Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löydät maasta lompakon täynnä käteistä rahaa, mitä teet?

Vierailija
19.12.2019 |

Päivän kysymys.

Kommentit (678)

Vierailija
321/678 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseltäni tippui kesällä lompakko autoon noutessa, enkä huomannut asiaa. Puolen tunnin päästä soitti noin 15 vuotias ulkomaalaistaustanen poika ja kertoi kavereidensa kanssa löytäneensä lompakkoni. Olivat ajokortista selvittäneet henkilöllisyyteni. Käteistä oli lompakossa reilut 900 euroa ja lisäksi kymmeniä kortteja. Paljon oli sellasia kortteja joiden uusiminen olisi ollut kallista viranomais maksujen takia. Esim digi.. ammattipätevyys...

Pojat ei olleet ottaneet mitään. Jokaiselle annoin 150 euroa käteen hyvästä teosta.

Vierailija
322/678 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lompakossa ei ole mitään omistajan tietoja ja rahaa pieni määrä otan rahat ja heitän lompakon mäkeen.

Jos lompakossa on omistajatiedot, pankkikortteja ja rahaakin niin pyrin selvittämään missä hän asuu tai puhelinnumeron, jotta voisin sen palauttaa, ellei niin vien lompakon jonnekin, josta lompakon omistaja voisi sen hakea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/678 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole henkilötietoja, pidän rahat. Jos on henkilötiedot palautan omistajalle.

Vierailija
324/678 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla olisi menossa sähköt ja puhelinliittymä poikki ja löytäisin lompakon jossa käteistä rahaa niihin laskuihin niin ottaisin rahat. Lompakon ja muut tavarat veisin sellaiseen paikkaan josta joku ne löytää ja voi ilmoittaa omistajalle.

Ajattelisin, että tuskin on lompakon omistajalla yhtä paha rahatilanne kuin mulla, jos on, niin tosi huono tuuri sillä sitten.

Vierailija
325/678 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus tietää kaikki tekomme ja ajatuksemme. Myönnän että saattaisi kiusaus vaivata, etenkin jos olisin rahapulassa, mutta rukoilisin voimia tehdä oikein ja veisin sen poliisiasemalle sellaisenaan.

Vierailija
326/678 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljon auta jeesustelu kun sähköt lyödään poikki.

Oma napa ensimmäisenä, varsinkin kun katkaisemesesta koituu vielä lisäkuluja.

Ja kaikki laskut pitää maksaa ennenkuin avataan.

Ei siinä paljon omatunto kolkuta, parempiosaisille se kolkuttelu.

Jos löytyy lompakko, jossa vielä rahaakin ja erilaisia luottokortteja niin tuskin on kovin kovaosaisen massi.

Luottokorttia ei köyhän lompakosta löydy. Ainakaan jos on luottotiedot menneet, kuten usein on.

Vierailija
327/678 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistui mieleen tapaus, jonka isäni kertoi ja joka muistini mukaan meni seuraavasti:

Isä oli veljensä kanssa junassa ja veli eli siis setäni tuli vessasta ja oli kuin tulisilla hiilillä. Vessasta oli löytynyt lompakko, jossa oli paksu pino sadan markan seteleitä. Tämä tapaus oli sattunut muistaakseni 70-luvulla, joten 100mk oli tuolloin iso raha.

Isä ja setä löysivät lompakosta myös ajokortin, jonka perusteella sitten tunnistivat kenelle lompakko kuului.

Omistaja vain ihmetteli, että olipa rehellisiä miehiä, mutta ei tarjonnut minkäänlaista löytöpalkkiota.

Ei kai kukaan kunnollinen ihminen palauta lompakkoa löytöpalkkion vuoksi, vaan rehellisyyden.

Löysin maasta laukun, jossa oli lompakko ja etsin lompakon omistajan henkilöllisyystodistuksen. Minulla ei ollut puhelinta mukanani, joten käännyin takaisin kotia kohti. Vastaani pyöräili nainen, joka katseli ympärilleen. Hänen pysähtyessään kävelin hänen luokseen ja kysyin, onko häneltä kadonnut jotain. Oli, laukku. Hänen laukkunsa oli kassissani, joten varmistin hänen nimensä ja palautin hänelle laukun. Kerroin, että tutkin lompakkoa, koska etsin tietoja, mutta en tietenkään ottanut mitään. 

Lompakossa oli seteleitä, mutta minut on kasvatettu rehelliseksi. En tietenkään vienyt mitään, vaikka olen syöpähoitojeni vuoksi naurettavan köyhä.

Lompakon hukannut nainen oli todella iloinen, kun palautin kassin. Hän ei varmaan tullut ajatelleeksi, että palauttamisen olisi voinut jotenkin korvata. Olin iloinen siitä, että pystyin auttamaan häntä.

Vierailija
328/678 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä sen näkee miten paljon on epärehellisiä ihmisiä, noin puolet ainakin.

Tässä näkee, ketkä kirjoittavat aihe vapaalle.

Vierailija
329/678 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki löytämäni lompakot olen toimittanut suoraan omistajilleen. Vähän joutuu vaivaa näkemään kun omistajan selvittää. Poliisiin ei voi luottaa täysin.

Vierailija
330/678 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olen ihan todella köyhä niin en pitäisi rahoja. Jos lompakossa olisi yli 200 niin veisin automaattisesti poliisiasemalle niin saisin ainakin löytöpalkkion. Muuten yrittäisin tavoittaa facen kautta esim.

Aikuisena olen kakki toisten tavarat tavalla tai toisella palauttanut. Vastavuoroisesti omaa omaisuutta on myös palautettu.

Lapsena löysin ruotsin laivalta lompakon jossa ei kyllä ollut henkkareita tai muuta.. olisi varmasti ollut tunnistettavissa jos olisin infoon vienyt. Kaveri painosti pitämään ja jakamaan rahat. Vähän kökkö fiilis jäi pitkäksi aikaa. Kyse olisi jostain 120 vanhasta markasta.

Vierailija
331/678 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kävi sen miehen saamat lunnasrahat, joka kidnappasi rikkaan perheen tyttären , sai lunnasrahat ja pylräili setelit laatikossa parkkitaloon. Setelit lensivät ympäriinsä, tuhansia euroja maassa, melkeinpä kaikki palautettiin, löytäjät ovat rehellisiä. Joulurauhan kaupungissa.

Vierailija
332/678 |
25.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin lompakosta henkkarit ja kyselen numeropalvelusta ko nimellä puhelinnumeroa. Soitan ja sovin treffit. Palautan lompakon omistajalleen

Vierailija
333/678 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsin lompakosta henkkarit ja kyselen numeropalvelusta ko nimellä puhelinnumeroa. Soitan ja sovin treffit. Palautan lompakon omistajalleen

Aika epätoivoinen täytyy olla, jos sopii treffit lompakkonsa kadottaneen kanssa.

Vierailija
334/678 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noukin ylös ja tipautan postilaatikkoon. Posti palauttaa. Eikä ole kyllä mitään syytä alkaa kenenkään seteleitä viemään, kun itsellä on sijoituksissa reilut puoli miljoonaa. En tosiaan tarvitse kenenkään varastettua satasta.

Vierailija
335/678 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen voi tietää, onko siellä rahaa. En minä tietenkään toisten omaisuuteen koske. Hukkaaja varmaankin palaa samaa reittiä etsimään pudottamaansa lompakkoa, joten luonnollisesti se jätetään siihen mistä omistaja sen voi todennäköisesti löytää.

Vierailija
336/678 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hienoa asua näin rehellisten ihmisten kanssa samassa maassa!

Jos massista löytyy nimi-tai yhteystietoja, palauttaisin koko pussukan omistajalleen. Ellei löydy, niin vien löytötavaratoimistoon.

Vierailija
337/678 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lompakko mitään, mutta mitäpä teet kun löydät koiralenkillä 50 000e maakätköstä metsässä? Itse pälyilin ensin ympärilleni, että näkeekö joku. Mutta ei ketään ollut yhtään missään. Otin rahat talteen ja vuosi oli silloin siis 2007. Nyt olen niitä pikku hiljaa käytellyt pois. Vieläkin on varmasti jokunen tonni tuossa keittiön kaapissa niitä rahoja.

Vierailija
338/678 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lompakko mitään, mutta mitäpä teet kun löydät koiralenkillä 50 000e maakätköstä metsässä? Itse pälyilin ensin ympärilleni, että näkeekö joku. Mutta ei ketään ollut yhtään missään. Otin rahat talteen ja vuosi oli silloin siis 2007. Nyt olen niitä pikku hiljaa käytellyt pois. Vieläkin on varmasti jokunen tonni tuossa keittiön kaapissa niitä rahoja.

Jos poliisi haluaisi selvittää sinut niin helposti se kävisi. Olet ilmeisesti ymmärtänyt ottaneesi todennäköisesti laitonta rahaa ja käyttäneesi vielä sitä. Tämän vuoksi saisit asiasta tuomion oikeudessa ja välttämättä ihan sakoilla ei selviäisi tuosta.

Vierailija
339/678 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olitko jonkun poliisipäällikön tai -johtajan metsässä kävelemässä? :D

Vierailija
340/678 |
27.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäli siellä on muutakin ja kadonneesta tehty ilmoitus, sinulla on varastettua tavaraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi