Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalityöntekijä maksoi ruoat MLL joululahjakortilla

Vierailija
22.12.2019 |

Sama lastensuojelun sossu osti jo toistakertaa ruokasatsin tuollaisella lahjakortilla, joita he jakavat köyhille lapsiperheille, tai pitäisi jakaa.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalityöntekijähän on voinut olla itse yhtenä saajista. Palkat eivät huimaa, jos on laskuja, terveydenhuoltomenoja perheessä yms, niin ihan hyvin voi olla lahjakortin saajana.

Höpö höpö. Sosiaalityöntekijä on yliopistossa ylemmän korkeakoulututkinnon suorittanut ja palkka on noin kolmen ja puolen tonnin paikkeilla. Kyllä on avunannon irvikuva jos tällaiselle jaetaan köyhille tarkoitettua apua.

Eri juttu jos on esim. jokin perhetyöntekijä-lähihoitaja.

Vierailija
22/53 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostaisi asiakkaalle, niin silloinhan pitäisi olla kirjallinen valtakirja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä veikkaan, että kiikutti jouluherkkuja lastenkotiin.

Vierailija
24/53 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleen käynyt ei ole uutinen

Vierailija
25/53 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalityöntekijähän on voinut olla itse yhtenä saajista. Palkat eivät huimaa, jos on laskuja, terveydenhuoltomenoja perheessä yms, niin ihan hyvin voi olla lahjakortin saajana.

Eihän ne niitä voi itselleen myöntää.

Kaupungin sosiaalityöntekijät eivät myönnä MLL:n lahjakortteja.

No jakavat sitten. Vaikka myöntämistä se on epävirallinenkin myöntäminen. 

Vierailija
26/53 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No silloinkin pitäisi olla valtakirja, ja lahjakortti myönnetty lastenkodille. Ja eiköhän lastenkodissa ole jouluruuat ihan laskettu budjettiin?

Vierailija
27/53 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät mulle laittaneet silloinkaan, kun olin asiakas, yh ja irtisanottu töistä...

Noita lahjakortteja tulee koko toimistoon ainoastaan kourallinen. Sossut oman harkintansa mukaan jakavat asiakkaille, joille katsovat kelpaavan. Kyse ei ole sosiaalitoimiston varsinaisista toimeentulotuen päätöksistä eikä kunnan rahoista. MLL on yksityinen lahjoittaja.

Kirjataanko saajia mihinkään ylös sos.toimistossa?

Tai voihan sinne jonkun nimen laittaa, eikä lähetäkään korttia sille...

Jonkun kuolemansairaan nimen kun laittaa, kukaan ei tarkista eikä vaadi mitään.

Vierailija
28/53 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No silloinkin pitäisi olla valtakirja, ja lahjakortti myönnetty lastenkodille. Ja eiköhän lastenkodissa ole jouluruuat ihan laskettu budjettiin?

Mikä hemmetin valtakirja? Ihan samalla tavalla niitä lahjakortteja jaetaan kuin joulupuupakettejakin, ihan ota tästä- mallilla. Ja se, että lastenkodissa on budjetti ei tarkoita sitä etteikö sinne joulumieltä haluttaisi viedä silti erikseen. Ei se niin kivaa ole siellä joulua viettää niiden lasten, joilla todellakaan ei ole sellaista kotia minne mennä pyhiksi. Suuri osahan lähtee niistä pyhiksi kotiin.

Vierailija
29/53 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä syystä en halua kolmatta sektoria soteen, enkä koskaan anna niille avustuksia. Se mahdollistaa tällaisen epävirallisen valvomattoman hääräilyn ja vallankäytön.

Ehkä ne MLL:n kortit olikin ihan tarkoitettu sossujen lahjuksiksi?

Vierailija
30/53 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että eräs perhetyöntekijä ottaa osan hyväntekeväisyysjoululahjoista itselleen ja antaa sitten nämä lahjoina kummilapsilleen. Kun niitä lahjoja on niin paljon, niin ei niitä kaikkia viitsi jakaa asiakasperheille. Joten en yhtään ihmettele, jos noita lahjakorttejakin väärinkäytetään.

Vierailija
31/53 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä hemmetin valtakirja? Ihan samalla tavalla niitä lahjakortteja jaetaan kuin joulupuupakettejakin, ihan ota tästä- mallilla. Ja se, että lastenkodissa on budjetti ei tarkoita sitä etteikö sinne joulumieltä haluttaisi viedä silti erikseen. Ei se niin kivaa ole siellä joulua viettää niiden lasten, joilla todellakaan ei ole sellaista kotia minne mennä pyhiksi. Suuri osahan lähtee niistä pyhiksi kotiin.

Valtakirja pitää aina olla, jos tekee jotain toisen nimissä.

Vierailija
32/53 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin meidän kunnassa MLL antaa lahjakortit sosiaalitoimelle, joka sitten harkintansa mukaan päättää, kuka lahjakortin saa. MLL:ssa toimivat ihmiset tekevät vapaaehtoistyötä eivätkä tunne ja tiedä kaikkia tuen tarpeessa olevia eikä heillä myöskään ole oikeutta kysellä ihmisten tietoja tuloja.

terveisin MLL:n paikallisyhdistyksen hallituksen jäsen.

Vierailija
33/53 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, että eräs perhetyöntekijä ottaa osan hyväntekeväisyysjoululahjoista itselleen ja antaa sitten nämä lahjoina kummilapsilleen. Kun niitä lahjoja on niin paljon, niin ei niitä kaikkia viitsi jakaa asiakasperheille. Joten en yhtään ihmettele, jos noita lahjakorttejakin väärinkäytetään.

Huh huh. Tämäkin vielä.

Vierailija
34/53 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasun sossut ovat niin moraalitonta sakkia, että en ihmettele YHTÄÄN.

Vierailija
35/53 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin meidän kunnassa MLL antaa lahjakortit sosiaalitoimelle, joka sitten harkintansa mukaan päättää, kuka lahjakortin saa. MLL:ssa toimivat ihmiset tekevät vapaaehtoistyötä eivätkä tunne ja tiedä kaikkia tuen tarpeessa olevia eikä heillä myöskään ole oikeutta kysellä ihmisten tietoja tuloja.

Joo mutta kuka valvoo, minne lahjakortit päätyvät? Ei kukaan?

Vierailija
36/53 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noita jaetaan vain sosiaalitoimen asiakkaille? Moni pienipalkkainen tai eläkeläinen sinnittelee jopa pienemmillä tuloilla kuin tukiasiakkaat.

Vierailija
37/53 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtakirja pitää aina olla, jos tekee jotain toisen nimissä.

Jos minä viranhaltijana otan hyväntekeväisyytenä annetun lahjakortin ja käytän sen siten, että ostan kaupasta jouluherkkuja, jotka toimitan kaupungin omistamaan lastenkotiin kaupungin huostaanottamien lasten iloksi, niin missä välissä se valtakirja tarvitaan? Tämähän on ihan pimeää. Tämä on hyväntekeväisyyttä, ei sosiaaliavustuksia. Hyväntekeväisyyslahjat kohdennetaan ihan viranhaltijoiden omalla harkinnalla sinne minne kohdennetaan. Eivät ne ole valituskelpoisia päätöksiä.

Vierailija
38/53 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää joulumieltä vaan! Olette kyllä ihme räksyttäjiä.

Vierailija
39/53 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasun sossuilla on suuri valta väärinkäytöksiin ja käytännössä olematon riski joutua vastuuseen teoistaan.

Vierailija
40/53 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mutta kuka valvoo, minne lahjakortit päätyvät? Ei kukaan?[/quote

Ei kukaan. Eihän muutakaan hyväntekeväisyyttä juurikaan valvota. Minne päätyivät Brother Christmasille lahjoitetut rahat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä