratalossa myyjänä, mutta nyt toimistotyössä etänä... Reipas kävelylenkki ei riitä tuomaan noita askelia päivän päätteeksi, mutta onneksi se "suositus" onkin laskenut 7000!

https://www.hs.fi/tiede/art-2000008249001.html

Vierailija
176/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa hyvin vaikea saada noita askeleita, kun ei ole julkisen liikenteen verkostoja ja harvat asuu kaupunkien keskustassa. Esim. Lontoossa asuessa helposti tuli 10k usein 20k päivän aikana, Suomessa se on vajaat 3000. Jos lähden lenkille tai jumppaan niin sitten tulee täyteen just ja just. 

Vierailija
177/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää myös.

No ei ainakaan mulla oo. Polarin ranneke on, ja 11500+ askelta oli vajaa 6km..

Mulla tulee normipäivinä se 10-15t askelta. Se on 5-8km

Sulla on tosi lyhyt askel sitten, puolimetrinen. Oletko muutenkin lyhyt? Itse harpon yli 70-senttisiä.

Vierailija
178/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää myös.

Jep, mutta sopii muistaa tärkein.

Mikä tahansa määrä on parempi kuin ei mitään.

Nythän jossain totesivat että tärkeintä olisi kävellä edes vähän aina syömisen jälkeen.

Minulle lapsena opetettiin että syönnin jälkeen liikutaan hitaasti ja mieluiten ollaan selällään sohvalla.

Ihan pitää ottaa itseä korvasta ja syönnin jälkeen heitän mukavan kävelymatkan. No, yksi km.

Vierailija
179/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vuosia istumatyö. Vuorokauden keskiarvo jäi kuukausitasolla n 7000 askeleeseen. Vaihdoin työtä ja nyt keskiarvo on n 13 000 askelta.

Vierailija
180/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa hyvin vaikea saada noita askeleita, kun ei ole julkisen liikenteen verkostoja ja harvat asuu kaupunkien keskustassa. Esim. Lontoossa asuessa helposti tuli 10k usein 20k päivän aikana, Suomessa se on vajaat 3000. Jos lähden lenkille tai jumppaan niin sitten tulee täyteen just ja just. 

Nyt en ymmärrä. Tarkoitatko, että Suomessa muka pitää henkilöautolla mennä kaikkialle?

Suurin osa suomalaisista asuu joko kaupungeissa kohtalaisen hyvin julkisen liikenteen saavutettavissa, tai sitten taajamissa, joissa ei ole hyvää julkista liikennettä mutta toisaalta palvelut on sopivasti kävelymatkan päässä. Lisäksi moni asuu lähiössä, jossa on mukavaa mennä illalla kävelylenkille: On katuvalaistus ja kevyen liikenteen väyliä niin ettei tarvitse mitään pimeää pikatien piennarta rekkojen suhahdellessa ohi talsia, tai ison keskustan puutonta ruutukaavaa.

Itsestä se useimmilla kiinni on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi