Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10 000 askelta päivässä? Olenko ainoa joka ei siihen läheskään aina pysty?

Vierailija
22.12.2019 |

Töissä tulee n. 3000 ja sitten päälle vielä aina lenkki, tuntuu vaikealle saada se kymppitonni täyteen. Mietin liikkuuko ihmiset tosiaan niin paljon, taidan itse olla vaan luuseri. Oikeesti ei vaan pysty eikä ehdikään.

Taustalla fibro joka estää rajun himoliikunnan. Koiran kanssa kyllä kävelen päivittäin mutta enemmän sellaista metsässä tallustelua.

Kiinnostaa tietää paljonko te muut saatte askelia päivässä? Jos siis mittaatte jollain laitteella :)

Kommentit (477)

Vierailija
201/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää myös.

Paljon se suunnilleen on kilometreissä keskipituisella?

3km

Vierailija
202/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä saan ton kotona jo kevyesti täyteen ja siihen vielä seisomatyö. Mitä sä teet kotona, istut sohvalla?

Kotona 8km kävelyä? En usko

Mä en kotona kerkeä istumaan sohvalla, teen joka päivä ruokaa kahdeksalle ihmiselle eli noin 14-16 ateriaa per pv. Pesen pyykkiä, siivoan, lapset riitelee jatkuvasti tai on muu ongelma (juoksen huoneiden väliä ihan koko ajan). Monesti on ihan hiki päässä. Kissa/ koira pitää päästää pihalle/sisään. Kävelemistä riittää koko ajan. Kevyesti tulee kotoa lähtemättä se täyteen.

Höpöhöpö

Mulla on aina askelmittari ranteessa. Yhtenä sateisena päivänä en käynyt kertaakaan ulkona, mutta illalla oli 15000 (ja se tuntui jaloissakin), sillä olin tehnyt hullun lailla kotitöitä ja juoksennellut meidän 250 neliön talossa huoneesta toiseen vieden pyykkiä yms.

Heitä se roskikseen, koska se ei toimi. Pitäisi jo maalaisjärjen sanoa, että kotona ei kävellä päivässä kotitöitä tehden 15000 askelta. Se kun tarkoittaisi reilusti yli 10 km kävelyä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan turha tuijottaa siihen askelmäärään niin tarkasti. Kyllä saa aika kauankin jo kävellä että 10 000 saa täyteen, mulla ei ainakaan joka päivä oo siihen aikaa vaikka esim. työmatkat kävelenkin. Mutta onneksi on myös tutkimuksia joiden mukaan vähäinenkin kävely päivässä auttaa. No stress!

Oikeassa oot. Kaikki liikunta on hyväksi, paitsi jos liikunta on liiallista tai harrastaa liian lujaa.

Tärkeintähän olisi kuunnella omaa kehoa, että hyvältä tuntuu.

Vierailija
204/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää myös.

Puoli metriä on ihan yleinen askelmitta kävellessä, metri on jo melkoista venyttämistä.  Joten 10000 askelta on noin 5 kilometriä.  Sitten tavallisessa hyörinässä ja pyörinässä tulee helposti kolmekin askelta metriin.

Ei vaan suunnilleen 7 km = 10 000 askelta. 

Kolme kilsaa. Askel on 30cm.

Vierailija
205/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä saan ton kotona jo kevyesti täyteen ja siihen vielä seisomatyö. Mitä sä teet kotona, istut sohvalla?

Mä en kotona kerkeä istumaan sohvalla, teen joka päivä ruokaa kahdeksalle ihmiselle eli noin 14-16 ateriaa per pv. Pesen pyykkiä, siivoan, lapset riitelee jatkuvasti tai on muu ongelma (juoksen huoneiden väliä ihan koko ajan). Monesti on ihan hiki päässä. Kissa/ koira pitää päästää pihalle/sisään. Kävelemistä riittää koko ajan. Kevyesti tulee kotoa lähtemättä se täyteen.

Höpöhöpö

Mulla on aina askelmittari ranteessa. Yhtenä sateisena päivänä en käynyt kertaakaan ulkona, mutta illalla oli 15000 (ja se tuntui jaloissakin), sillä olin tehnyt hullun lailla kotitöitä ja juoksennellut meidän 250 neliön talossa huoneesta toiseen vieden pyykkiä yms.

Heitä se roskikseen, koska se ei toimi. Pitäisi jo maalaisjärjen sanoa, että kotona ei kävellä päivässä kotitöitä tehden 15000 askelta. Se kun tarkoittaisi reilusti yli 10 km kävelyä 

Ei pakolla rikki ole, sillä kaikki tärähtelythän niitä askelia mittariin kierryttää. Töissänikin veivin veivaaminen kierryttää sata askelmaa helposti ja kävellen askelia itselleni kiertyy hitaammin.

Vierailija
206/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli vajaa 14000, kaksi tuntia ulkona lapsen kanssa jatkuvasti liikkeellä, kuuden kilometrin lenkki ja päälle jatkuva jalkeilla olo ja touhuaminen. Istun nyt ensimmäistä kertaa tänään yli 10 min.

