10 000 askelta päivässä? Olenko ainoa joka ei siihen läheskään aina pysty?
Töissä tulee n. 3000 ja sitten päälle vielä aina lenkki, tuntuu vaikealle saada se kymppitonni täyteen. Mietin liikkuuko ihmiset tosiaan niin paljon, taidan itse olla vaan luuseri. Oikeesti ei vaan pysty eikä ehdikään.
Taustalla fibro joka estää rajun himoliikunnan. Koiran kanssa kyllä kävelen päivittäin mutta enemmän sellaista metsässä tallustelua.
Kiinnostaa tietää paljonko te muut saatte askelia päivässä? Jos siis mittaatte jollain laitteella :)
Kommentit (477)
Ihan hirveää itsekehu-bullshittiä täällä! :D
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää myös.
Paljon se suunnilleen on kilometreissä keskipituisella?
Puoli metriä on ihan yleinen askelmitta kävellessä, metri on jo melkoista venyttämistä. Joten 10000 askelta on noin 5 kilometriä. Sitten tavallisessa hyörinässä ja pyörinässä tulee helposti kolmekin askelta metriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää myös.
Puoli metriä on ihan yleinen askelmitta kävellessä, metri on jo melkoista venyttämistä. Joten 10000 askelta on noin 5 kilometriä. Sitten tavallisessa hyörinässä ja pyörinässä tulee helposti kolmekin askelta metriin.
Höpöhöpö
https://seetu.gains.fi/oman-askelpituuden-voi-laskea-helposti/
Nykyään saan 5000 - 6000 askelta päivässä. Pyrin sisällyttämään siihen edes vähän porras juoksua, niin että hengästyn.
Jos tulee useampi reissu päivässä, niin silloin 10 000 askelta saattaa jopa ylittyä. Selkä kuitenkin kipeytyy kovalla alustalla, joten kyllä tulee kartettua pikiä reissuja kovalla jalkakäytävällä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää myös.
6-5-7,5 km
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä te teette työksenne jotka saatte ”helposti 10000 jo työpäivän aikana”??
Olen tehnyt töitä maatilalla eläintenhoitajana (fyysistä ulkonaoloa koko ajan, ei siis missään navetassa paikallaan), muutamassa erilaisessa kaupassa (ei kassalla, vaan seisomatyötä ja ravaamista kauppaa ympäri) ja nyt opettajana (en yleensä istu montaakaan minuuttia oppilaiden ollessa koulussa ja tulee oltua myös pihalla ja käveltyä esim liikuntahallille tai kirjastoon). Yhdessäkään näistä töistä en ole perustyöpäivän aikana saanut yli 5000 askelta ja siihenkin saavutukseen on yleensä kuulunut työmatka kävellen.
Oikeasti mietityttää että kuka muu voi töissään saada suurimman osan noista askelista? Tuskin kaikki ovat jumppaohjaajia?
Mitenkähän mahdat askeliasi laskea? Mikäli "työmatkat kävellen" on nyt mitään järkevää, eli vaikka 2 km suuntaansa, niin siitä tulee normiköpöttelijälle jo 8000 askelta. .
Ei muuten tasan tule
Ei ehkä tasan, ehkä 8001 ja 7999 askelta. Pointtisi? 4 kilometriä, puolen metrin normikävelyaskelin tekee *noin* 8000 askelta. Jätitkö laskentotunnit väliin ala-asteella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää myös.
Höpöhöpö
https://seetu.gains.fi/oman-askelpituuden-voi-laskea-helposti/
Ei riitä että osaa lukea, pitää myös ymmärtää lukemansa.
Mikäli lähdet jollekin reippailulenkille niin juu, askelmitta voi olla jopa 70 sentin luokkaa, käytännössä tavallisessa touhuamisessa ja liikkumisessa, todellinen askelmitta on kuitenkin ihan muuta, sen noin puoli metriä. Olen alan ammattilainen, joten älä nolaa itseäsi enempää.
Kävely yhtä tyhjän kanssa , paitti vanhuksille.
Ei kenenkään kunto nouse kävelemällä, huononee vaan.
Tai toki jos on koomassa ollu 10 vuotta,ehkä sitte paranee kunto.
Ei kukaan laske askelia ja liiku niin vähän normaalissa elämässä.
Onhan sitä harrastuksia yms.
Eikö ihmiset muka enää harrasta liikuntaa ku pitää askeleet mitata...
Melkein joka päivä kyllä, mutta koira ei vesisateella lähde kunnon lenkille, en sitten minäkään. Kotona ei oikeastaan kerry kotitöitä tehdessä, eikä tässäkään tule kuin 2000-3000 askelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää myös.
10000 askelta on noin 8 kilsaa.
Tämä. Jalkavaivaisena en pysty päivässä kävelemään kuin n. 4km. Tuon lisäkis ei voi sitten olla seisomista lisäkksi kuin jku 30 min yhteensä. Eli varmaan helppo ymmärtää että koska päivässä joutuu seisomaan niin paljon, niin kävelemään ei pysty kuin pari kilsaa korekintaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää myös.
Riippuu askeleen pituudesta. Mittaa askelpituutesi n. 10 metrin matkalta. Toista varmistuksen vuoksi.
Sitten lasket montako askelta menee kilometrin matkaan.
Ihmisen pituus ei kerro askeleen pituudesta. Itselläni on ylipitkät koivet, joten askelkin on pidempi kuin saman mittaisella normimittaisella..
Vierailija kirjoitti:
Kävely yhtä tyhjän kanssa , paitti vanhuksille.
Ei kenenkään kunto nouse kävelemällä, huononee vaan.
Tai toki jos on koomassa ollu 10 vuotta,ehkä sitte paranee kunto.
Ei kukaan laske askelia ja liiku niin vähän normaalissa elämässä.
Onhan sitä harrastuksia yms.
Eikö ihmiset muka enää harrasta liikuntaa ku pitää askeleet mitata...
Askelmittari koukuttaa. Nyt olen ollut sairaana niin että 10 000 askelta olisi jo melkoinen saavutus.
Askelmääristä en tiedä mutta 4 kilometrin lenkit suuntaansa on tuttuja. ottaa sen tunnin mutten kiirehdi. jos on joku hyvä paikka liikkua niin täähän on ihan parasta. kun alkoi tulla vatsaan ylipainoa lisäsin lenkkeilyä. parasta ikinä. tietysti mukavampi jos maisemat on hienoja.
Mulla jää välillä alle kahdensadan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä saan ton kotona jo kevyesti täyteen ja siihen vielä seisomatyö. Mitä sä teet kotona, istut sohvalla?
Kotona 8km kävelyä? En usko
Mä en kotona kerkeä istumaan sohvalla, teen joka päivä ruokaa kahdeksalle ihmiselle eli noin 14-16 ateriaa per pv. Pesen pyykkiä, siivoan, lapset riitelee jatkuvasti tai on muu ongelma (juoksen huoneiden väliä ihan koko ajan). Monesti on ihan hiki päässä. Kissa/ koira pitää päästää pihalle/sisään. Kävelemistä riittää koko ajan. Kevyesti tulee kotoa lähtemättä se täyteen.
Tänään töissä paukahti taas 21 000 askelta rikki ja on aika normaali määrä askeleita työmaalla 👍 kotona en sit tosin jaksa tehdä mitään.
Keskimääräinen askelmäärä viime vuodelta on pikkuisen vajaa 8000 päivässä. Olen ihan hyväkuntoinen, aktiivinen ja normaalipainoinen. Ohjaan liikuntaa työkseni. Silti jalkoja särkee Illalla jos olen kävellyt 10000 askelta. Seuraavana päivänä pitää levätä. Olisin ihan romu jos kävelisin niin paljon joka päivä. Tuntuu hullulta että niin moni siihen kykenee.
Ei tule, eikä tarvitsekaan. n. 8000 olis oikein riittävä kuulemma, ei tule kyllä sekään. N. 5000 kun tulee niin olen tyytyväinen. Ja muutakin liikuntaa on maailmassa, jos esim. uit kilsan, ni siitä tulee 0 askelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää myös.
Ei vaan suunnilleen 7 km = 10 000 askelta.
Ei muuten tasan tule