Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löydät maasta lompakon täynnä käteistä rahaa, mitä teet?

Vierailija
19.12.2019 |

Päivän kysymys.

Kommentit (678)

Vierailija
61/678 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeen moni olisi epärehellinen :O Niinkö teidät on kasvatettu, et varastaminen on ihan ok ?

Tässä sen näkee mitä käy kun kristillisyys ja kymmenen käskyä unohdetaan :( Minun lapsuudessa lähes kaikki lapset kävi pyhäkoulua, ja moraali on edelleen suurimmalla osalla sen mukainen.

Moraali ei ole oikeaa moraalia, jos se on jumalalta lainattua ja perustuu lähinnä rankaisemisen pelkoon.

Vierailija
62/678 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain tulee elämässäni eteen niin ajattelen että itse kaitselmus on sen minulle lähettänyt ja pistän kiitospostia yläkertaan siitä. Jumalan keinot ovat monet. Onhan Jumala tapattanutkin ihmisiä saadakseen omaa viestiään perille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/678 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselisin lompakon sisällön läpi ennen kuin tekisin päätöksen. Eli ihan henkilöstä riippuen joko varastaisin tai palauttaisin sellaisenaan.

Vierailija
64/678 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, mielenkiintoinen kysymys. Riippuu tietysti aina elämäntilanteestakin, opiskelijana tai työttömänä varmaan olisi suurempi kiusaus ottaa rahat kuin nyt tavallisena töissä käyvänä ihmisenä. Mutta kyllähän se varmaan mielessä kävisi kenellä tahansa. Katsoisin ehkä henkkareista ja korteista että onko joku varakas Gyllenberg ja jos olisi, niin saattaisinpa tehdä vähän tulonjakoa. Ei se Gyllenbergillä missään tuntuisi. Köyhältä tavikselta en viitsisi.

Kuka nykypäivänä edes kanniskelee käteistä mukanaan?

Vierailija
65/678 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen löytänyt lompakon. Ei se ollut täynnä rahaa mutta jonkun verran siellä oli.

Vein poliisilaitokselle.

Vierailija
66/678 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muu siellä onkin tärkeää, tahtoisin itsekin joku palauttaa kortit ym, vaikka ottaisikin rahat.

Vierailija
67/678 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistän rahat taskuun, lompakon vien kyttikselle.

Meillä Vaimo pudotti lompakkonsa. Löytäjä soitti lompakosta 100e hävinnyt kortit tallella oli kuulemma roskiksessa.  No annettiin vielä 50e löytöpalkkiota;)  Tekiköhän 150e tilin  no kortit onneks tallella.

Vierailija
68/678 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen löytänyt lompakon. Ei se ollut täynnä rahaa mutta jonkun verran siellä oli.

Vein poliisilaitokselle.

Respekt Hienoa ,vielä on Rehellisiäkin ihmisiä!!!

Vierailija
69/678 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palauttaisin. Frendit tarjoa Viron matkan. Sillä oli kuustonnia lompakossa hukkas sen kännissä joku oli vienyt sen infoon ja kaikki rahat tallella pelasti meijän reissun. Sillon päätin et palautan myöskin. Mut jos löytyisi rahaa ilman lompakkoa ni pitäisin

Vierailija
70/678 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelisin kyseessä olevan piilokameran,

Tunkisin tyynesti rahat persereikääni.

Vierailija
71/678 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoisin löytyykö lompakosta henkilötietoja, kysyisin numerotiedustelusta omistajan puhnroa, koittaisin tavoittaa. Jos ei onnistuisi, laittaisin kyseisen alueen fb-ryhmään löytöilmoituksen ja tiedon, että vien kyttikselle seuraavana arkipäivänä (kyttis autottomalle hankalan yhteyden päässä). Rahoja en pystyisi pöllimään.

Näin toimin kerran yhden lompakon kanssa, jossa ei kyllä ollut rahaa, mutta muuta omistajalleen arvokasta. Omistaja löytyi fb:n kautta ja tuli noutamaan lompakkonsa minulta. Sain 50 e löytöpalkkiota, vaikka sellaista en ollut odottanut.

Vierailija
72/678 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelisin olenko palannut ajassa taaksepäin.

Vierailija
73/678 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan käteisen,kortit ja henkkarit jätän lompsaan.Lompsan tiputan postin postilaatikkoon.

Vierailija
74/678 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson onko henkilökorttia jos sattuisi olemaan joku tuttu. Jos löydän kaupan pihalta vien kauppaan, muuten löytötavaratoimistoon. Jos kukkarossa osoitetiedot ja numero niin soittaisin henkilölle tai veisin hälle kotiin asti.

Vierailija
75/678 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutaman lompakon löytänyt. Yhdessä oli noin 1500 mk, omistaja oli virolainen, paikkakunnalleni juuri silloin joskus 90- luvun alussa muuttanut " ilolintunen" joka yritti pokaa kaikkia niin varattuja kuin vapaita kun kakslahkeisia. Kyllä, pidin rahat, olin tyhmä ja opiskelija tuohon aikaan. Kerran löysin kaupan pihalta lompakon, rahaa oli noin 200 euroa, vein kaupan kassalle. Lompakko oli palautunut omistajalle ( tämäkin oli virolainen) mutta rahat ei, kyseli nimittäin facen puskaradiossa kuka oli rahat vienyt, olisi kyllä antanut löytöpalkkion. No kaupan kassa tms oli ilmeisesti tyhjentänyt lompakon ennen kuin etsivät omistajan. Sit löysin taas saman kaupan pihalta lompakon, nyt en vienyt kauppaan takas vaan kollasin kortit ym. ja löysin tyttären numeron ja soitin sille. Eläkeläisherra sai omaisuutensa takaisin. Rahaa oli yli 300 euroa. Sain vinkkupullon ja hirvenpaistin löytöpalkkioksi. Rahaakin tarjosi mutten ottanut.

Vierailija
76/678 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin poliisilaitokselle sen, koska omatunto ei kestä varastamista.

Vierailija
77/678 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ihmeissäni. Kenellä on nykyään käteistä lompakossa muuta kuin erittäin vanhoilla ihmisillä ja hämärämiehillä?

Vierailija
78/678 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

vien ne KELA,n toimistoon. 

Vierailija
79/678 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uskomatonta miten moni pöllisi rahat!

Olen löytänyt kerran tuliterän iphonen ostoskeskuksen veskistä ja toisen puhelimen puiston penkiltä. Ekan puhelimen vein ostoskeskuksen infopisteeseen ja toisen vein poliisilaitokselle.

Vierailija
80/678 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan hirmu moni olisi ihan suoraan ottamassa rahat ja suurin osakin ainakin mikäli itse olisi rahallisesti kehnossa tilanteessa. Tämän tästä saa käsitykseksi. Eli käytännössä suurimman osan ihmisiä mielestä varastaminen/kavaltaminen on ihan ok jos itse sattuu jotain tarvitsemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan