Jos saisit vain yhden lapsen, haluaisitko tytön vai pojan?
Otsikossa kysymys. Jos olisi pakko valita ainokaisen lapsen sukupuoli, kumman ottaisit ja miksi?
Kommentit (77)
Minä toivoin aina tyttöä. Sitten jäin biologisesti lapsettomaksi, ja kun lopulta sain ei-biologisen lapsen kasvatettavakseni, olin onneksi jo työstänyt sukupuoliasian niin, ettei sillä enää ollut suurta väliä. Tunsin noin sekunnin ajan ohimenevää pettymystä kuullessani, että saamme pojan. Nykyään olen hyvin onnellinen pojastamme enkä osaa enää eläytyä tyttötoiveeseeni. Olen jopa miettinyt, että jos saisimme vielä toisen, olisi jotenkin helpompaa, jos hänkin olisi poika.
Ehdottomasti pitää olla muunsukupuolinen.
En halua ollenkaan lasta. Tietoisesti lapseton. Suomi ei ole lapsiystävällinen maa.
Poika, koska pojat näyttää yleensä aina äideiltään. Itselläni on ollut myös rankka elämä naisena, koska biologiset tosiasiat ovat olleet liian raskaita hyväksyä .. Joten en haluaisi samaa tuskaa omalle tyttölapselleni.
Ehkä tytön, minulla on liikaa huonoja kokemuksia miehistä.
Toisaalta voisi edes yrittää kasvattaa pojasta naisia kunnioittavaa miestä mutta toisaalta murtuisin jos hänestä tulisi kelvoton sovinisti. Toisaalta jos saisin tytön niin pelkäisin varmaan liikaa että tyttäreni kokisi ahdistelua tai jotakin vielä pahempaa.
Maailma voi olla paha paikka etenkin tytöille.
Taidan olla siinä mielessä harvinainen, että minulle ei olisi mitään väliä/toivomuksia liittyen lapsen sukupuoleen. Ennen toivoin tyttöä kun ei ollu pikku pojista mitään kokemusta. Sisaruksella on 3 poikaa ja olen huomannut heidän myötä, että myös poikalapset on ihan yhtä ihania kuin tytöt.
Pojan. Helpompi kasvattaa. Tytöt murkkuiässä ovat tappavia tai ainakin yöunet vieviä piruja!
Surullista miten monelle sukupuolella on merkitystä, ei ihme että lapset ja nuoret voivat nykyään niin huonosti, jos koko elämä on alusta asti pettymys, jo pelkästään "väärän sukupuolen" takia...
Vierailija kirjoitti:
Pojan. Helpompi kasvattaa. Tytöt murkkuiässä ovat tappavia tai ainakin yöunet vieviä piruja!
Ei sukupuoli vaan luonne vaikuttaa, jos te molemmat vanhemmat olette olleet vaativia lapsena, niin varmasti omakin on sitä.
Vierailija kirjoitti:
Poika tottakai. Siitä saisi sitten aikanaan kaverin ryyppäämiseen ja huo*issa käyntiin.
M39
No niin kaikki sinkkut, tässä ois miesten helmi...
Tytön. Ilman muuta. Myös mieheni haluaisi mieluummin tytön :)
Mieluiten terveen lapsen. Mutta jos nyt erikseen sukupuoli, niin useat tuntemani ystävien aikuiset tyttö lapset pitävät vanhempiinsa yhteyttä, pojat huonommin. Siis tyttö.
Jos vain yhden niin sitten ihan sama kumpi. Mutta jos kaksi niin sitten haluaisin yhden molempia.
Ei ole mitään väliä. Mulla on kaksi poikaa.
Pojan, siitä enemmän turvaa kun vanhenen.
Ennen kaksosteni syntymää(ja ennen kuin tiesin odottavani kaksosia)olisin aavistuksen verran enemmän ehkä toivonut poikaa. Ihan vain siksi, koska olen enemmän itse ollut aina kiinnostunut ns. miehekkäiksi miellettävistä asioista ja harrastuksista. Olen myös kasvanut ilman äitiä isäni ja useamman veljen kanssa.
Sain sitten tytön ja pojan, molemmat aivan yhtä rakastettuja. Nykyään minulla ei kyllä olisi minkäänlaista preferenssiä sukupuolen suhteen. Olen saanut huomata ihan käytännössä, että sukupuolesta huolimatta lapset on yksilöitä, ja heistä voi tulla luonteeltaan ihan millaisia vaan. Esim. tyttöä ei välttämättä nappaa meikit ja prinsessa-leikit tai poikaa ne vanhempaa itseään kiinnostavat mopojen rassaus sekä kalastus näin kärjistäen.