Asia jonka olet oppinut elämässä (mutta kukaan ei kertonut sinulle) -ketju
Mä aloitan:
Että melkein aina katsotaan määrää, ei laatua.
- Olen kokenut tämän suorastaan tuskallisena. Luulin pienenä ja nuorena, että hyvin ja erinomaisesti tehty on hyvä asia. Perfektionismista ainakin piirun verran realistisempaan suuntaan 30-senä. Silti niin usein vituttaa tämä asia, teen itse edelleen mieluiten vähemmän mutta hyvin, jos saan valita.
Kommentit (68)
50 vuotiaasta 80 vuotias tuntuu vanhalta
Köniinsä vaan saa. Joutuu kestämään öykkäröintiä, koska ei osaa puolustautua.
Mä olin jotenkin kai kuvitellut että töiden vaativuus olisi enemmän linjassa sen kanssa kuinka kokematon ja urvelo minä olen, mutta eihän se niin mennyt. Kyllä se ihan ensimmäinenkin "oikea" työnantaja (siis kaikkien opiskeluajan hanttihommien jälkeen) odotti saavansa minusta irti täyden työpanoksen, vaikka mä en osannut oikeasti vielä mitään.
Lapsilleen pitäisi nähtävästi saada perille sellainen viesti, että "ole aina näennäisen oikeudenmukainen ja hyvä muille ihmisille, mutta huolehdi todellisuudessa itsekkäästi omista eduistasi äläkä suotta tunne syyllisyyttä".
...en uskonut, että sukupuolella on merkitystä esimiehenä
niin parhaatkin ystävät kaikkoavat pikku hiljaa ympäriltä.
Kokemus tämän opetti :(
Syövän sairastanut ja siitä masentunut
aivan oikeassa olet
opein sen jälleen kevään ja kesän aikana
mutta niitä ei montaa jää
minullekin kävi niin-ja heikoimmat ystävät jäivät- eli ne jotka ovat kokeneet kovimpia
t. nro 16
ei koskaan voi ulkopuolinen ymmärtää.
ihminen on otettava selaisena kuin se on
Minun ei kannata käyttäytyä kuten olin häneltä oppinut käyttäytymään. Kun käyttäydyn oman luonteeni ja hyvien tapojen mukaisesti tulen ihmisten kanssa hyvin toimeen ja minulla riittää kavereita ja ystäviä.
Uskomatonta mutta totta. Tämän hoksaamiseeen meni noin 16 ensimmäistä ikävuottani. Nyt olen 34- vuotias ja omaan laajan ystäväpiirin. Yritän myös epätoivoisesti tulla toimeen äitini kanssa.
Jyvät ja akanat erottuu silloin helposti.
Miten sitten äitisi mallin mukaan käyttäydytään? Anna jokin esimerkki, kiinnostaa.
Nuorempana sitä kuvitteli, että täytyy olla hieno ammatti ja kaikenlaista jännitystä elämässä, ja että suurimman osan ihmisistä elämä on tosi tylsää. Oikeasti ihan tavallinen elämä on parasta!
Aina pitäisi tuoda vaan itseään ja omia juttujaan esille kuuntelematta yhtään muita. Pätemällä, ylipuhumalla, väheksymällä toisten juttuja olemalla oikea "besser visser"... Näin nyt lyhyesti ja alkuun. ;)
...Ja että se on ihan normaalia eikä siitä pidä potea ylimalkaista syyllisyyttä.
Siis ihmisiä me äiditkin ollaan ja tunteet ne meilläkin on ja että vaikka lapselle suuttuisikin niin silti on hyvä äiti.
kun on vaikea lapsuus niin aikuisuus on vielä kamalampaa.