Vierailija
207/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan helposti. Käytännössä aina, ihan tavallinen lukema on n. 16 000 askelta. Olen luonteeltani aktiivinen ja eläväinen ja harrastan päivittäin liikuntaa. Eikä siinä ole mitään pakonomaista tai ahdistavaa suorittamista, päinvastoin, aktiivisuus ja liikunta on luontevaa ja nautinnollista.

Vierailija
208/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, on askelia ja askelia. En kyllä laske askeliksi mitään siirtymistä sängystä keittiöön kahvinkeittoon. Jos joka jalan heilautuksen jotkut laskee niin itse puhun ihan eri asiasta. Lasken vaan tehokkaan kävelyn, en vaatekaupoilla haahuilua.

Jos sauvakävelen 8 km lenkin, n. 1,5 tuntia, en saa 10 t askelta täyteen. Eli täällä jotkut sanovat huomaamatta saavansa 20 tai 30 t, niin ei kannata vertailla. Mun pitäisi lenkkeillä noihin lukemiin yli 20 km joka päivä.

Vierailija
209/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis joku on päästä heittänyt tuon lukeman ja ihmiset oikeasti pyrkii siihen? 

Vierailija
210/477 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö

Niin? Miksi se askelmittari ei toimisi kotona? Joillakin on iso koti ja koko ajan juoksemassa rappusia yms. 

Vierailija
211/477 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kertyy päivittäin 15000 askelta ja aika usein menee ylikin. Johtuu siitä, että meillä on kaksi koiraa, jotka lenkitän pääsääntöisesti kolme kertaa päivässä. Viikonloppuisin saattaa koko päivä mennä metsässä niiden kanssa. Tähän on nyt tottunut, kun koirat ovat olleet jo yli 10 vuotta. Ovat terveitä ja aktiivisia. Tekisi mieleni lisätä, että niin on emäntäkin.

Vierailija
212/477 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis joku on päästä heittänyt tuon lukeman ja ihmiset oikeasti pyrkii siihen? 

No en pyri siihen vaan koiralenkeillä tulee 13 000 askelta päivässä eli noin 9 km. Siihen sitten muut askeleet lisäksi, mutta niitä en laske. 

Vierailija
213/477 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää myös.

Puoli metriä on ihan yleinen askelmitta kävellessä, metri on jo melkoista venyttämistä.  Joten 10000 askelta on noin 5 kilometriä.  Sitten tavallisessa hyörinässä ja pyörinässä tulee helposti kolmekin askelta metriin.

Ei vaan suunnilleen 7 km = 10 000 askelta. 

Kolme kilsaa. Askel on 30cm.

No kuka tuolla tavalla tipsuttelee menemään? 

Vierailija
214/477 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan turha tuijottaa siihen askelmäärään niin tarkasti. Kyllä saa aika kauankin jo kävellä että 10 000 saa täyteen, mulla ei ainakaan joka päivä oo siihen aikaa vaikka esim. työmatkat kävelenkin. Mutta onneksi on myös tutkimuksia joiden mukaan vähäinenkin kävely päivässä auttaa. No stress!

Mihin päivittäinen pieni kävely auttaa?

Vierailija
215/477 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole tullut kai vuosiin. Töissä liikun sisätiloissa muutama tuhat askelta ja korkeintaan 4000 ulkona, jos satun olemaan kävellen töissä.

Nyt olen flunssan takia saikulla, n. 200 askelta pari viikkoa.

Vierailija
216/477 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin päivittäinen pieni kävely auttaa?

Saa ainakin vähän ulkoilmaa, joka virkistää. 

Vierailija
217/477 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä olen itsekkin ihmetellyt! Toki tässä elämäntilanteessa on mentävä lasten tahtiin... Eli hitaasti..

Paljon olen kyllä jalkojen päällä. Sen lisäksi kumarran, kyykistelen, konttaan ja ojentelen melko paljon tuon taaperon kanssa. Isompien lasten päiväkotimatkat menee tietenkin kävellen ja muutaman kerran viikossa ehtii käymään noin 5km kävely/hölkkälenkillä.

Keskimääräisesti askelia tulee n 7500 päivässä.. Mutta en ole tuosta niin huolissani. Muksut pitää huolen siitä, että liike on monipuolista enkä aina usko, että laite mittaa ihan jokaista töpsötystä joita kotona hiljakseen otan.

Mielenkiintoista nähdä miltä lukema näyttää kun palaan takaisin hoitotyöhön 😅

Vierailija
218/477 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatka reippaasti kävellen yhteensä 6600 askelta ja siihen päälle 5000 askeleen reipas kävelylenkki töiden jälkeen. Ei ole vaikeaa.

Vierailija
219/477 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Polarin kello ja se laskee kyllä helposti niitä askelia. Normipäivänä saan 15 000 askelta, aktiivisena yli 30 000

Vierailija
220/477 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi vielä lisätä vielä sen minkä ikäiseltä mitäkin askelmäärää vaaditaan?