Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poika suuttui kun ilmoitimme että hänen vegaani tyttöystävänsä saa tuoda omat ruoat mukanaan joulupöytäämme

Vierailija
19.12.2019 |

Meillä on joulupöydässä kahdeksantoista eri herkkua. En todellakaan ala vääntämään jollekin huomionhakijasutturalle omia ruokia jos meidän ruoat eivät kelpaa. Nyt poika pitää MEITÄ kohtuuttomina.

Kommentit (803)

Vierailija
41/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Noin ne minunkin appivanhemmat suhtautui kasvissyöntiini.

Ei sitten juuri käyty siellä eikä viwtetty yhtään joulua heidän kanssaan.

Anoppi keittäjä muttei muka osannut tehdä mitään kasvisruokaa.

Höpö höpö. Meillä toimii, vien aina mukanani ruokaa, josta riittää muillekin. Kyllä hyvät ruoat kelpaavat lisukkeena sekasyöjillekin. Ei anopin tarvitse stressata minun takiani.

Ei todellakaan kannata tehdä numeroa ruoasta. Kukin syö mitä haluaa.

Vierailija
42/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekö tee laatikkoruokia tai rosollia?

Kyllä teemme. Tämä tyllerö haluaa kuitenkin tanssia oman pillinsä tahtiin ja haluaa ties mitä.

ap

Teilläpä lämmin ja läheinen miniä/anoppi suhde, vaikka se ei vielä ole edes kunnolla alkanut.

Minä jos olisin tuo tyttö, en kyllä teidän joulupöytään haikailisi. Eikö pojalle vaan voi sanoa, että sanoo tyttöystävälleen, ettei käy. Hän ei ole tervetullut teidän joulupöytään, koska teillä ei ole hänelle mitään tarjottavaa?

Tuo asia kannattaa tehdä nyt heti alussa selväksi, että meillä ei mitään vegaaniruokia ole tarjolla, ei nyt eikä myöhemminkään. Tyttö tietää heti missä mennään, eikä enempää vääntöä tarvita myöhemminkään.

Ongelma on lopunikää poistettu, eikä tarvitse vauva-palstalle kirjoitella, että miniä/pojan tyttöystävä haluaa vegaani ruokaa milloin juhannuksen ja milloin jouluna.

Asioista on parasta puhua suoraan, jos haluaa, että ongelma poistuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa monessa laatikossa olla kermaa. Mikäli tekee laatikot itse, niin kerman korvaminen vegaanisella vaihtoehdolla ei luulisi olevan iso vaiva. Kun luultavasti provo, niin ap:n miehellä vakava sairaus ja ap:n hankala anoppi i syö mitään kermatonta.

Eihän se mikään suuri vaiva olekaan, mutta miksi vegaanisyöjän takia kaikkien pitäisi syödä huonoa korvikeruokaa?

Vierailija
44/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

Höpö höpö. Meillä toimii, vien aina mukanani ruokaa, josta riittää muillekin. Kyllä hyvät ruoat kelpaavat lisukkeena sekasyöjillekin. Ei anopin tarvitse stressata minun takiani.

Ei todellakaan kannata tehdä numeroa ruoasta. Kukin syö mitä haluaa.

Hyvä emäntä huomioi kaikki vieraansa, eikä se isäntäväki riehu ja räyhää ruokapöydässä kunkin ruokavalioista.

Ei huonoon kyläpaikkaan tarvitse mennä. Kukin menee minne haluaa.

Vierailija
45/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuri osa perinteisen joulupöydän tarjoomuksistahan on valmiiksi vegaanisia. Turhaan tinttailette koko sakki.

Vegaanista ei taida oikeasti olla kuin lanttulaatikko ja rosolli.

Meillä lanttulaatikkoon laitetaan kermaa, ei ole vegaanista. Rosolli on, jos ei ota sitä värjättyä kermavaahtoa (joka kyllä kuuluu rosolliin...) Aidosti vegaanista joulupöydässä ei taida olla kuin luumut ja herneet.

Vierailija
46/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymppi -lanttulaatikko on vegaaninen.

Vierailija
47/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin hän on huomionhakija kuitenkaan.

Itse moniruokaongelmaisena olisin iloinen, jos oikein luvan kanssa saisin viedä omat ruoat. Kun olen ehdottanut, että toisin omat ruoat, minulle aina nauretaan, että "ei kuule kyllä me tehdään, luettelehan vielä ne mille olet allerginen" - ja sitten kun lähetän ne viestillä ja lopulta joskus istutaan pöytään, emännälle on joko käynyt vahinko, että ohhoh, jauhoja, munia, maitoa ja pähkinöitä onkin hupsahtanut vähän sinne ja tänne, ja sitten minulle on järkyttävän kovalla vaivalla tehty joku ihmeellinen maissi-pallokalaväkerrys. Siitä tulee vain vaivaantunut olo. Olisi niin helppoa viedä sellaista, mitä itse voi syödä ja mistä tykkää.

Vierailija
48/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OT Kysy pojalta, onko suttura niin vegaani, ettei edes ota suikkiin.

Vegaani ei SYÖ lihaa (eikä MUNAA) mutta kai sitä voi muuten käyttää. Ja teilläkö vaimo "suikkiin" ottaessaan pureskelee ja syö/nielee koko munasi? Mutta eihän sitä sitten enää ole, joten vaimo saatoi ottaa "suikkiin" vain kerran ja sen jälkeen sinulla ei enää sukukalleukisa olekaan. Hurjaa touhua.

Huono vitsi tämä, mutta niin oli tuo sinunkin.

Vierailija
49/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinhan se menee. Jos menet vegaanien joulupöytään, yleensä sinne on turha esittää vaatimuksia kinkusta.

No mutta tämä tofu-kinkku ajaa saman asian! V*tut ajaa...

Vierailija
50/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä otan kyllä huomioon vegaanitkin. Aina on jotain kasvistakin tarjolla.

Ja on maistunut kaikille. Eihän esim laatikoissa ole lihaa muutenkaan, vaan käyvät kyllä kaikille. Jos et jaksa laittaa, niin osta valmiina ja lorauta vähän kermaa päälle, niin tulee maukkaampaa. Porkkanalaatikko ainankin onnistuu noin, kokemuksella.

Ja vegaani syö kermaa? 😅

Kaurakermaa kyllä!

Vierailija
51/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö pojalle voisi ehdottaa, että laittaa itse tyttöystävälleen vegaanista tarjottavaa? Te voisitte huolehtia raaka-aineiden hankkimisesta, kun poika olisi selvittänyt reseptit ja hän sitten tekisi ruoat.

Vierailija
52/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä otan kyllä huomioon vegaanitkin. Aina on jotain kasvistakin tarjolla.

Ja on maistunut kaikille. Eihän esim laatikoissa ole lihaa muutenkaan, vaan käyvät kyllä kaikille. Jos et jaksa laittaa, niin osta valmiina ja lorauta vähän kermaa päälle, niin tulee maukkaampaa. Porkkanalaatikko ainankin onnistuu noin, kokemuksella.

Kerma ei ole vegaanista.

On todellakin olemassa vegaanisia kermoja!

Vierailija
53/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulun laatikkoruuat eivät kyllä ole vegaanisia.

No jo on ihmeellisiä väittämiä. Meillä ainakin joulun laatikot tehdään vegaanisina.

Vierailija
54/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupöytä on maailman helpoin muuttaa kaikille sopivaksi. Jos siis tahtoa löytyy. 

Vierailija
55/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä olisi oikea tilanne, että oman pojan tyttöystävä olisi vegaani, niin tottakai haluaisin että hänellekin olisi jotain syötävää tarjolla. Tyttöystävä on pojalle tärkeä, joten olisi moukkamaista olla huomioimatta häntä laisinkaan, oli hän sitten vegaani, keliaakikko tai mitä vaan. Kyllä minä ihan haluaisin kysyä että mitä tyttö sitten voisi syödä, ja hankkisin muutamia sellaisiakin juttuja joulupöytään. Ihan perus kohteliaisuutta tuollainen on. Voi hyvänen aika sentään. Aika väsynyttä läppää kyllä jo tämä vegaanihomma.

Vierailija
56/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, eivät tule enää ensi vuonna. Tänäkin vuonna vain siksi kun sinä marttyyrina ”pakotat” ja poikasi ei ole vielä osannut irtautua vaikka aikuinen onkin. Jonain vuonna heillä on oma perhe ja eivät taatusti vietä joulua sinun pillisi mukaan kun et kunnioittanut sinäkään heidän jouluaan.

Vierailija
57/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa monessa laatikossa olla kermaa. Mikäli tekee laatikot itse, niin kerman korvaminen vegaanisella vaihtoehdolla ei luulisi olevan iso vaiva. Kun luultavasti provo, niin ap:n miehellä vakava sairaus ja ap:n hankala anoppi i syö mitään kermatonta.

Eihän se mikään suuri vaiva olekaan, mutta miksi vegaanisyöjän takia kaikkien pitäisi syödä huonoa korvikeruokaa?

No samalla vaivalla tekee pikkulootan laatikoita siitä kaurakermasta jos itse haluaa tavalliseen kermaan. Massa on kuitenkin sama.

Eri asia sitten jos ei kiinosta.

Vierailija
58/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Ongelmahan teissä vege-ihmisissä on yleensä se ehdottomuus. Että vaikka lanttulaatikko olisi muuten täysin vegaaninen, mutta siinä on käytetty vähän juuri sitä kananmunaa tai kermaa, niin se on sitten heti nou nou. Kun olisitte vähän joustavampia, niin vastapuolikin voisi paremmin yrittää. Kannattaa muistaa myös että monelle ihmiselle se vegaaninen ruokavalio voi tosiaan olla täysin uutta. Tuollainen ehdottomuus ja kompromissien tekemisen mahdottomuus antaa ihmisestä huomionhakuisen kiukuttelijan kuvan.

Vierailija
59/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvähän se opettaa jo, että joulupöytään nyyttäri hengessä. Miksei tekeekö muut perheenjäsenet mitään pöytään? Epäilen kyllä, että olisit tehnyt 18 sorttia itse. Ehkä 2-3.

Vierailija
60/803 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on loppujen lopuksi kyse siitä saako poikasi jouluna piparia vai ei.