Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalityöntekijä maksoi ruoat MLL joululahjakortilla

Vierailija
22.12.2019 |

Sama lastensuojelun sossu osti jo toistakertaa ruokasatsin tuollaisella lahjakortilla, joita he jakavat köyhille lapsiperheille, tai pitäisi jakaa.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalityöntekijähän on voinut olla itse yhtenä saajista. Palkat eivät huimaa, jos on laskuja, terveydenhuoltomenoja perheessä yms, niin ihan hyvin voi olla lahjakortin saajana.

Eihän ne niitä voi itselleen myöntää.

Kaupungin sosiaalityöntekijät eivät myönnä MLL:n lahjakortteja.

Ainakin meidän kunnassa MLL antaa lahjakortit sosiaalitoimelle, joka sitten harkintansa mukaan päättää, kuka lahjakortin saa. MLL:ssa toimivat ihmiset tekevät vapaaehtoistyötä eivätkä tunne ja tiedä kaikkia tuen tarpeessa olevia eikä heillä myöskään ole oikeutta kysellä ihmisten tietoja tuloja.

terveisin MLL:n paikallisyhdistyksen hallituksen jäsen.

Joo mutta kuka valvoo, minne lahjakortit päätyvät? Ei kukaan?[/quote

Ei kukaan. Eihän muutakaan hyväntekeväisyyttä juurikaan valvota. Minne päätyivät Brother Christmasille lahjoitetut rahat?

Veli Joulua sentään valvoi oikeuslaitos...

Vierailija
42/53 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina sanonut kaikille läheisille, etenkin iäkkäämmille sukulaisille, että antakaa ne hyväntekeväisyyslahjat suoraan käteen niitä tarvitseville. Tai se auttaminen voi olla vaikka ihan käytännön apuakin. Isäni auttoi autotonta naapurin sairasta vanhusta kauppaan autollaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä veikkaan, että kiikutti jouluherkkuja lastenkotiin.

No silloinkin pitäisi olla valtakirja, ja lahjakortti myönnetty lastenkodille. Ja eiköhän lastenkodissa ole jouluruuat ihan laskettu budjettiin?

Mikä hemmetin valtakirja? Ihan samalla tavalla niitä lahjakortteja jaetaan kuin joulupuupakettejakin, ihan ota tästä- mallilla. Ja se, että lastenkodissa on budjetti ei tarkoita sitä etteikö sinne joulumieltä haluttaisi viedä silti erikseen. Ei se niin kivaa ole siellä joulua viettää niiden lasten, joilla todellakaan ei ole sellaista kotia minne mennä pyhiksi. Suuri osahan lähtee niistä pyhiksi kotiin.

Valtakirja pitää aina olla, jos tekee jotain toisen nimissä.

Jos minä viranhaltijana otan hyväntekeväisyytenä annetun lahjakortin ja käytän sen siten, että ostan kaupasta jouluherkkuja, jotka toimitan kaupungin omistamaan lastenkotiin kaupungin huostaanottamien lasten iloksi, niin missä välissä se valtakirja tarvitaan? Tämähän on ihan pimeää. Tämä on hyväntekeväisyyttä, ei sosiaaliavustuksia. Hyväntekeväisyyslahjat kohdennetaan ihan viranhaltijoiden omalla harkinnalla sinne minne kohdennetaan. Eivät ne ole valituskelpoisia päätöksiä.

Lällätilää.

Mikset tee sitä hyväntekeväisyyttä OMILLA RAHOILLASI?

Vierailija
44/53 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalityöntekijähän on voinut olla itse yhtenä saajista. Palkat eivät huimaa, jos on laskuja, terveydenhuoltomenoja perheessä yms, niin ihan hyvin voi olla lahjakortin saajana.

Kyllähän  sossut tienaa varmaakin paremmin kuin työttömät että turha puolustella jos käyttää jonkun vähäosaisen etuja.

Vierailija
45/53 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina sanonut kaikille läheisille, etenkin iäkkäämmille sukulaisille, että antakaa ne hyväntekeväisyyslahjat suoraan käteen niitä tarvitseville. Tai se auttaminen voi olla vaikka ihan käytännön apuakin. Isäni auttoi autotonta naapurin sairasta vanhusta kauppaan autollaan.

Ja toinen tuttu kolasi naapurin vanhuksen pihamaan aina talvisin.

Vierailija
46/53 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä veikkaan, että kiikutti jouluherkkuja lastenkotiin.

No silloinkin pitäisi olla valtakirja, ja lahjakortti myönnetty lastenkodille. Ja eiköhän lastenkodissa ole jouluruuat ihan laskettu budjettiin?

Mikä hemmetin valtakirja? Ihan samalla tavalla niitä lahjakortteja jaetaan kuin joulupuupakettejakin, ihan ota tästä- mallilla. Ja se, että lastenkodissa on budjetti ei tarkoita sitä etteikö sinne joulumieltä haluttaisi viedä silti erikseen. Ei se niin kivaa ole siellä joulua viettää niiden lasten, joilla todellakaan ei ole sellaista kotia minne mennä pyhiksi. Suuri osahan lähtee niistä pyhiksi kotiin.

Valtakirja pitää aina olla, jos tekee jotain toisen nimissä.

Jos minä viranhaltijana otan hyväntekeväisyytenä annetun lahjakortin ja käytän sen siten, että ostan kaupasta jouluherkkuja, jotka toimitan kaupungin omistamaan lastenkotiin kaupungin huostaanottamien lasten iloksi, niin missä välissä se valtakirja tarvitaan? Tämähän on ihan pimeää. Tämä on hyväntekeväisyyttä, ei sosiaaliavustuksia. Hyväntekeväisyyslahjat kohdennetaan ihan viranhaltijoiden omalla harkinnalla sinne minne kohdennetaan. Eivät ne ole valituskelpoisia päätöksiä.

Lällätilää.

Mikset tee sitä hyväntekeväisyyttä OMILLA RAHOILLASI?

Aika moni lasun sossu ostaa kuule ihan omillakin rahoillaan asiakaslapsilleen lahjoja.

Vierailija
47/53 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sosiaalityöntekijä ja sain viime vuonna tuon lahjakortin. En itse työskentele lastensuojelussa, vaan perheemme on siellä asiakkaana. Ja sieltä siis kortti saatiin. Eikä kortin antaja ole edes tuttu, ihan aiheesta saatiin.

Vierailija
48/53 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä kaupan kassana toitotat tämän kaikille, tietämättä taustoja. Hyvää joulumieltä vaan!

Vierailija
49/53 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen on MLL:n lahjakortti? Täällä kaikki ovat s-ryhmän lahjakortteja, tai k-ryhmän, kukaan ei voi päätellä keneltä lahjakortti on saatu.

Joten 0/5.

Vierailija
50/53 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen on MLL:n lahjakortti? Täällä kaikki ovat s-ryhmän lahjakortteja, tai k-ryhmän, kukaan ei voi päätellä keneltä lahjakortti on saatu.

Joten 0/5.

Hyvä Joulumieli -keräys on Mannerheimin Lastensuojeluliiton ja Suomen Punaisen Ristin yhdessä Ylen kanssa toteuttama keräys kotimaan vähävaraisten lapsiperheiden hyväksi. Keräyksellä hankitaan vähävaraisille lapsiperheille ruokalahjakortteja, joilla he voivat ostaa ruokaa joulupöytään.

Hyvä Joulumieli -keräys järjestetään vuonna 2019 jo 23. kerran. Keräys alkaa torstaina 21. marraskuuta 2019 ja jatkuu aina jouluaattoon asti. Tämän vuoden keräystavoite on noin kaksi miljoonaa euroa, jonka avulla jaetaan 70 euron arvoisia lahjakortteja 28 000 perheelle.

Keräyksen järjestävät Mannerheimin Lastensuojeluliitto ja Suomen Punainen Risti yhdessä Ylen kanssa. Hyvä Joulumieli -lahjakortit jaetaan Suomessa asuville lapsiperheille, joilla on vaikea tilanne esimerkiksi työttömyyden, sairauden tai muun kriisitilanteen vuoksi. Vuosien varrella keräyksellä on tuettu jo lähes 288 500 perhettä. Lisäksi keräyksen myötä lapsiperheköyhyys on nostettu puheenaiheeksi julkiseen keskusteluun ja päättäjien tietoisuuteen.

Vierailija
51/53 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama. Enemmän harmittaa maksaa ylesradion toimittajien ja kansanedustajien lounaat. Noi sossun muorit saattaa ainakin teoriassa joskus saada jotain hyödyllistä aikaan.

Vierailija
52/53 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sosiaalityöntekijä ja sain viime vuonna tuon lahjakortin. En itse työskentele lastensuojelussa, vaan perheemme on siellä asiakkaana. Ja sieltä siis kortti saatiin. Eikä kortin antaja ole edes tuttu, ihan aiheesta saatiin.

AP puhui 2 lahjakortista.

Vierailija
53/53 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vei asiakkaalle.

en usko. Olen ollut asiakkaana joskus ja todellakaan ei sossut lähe kauppaan ostoksille. Ne voi olla kaupungin kotisairaanhoitajia jotka teoriassa kävisi kaupassa hätätapauksessa, mutta usein tuokin on historiaa ja nykyään kaupassa käy joku yksityinen avustaja ainoostaan tai kauppa toimittaa kotiin. Sossut EI TAATUSTI lähe köyhien ruokia ostelemaan. Vammaisilla on avustajat, tai  yksityiset palveluntarjoajat kauppoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän