Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10 000 askelta päivässä? Olenko ainoa joka ei siihen läheskään aina pysty?

Vierailija
22.12.2019 |

Töissä tulee n. 3000 ja sitten päälle vielä aina lenkki, tuntuu vaikealle saada se kymppitonni täyteen. Mietin liikkuuko ihmiset tosiaan niin paljon, taidan itse olla vaan luuseri. Oikeesti ei vaan pysty eikä ehdikään.

Taustalla fibro joka estää rajun himoliikunnan. Koiran kanssa kyllä kävelen päivittäin mutta enemmän sellaista metsässä tallustelua.

Kiinnostaa tietää paljonko te muut saatte askelia päivässä? Jos siis mittaatte jollain laitteella :)

Kommentit (477)

Vierailija
101/477 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan laskeneen tavoitetta ja nykyään se on vain 5000. Pienempi lukema motivoi enemmän, kun se on helppo saavuttaa ja ajattelen, että pienikin liikunta on parempi kuin ei liikuntaa ollenkaan. Nykyään kymppitonnikin tulee tayteen huomattavasti useammin kuin vaikka vuosi sitten.

Vierailija
102/477 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska koira ja lenkit niin 10.000 askelta tulee kyllä täyteen.

Koirattomina päivinä voi jäädä jopa 2000 askeleeseen.

Kävelevätkö koiranomistajat 10 km päivässä noin yleensäkin?

Mulla tulee helposti. Teen paljon etätöitä, joten käyn koiran kanssa lenkillä aamulla, ruokatunnilla, iltapäivällä ja vielä illalla. Vähintään 15 000 askelta päivässä. Nuo päivälenkit ovat mukavaa happihyppelyä ja ihanaa, kun voi valoisaan aikaan lenkkeillä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/477 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästyttää kyllä. En ole ikinä ollut mikään liikkuja, mutta työssäkävijänä askelija tulee töissä, ruokatauolla, kaupoissa käydessä yms. plus tietenkin kotona. Siihen pari kolme kertaa liikuntaa per viikko ja tavoite on helposti täynnä.

Lapsen kanssa kotona ollessa 10 000 askelta saa vielä helpommin täyteen. Tietenkin jos maataan vain sohvalla ja passivoidutaan tv:ä tai pädiä katsellen, niin jäähän ne askeleeet vähäiseksi. Mutta ei tuo nyt oikeasti kovin suuria ponnistuksia vaadi, jos vähänkin puuhailee kotona/käy töissä jne.

Vierailija
104/477 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vuoden keskiarvo 7000 askelta päivässä. Töissä tulee 3000-4000 askelta. Hyötyliikuntaa mulla ei tule juuri lainkaan, eli kymppitonniin pääsen vain lenkkipäivinä. Esim sali- ja spinningpäivinä jää paljon vähempään, mutta kai monipuolisuus on kuitenkin hyväksi.

Vierailija
105/477 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulee päivittäin 10 000 - 16 000. Ulkoillaan lasten kanssa 1-2x päivässä, siinä tulee hyvin askelia. Kotona kun ei oo sitä lepoaikaa yhtään vaan pitää hoitaa lapset ja koti niin siinäkin tulee askelia, sekä käyn lenkillä 1-2x päivässä. Mulla älykello koko ajan ranteessa joka mittaa askeleet.

Niin että lapset liikkuvat myös yli 10 km päivässä?

Kyllä on keskivertoa reippaampaa porukkaa tässä ketjussa.

Liikuntahan on ilo, mutta tutkimukset kertovat kyllä ihan muunlaisia lukuja nykyihmisten liikkumisesta.

Sanoinko että lasten kanssa liikutaan 10km? 😅 Lapset kyllä liikkuvat ulkona ollessaan paljon ja jaksavat pyöräillä vaihtelevasti 2-4km ja itse hölkkään vieressä, niin kyllähän siitäkin jo askelia tulee. Ja niin kuin sanoin, käyn lenkillä 1-2x päivässä ja kävelen 4-8km. Ja ei, lapset ei oo lenkillä kävelemässä mun kanssa vaan ovat isänsä kanssa sen aikaa. Hohhoijaa kun pitää jokaiseen asiaan tarttua 😅

Vierailija
106/477 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulee päivittäin 10 000 - 16 000. Ulkoillaan lasten kanssa 1-2x päivässä, siinä tulee hyvin askelia. Kotona kun ei oo sitä lepoaikaa yhtään vaan pitää hoitaa lapset ja koti niin siinäkin tulee askelia, sekä käyn lenkillä 1-2x päivässä. Mulla älykello koko ajan ranteessa joka mittaa askeleet.

