Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löydät maasta lompakon täynnä käteistä rahaa, mitä teet?

Vierailija
19.12.2019 |

Päivän kysymys.

Kommentit (678)

Vierailija
281/678 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin rahat ja heittäisin lompakon roskiin. Ehkä oppii jatkossa paremmin tavaroista huolen. Karma is a bitch 👍

Vierailija
282/678 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautan rahat, koska ne voivat olla todella tärkeitä lompakon omistajalle. Ja palauttamista helpottaa se, että mulle lompakon rahoilla (oli siellä kuinka paljon tahansa) ei ole mitään merkitystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/678 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yhden ainoan kerran ollut tällaisessa tilanteesssa.

Ulkomaalainen puolisoni löysi lompakon ravintolan edestä.

-

Soitimme miltei kaikki lompsasta löytyneet numerot läpi, kunnes saimme vihdoin yhteyden omistajaan, joka oli vahvasti tatuoitu ns. skinhead.

Minusta oli kiva katsoa hänen ilmettään, kun tummanpuhuva ihminen antoi hänelle lompakon, jossa oli se kaikki 150 markkaa jäljelläkin vielä.

Minä vertaan mielessäni ketjun "pidän rahat tietenkin"-ihmisiä ja naapurini afrikkalaista maa hanmu uttajaa, joka oli löytänyt rapusta rahaa ja ilmoitti siitä huonolla suomella kaikille naapureille.

Vierailija
284/678 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lompakosta löytyy omistajan nimi niin palautan tietysti koskemattomana omistajalleen.

Jos ei löydy mitään tietoa omistajasta ja lompakko on ns. tavallinen eli sen perusteella olisi vaikea kenenkään omaksi varmistaa, niin saattaisin laittaa rahat omaan lompakkoon ja heittää lompakon roskiin. Tämä on toki vähän siinä ja siinä, jos lompakko löytyisi jostain sisätiloista tms. selkeästä paikasta, niin voisin lähellä olevien ihmisten tai somen kautta kuulostella onko joku kaivannut kadonnutta lompakkoa. Mitään löytöilmoitusta en varmaan lähtisi levittämään, mistäs sitä tuollaisessa tietää, onko se ilmoituksen perusteella lompakkoa omakseen vaativa sen omistaja vai joku epärehellinen röyhkimys.

Löytäjä oli epärehellinen röyhkimys. Toivottavasti sinulla ei ole lapsia perimässä geenejäsi.

Vierailija
285/678 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen anonyymi palsta näköjään antaa mahdollisuuden rehellisyyteen johon sitä muuten ei taida olla. Vai sanoisiko joku palstan rosvoista esim. työhaastattelussa, että ottaisi rahaa heti jos sitä jotain löytäisi vaikka tietäisi sen kuuluvan jollekin muulle? Enpä usko, koska muuten ei saisi työpaikkaa.

Itsekin veisin kyllä toiselta varsinkin jos olisi tarve itsellä, sen verran omaan napaan tuijottelija olen. Mutta samaan hengenvetoon todettakoon, että armahtakoon jumala sitä joka minulta uskaltaa varastaa. Sille olisi parempi ettei olisi syntynytkään, jos Raamattua lainataan (huom en ole uskovainen, mutta kuitenkin).

Vierailija
286/678 |
21.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällainen anonyymi palsta näköjään antaa mahdollisuuden rehellisyyteen johon sitä muuten ei taida olla. Vai sanoisiko joku palstan rosvoista esim. työhaastattelussa, että ottaisi rahaa heti jos sitä jotain löytäisi vaikka tietäisi sen kuuluvan jollekin muulle? Enpä usko, koska muuten ei saisi työpaikkaa.

Itsekin veisin kyllä toiselta varsinkin jos olisi tarve itsellä, sen verran omaan napaan tuijottelija olen. Mutta samaan hengenvetoon todettakoon, että armahtakoon jumala sitä joka minulta uskaltaa varastaa. Sille olisi parempi ettei olisi syntynytkään, jos Raamattua lainataan (huom en ole uskovainen, mutta kuitenkin).

Kuulostaa selvältä kokoomuslaiselta poliitikkoainekselta

Vierailija
287/678 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin kerran itsepalvelukirppikseltä lompakon ja yllätyin kun se olikin täynnä tavaraa. Joku asiakas oli laskenut sen hetkeksi kädestään myyntipöydälle ja unohtanut. Aluksi ĺöysin vain nimen ja koitin jäljittää facebookissa (oli suht harvinainen ja asuinpaikka täsmäsi). Sitten löysin jostain kortista puhelinnumeron ja soitin omistajalle. Oli perjantai ja poliisiasemalta olisi saanut vasta viikonlopun jälkeen.

Vierailija
288/678 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi ottaa rahoja, sellainen juttu jäisi ikuisesti vaivaamaan minua. Laittaisin varmaan johonkin Facebookiin päivityksen, ellei lompakon omistaja selviäisi muuten. Joka tapauksessa etsisin omistajan

Vierailija
289/678 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekis mieli kyl ottaa ne rahat, mut ehkä moraali ei antais periks sit kuitenkaan. Alkaisin korttien nimen perusteella esim. facebookissa huutelee omistajan perään tai fonectasta etsin numeroa. Lopuksi veisin löytötavaratoimistoon mikäli muuta kautta en omistajaa tavoittaisi.

Vierailija
290/678 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löydin parkkihallissa miehen lompakon. Rahaa noin 100 seteleitä ja kolikoita, kortteja, luottokortteja, ajokortti, nimikortteja, kuitteja ym sälää. Vein marketin neuvontatiskille ja pyysin toimittamaan omistajalle. Jätin yhteystietoni, mutta mitään palautetta ei tullut. Kai lompsan pudottanut sai omansa asianmukaisesti?

Vierailija
291/678 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tilanne tapahtui minulle 19 vuotiaana vajaa 20 vuotta sitten. Soitin kaverin paikalle ja pohdittiin mitä tehdään. Tiedettiin tämä henkilö, jolle lompakko kuului. Etsittiin jo numerotiedustelusta osoite ja oltiin viemässä lompakkoa takaisin omistajalleen. Mutta sitten iski ahneus ja päätettiin jakaa n. 300e, mitkä lompakossa olivat. Itse lompakko piilotettiin metsään ison kiven alle.

Voi luoja miten tämä asia jäi vaivaamaan ja edelleen välillä tunnen piston sydämessä asiasta.

Tämä, kiusaus voisi olla suuri, mutta tiedän etten unohtaisi asiaa ikinä. Siksi veisin löytötavaratoimistoon.

Muistan vielä senkin kun löysin kaupan lattialta 20 € ja pidin sen kun ketään ei enää ko. paikassa nähnyt.. Sekin mietityttää että toivottavasti en vienyt kenenkään viimeistä rahaa.

Olen itse saanut lompakon takaisin rahoineen päivineen ja muistan senkin ainaä kuinka helpottunut olin. Vielä paikassa, jossa olisin helposti uskonut, että ikinä en enää niitä rahoja / pankkikortteja näe.

Vierailija
292/678 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien poliisille kuten laki määrää.

Vierailija
293/678 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään epärehellinen kristitty, joten totta kai yritän ensin tavoittaa omistajaa ja sitten vien poliisille ellei onnistu.

Vierailija
294/678 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistelen löytäneeni vain yhden lompakon. Omistaja löytyi alle 5 sekunnissa. Oltiin lukiossa luokkaretkellä ja huomasin maassa penkin alla lompakon, jonka ehdin nostaa ylös ja ihmetellä kenenkähän tämä mahtaa olla, kun omistaja jo ilmoittautui.

Itse olen hukannut lompakon kaksi kertaa. Ensimmäinen löytyi rahat vietynä. Toinen jäi sille tielleen rahoineen päivineen. Nämä tapahtuivat ollessani lapsi/teini. Sittemmin olen onnistunut olemaan hukkaamatta lompakkoani.

Vaimo hukkasi lompakkonsa muutama vuosi sitten ja ennen kuin ehti edes kaivata sitä löytäjä soitti ja sovittiin missä nähdään. Aivan ihana pariskunta vakuutti, että kaikki on tallessa eivätkä suostuneet ottamaan edes löytöpalkkiota vastaan.

Vierailija
295/678 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti palauttaisin lompakon riippuu vähän paljon sitä rahaa siellä olis nimittäin ihan pikkurahan takia en ala varastaa mutta kiusaus olisi aika suuri jos vaikka olisi tonnisotalla tai vieläkin enemmän kun ilmaista rahaa ja kiinnijäämisen riski 0.

Vierailija
296/678 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin kanssa kerran ravintolasta löydettiin lompakko pöydän alta.. Se oli tyypin (ajokortista huomattiin), joka siinä juuri oli käynyt kyselemässä tanssiin, tarjonnut drinksuja ja haukkunut h-raksi.

Otettiin kumpainenkin kolme saturaista kunnianloukkauksesta ja särystä korvaukseksi. Jätettiin sille tyypille satanen, että pääsee vaikka taksilla kotiin tms. Etittiin tyyppi, ojennettiin lompakko ja poistuttiin vikkelään naapuri baariin.

Eikä edes kaduta. Oppirahoja.

Vierailija
297/678 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama joulu sitten löysin sellaisen rahaklipin Toys R usin kassalta. Siis oli siihen kassapöydän viereen lattialle pudonnut. Itse olin jonossa ja nappasin se klipin... Kattelin ympärilleni, kukaan ei näyttänyt kaipaavan sitä.

Tuumailin sen jonotuksen ajan, että sanonko jotain, tarjoanko kassalle. Pah. Rikastuin just 260 euroa.

Vierailija
298/678 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarista tullessa huomasin maassa nelinkerroin taitellun paperimytyn josta kyllä huomasi että nyt on rahaa tuossa. Nostin vaan taskuun ja katsoin kotona, siinä oli 2x20e ja 3x50e. Ei kaduta yhtään, päinvastoin tuli ilmainen baarireissu kun joku rikas heitellyt rahojaan kadulle :D

Vierailija
299/678 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi vein poliisille ja jätin yhteystietoni mahdollista löytöpalkkiota varten. Lompakko oli jonkun mul*un ay-pampun jogeneihän sieltä tietenkään mitään kuulunut.

Vierailija
300/678 |
22.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin muutama vuosi sitten lompakon, missä oli rahaa 500e...rehellisenä likkana otin omistajaan yhteyden ja palautin rahapussin. Ja mitä sain kiitokseksi, no vittu kahvipaketin!!!! Enää en olisi yhtä rehellinen vaan tyhjentäisin rahat ja sillä siisti! Saatana että alkoi vieläkin vituttamaan vaikka aikaa tästä jo vuosia 😂😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi