Poika suuttui kun ilmoitimme että hänen vegaani tyttöystävänsä saa tuoda omat ruoat mukanaan joulupöytäämme
Meillä on joulupöydässä kahdeksantoista eri herkkua. En todellakaan ala vääntämään jollekin huomionhakijasutturalle omia ruokia jos meidän ruoat eivät kelpaa. Nyt poika pitää MEITÄ kohtuuttomina.
Kommentit (803)
Itse sanoisin vaan etten osaa tehdä vegaaniruokaa joten ei voi mitään. Ja kai siinä joulupöydässä jotain on mikä varmuudella on vegaanista, esim peruna, suolakurkku ja punajuuri. Vegaani voi popsia niitä ja juoda päälle vettä.
Kuule anna periksi ja luo tyttöön hyvät suhteet, pyydä anteeksi että ekana kiihdyit. Hyvää Joulua.
Vierailija kirjoitti:
Kuule anna periksi ja luo tyttöön hyvät suhteet, pyydä anteeksi että ekana kiihdyit. Hyvää Joulua.
Niin, tyttöhän saattaa ilahtua suhteesta vanhempaan naiseen? Vegaanit on.
Vegaaniprovo toimii huonosti toisinpäin. Syökööt sipsejä ja juokoot sidukkaat kuten ylensäkin.
Vierailija kirjoitti:
Minä otan kyllä huomioon vegaanitkin. Aina on jotain kasvistakin tarjolla.
Ja on maistunut kaikille. Eihän esim laatikoissa ole lihaa muutenkaan, vaan käyvät kyllä kaikille. Jos et jaksa laittaa, niin osta valmiina ja lorauta vähän kermaa päälle, niin tulee maukkaampaa. Porkkanalaatikko ainankin onnistuu noin, kokemuksella.
Vegaanille ei käy kerma.
Kannattaa sanoa että kaikki tarjottavat ovat vegaanisia, joista päältäpäin ei näe eroa. Pääset helpoiten.
Tämä on kummallinen raivoaloitus, jossa ei ole kerrottu tilanteen taustoista juuri mitään. Onko tyttöystävä vaatimalla vaatinut jotain tiettyjä ruokia, vai onko kyse vain ap:n olettamuksesta? Mistäs tiedät, jos tyttö onkin aikeissa tuoda jotain omia ruokia mukanaan? Vegaanit ovat kyllä tietoisia siitä, että joka paikassa ei välttämättä ole heille sopivaa tarjottavaa.
Lisäksi luulen, että 18 ruokalajin joukosta löytyy varmasti jotain täysin vegaanistakin.
Eikö viljasika ole vegaaneille sopivaa?
Vierailija kirjoitti:
Ettekö tee laatikkoruokia tai rosollia?
Joulun laatikkoruuat eivät kyllä ole vegaanisia.
Noin ne minunkin appivanhemmat suhtautui kasvissyöntiini.
Ei sitten juuri käyty siellä eikä viwtetty yhtään joulua heidän kanssaan.
Anoppi keittäjä muttei muka osannut tehdä mitään kasvisruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Suuri osa perinteisen joulupöydän tarjoomuksistahan on valmiiksi vegaanisia. Turhaan tinttailette koko sakki.
Tässä mietin meidän joulupöytää ja ainoat vegaaniset tarjottavat ovat perunat, rosolli ja herneet.
Laatikoissa on käytetty kermaa ja munia.
Ei ilmeisesti kovin toivottu vieras joulupöytään. Itse ainakin jättäisin tulematta, toivottavasti myös poika tyttöystävineen.
Melkein kaikki suomalaisen joulupöydän ruoat ovat kasvisruokia.
Vierailija kirjoitti:
Ettekö tee laatikkoruokia tai rosollia?
Taitaa monessa laatikossa olla kermaa. Mikäli tekee laatikot itse, niin kerman korvaminen vegaanisella vaihtoehdolla ei luulisi olevan iso vaiva. Kun luultavasti provo, niin ap:n miehellä vakava sairaus ja ap:n hankala anoppi i syö mitään kermatonta.
Jos olisin poikasi, veisin naiseni muualle jouluksi. Eihän tuollaiseen junttilaan kehtaa ketään edes tuoda.
Pojalle voi sanoa että hän voi hankkia omilla rahoillaan oman kodin ja järjestää siellä sellaisen joulun kuin haluaa jos teidän järjestämä ei kelpaa.
Junttila tarjoaa mitä tarjoaa, vieraat sitten päättää minne menevät.
Vierailija kirjoitti:
Melkein kaikki suomalaisen joulupöydän ruoat ovat kasvisruokia.
Kasvisruoka ja vegaaninen ei ole sama asia. Kasvisruuassa voi olla kananmunaa ja/tai maitotuotteita, jolloin ne eivät vegaanille käy.
Nämä vegaaniprovot alkaa olla tosi kuluneita. Hoh hoijaa.
Ei kai vegaanit käytä maitotuotteita eli laatikot sellaisenaan ei käy. Ei niihin voi laittaa tavallista kermaa tai maitoa.