Liikuntahan on ilo, mutta tutkimukset kertovat kyllä ihan muunlaisia lukuja nykyihmisten liikkumisesta.

Sanoinko että lasten kanssa liikutaan 10km? 😅 Lapset kyllä liikkuvat ulkona ollessaan paljon ja jaksavat pyöräillä vaihtelevasti 2-4km ja itse hölkkään vieressä, niin kyllähän siitäkin jo askelia tulee. Ja niin kuin sanoin, käyn lenkillä 1-2x päivässä ja kävelen 4-8km. Ja ei, lapset ei oo lenkillä kävelemässä mun kanssa vaan ovat isänsä kanssa sen aikaa. Hohhoijaa kun pitää jokaiseen asiaan tarttua 😅

Aika koominen näky taidat olla hölkkäämässä lastesi ympärillä, jotta askelmäärä täyttyy 😂

Vierailija
107/477 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska koira ja lenkit niin 10.000 askelta tulee kyllä täyteen.

Koirattomina päivinä voi jäädä jopa 2000 askeleeseen.

Kävelevätkö koiranomistajat 10 km päivässä noin yleensäkin?

Mulla tulee helposti. Teen paljon etätöitä, joten käyn koiran kanssa lenkillä aamulla, ruokatunnilla, iltapäivällä ja vielä illalla. Vähintään 15 000 askelta päivässä. Nuo päivälenkit ovat mukavaa happihyppelyä ja ihanaa, kun voi valoisaan aikaan lenkkeillä. 

Riippuu kyllä myös koiran kunnosta, iästä jne.

Vierailija
108/477 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuleetyöpäivän aikana 15 000-20 000. Vapaapäivinä n. 5000

Vierailija
109/477 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmasti ole ainoa, työterveyshuollossa työskentelevänä voin kertoa, että istumatyötä tekevillä voi jäädä jopa alle parin tuhannen, jos kaikki matkat kuljetaan autolla ja muuten istua löhnötetään. 

Varmaan ap:lla on iso piha, jos koiran liikutuskaan ei nosta askelmäärää tuon enempää - tai sitten koiran kanssa seisoskellaan koirapuistossa tai sen annetaan juosta metsässä irti. Minulla on kaksi aktiivista koiraa, ja ihan arkiulkoiluilla ilman muuta liikkumista tulee melkein kymppitonni täyteen, vaikka kävisimme koirapuistossa ja kävelisin aika rauhakseltaan haastavassa maastossa. Ulkoilemme arkisin reilu pari tuntia päivässä. Se on minusta pihattoman koiran ehdoton minimi, eikä koiralle tee pahaa, vaikka pääsisi reiluksi tunniksi päivittäin lenkille, vaikka se omakin piha olisi. 

Lisäksi kävelen jonkin verran töissä ja työmatkoilla ja asioin jalkaisin tai pyörällä. Aktiivisuusmittari on yleensä aina minuun tyytyväinen - aktiivisia minuutteja tulee moninkertaisesti vaatimuksiin nähden ja askelia noin 12-15 000/vrk. Eikä tämä sisällä mitään himorehkimistä. 

Fibron hoidossa liikunta on oleellista - toki juoksulenkkeily tai raju kuntosaliliikunta eivät ole ensisijaisia liikuntamuotoja, mutta hyvässä vaiheessa reipas kävely, jooga, uinti tai vesijuoksu, kevyempi jumppa ja pyöräily onnistuvat useimmilta. Ei sitä askelmäärää kannata sitten niin keskittyneesti tuijottaa, jos liikuntaa on tullut muuten hyvin - esim. tunnin harjoitus, jossa tulee vaikka vesijuoksua ja venyttelyä, ja lisäksi 7-8000 askelta, on aivan riittävä liikuntamäärä. Silloin, kun ei tule muuta liikuntaa, kannattaa tavoittella mahdollisuuksien mukaan sitten vähän isompaa askelmäärää. Ei tuo 10000 ole mikään tähtiin kirjoitettu lukema, mutta kiva tasaluku ja sinänsä ihan tehtävissä. 

Vierailija
110/477 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti on keskivertoa reippaampaa. Ketjuihin valikoituu aina enemmän aiheesta kiinnostuneita. Aivan kuin joistain sijoitusketjuista voisi päätellä, että enemmistöllä suomalaisista on osakkeita sadoilla tuhansilla euroilla, vaikka totuus on muutama tonni.

