Helmikuun helmet =0) (siirto vko22)
Moikka
me voitais jatkaa jutustelua vaikka täällä, Nipsu, Cessi, Heli71 ym. Toki muutkin ovat tervetulleita.
Mitä kuuluu?
Onko muilla turvotusta?
t. elokuu74 rv 5+5
Kommentit (82)
Moikka elokuu74!
Kurkistan varovasti tälle puolen, en vieläkään meinaa uskoa tätä todeksi... Tekisi mieli käydä ostamassa vielä yksi raskaustesti ja katsoa, vieläkö siihen tulee ne kaksi kauan odotettua viivaa. Höpsöä, tiedän kyllä...
Onko sulla elokuu74 mitään oireitä?
Mulla on tissit vähän arat samoin nännit, menkkajomotuksia tulee ja menee edelleen. Pientä etovaa oloa iltaisin, ruoka maistuu kuitenkin ihan hyvin. Äkkiä jos erehtyy nousemaan sohvalta/ sängystä ylös, tuntuu kauhea kipu alamasussa (olisiko repäisykipuja). Mut muuta mainittavaa ei ole...
Soitinkin tuossa jo Oysiin ja sain ajan ekaan ultraan, eli se on 12.7. eli päivää ennen meidän 4-vuotishääpäivää, joten mikäpä olisikaan mainiompi hääpäivänlahja, kuin nähdä sydämen syke monitorissa =)
Aurinkoisia kesäpäiviä toivotellen,
Nipsu74
Se pahin turvotus on alkanut väistyä, onneksi! Jonakin päivinä rintoja vihloo ja viiltelee, toisinaan ei mitään.. Alavatsassa vähän nipistelee välillä. Väsymys on jotain aivan hurjaa... voisin nukkua koko ajan. Jatkuva jano kyllä on, pitäis kantaa varmaan vesipulloa kaulassa koko ajan. Eilen vein koiria uimaan niin tuntui et pökrään jollen saa vettä jostain.
Tuhruvuotoa mulla on vieläkin.. sellaista vaaalean rusehtavaa joskus punertavaa. Ehkä se on vaan hyvä merkki. Kyl tää tuntuu niin oudolta että pitäis joka pv nipistää itseään, ettei tää oo unta. 5 vuotta me yritettiin, yksi tuulimuna -02. Sitten selvis se miehen simpoissa vika.
No toivotaan että loppu hyvin kaikki hyvin. Jatkuva jännitys on päällä ja tahtois pari kuukautta menevän nopsaan että riski aika olis ohi. Tosin pahin keskenmenon riski on aivan alussa ja me ollaan se ohitettu ja parin viikon päästä riski vaan pienenee.
Hauskaa päivää!
Hei!
Kaipa tässä uskaltautuisi ilmoittautumaan mukaan. La 2.2.07 ja nyt menossa rv 7+3. Kyseessä IVF raskaus, joka lähti toisen IVF:n tuoresiirrosta. Takana yksi luomu kohdun ulkoinen raskaus, esimmäisen IVF tuoresiirrosta + -> kesken 5+5 ja ensimmäisestä ja ainosta PAS:ista + -> kesken 8+2. Varovaisella mielellä siis ollaan edelleen liikkeellä, vaikkakin nyt näytää paremmalta (ei vuotoja/kipuja) kuin noissa aikaisemmissa raskauksissa.
Pahoinvointia, joka on päällä koko valveillaoloajan, on ollut jo pari viikkoa ja sitä kautta tiettysti väsymystä. Lisäksi olen huomannut että hengästyn nyt hirvittävän helpoisti ja sydän tuntuu pampaavan ulos rinnasta pienestäkin ponnistelusta.
Ensimmäisessä ultrassakin on jo tultu käytä viime viikolla vko 6+4 ja siellä oli 8,5mm alkio ja alkeellinen sykekin jo näkyi.
Eli raskaan sitten ollaan ja oireitakin on - ainakin olevinaan ; ) mulla ei ole hajuakaan mun raskausviikoista, mutta arvelisin, että 4+ jotain päiviä. PAS-siirto oli 1.6. ja alkiot olivat silloin 4-soluinen ja 3-soluinen. Osaatteko päätellä siitä missä minä tarkalleen menen?
Mulla eka ultra on 7.7. jolloin kai pitäisi näkyä sikiön syke ihan kunnolla jo. Aikaa sinne on vielä melkein kolme viikkoa ja ajattelin, että en soita neuvolaan ennen kuin sen jälkeen vasta... Olen joskus joutunut perumaan niitä neuvola-aikoja kun ei olla päästy sinne asti.
Heipä hei! Mulla olis laskettu aika toivottavasti 7.2., " toivottavasti" sen takia että jos se olisi 6.2. niin kela laskee äitiyspäivärahan v. 2004 tulojen mukaan (pienet) ja 7.2. lasketaan v. 2005 mukaan.. Eihän tässä tilanteessa tietenkään rahalla ole merkitystä, eihän tätä rahan takia tehdä, mutta kun päivärahan ero on 302 euroa/kk niin mielellään sitä pitäisi 7.2. laskettuna aikana.. :) Noh, meni nyt vähän off topic ja materian puolelle mutta helmikuussa siis kuitenkin olisi tarkoitus kakkosen putkahtaa maailmaan! Tarinani kokonaisuudessaan on toisessa ketjussa (" Yrittämisen lopettaminen tuotti plussan" ).
En muista että esikoisen kanssa olisi ollut näin huono olo, toisaalta verenpaine on alhaisempi (nyt 98/60 silloin 120/75) samoin hb (nyt 117 silloin 133). Tuntuu että koko ajan velloo, etoo ja kuvottaa.. Lisäksi tuntuu kuin olisin niellyt potkupallon, turvottaa niin että oikein hävettää kun pullottaa maha ihan kuin ois syöny pelkkää grillimakkaraa, suolaa ja olutta koko talven ;D Joka paikassa ohjeistetaan että jos on huono olo niin pitäisi syödä jotain pientä, itse syönkin (hedelmiä ja rasvatonta jugurttia) mutta sitten illalla tuntuu että siksi on niin pullea kun koko ajan syö.. toivottavasti tämä turvotus menisi ohi! Lisäksi tuntuu että palleaa ahdistaa ja hengitys on pintahengitystä, ikäänkuin närästäisi vaikkei närästäkään.. Huimaa kun nousee ylös. Rv kai 6+6, en ole oikein varma...
Moi kaikille!
Meillä oli PAS siirto 2.6 ja plussasin perjantaina vasta...olo epätodellinen. Hieman on kuvotusta,mutta jotenkin on pelottavan hyvä olo...iltaisin on aika kovat menkkakivut. Toivottavasti masuasukki pysyy kyytis...
Jasso,tekay.fi antoi raskausviikoiksi 5+0 tälle päivälle,joten taitaa olla laskettu aika siinä 20.päivän huitteilla. Onko teille muille neuvottu laskemaan siirtopäivälle rv 2+0?
Olipas monimutkaisesti sanottu ;)
Kiva kun helmipinkka saatiin auki!
t. Sinna 5+0 ja 2v isosisko
ainakin tämänhetken tilannne antaa luvan tänne:) Täälä nipsu ja elokuukin jo:)
Nyt on siis 5+5, jos oikein olen laskenut ja olo välillä aika pullea..ihmeellistä nippailua keskeltä vatsaa,ihankuin jokin pinseteillä ottaisi hennosti kiinni(olipas vertaus) tissit kipeenä, muttei juurikaan pahaa oloa, ainakaan vielä. Esikoistani odottaessani 13v sitten ei mitään oireita ollut, vointini oli loistava. En tainnut pelätäkkään näin paljon kuin nyt. Tosin lapsivesi menikin jo vkolla 29 eli ei tule tästä helppoa, kun nyt pääsisi sinne asti edes!
otin elokuusta mallia ja lisäsin extraa eli 4+5 täällä myös:)
Siirto oli 31.5..
Nyt aika tuntuu matelevan, varsinkin kun mulle tuli viikko takapakkia, heh. Nytkin rintoja " pakottaa" , tiedänpähän että maitorauhaset siellä hoitaa tehtäviään valmistautuakseen tulevaan =o))
LAURUSKA meillä oli siirtopv sama, joten samoissa mennään, la ois 21.2. Jos haluat itte tarkastaa niin mene TEKAY.FI -sivuille, siellä on hyvät laskurit ja paljon muuta tarpeellista.
Kumpa olis jo elokuu ja kriittisimmät ajat ohi, ei tarviis pelätä jatkuvasti, vaikkakin yritän ajatella että kyllä tää hyvin menee loppuun asti.
Päätin minäkin tulla tänne joukon jatkoksi. Pähkäilin tuossa raskausviikkoja, jos siis siirtopäivästä lasketaan, mulla olis sitten 4+6. Voih, tuntuu että tää on vasta niin alussa! Ultrakin on vasta heinäkuussa hoitopaikan kesäloman takia. Olisin saanut aiemmin, mutta silloin ei sykettä välttämättä näkyisi vielä, joten päätin ottaa myöhemmän ajan että tietää sitten varmasti..
Oireita mulla on rinnat hieman kasvaneet (joskus saattaa jotain tuntemuksia olla muttei kummempia), janottaa, verensokerit laskee helposti eli ei voi pitkiä taukoja olla syömisessä. Sitten sydän saattaa yhtäkkiä ottaa jonkun ihme " spurtin" ja ruveta pamppailemaan vauhdilla! Yksi miellyttävä oire on kun on väsynyt ja käy makoilemaan, tuntuu että tulee sellainen hyvänolon tunne että vois johonkin nirvanaan vajota :) Kai ne on niitä raskaushormooneja.
Minulla olisi hammaslääkäri parin viikon päästä, mutta taidan perua ja siirtää myöhemmäksi (kun kolme kuukautta on täynnä) Pelkään, että puudutusaine voisi sikiöön vaikuttaa (riskiviikot) Mitä olette mieltä, onko teillä kokemuksia asiasta?
Pitää käydä siellä tekayn sivuilla, mutta mitenhän se on, kun kuukautisten alku ei ihan pidä paikkaansa, kun tämä on hoidoilla?
Cessi ja tenvat 4+6 (laitan vielä tenavat, mutta epäilen että yksi niitä on kun ei hirveesti noita oireita ole!)
siis viikkoja 4+5 kuten Rosella, koska meillä olis siirtopäivä sama.. menee päivät jo sekaisin..
Kun luin viestejänne, oli kuin olisin omia oireitani lukenut, joten kai se oma plussa on uskottava. Noista raskausviikoistakaan mulla ei ole hajuakaan (haluaisko joku opastaa?), mutta inssi oli 29.5, ja plussa testattiin viikko sitten. Ihan eka plussa vuosien hoitojen jälkeen, upeaa! Eka ultra vasta heinäkuun puolessa välissä, joten tässä on hermoja raastava odotus edessä. Koska se keskenmenoriski oikein pienenee?
Mulla on ollut mietoa pahoinvointia, edellisyönä kyllä heräsin neljältä ihan kunnon yökötykseenkin. Rinnat tosi kipeet. Muakin väsyttää hirveesti, mutta en tiedä johtuuko helteestä...
Pidetään peukkuja meille! Luulisi kesällä olevan hyvät mahkut ainakin syödä tarveellisesti.
viime viikolla testasin haaleaa viivaa koko ajan, mutta eilen sitten pätkähti vihdoin se vahva viiva ja nyt voin vähän relata : )
eli tänään olisi siis mullakin 4+6 ja huomenna vaihtuu viikko vitosella alkavaksi.... mulla on ollut kauhea migreeni pari päivää mut en uskalla ottaa kuin Panadolia eikä se auta : (
Mies veikkaa, että kyydissä on kaksi vaavia ja sehän olisi vain extra-ylläri. Minä veikkaan kuitenkin yhtä. Sithän sen näkee parin viikon päästä kun on eka ultra..
Mutta nyt töihin.......
Nukuin huonosti, nyt on vähän masennusta ja ahdistusta. Mies ärsyttää pelkällä olemassa olollaan.. Oli just 3 pv työmatkalla.. olis ollu viikon lisää! Isompi koirakin oli syöny 2 kg pienemmän ruokaa ja koiranmuonat levällään ympäri taloa kun tulin kotiin. Grrrrrr...
Mulla on tuhruvuoto kestäny siitä viime viikon maanantaista tähän asti, välillä vähemmän välillä enemmän vuotoa. Sais jo loppua! Taasen näyttää punertavammalta tänään ja oli menkkamaisia kipuja. Taitais olla mulla oikeasti menkat nyt kun mulla oli todella pitkä ja epäsäännöllinen kierto 29-46 pv (keskimäärin 33 pv).
Mites muilla???
elokuu rv6
Heilutan siis teille vko 22 pinolaisille \o/ Vitsi te ootte olleet aktiivisia, ultra-aikoja varattu ja kaikkea... mä oon ihan pöllämystynyt vieläkin ja muutenkin vähän eksyksissä kun en pääse fertinovalle ultraan....
Oireista mä tunnistan tuon Nipsun mainitseman repäisykivun, eilen kun puutarhahommissa (oon repimässä sellaista kuution kokoista kantoa ylös) nousin ripeästi kyykystä, piti oikein inahtaa kun kävi kipeästi toiselle puolelle mahaa. Mutta se oli siinä eikä jatkunut. Elokuun turinoista kuulostaa taas tuo jano TOSI tutulta. Ihanaa, ehkä mulla siis on joitain normaaleja oireita, woohou!!
Ja taas loppuu aika, tuun jatkamaan taas joku päivä!
Hei!
Kivaa, että olette laittaneet ketjun alulle.
Josko minäkin uskaltaisin pinoutua, vaikkei vielä uskalla edes kunnolla hengittää... Elämäni eka plussa.... pitkä ja kivinen taival takana...
PAS siirto oli 30.5. ja 15.6. HCG arvo 770. Mitään erityisiä oireita ei ollut ennen plussaamista, en ollut uskoa korviani kun klinikalle soitin tuloksista. PP 11 kotitesti näytti haleaa plussaa, mutta PP 12 tehdyt kaksi testiä näytti negaa!!!! Siksi olin vähällä jättää koko veritestinkin väliin.
TEKAY:n kalenterin mukaan tänään olisi 5+3 ja ylihuomenna samaisen sivuston mukaan voisi jo kuulla sydänäänet. :-O Virallinen ultra-aika klinikalle on heinäkuun alussa, eli kaksi todella piinallista viikkoa edessä. Harmittaa vain kun HCG arvoa ei kontrolloida mitenkään tässä välissä. Ei tämä ole heikkohermoisen puuhaa!
Minuakin on janottanut aivan älyttömästi, muutoin ei ihmeempiä oireita. Nyt vain huolettaa vähäinen ruskea vuoto ja menkkamainen alavatsakipu. Klinikalle aion vielä huomenna soittaa. Mökille oisi tarkoitus mennä Juhannusta viettämään, mutta en arvaa maalle lähteä ilman soittoa klinikalle. Harmittaa suuresti, jos tämä onkin lyhyt onni.
Helille vilkutukset (o/
Elokuu, ymmärrän pelkosi, itsekin olen jännittynyt vuodon vuoksi.
Rauhallista ja aurinkoista Juhannusta teille kaikille!
Heippa kaikille!
Juhannuskin on oven takana, tuleekin erilainen Juhannus ; )
Vaikka ei me kyllä viime, eikä toissa kesänäkään missään juhlimassa oltu, et sinänsä... mut ekaa kertaa ihan selvinpäin =)
Ja mikäs on ollessa.....
Tänään meni viimeiset luget, nyt sitten pikkuisen pitää pysyä omin avuin kyydissä... Oysin hoitaja kyllä sanoikin, että jos alkio päättää tulla pois, ei luget pysty pitämään sitä sisällä..
Miten teillä on se tukilääkitys? Onko teillä kuinka pitkään siirron jälkeen se lääkitys? Mulla oli siis se 3 viikkoa...
Oireita ei ole vieläkään... öisiä menkkakipuja ainoastaan... niin no, rinnat on silleen kipeät, ettei vatsallaan nukkuminen onnistu.... Minun käly kyseli eilen, et joko on tullu oireita... tuumasi sitten, että pitää vaan olla onnellinen, ettei ole vielä pahoinvointia ; )
sanoi, että sitä kyllä kerkeää potea myöhemminkin =)
Totta totta....
Aurinkoista keskikesän juhlaa!
Meillä oli rakenneultra viime viikolla, ja siinä oli kaikki hyvin. Oli tosi vinhaa nähdä vauva suoristamassa luihuja jalkojaan, haukottelemassa ja heräilemässä päiväuniltaan. Tekisi tosiaan mieli nähdä vauva vielä kerran ennen syntymää, siinä mielessä 4D-ultra olisi hyvä ajatus. Toisaalta en ole kiinnostunut tietämään sukupuolta. Minusta on vain ihanaa katsella miten vauva liikkuu kohdussa. Vielä toistaiseksi sillä on hyvin tilaa suoristaa jalkojaan.
Seerumiseula jäi minulta väliin, osittain huolimattomuuttani, osittain siksi että en ollut kovin halukas menemään lapsivesinäytteen ottoon pienen olemassa olevan keskenmenoriskin vuoksi. Tosin riskihän on hyvin pieni. Ikäryhmässäni on 1/150 mahdollisuus että vauvalla on kromosomihäiriö, siis alle 1%. Luotan siihen, että vauva on tuon 99% joukossa, ei tässä muukaan auta. Molemmissa ultrissa vauva näytti kuitenkin aivan normaalilta. Jos lapsivesitutkimuksissa olisi todettu trisomia 13, en todellakaan tiedä olisinko pystynyt tekemään aborttia, epäilen vahvasti. Joten on otettava vastaan se mikä on tulossa. Todennäköisintä kuitenkin on, että kaikki on hyvin.
Rv 18:sta lähtien olen tuntenut selvästi vauvan potkut. On ihanaa kun tietää milloin se on hereillä ja milloin nukkuu. Välillä potkut ovat niin voimakkaita, että ne tuntee kämmenessäkin kun käsi on vatsan päällä.
Kertokaapa kuulumisianne. Odotuspuolelle en viitsi kirjoitella, koska siellä on liikaa ns. tunkua.
Fresia rv 20+1
Täällä on nyt ollut niin hiljaista.. Eikö kenellekkään ole tapahtunut mitään erityistä vai missä vika?
Kai tänne nyt voi höpöttää niitä näitä vaikkei niin merkittäviäkään asioita, vai mitä?!
Onko kellään ollut jo ekaa ultraa yksityisellä?
Huomenna alkaa 7.vko jos menkoista lasketaan.. olo on ollut aika tasaista, vuoto vähentynyt, rinnat todella kipeät aika ajoin, välillä turvottaa mut ei muita oireita - ei alavatsan nippailuja tms.
Viikon päästä on se eka ultra niin nähdään onko masuasukkia vai ei... No pakko ajatella positiivisesti ja pitää nenä pystyssä! =o))
Hei, onkos kellään allergioita? Mitä lääkkeitä uskaltaa syödä vai onko niitä edes? Alkaa tää heinäallergia olemaan jo kunnon riesa!
Moikka,
mukava kuulla että kaikilla menee nyt hyvin ja raskaus etenee mukavasti. Ihanaa tuntea vatsassa pieniä potkuja, jotka kovenee viikko viikolta, tietää että vauva on olemassa =o). Nytkin jumpsuttaa tuolla masussa suloisesti.
Tunsin ensimmäiset liikkeet vkolla 18, kun kädellä hivenen painoin masua, tuli pari potkua siihen peräkkäin. Siitä lähtien ne on tuntunut iltaisin ja aamuisin varsinkin parhaiten.
Meillä oli myös rakenneultra tos pari vkoa sitten ja siellä se " eemeli" kovasti potki, möyri ja kääntyili ultra-anturia pakoon, hih. Oli niin ihana nähdä kun jo silloin näytti ihan vauvalta. Kysyttiin sukupuoltakin, mutta varmaksi sitä ei osannut sanoa. Sanoi että poika näkyy kyllä useasti aika selvästi.. Mutta voi olla että kaveri piilottelee haarojen väliään. Että tiedä tuota, itselläni oli niin poikatunne mutta tää " eemeli" saattaakin vaihtua " eeviksi" 4-D ultrassa Femedassa marraskuun alussa, jolloin viikkoja olis 24+6. Olen yhden 4-D dvd:n nähnyt ja se oli kyllä aivan ihana. Kun tää raskaus on kuin taivaanlahja niin on siitä kiva saada konkreettinen muisto kotiinkin, eli ikuistaa oman masun sisältä vauvakuvaa. Suosittelen kaikille! Maksaahan se aikalailla mutta varmasti on jokaisen pennin arvoista. (Femedessä jää maksettavaksi n.145 e, kelakorvauksien jälkeen) Yksi ystäväni ei uskalla mennä siihen, jos siellä sattuisi löytymään jotain poikkeavaa vauvassa. Mun mielipide on kanssa se että parempi kun itse saisi tietää jo nyt että saa pohtia ja sulatella asiaa, eikä synnytyksessä tulisi " kauhu-uutisia" . No eiköhän tässä meillä kaikilla mene raskaus hyvin loppuun asti.
Kaikkea hyvää palstailioille! Useimmat ovat varmasti siirtyneet tuonne odottajien puolelle. Oon hyvin vähän kirjoittanut nyt minnekkään, helistimen sivuilla käyn nyt enemmän lukemassa ja joskus kirjoittelemassa. Tsemppistä odotukseen -- nautitaan tästä ruumiin ja sielun voimin! ( ja suonikohjuista, hih)
elokuu74 20+4