Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löydät maasta lompakon täynnä käteistä rahaa, mitä teet?

Vierailija
19.12.2019 |

Päivän kysymys.

Kommentit (678)

Vierailija
21/678 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lompakko niin yrittäisin etsiä omistajan jolle toimittaisin. En luota poliisiin etteivät nyysisi siellä rahoja. Jos taas löydän seteleitä kadulla niin painan äkkiä taskuun.

Vierailija
22/678 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te jotkut voisitte pölliä rahat? Miettikää, jos oottekin piilokamerassa ja kyseessä onkin rehellisyystesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/678 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden Alkoon samantien.

Vierailija
24/678 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te jotkut voisitte pölliä rahat? Miettikää, jos oottekin piilokamerassa ja kyseessä onkin rehellisyystesti.

Mitä sitten? Ei mulla ole ystäviä, joiden vuoksi tarvitsisi hävetä.

Vierailija
25/678 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltan rahat ja kortit nuotiolla. Kapitalismi on tuhovoima!

Vierailija
26/678 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen löytänyt. Katsoin ajokortista nimen, etsin numerotiedustelusta nron, laitoin viestiä ehkä viidelle samannimiselle kaupungin sisällä. Joku muukin kuin lompakonomistaja aikoi tulla hakemaan rahansa 😠. Jos en ois saanut omistajaan yhteyttä, oisin kiikuttanut lompsan poliisin löytötavaratoimistoon. Omistaja oli iloinen saadessaan lompakon, ja jo siitä tuli hyvä mieli. Antoi löytöpalkkionkin. Ihmetteli myös, miten joku vielä nykyään toimii näin rehellisesti, itselleni täysin itsestäänselvää.

Vierailija
27/678 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sen voisi tietää oliko henkilö pöllimässä lompakon, vaiko nostamassa lompakon vain viedäkseen sen esim. poliisilaitokselle?

Suomessa noita paikkoja joihin sen löydetyn lompakon voisi jättää ei ole kovin paljon nimittäin. Aika paljon saa nähdä vaivaa.

Vierailija
28/678 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin poliisille. Ehkä saan löytöpalkkion, mutta ihan sama. En tarvitse varastettua rahaa.

Vierailija
29/678 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lompakossa on henkkarit, niin menisin ensitöikseni verotoimistoon ja tarkistaisin henkilön tulot. Jos kyyseessä olisi hyvätuloinen, niin pitäisin rahat itselläni (saattaisin vinguttaa lisäksi korttia, jos kyseessä olisi satoja tuhansia tienaava). Jos tulot alle 20 000 vuodessa, niin veisin ehkä löytytavaratoimistoon.

Vierailija
30/678 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi noin kun olin 19. Löysin lompakon jossa oli käteistä yli 1000 markkaa (tämä tapahtui ennen euroa). Löytö tapahtui sellaisessa tilanteessa että kukaan ei nähnyt, ja kiinnijäämisen riski olisi ollut 0 %. Silti vein lompakon poliisilaitokselle, josta omistaja sen sitten noutikin. En saanut edes löytöpalkkiota sillä kyse oli laitoslöydöstä.

Olin tuolloin köyhä opiskelija ja rahalle olisi tosiaan ollut käyttöä. Tuo 1000 markkaa oli minulle silloin valtava summa. Silti en hetkeäkään edes harkinnut pitäväni rahat.

Nykyisin minulla on sen verran hyvin asiat olisi lompakossa miten paljon rahaa hyvänsä, en niitä ottaisi.

Vierailija
31/678 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien poliisiasemalle. Olen itse asiassa kaksi lompakkoa löytänytkin ja vienyt poliisille. Eipä niitä ole mitenkään tullut tutkittua.

Vierailija
32/678 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhä ja palauttaisin lompakon. Siinä voi olla jonkun toisen köyhän viimeset rahat.

Vierailija
33/678 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän niitä ole pakko tunkea omaan taskuun heti, vaan veisin lompsan ensin kotiin ja vasta sitten nyysisin hillot.

Vierailija
34/678 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulloja kun keräilen niin paljon löytyy roskiksista lompakoita joissa on vielä kaikki kortit tallella muttei rahaa. Eli rahat on nyysitty ja laitettu lompakko roskikseen. Itse ottaisin vaan rahat ja jättäisin lompakon jonnekin josta joku voisi viedä löytötavaroihin. Tulisi raha tarpeeseen nimittäin. Voisi edes yhden illan pitää vapaata. Joudun keräilemään talvipakkasessa, joulut, juhannukset, uudet vuodet, pääsiäiset...

Vierailija
35/678 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sen voisi tietää oliko henkilö pöllimässä lompakon, vaiko nostamassa lompakon vain viedäkseen sen esim. poliisilaitokselle?

Suomessa noita paikkoja joihin sen löydetyn lompakon voisi jättää ei ole kovin paljon nimittäin. Aika paljon saa nähdä vaivaa.

Senhän tietäisi siitä, ettei varastettu lompakko koskaan tulisi sinne löytötavaroihin. Joten sen noukkija olisi varastanut sen.

Vierailija
36/678 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän niitä ole pakko tunkea omaan taskuun heti, vaan veisin lompsan ensin kotiin ja vasta sitten nyysisin hillot.

Tarkoitti varmaan että koko elämä on piilokameraa ja vasta kun filmi pistetään poikki niin sinulle selviääkin todellisuus.

Vierailija
37/678 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassinen piilokamerakeissi.

Vierailija
38/678 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Senhän tietäisi siitä, ettei varastettu lompakko koskaan tulisi sinne löytötavaroihin. Joten sen noukkija olisi varastanut sen.

Jatkan vielä. Vaikka veisikin tyhjentämänsä lompakon löytötavaroihin, paljastuisi rahojen varastaminen.

Vierailija
39/678 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten uskallatte, ei tuo ihan riskitöntäkään ole. Jos on kaupungilla niin joka paikassa on valvontakamerat ja jos henkilö suunnilleen tietää missä päin liikkui ja milloin niin helppokos tuo on tarkistaa nauhat että kuka vei.

Vierailija
40/678 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä te oikeutatte itsellenne sen, että otatte rahat? Sehän on yksiselitteisesti varastamista. Varastatteko muutenkin?  Vaikka itse oli kuinka köyhä, siinä voi olla jonkun toisen köyhän viimeiset rahat. Ja olivatpa ne rahat sitten kenen hyvänsä, kuuluvat ne yksinomaan omistajalleen . Yhtään millään syyllä en voisi perustella sitä miksi minä olisin oikeutettu varastamaan jonkun toisen rahat. Jos itse kadottaisit jotakin tärkeää, toivoisitko että löytäjä olisi olisi rehellinen? Miksi et toimisi samoin toista kohtaan? Olen hämmästynyt kuinka moni täällä olisi valmis varastamaan ja varmaan olisi hyvillä mielin varastamiensa rahojen kanssa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi