Lapsellisimmat miesten nimet?
Tuli miehen kanssa puhetta miesten nimistä. Hänellä on Jonne-niminen työkaveri, ja minusta se vain on lapsen/nuoren nimi, en millään pysty kuvittelemaan, miltä näyttää Jonne-niminen aikuinen mies. Tuli mieleen, että mitä muita tällaisia nimiä on, jotka kuulostavat enemmän lapsen tai nuoren nimeltä kuin aikuisen miehen? Itselle tulee Jonnen lisäksi mieleen ainakin Veeti. Toisaalta taas sitten jotkut vanhemman polven nimet ovat sellaisia, mitä ei osaa mieltää vauvalle, esimerkiksi Markku tai Yrjö.
Kommentit (117)
Leevi
Aati
Eeti
Jyry
Pyry
Lyly
Siinä aika lapsellisia ja rumia. Rumista nimistä muutoin esim Ilari tai Jouni on aika hirveitä.
Vierailija kirjoitti:
Leevi
Aati
Eeti
Jyry
Pyry
Lyly
Siinä aika lapsellisia ja rumia. Rumista nimistä muutoin esim Ilari tai Jouni on aika hirveitä.
Rumista puhuttaessa, en ymmärrä miten joku voi valita nimen Jarno. Kamala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastauksista näkee hyvin nimimuodin. :) Vuosikymmeniä sitten täältä olisi löytynyt Minnaa, Jaria, Tiinaa, Petriä, Kirsiä...
Itse olen sen verran vanhempi, että minulle nuo Väinöt, Sulot ovat kyllä vanhojen pappojen nimiä, vaikka nykyään taas suosittuja.
Ritvoja, Erkkejä, Sirkka-Liisoja, Reinoja ja Riittoja odotellessa! :)
Reinoja on jo jonkin verran ainakin ala-asteikäisissä. Ei tosin omiin suosikkeihini lukeudu.
Kaikkia noita on. Ymmärsit silti varmaan mitä tässä tarkoitettiin...
Jooa, Leevi, Veeti, Miika, Miki, Petteri, Eemu, Eemi, Kasper, Jesper, Joona(tan), Miska.
Oikeastaan kaikki väännökset joista tiputettu kirjaimua pois tai jotka kuulostavat "pehmeiltä" eli ovat ilman kovaa konsonanttia tai päättyvät ri-tavun. Kuten Eemi, Nooa, eemu, jooa, Valtteri, Elmeri, Verneri.
Nuutti ja Kuutti on aika lapsellisia. Kuutti käy aikuiselle, joka on taidehörhö, vegaani ja muunsukupuolinen.
Veeti, Jonne, Aku, Sampsa, Vilho, Tenho
Oskari, Jaskari, Niskeri ja Naskari -tyypit
Juuso, Uuno, Taavi, Leevi, Veeti, Tiiti, Taati ja Tuuti
Vierailija kirjoitti:
Päivi
Kukaan ei saanut nimekseen Päiviä viime vuonna.
Reinoja on jo jonkin verran ainakin ala-asteikäisissä. Ei tosin omiin suosikkeihini lukeudu.