Vierailija
111/477 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te teette työksenne jotka saatte ”helposti 10000 jo työpäivän aikana”??

Olen tehnyt töitä maatilalla eläintenhoitajana (fyysistä ulkonaoloa koko ajan, ei siis missään navetassa paikallaan), muutamassa erilaisessa kaupassa (ei kassalla, vaan seisomatyötä ja ravaamista kauppaa ympäri) ja nyt opettajana (en yleensä istu montaakaan minuuttia oppilaiden ollessa koulussa ja tulee oltua myös pihalla ja käveltyä esim liikuntahallille tai kirjastoon). Yhdessäkään näistä töistä en ole perustyöpäivän aikana saanut yli 5000 askelta ja siihenkin saavutukseen on yleensä kuulunut työmatka kävellen.

Oikeasti mietityttää että kuka muu voi töissään saada suurimman osan noista askelista? Tuskin kaikki ovat jumppaohjaajia?

Vierailija
112/477 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka lyhyellä lenkillä käyt jos ei tule edes 7000 askelta? Kävelemällähän tuo tulee jo perus 5km lenkillä. Tosi pitkällä ihmisellä jää ehkä vähän vajaaksi mutta kai se loppu tulee kotona ihan perus kotiaskareiden puitteissa jo täyteen. Vai makaatko kotona vain sohvalla. Ihmetyttää kyllä jos lenkkeilevä ihminen ei saa tuota 10 000 täyteen.

Vierailija
113/477 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tarjoilija, töissä pelkästään tulee se 10 000 täyteen kun juoksee keittiön ja salin välillä. Rauhallisina päivinä jää hieman alle, mutta kävelen työmatkoilla myös niin päivän saldo on yleensä 16 000 askelta. Vapaapäivinä en kyllä liikukaan paljoa, silloin askeleet jäävät viiden tuhannen kieppeille.

Vierailija
114/477 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

10000 tulee mulla täyteen kun töissä opena tulee aika paljon liikuttua, koiralenkki kaks kertaa päivässä. Loput tulee kotitöistä. Harvoin kotona ehtii istumaan vaan kokkailua, siivoilua, lasten kanssa oleilua. Niistä kertyy helposti 4000 askelta päivässä.

Vierailija
115/477 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee töissä joka päivä 8000-12000 askelta. Vapaapäivänä 1000-5000. Olen hoitaja.

Vierailija
116/477 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. tänään heräsin 10 ja askeleita tullut tähän mennessä n. 300

Töissä iltavuorossa tulee ehkä 5000

Sittenkö pitäs vielä illalla lähtee juoksee jonnekin, ei kiitos

Vierailija
117/477 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka lyhyellä lenkillä käyt jos ei tule edes 7000 askelta? Kävelemällähän tuo tulee jo perus 5km lenkillä. Tosi pitkällä ihmisellä jää ehkä vähän vajaaksi mutta kai se loppu tulee kotona ihan perus kotiaskareiden puitteissa jo täyteen. Vai makaatko kotona vain sohvalla. Ihmetyttää kyllä jos lenkkeilevä ihminen ei saa tuota 10 000 täyteen.

10 000 askelta on n 8 km keskipituisella ihmisellä.

T. Eri

Vierailija
118/477 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun asuin (suuressa kaupungissa) ulkomailla, oli todella helppoa saada 20k askelta mittariin päivässä jos teki yhtään mitään muuta kun makasi kotona sängyssä, mutta Suomessa mittariin tulee yleensä vain n. 5k askelta päivässä. Ulkomailla käytin julkisia, Suomessa pikkukunnassa asuessani minun on pakko käyttää autoa.

Todella helppia saada 16 km mittariin päivässä... joo.

Vierailija
119/477 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tulee työpäivän aikana n. 5000-8000 askelta, päivästä riippuen (olen opettaja). Siihen päälle kävelylenkki ym, niin aika usein 10000 tulee täyteen arkipäivisin.

Vierailija
120/477 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. tänään heräsin 10 ja askeleita tullut tähän mennessä n. 300

Töissä iltavuorossa tulee ehkä 5000

Sittenkö pitäs vielä illalla lähtee juoksee jonnekin, ei kiitos

Jos on vapaa aamu ja menet iltavuoroon niin eikö tervejärki kerro että sinä päivänä lenkkeillään aamusta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän