Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selitän joulupöydässä etten syö graavikalaa?

Vierailija
22.12.2019 |

Tein vastikään positiivisen raskaustestin, enkä haluaisi vielä kertoa omalle perheelleni raskaudesta. Onko hyviä vinkkejä siihen, miten saisin selitettyä joulupöydässä sen, etten ota graavilohta taikka mätiä (melkein lemppareitani). Viinin voin jättää juomatta vaikka lääkekuurin varjolla mutta nämä muut raskausrajoitteet aiheuttaa päänvaivaa..

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että olet nykyään vegaani ja syöt vain sen mukaan.

Vierailija
2/77 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä pitäisi selittää? Vaikka olisit ennen tykännyt siitä, toteat vaan nyt ettei maistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä sen kummemmin tarvitse selittää, et vain syö.

Vierailija
4/77 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan ota lautaselle.

Vierailija
5/77 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota lautaselle ja sotke lanttulaatikon joukkoon ja jätä. Tää on mun suunnitelma.

Vierailija
6/77 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on hyvä huomaamaan tuollaiset seikat, etenkin kun hänen jouluinen bravuurinsa on jääkellarin lohi ja jaksaa aina kysellä, miten maistui..

Ap

Vierailija
7/77 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vaan ota. Ei siitä tarvitse tehdä mitään numeroa. Älä selittele mitään. Jos joku kysyy, sano "nyt ei valitettavasti maistu".

Vierailija
8/77 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai siihen mitään keinoa ole, jos äiti on vielä hyvä huomaamaan. 

Vierailija
9/77 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on että jotkut kaipaavat selityksiä muiden syömisille tai syömättömyydelle? Tosi tökeröä. Älä ota ja jos joku tarjoaa, sano ”Ei kiitos”. Pitäisi normaalille ihmiselle olla ihan ymmärretävää.

Vierailija
10/77 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et syö sitä lohta, miten se raskaus nyt tähän liittyy?!

Vierailija
11/77 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että ei graavia gravidille.

Vierailija
12/77 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoon juttuja taas.

Hankkikaa elämä.

Vierailija
13/77 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittele huonoa oloa ja mieti ääneen, että onkohan työpaikan noro tarttumassa.

Kokemuksesta tiedän, että sen jälkeen kukaan ei halua että otat mitään ruokaa ja saat olla rauhassa. Käytin itse tätä keinoa vastaavassa tilanteessa.

Vierailija
14/77 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että sait ruokamyrkytyksen työpaikan pikkujouluissa graavilohesta. Jouduit antibioottikuurillekin sen takia. Nyt et voi syödä lohta koska se oksettaa ja antibiootin takia et voi juoda viiniäkään.

Vierailija
15/77 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano että sait ruokamyrkytyksen työpaikan pikkujouluissa graavilohesta. Jouduit antibioottikuurillekin sen takia. Nyt et voi syödä lohta koska se oksettaa ja antibiootin takia et voi juoda viiniäkään.

Tai jos ei sattunut omalle kohdalle niin kerrot, että ystäväsi Pirkko sai just ruokamyrkytyksen lohesta, oli tosi kipeä ja sinullakin meni vähän fiilikset lohen suhteen sen takia. Pirkko oli siis ollut ulkomaanreissulla. Minusta tuo olisi siis uskottavampi tarina, koska Suomessa elintarvikehygienia on niin hyvä, että en itse tiedä ruokamyrkytystapauksia Suomesta. Oikeastaan tuo lohi epäilyttäisi minua eniten.

Vierailija
16/77 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että söit juuri työpaikan joululounaalla tai kavereiden kanssa hyvin kalapainotteisesti, ja sait yliannostuksen joulukaloista. Voit myös sanoa, että ruokalaji X on niin ihanaa, että haluat syödä sitä vatsasi täyteen. Kokille osoitettu kehu suuntaa huomion muualle.

Ylipäätään muiden syömisten kyttääminen, varsinkin joulupöydässä, on kauhea tapa. Muistan, kuinka lapsuuden jouluateriat olivat ihan kidutusta, kun mummo vahtasi, että kaikkia lajeja otetaan, ja jos yritti luistaa, ei tietenkään voinut sanoa, että ei pidä jostain ruokalajista. En ymmärrä, mitä kasvatuksellista tarkoitusta tällaisella on. Ihan kuin ihmisillä ei saisi olla erilaisia makumieltymyksiä, ja se, että ei välitä jostain ruokalajista, olisi loukkaus kokkia kohtaan.

Olen alkanut syödä viime vuosina kaikkiaan kasvispainotteisemmin, ja se, että en juurikaan syö kinkkua, on suurin piirtein pyhäinhäväistys Suomessa. Pidän kyllä tietyistä liharuoista, mutta minusta kinkku on aika mitätön ruokalaji. Sekään, että otan jouluaterialla viipaleen, ei suvulleni riitä, vaan kinkkua pitäisi ahmia kilokaupalla todistaakseen, että ei ole nirso tai viherpiipertäjä.

Vierailija
17/77 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini on hyvä huomaamaan tuollaiset seikat, etenkin kun hänen jouluinen bravuurinsa on jääkellarin lohi ja jaksaa aina kysellä, miten maistui..

Ap

Muistaakseni itse graavattua lohta saa syödä raskaana?

Vierailija
18/77 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valittele huonoa oloa ja mieti ääneen, että onkohan työpaikan noro tarttumassa.

Kokemuksesta tiedän, että sen jälkeen kukaan ei halua että otat mitään ruokaa ja saat olla rauhassa. Käytin itse tätä keinoa vastaavassa tilanteessa.

Noroa valittamalla pilaa muidenkin joulun.

Vierailija
19/77 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vain ota sitä. Tuskin kukaan katsoo, mitä toisten lautasilla on.

En mäkään selitä, miksen ota rosollia. Enkä samasta syystä ottaisi sitä graavikalaakaan.

Vierailija
20/77 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Muistaakseni itse graavattua lohta saa syödä raskaana?

Raaka kala on aina riski listeria kannalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän