Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virtsatietulehdus, selkäkipu ei poistu

Vierailija
19.03.2023 |

Olisiko näkemystä, mikä voisi olla vialla? Perusvirtsatietulehdus (crp, viljely, viikon ab-kuuri), mutta inhottava selkäkipu vaivaa edelleen vaikka kuuri loppui tänään. Muut oireet eli vessassajuoksu rauhoittui saman tien kuurin aloittamisen jälkeen. Selkä ei juimi koko aikaa vaan tietyissä liikkeissä, etenkin kumartaessa ja liikkeelle lähdettäessä. Kipu on vihlovaa, terävää. Tämä oire alkoi samalla kuin vessassajuoksu, joten uskoisin että liittyy asiaan... Mutta pitäisihän sen nyt ohi mennä? Vai eikö antibiootti olekaan tehonnut kunnolla, vai onko munuaisissa jotain häikkää? Kuulisin mielelläni kokemuksia sitkeästä selkäkivusta virtsiksen yhteydessä.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa munuaistulehdus, mutta ei kuulosta munuaistulehduksen selkäkivulta.

Vierailija
2/19 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ylipainoinen ja huono lihaskunto?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla oli munuaistulehdus ja söin kuurin. Silti oli kylki- ja selkätuntemuksia, vihlaisuja. Arvot kuitenkin puhtaat, joten lääkäri passitti fyssarille ja olin todella jumissa siltä puolen selkää ja kylkeä. Nyt olen yrittänyt jumpata ja venytellä. Itse en olisi millään uskonut että jumiutunut kroppa tekee sellaisia vihlomiskipuja.

Vierailija
4/19 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munuaisaltaantulehdus eli pyelonefriitti

Vierailija
5/19 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole tulehdus noussut munuaisiin, niin koitas juoda reilusti ja venytellä.

Vierailija
6/19 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois olla munuaisissa häikkää.

Jos menisi todella pahaksi , voisi jo kävelykin olla hankalaa.

Ehdottomasti lääkäriin.

Virtsatulehdus on vakava sairaus, vaikka toisin luullaan.

Vierailija
7/19 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon vettä ja karpalomehua. Sit vaan kusemaan taukoamatta.

Vierailija
8/19 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut muuta oiretta kuin aivan hirveä väsymys, jonkin verran selkäkipua ja sit tuli kauhea horkka! Aattelin, että haen antibioottireseptin, kun vaikutti virtsikseltä, joita ollut nuorena tosi usein. Menin sitten päivystykseen, ja ilmoittautuessa jouduin ikävän hoitsun juttusille, ei uskonut mun edes olevsn kipeä. Kuumeen mitattuaan, menikin konsultoimaan toista hoitajaa?.. mulla oli kuumetta melkein 40 astetta, sitten otettiin veri-ja virtsanäytteet, ja tulehdusarvot ( leukkarit?) yli 200. Saman tien jouduin osastolle antibioottitiputukseen, ja siellä olinkin 5 vrk. Tulehdusarvot ei millään meinanneet lähteä laskuun.

En olisi varmaan ees mennyt päivystykseen ilman sitä järkyttävää/ epäluonnollista väsymyksen tunnetta.

Voihan sun selkäkipu johtua jo ihan siitä, jos oot tavallista enemmän joutunut lepäilemään ja makoilemaan.

Munuaisaltaan tulehdus oli mun diagnoosi, mutta käsittääkseni just noi leukkarit kertoo, jos on jotain sisuskaluhäikkää 🙄

Vierailija
9/19 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on usein virtsatietulehduksen aikana ja joskus jää sen jälkeenkin sellaista selkäkipua, että tuntuu kuin munuaiset supistelisi. Ihan keskiselässä, välillä vain oikea, välillä molemmin puolin. Ei ole kuitenkaan ollut munuaistulehdusta ja munuaisten ultrakin on otettu kerran ja munuaiset oli ihan kunnossa. En tiedä mistä johtuu. 

Vierailija
10/19 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa että on joku lihas jumissa, kun liikkeiden mukaan vihloo. Voihan olla että oot jotenkin rakkovaivojen ja jatkuvan vessahädän takia jännittänyt selän lihaksia.

Vierailija
11/19 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu munuaistulehdus. Oireena oli sairas ja tosi väsynyt olo ei jaksanut seistä ja yhtäkkiä noussut 40 asteen kuume. Koputusarkuutta munuaisten kohdalla

Vierailija
12/19 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohtaa kipu tuntuu? Tuntuuko se molemmin puolin selkää hieman vyötärön yläpuolella? Toisaalta jos olet sairaana lepäillyt paljon, selkälihakset saattaisivat olla kipeytyneet. Voisit tietysti soittaa terveysasemalle ja kysyä, tarvitsisiko oireita tutkita tarkemmin, kun olet juuri ollut lääkekuurilla.

Vierailija
13/19 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis selkäkipu iski päälle saman tien kuin virtsiksen oireet ja on tosiaan pysynyt tähän päivään asti. On se kyllä laantunut siitä mitä se alkujaan oli.

Ap

Vierailija
14/19 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis selkäkipu iski päälle saman tien kuin virtsiksen oireet ja on tosiaan pysynyt tähän päivään asti. On se kyllä laantunut siitä mitä se alkujaan oli.

Ap

Jos se on alaselässä, niin se voi olla ihan virtsiksestä johtuvaa. Mulla on alaselkäkipua aina pelkässä rakkotulehduksessa.  Kyllähän niillä virtsateillä kestää hetki parantua ennalleen tulehduksen jälkeen. Ei ne oo ennallaan heti silloin vielä kun bakteerit on jo kuolleet. 

Vierailija
15/19 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oireet , nekään epämääräiset, ole menneet ohitse kun lääkekuuri on syöty.

Sitten soitto Terv.keskukseen ja uudet labrat.

Vieläkö on tulehdusta onko munuaisarvot OK jne...

Jos on uusi antibiootti kuuri.

Vierailija
16/19 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voipi olla virtsakivi joka liikkuu ultraääni tai magneettikuvaus ratkaisee. Yleensä sairaalanpäivystykseen kannattaa olla yhteydessä. Kivi kun voi tukkia toisen virtsajohtimen jolloin munuainen voi vaurioitua.

Vierailija
17/19 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitan huomenna terveyskeskukseen ja kysyn. Ap

Vierailija
18/19 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kannattaa soittaa terkkariin.

Mulla oli viikon verran alaselkä (kyljet) jumissa. Tai siltä se tuntui. Pieni epäily kyllä oli että johtui virtsatieinfektiosta johon olin syönyt kuurin.

(Minulla oli ollut munuaistulehdus paria vuotta aiemmin niin siitä tiesin. Silloinkin lähdin heti terkkariin kun arvasin mistä kyse.)

Kun kuume alkoi nousta niin lähdin saman tien päivystykseen ja selvisin taas ihan antibiootilla jota otin kotona.

Jos kuume alkaa nousta niin saman tien päivystykseen.

Oireet tulee tosi nopsaa. Mulla oli eka se selkäkipu jota tosin kesti monta päivää, sitten nousi kuume ja olo oli ihan vetämätön. Sitten alkoi oksettaa. Nämä ihan muutamassa tunnissa kaikki.

Jos olisin odottanut seuraavaan aamuun niin todennäköisesti olisin joutunut antibioottitippaan. Hoitsu siinä minulle tiuski että tämmöiset hoidetaan omalla terveysasemalla virka-aikana. Joopa joo. Säästyipä yksi vuodepaikka ja verorahat kun ajoissa menin ja sain kuurin.

Molemmissa diagnoosina munuaistulehdus.

Vierailija
19/19 |
21.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No selkäkipu ei sitten lähtenyt. Sain uuden ab-kuurin, tällä kertaa Kefexiniä. Alkuperäisessä viljelyssä oli jokin bakteeri, johon Selexid ei tehonnut. Saa nähdä nyt sitten auttaako tämä. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme