Lapsellisimmat miesten nimet?
Tuli miehen kanssa puhetta miesten nimistä. Hänellä on Jonne-niminen työkaveri, ja minusta se vain on lapsen/nuoren nimi, en millään pysty kuvittelemaan, miltä näyttää Jonne-niminen aikuinen mies. Tuli mieleen, että mitä muita tällaisia nimiä on, jotka kuulostavat enemmän lapsen tai nuoren nimeltä kuin aikuisen miehen? Itselle tulee Jonnen lisäksi mieleen ainakin Veeti. Toisaalta taas sitten jotkut vanhemman polven nimet ovat sellaisia, mitä ei osaa mieltää vauvalle, esimerkiksi Markku tai Yrjö.
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eemeli
Sulo
Väinö
Jesper
Jaakkima
Anselmi
Iivari
Ukko
Aatu
Ilpo
Kauno
Ilari
Wille
Rami
Petteri
Tero
Julius
Untamo
Kaaleppi
Casper
Franz
Gabriel
Hannu
Kalle
Lassi
Leevi
Matti
Olli
Peik
Sakari
TopiasOlisi kyllä jännä kuulla, että mitkä nimet ovat sinun mielestäsi sitten niitä miehekkäitä nimiä. :D
Tuulahdus, Paulus, Pimpelipom, Suura, Tulpahdus, Hurme
Yhden tutun pariskunnan pojan nimi on Joppe. Ehkä ihan söpö vielä alle kouluikäisenä, vaikka itselleni tuleekin mieleen lähinnä pieni koira, mutta yli 10-vuotias Joppe kuulostaa lähinnä traagiselta.
Tyttärensäkin nimi on Minni.
Tuukka. Ihan ekana tulee mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Taavi, Teemu, Nuutti
Mulla on kolme Teemua työkaverina, ja aikuisia ovat kaikki 😃
Nämä mukahienot Noel, Luca ja Peik. Perään supisuomalainen sukunimi niin mikäs sen hienompaa.
Miika. En tiedä mun mielestä se ei sovi iäkkäämmälle miehelle. Itse tunnen yli ysikymppisen Miikan :D
Ja sitten on jokaikäiselle sopivia perusnimiä. Vaikkapa Antti.
Nimensä populaarikulttuurin innoittamana saaneet esim. Sirius, Gandalf
Tässä pätee vähän sama pointti kuin lasten nimien tatuoinnissa. Idea vaikuttaa vauva/pikkulapsiaikana hyvältä ja ehkä symboliselta mutta kyllä itseäni vieroksuttaisi, jos esim. mieheni äidillä olisi hänen nimensä tautuoituna ihoon 😳.
Vierailija kirjoitti:
Eemi, Eemu, Eeli, Noel, Konsta, Veeti, Tuukka, Anton, Milo, Jimi, Jooa, Justus, Leevi, Lenni, Santtu, Tiitus.
Tuli aika pitkä lista, eikä listaamissani nimissä ole varsinaista vikaa, mutta mielleyhtymä on melko lapsekas.
Kuulostaa just mun pojan lätkäjengiltä 😱
Vastauksista näkee hyvin nimimuodin. :) Vuosikymmeniä sitten täältä olisi löytynyt Minnaa, Jaria, Tiinaa, Petriä, Kirsiä...
Itse olen sen verran vanhempi, että minulle nuo Väinöt, Sulot ovat kyllä vanhojen pappojen nimiä, vaikka nykyään taas suosittuja.
Ritvoja, Erkkejä, Sirkka-Liisoja, Reinoja ja Riittoja odotellessa! :)
On tainnut muuten Jonne-nimen suosio romahtaa, vaikka moni muu tuon ajan muotinimi vielä porskuttaa hyvinkin suosittuna.
Onni. Vaikka olenkin tavannut vanhoja Onneja.
Jimmy.