Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mittasin kotona happisaturaation, joka oli 99.8% poissulkeeko tuo anemian?

Vierailija
18.09.2024 |

Minulla on mittari kotona. Mutta verikokeessa en ole käynyt. Hieman anemian oireita. Myös runsaat kuukautiset. 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei satavarmasti, mutta harvoin aneemisella ihmisellä on noin hyvää hapetusta.

Vierailija
2/18 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luotfaisi mittariin joka antaa tuollaisia arvoja, sairaaloidenkin mittarit on vaan kokonaisia prosentteja.

Vierailija
4/18 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anemia on punasolujen hapenpuute. Happisaturaatio veren happipitoisuus. Ei mitään teko keskenään :D

Vierailija
5/18 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En luotfaisi mittariin joka antaa tuollaisia arvoja, sairaaloidenkin mittarit on vaan kokonaisia prosentteja.

Höpö höpö

Vierailija
6/18 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö

Oon sairaanhoitaja.. Mutta usko vaan sitä lelumittariasi :D

Vierailija
7/18 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö

Joku 20v idiootti? On niitä kahdeblaisia.

Vierailija
8/18 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö

Kummatkin luotettavia.

Vierailija
9/18 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö

Oli vissiin kallis lelu kun noin suutuit? Turha se on joka tapauksessa.

Vierailija
10/18 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö

Kummatkin luotettavia.

Ei ole. Terveen ihmisen saturaatio ei huoneilmalla ple ikinä noin lähellä sataa.

Vierailija
11/18 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö

Oli vissiin kallis lelu kun noin suutuit? Turha se on joka tapauksessa.

Turpa kiinni ja vastaa kysymykseeni. 

Ap

Vierailija
12/18 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anemia yleensä laskee happisaturaatiota. Kyllä sinun pitäisi käydä verikokeessa, jos haluat saada asiaan varmuuden.

Vierailija
13/18 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei satavarmasti, mutta harvoin aneemisella ihmisellä on noin hyvää hapetusta.

No ihan sata varmasti voi olla, happisutaariolla katsotaan keuhkojen hapenottokyky ja sitä tehoaako lääkitys. Ei sillä mitään muuta tutkita kuin keuhkojen kykyä 

Vierailija
14/18 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aneeminenkin veri" eli jossa hemoglobiini on matala voi silti olla 100% saturoitunutta. Pulssioksimetri mittaa hemoglobiinin , ei veren, happisaturaatioastetta joka voi olla 100 vaikka hemoglobiini olisi 50.

t. lääkäri + chatgpt

Vierailija
15/18 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mihin sairauteen se sitten viittaa jos happisaturaatio on korkea, mikäli terveellä ihmisellä ei ole lähellä sataa? Mulla oli kans 99 kun olin vuodeosastolla katkasuhoidossa. Hemoglobiini oli 138. Maksa-arvot oli viitearvoissa. Ainoastaan natrium oli vähän viitearvojen alapuolella.

Ja en todellakaan ollu hyvässä kunnossa, ei sitä vuodeosastolle pääse katkolle jos on hyvässä kunnossa. Ryypänny monta viikkoa ja oksennellu päiväkausia. Kertooko nuo mittaukset välttämättä mistään mitään?

Vierailija
16/18 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mihin sairauteen se sitten viittaa jos happisaturaatio on korkea, mikäli terveellä ihmisellä ei ole lähellä sataa? Mulla oli kans 99 kun olin vuodeosastolla katkasuhoidossa. Hemoglobiini oli 138. Maksa-arvot oli viitearvoissa. Ainoastaan natrium oli vähän viitearvojen alapuolella.

Ja en todellakaan ollu hyvässä kunnossa, ei sitä vuodeosastolle pääse katkolle jos on hyvässä kunnossa. Ryypänny monta viikkoa ja oksennellu päiväkausia. Kertooko nuo mittaukset välttämättä mistään mitään?

Se on normaali. Sen kuuluu olla 94-100

Vierailija
17/18 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo nuo, että veresi hapetus on normaali, samoin maksa on kunnossa ja suolatasapaino vähän matala.

Se, että sulla on huono-olo ei tarkoita, etteikö nuo asiat voisi olla kunnossa.

Eli pahoinvointisi johtui muista, kuin noista. 

Vierailija
18/18 |
18.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoo nuo, että veresi hapetus on normaali, samoin maksa on kunnossa ja suolatasapaino vähän matala.

Se, että sulla on huono-olo ei tarkoita, etteikö nuo asiat voisi olla kunnossa.

Eli pahoinvointisi johtui muista, kuin noista. 

Joo, kutsuvat krapulaksi kuulemma.