Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10 000 askelta päivässä? Olenko ainoa joka ei siihen läheskään aina pysty?

Vierailija
22.12.2019 |

Töissä tulee n. 3000 ja sitten päälle vielä aina lenkki, tuntuu vaikealle saada se kymppitonni täyteen. Mietin liikkuuko ihmiset tosiaan niin paljon, taidan itse olla vaan luuseri. Oikeesti ei vaan pysty eikä ehdikään.

Taustalla fibro joka estää rajun himoliikunnan. Koiran kanssa kyllä kävelen päivittäin mutta enemmän sellaista metsässä tallustelua.

Kiinnostaa tietää paljonko te muut saatte askelia päivässä? Jos siis mittaatte jollain laitteella :)

Kommentit (477)

Vierailija
181/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään töissä tulee 8000 askelta joka työpäivä. Mutta eipä se mitään auta kun en muuten liiku yhtään. Tai siis onhan se tietysti parempi kun ei mitään.

Vierailija
182/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla fyysinen työ, askelia kertyy tavallisesti noin 10 000 pelkästään työvuoron aikana. Työmatkat ja kauppareissut mukaanlukien askelmäärä arkena 15 000 - 19 000. Vapaapäivinä ei tule läheskään noin paljoa, 300 - 5 000 riippuen jaksanko tehdä kotona mitään kotitöitä tai tarvitseeko esimerkiksi käydä jossain asioilla. Autoa en omista, mutta asun palveluiden lähettyvillä joten kaikkialle pääsen kävelemällä. Lenkkeilyä tai juuri muutakaan liikuntaa en jaksa erikseen harrastaa, vaan yritän nauttia ulkoilmasta työmatkojen yhteydessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes joka päivä 10 000 tai yli. Tänäänkin 12 000. Aamulla ennen etätöitä lenkki tai toimistolle mennessä osa matkaa kävellen. Töiden jälkeen sama. Lisäksi hyötyliikuntana kauppareissut ym. asiat jalan. Sadepäivänä voi kävellä kauppakeskuksessa. Ainoastaan niinä päivinä jää askeleet vähemmälle jos innostuu tekemään pitemmän pyörälenkin tai menemään leffaan tms.

Vierailija
184/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nostanut rajaa kohdallani 13k askeleeseen, koska tuo 10k tulee täyteen helposti.

Tyttärelläni on sellainen työ, jossa työpäivän aikana tulee 27k - 28k askelta. Siihen päälle sitten vapaa-ajan liikkuminen, joten hänellä menee helposti 30k rikki 5 kertaa viikossa.

Vierailija
185/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis 10000 saa täyteen helpolla, mutta 20000 vaatii jo ihan erityistä liikuntaa, tähän ei aktiivisella elämällä pelkästään päästä.

Elän ihan tavallista aktiivista elämää ja 20000 on ihan normimäärä mulle. Käyn aamukävelyllä (n. 5000-8000 askelta), teen töitä puutarhassa jne. Töihin menen autolla koska matka olisi liian pitkä kävellä. Mulla on opettajana lyhyet päivät joten aikaa jää puuhastella kotonakin. Yleensä illalla on n. 16000 kasassa ja mennään sitten vielä pienelle lenkille että 20000 tulee täyteen. En ole erityisen urheilullinen, vähän ylipainoa.

Vierailija
186/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä saan ton kotona jo kevyesti täyteen ja siihen vielä seisomatyö. Mitä sä teet kotona, istut sohvalla?

Kotona 8km kävelyä? En usko

Mä en kotona kerkeä istumaan sohvalla, teen joka päivä ruokaa kahdeksalle ihmiselle eli noin 14-16 ateriaa per pv. Pesen pyykkiä, siivoan, lapset riitelee jatkuvasti tai on muu ongelma (juoksen huoneiden väliä ihan koko ajan). Monesti on ihan hiki päässä. Kissa/ koira pitää päästää pihalle/sisään. Kävelemistä riittää koko ajan. Kevyesti tulee kotoa lähtemättä se täyteen.

Höpöhöpö

Mulla on aina askelmittari ranteessa. Yhtenä sateisena päivänä en käynyt kertaakaan ulkona, mutta illalla oli 15000 (ja se tuntui jaloissakin), sillä olin tehnyt hullun lailla kotitöitä ja juoksennellut meidän 250 neliön talossa huoneesta toiseen vieden pyykkiä yms.

Vierailija
187/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen hevosten kanssa töitä. Askeleita tulee 10 000-30 000 päivässä. Ei sopisi toimistotyö minulle.

Vierailija
188/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei päivän mittaan montaa tuhatta askelta tule. Teen töitä koneella ja paljon kotona etänä, jolloin työpäivän askeleet ovat vain sadoissa. Työpaikalla käydessä tulee joku tuhat. Lisäksi noin 3-4 päivänä viikossa teen crosstrainerilla puolen tunnin lenkin, jolloin päivän askeleet ovat ehkä reilu 3000.

Sitten kun lisätään vanhan koiran kanssa lenkkeilyt, niin alle 5000 askeleen jää parhaimpinakin päivinä. Eli päivän askeleet ovat yleensä 2000-5000.

Vierailija
189/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän mittaristakin. Toiset mittarit on hyvin herkkiä ja laskee kaikki pikkutärähdyksetkin askeleiksi. Toiset taas jättää moniakin askeleita laskematta. Olen käyttänyt monia eri askelmittareita yhtä aikaa ja kaikki antavat aina eri lukemia.

