Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10 000 askelta päivässä? Olenko ainoa joka ei siihen läheskään aina pysty?

Vierailija
22.12.2019 |

Töissä tulee n. 3000 ja sitten päälle vielä aina lenkki, tuntuu vaikealle saada se kymppitonni täyteen. Mietin liikkuuko ihmiset tosiaan niin paljon, taidan itse olla vaan luuseri. Oikeesti ei vaan pysty eikä ehdikään.

Taustalla fibro joka estää rajun himoliikunnan. Koiran kanssa kyllä kävelen päivittäin mutta enemmän sellaista metsässä tallustelua.

Kiinnostaa tietää paljonko te muut saatte askelia päivässä? Jos siis mittaatte jollain laitteella :)

Kommentit (477)

Vierailija
121/477 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty minäkään. Täysin istumatyötä teen. Mielestäni jotain 5-6km pitäisi kävellä, jotta tuo tulisi täyteen.

Vierailija
122/477 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te teette työksenne jotka saatte ”helposti 10000 jo työpäivän aikana”??

Olen tehnyt töitä maatilalla eläintenhoitajana (fyysistä ulkonaoloa koko ajan, ei siis missään navetassa paikallaan), muutamassa erilaisessa kaupassa (ei kassalla, vaan seisomatyötä ja ravaamista kauppaa ympäri) ja nyt opettajana (en yleensä istu montaakaan minuuttia oppilaiden ollessa koulussa ja tulee oltua myös pihalla ja käveltyä esim liikuntahallille tai kirjastoon). Yhdessäkään näistä töistä en ole perustyöpäivän aikana saanut yli 5000 askelta ja siihenkin saavutukseen on yleensä kuulunut työmatka kävellen.

Oikeasti mietityttää että kuka muu voi töissään saada suurimman osan noista askelista? Tuskin kaikki ovat jumppaohjaajia?

Askeleet saa missä tahansa työpaikassa kun ei istu. Käyttää sähköpöytää. Opettajakin voi seisoa opettaessaan, ei tarvitse istua. Ja jos työmatkakin on liian lyhyt kävellä niin kävelee pitemmän kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/477 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä liikkuva työ, istun vain tauoilla joita on . Työmatkat kuljen kävellen 4km suuntaansa. Ei ole autoa. Minulla tulee aivan tuhottomasti askelia mutta ainakin Polarin sykekello ottaa askeleeksi pelkän käden liikkeen. Tiedän että minulla tulee reippaasti tuo kympin tavoite täyteen mutta kelloon en luota ollenkaan.

Olisikohan sellainen perus askelmittari parempi? Osaako joku vinkata sellaista.

Vierailija
124/477 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä liikkuva työ, istun vain tauoilla joita on . Työmatkat kuljen kävellen 4km suuntaansa. Ei ole autoa. Minulla tulee aivan tuhottomasti askelia mutta ainakin Polarin sykekello ottaa askeleeksi pelkän käden liikkeen. Tiedän että minulla tulee reippaasti tuo kympin tavoite täyteen mutta kelloon en luota ollenkaan.

Olisikohan sellainen perus askelmittari parempi? Osaako joku vinkata sellaista.

Siis taukoja on 2 kahvitaukoa ja ruokatauko.

Vierailija
125/477 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään töissä askelia 23 331

T. Prisman täti

Vierailija
126/477 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimäärin saan tuon täyteen, mutta toki mukana on myös alle 10k päiviä. Töissä tulee yleensä 2000 - 3000 askkelta. Arkisin käyn lisäksi joka päivä vähintään 5 km lenkillä. Viikonloppuisin liikun enemmän, teen usein 12 km lenkin molempina päivinä.

Itse en koe 10 000 askelta kovin suurena määränä, se tulee helposti kasaan arkiliikunnasta ja normi liikunnallisuudesta, en ole mikään himoliikkuja ollenkaan :) 

Vierailija
127/477 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt töitä maatilalla eläintenhoitajana (fyysistä ulkonaoloa koko ajan, ei siis missään navetassa paikallaan), muutamassa erilaisessa kaupassa (ei kassalla, vaan seisomatyötä ja ravaamista kauppaa ympäri) ja nyt opettajana (en yleensä istu montaakaan minuuttia oppilaiden ollessa koulussa ja tulee oltua myös pihalla ja käveltyä esim liikuntahallille tai kirjastoon). Yhdessäkään näistä töistä en ole perustyöpäivän aikana saanut yli 5000 askelta ja siihenkin saavutukseen on yleensä kuulunut työmatka kävellen.

Oikeasti mietityttää että kuka muu voi töissään saada suurimman osan noista askelista? Tuskin kaikki ovat jumppaohjaajia?

Ajan jakeluautoa eli ajan lyhyitä matkoja ja hypin autosta ulos viemään paketteja asiakkaille monta kertaa päivässä. 

Vierailija
128/477 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein menee 10 000 askelta ihan arjessa, vaikka töissä lähinnä istun. Kuljen töihin julkisilla ja matkalla yksi vaihto, kävelyä alussa ja lopussa ja keskellä ehkä 500 m, eli työmatkoilla luokkaa 3 km kävelyä. Askelmäärässä huomaa eron, käykö Alepassa vai Prismassa. Yllättävän paljon tulee askelia sisätiloissa. Kun pysyttelee koko ajan sisällä, ei tajua että käveleekin helposti puoli kilometriä kun menee kauppakeskuksen toiselta laidalta toiselle eli kauppakeskuksen sisällä kun käy parissa eri liikkeessä, onkin äkkiä kävellyt 1,5 km. 

Reipasta kävelyä 10 000 askelta olisi 7-8 km mutta askelmittari (mulla vain kännykän sovellus) mittaa kaikki muutkin askeleet päivän aikana niin, ettei se mikään erityisen pitkä kävelymatka oikeasti ole. Olen ainoastaan yhden kerran askelmittarin käyttöaikana saanut tulokseksi alle 2000 askelta päivässä ja silloin olin vatsataudissa. Yleensä 2000 tulee täyteen vaikken kävisi ulkona lainkaan ja liikkuisin lähinnä sohvan, keittiön ja vessan välillä. Siivouspäivänä tulisi askelia enemmän, vaikken lähtisi edes lähikauppaan. 

Vierailija
129/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä tuli kun viimeksi mittasin reilu 16000 askelta. Ja niistä askeleista ei montaakaan tyhjin käsin. Vien mennessäni ja tuon tullessani. Ja se mitä vien ja tuon on erilaisia metalliteollisuuden tuotteita eli ei todellakaan mitään kevyttä.

Vierailija
130/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet.

Oliko muuta?

Vierailija
131/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu uskomattomalta, miten vähän ihmiset liikkuvat. Teen istumatyötä ja tähän mennessä askeleita on 8500 kasassa, vaikka olen vain kävellyt toimistossa normaalit kahvinhaut ja vessareissut, käynyt ulkona lounaalla ja kävellyt juna-aseman ja kodin ja toisessa päässä toimiston ja juna-aseman väliset matkat. Toki voisin mennä kotoa junalle bussilla, mutta kun kävelymatka on vain reilut 10 minuuttia, bussikin lähtee talon kulmalta jo samaan aikaan kuin minä lähden kävelemään. Ehkä tällä kaikella haluan vain sanoa, että kyse on lopulta hyvin pienistä valinnoista ja helposti tulee 14000-15000 askelta, jos lähden vielä erikseen käymään ruokaostoksilla. 10000 täyttyy illan aikana, kun puuhastelen kotona kaikenlaista, mutta yli ei kyllä paljon mene, jos en enää kotoa poistu. Täysin passiivisina kotipäivinä tulee noin 2000 askelta, mutta silloin ei kyllä tule roskakatosta kauempana käytyä.

Vierailija
132/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan ton kotona jo kevyesti täyteen ja siihen vielä seisomatyö. Mitä sä teet kotona, istut sohvalla?

Vierailija
133/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän mahdat askeliasi laskea?  Mikäli "työmatkat kävellen" on nyt mitään järkevää, eli vaikka 2 km suuntaansa, niin siitä tulee normiköpöttelijälle jo 8000 askelta.  Pelkät työmatkat.  Jos lisäksi liikut mitenkään normaalisti ulkona ollessasi, niin 3000-4000 askelta tulee vaikka miten yrittäisit askelia vältellä.

Vierailija
134/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuositasolla askelia tulee keskimäärin rapiat 12 000 päivässä. Työpäivinä tuo 10 t on helppo saada kasaan.

Vierailija
135/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 10 000 tulee helposti vaikka teen istumatyötä. Koiran pissatuslenkki aamulla tai päivällä. Puoliso lenkittää osan päivän lenkeistä. Illalla jompikumpi käyttää. Normaalisti askelia on 12-18000 vaikka en tekisi kovin pitkiä lenkkejä mielestäni. Pihalla teen normaalit lumenkolaukset ja nurmikonleikkuut suunnilleen vuorotellen puolison kanssa

Vierailija
136/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä tuli lukioaikana pelkästää koulumatkoista + kävely lukiolla esim portaissa reilu 7000, sitten päälle joku kävelylenkki ja/tai salille niin tuli se 10 000

Olen tosin joskus tässä vuosi pari sitten katsonut brittiläisen dokumentin jossa tuo 10 000 kumottiin. Monipuolinen liikkuminen yleisesti on tärkeämpää kuin saada tietty määrä askelia.

10000 askelma ei edes ole alunperin mikään terveysasuositus vaan japanilaisen yrityksen markkinointi slogan

Vierailija
137/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä saan ton kotona jo kevyesti täyteen ja siihen vielä seisomatyö. Mitä sä teet kotona, istut sohvalla?

Kotona 8km kävelyä? En usko

Vierailija
138/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 10000 askelta tulee täyteen jo ennen kun vien koiran ulos kuudelta

Vierailija
139/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla 10000 askelta tulee täyteen jo ennen kun vien koiran ulos kuudelta