Vierailija
190/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä tanssin niin mun aktiiviranneke kerää askelia huomattavan paljon enemmän askelia, kuin pelkästään kävellen.

Eli 10 000 askelta tulee helposti tanssien.

Vierailija
191/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään työpäivä plus koiran kaa melkein kahden tunni lenkki niin 16 000 askelmaa rannekkeeni mittari näyttää. Fillaroidessa mittarini ei näytä kierryttävän askelia.

Vierailija
192/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule. Teen kotitoimistossa ympäripyöreitä päiviä. Askelia tuli esimerkiksi eilen kokonaiset 658.

Vierailija
193/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätöitä teen tietokoneella ja lapsen päiväkotimatkat hoidan kävellen ihan siksi, että tulee edes vähän kävelyä. Normaalisti tulee 6000 askelta. Kun puoliso vie lasta, ei sitäkään vähää. Yli 10000 askelta tulee sitten, jos käyn toimistolla tai vaivaudun lähtemään vielä erikseen lenkille, mutta näin syksyisin sitä ei kyllä paljon tule tehtyä. Viikonloppuisin ei usein tule edes sitä 6000 askelta, kun lasten ehdoilla liikkuu.

Vierailija
194/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee täyteen helposti, töissä monesti voi tulla jo 16 000 askelta. Pyöräilen, jos työmatka on lyhyt (keikkatyö niin työmatka vaihtelee). Samoin teen lähes joka ilta (paitsi jos olen iltavuorossa)jonkun kivan fiilistelylenkin ja sillä kerään puuttuvat askeleet, jos niitä vielä puuttuu, muuten siitä tulee vaan ekstraa. Mulla jo kouluikäiset lapset ja vuorotyö, joten aikaa löytyy onneksi jo näihin lenkkeihin.

Vapaapäivinäkin 10K täyttyy helposti, en tiiä valehteeko mun puhelimen askelmittari kun tuntuu et se ei vaadi edes ponnistuksia 🤔

Vierailija
195/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etätöitä teen tietokoneella ja lapsen päiväkotimatkat hoidan kävellen ihan siksi, että tulee edes vähän kävelyä. Normaalisti tulee 6000 askelta. Kun puoliso vie lasta, ei sitäkään vähää. Yli 10000 askelta tulee sitten, jos käyn toimistolla tai vaivaudun lähtemään vielä erikseen lenkille, mutta näin syksyisin sitä ei kyllä paljon tule tehtyä. Viikonloppuisin ei usein tule edes sitä 6000 askelta, kun lasten ehdoilla liikkuu.

Täytyy kyllä lisätä, että nämä lukemat on puhelimen laskemia, en omista älykelloa. Eli vähän enemmän todellisuudessa askelia tulee, kun ei tule kotona käveltyä puhelin taskussa. Mutta ei varmaan kovin paljon enempää.

Vierailija
196/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkena jää usein hieman alle 10000, mutta viikonloppuna tulee käveltyä sen verran enemmän, että viikon keskiarvo on yleensä 11000-12000.

Teen toimistotyötä, mutta en nökötä ihan liikkumatta paikallani. Työpäivän aikana tulee ehkä 3000 askelta. Loput askeleet sitten kävelylenkeistä, jumpasta, kotitöiden tekemisestä tai muusta arkiaktiivisuudesta. Kävelen joka päivä koiran kanssa ainakin tunnin.

Vierailija
197/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee täyteen helposti, töissä monesti voi tulla jo 16 000 askelta. Pyöräilen, jos työmatka on lyhyt (keikkatyö niin työmatka vaihtelee). Samoin teen lähes joka ilta (paitsi jos olen iltavuorossa)jonkun kivan fiilistelylenkin ja sillä kerään puuttuvat askeleet, jos niitä vielä puuttuu, muuten siitä tulee vaan ekstraa. Mulla jo kouluikäiset lapset ja vuorotyö, joten aikaa löytyy onneksi jo näihin lenkkeihin.

Vapaapäivinäkin 10K täyttyy helposti, en tiiä valehteeko mun puhelimen askelmittari kun tuntuu et se ei vaadi edes ponnistuksia 🤔

Niin ja olen siis pullukka, mut en sit tiiä kuinka pullukka olisin ilman mun työtä.

Vierailija
198/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyssädonan väännän päivittäin vaikka väkisin. Kun olin etätöissä, menin töihin kävellen vastaavan matkan joka aamu/ip. Nyt kun lähi, työmatkoihin kuluu ehkä 4000-5000, loput hankin kotona puuhatessa, viemällä roskia ulos (kerrostalo, kävelen portaat), iltalenkillä. Ei se aina helpolla tule mutta tulee kuitenkin kun kuuntelee vaikka uutisia, podcasteja, omia ajatuksiaan. Viikonloppuna hyvällä säällä kivasti 12000 ja lomalla parhaimmillaan 200000.

Vierailija
199/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ihan poikki kahden tunnin lenkistä ja

Kaikki askareeni yhteensä on 16 306 askelta.

En edes ole tukevassa kunnossa.

Vierailija
200/477 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha tuijottaa siihen askelmäärään niin tarkasti. Kyllä saa aika kauankin jo kävellä että 10 000 saa täyteen, mulla ei ainakaan joka päivä oo siihen aikaa vaikka esim. työmatkat kävelenkin. Mutta onneksi on myös tutkimuksia joiden mukaan vähäinenkin kävely päivässä auttaa. No stress!