Tampereen Citymarketissa välikohtaus, tietääkö joku mitä tapahtui?
Poliisi ei ole tiedottanut asiasta sen enempää vielä, tietääkö joku millaisesta välikohtauksesta on kyse?
Kommentit (198)
Äiti70 kirjoitti:
Missä helvetissä oli VARTIJA?
Kuulin, että Citymarketin vartija oli nainen. OTnä voin sanoa, että työpaikallani olevat vartijafirman tyypit on tosi usein tyttöjä - arviolta vähän ali ja yli parikymppisiä, joilla on tosi paljon vaikeuksia uskaltaa mennä edes teineille sanomaan, että voitteko siirtyä ulos meluamasta. Ei tunnu kyllä olo järin turvalliselta...
Vierailija kirjoitti:
Poliisi syyllistynyt etniseen profilointiin kun ilmoitti ettei tekijällä ole ulkomaalaistaustaa.
Jos ei olisi ilmoittanut niin jo Hommalla huudettaisiin salailusta ja ulk kisten varjelusta.
Tapahtunut keittiöosastolla. Mistäs tietää, vaikka olis repiny veitsipakkauksen auki ja huitonu menemään.
Vierailija kirjoitti:
Äiti70 kirjoitti:
Missä helvetissä oli VARTIJA?
Montakohan vartijaa tuon kokoisessa liikkeessä on normaalisti arkipäivänä? Ei varmaan kovin montaa, eivät he voi koko kauppaa kattaa joka hetkenä.
Ne oli varmaan just laittamassa ostoskoreja järjestykseen tai tuijottamassa kamerasta naisten pyllyjä.
Ja pitäähän vartijankin olla varovainen, juuri 20 vuotta sitten tapettiin vartija cittarissa. Puukolla. Miettikää sitä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessakin pitäisi olla kaupoissa metallinpaljastimet aivan kuten monissa muissakin maissa jo on. Joka paikkaan metallinpaljastimet, ei ainoastaan lentokentälle.
Ja keittiötarvikeosastolla ei ole veitsiä?
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/329fba15-3dad-44da-b5f2-2345a9f09610
Miksei vartijat tulleet apuun, vaan siviilit.Olen ennenkin huomannut, että oikeissa tilanteissa vartijat eivät uskalla tulla. (kaverini on töissä valtion virastossa. Pyysi napilla apua. Ei tullut vartija, vaan kutsui poliisin. Ei uskaltanut)
Vartijat yleensä mieluummin kyylää tarkan markan shoppailijaa, joka vehtaa hyllyltä toiselle, ottaisko vai eikö ottais ja lukee tuoteselosteita huolella. Ite olen tuollainen shoppailija ja kyllä vartijoita joskus kiinnostaa kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisi syyllistynyt etniseen profilointiin kun ilmoitti ettei tekijällä ole ulkomaalaistaustaa.
Jos ei olisi ilmoittanut niin jo Hommalla huudettaisiin salailusta ja ulk kisten varjelusta.
Ja paikalla oli useita 20-30v henkilöitä.Ketä nämä olivat?
Joo mutta jos poliisikin tuli 15 min paikalle ja muuta henkilökuntaa oli paikalla niin missä oli VARTIJA kysyn edelleen?? Ei siinä varttia kulu kun juoksee kaupan toisesta päästä tapahtumapaikalle? Nim.tuttu kauppa mulle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei vartijat tulleet apuun, vaan siviilit.Olen ennenkin huomannut, että oikeissa tilanteissa vartijat eivät uskalla tulla. (kaverini on töissä valtion virastossa. Pyysi napilla apua. Ei tullut vartija, vaan kutsui poliisin. Ei uskaltanut)
Vartijat yleensä mieluummin kyylää tarkan markan shoppailijaa, joka vehtaa hyllyltä toiselle, ottaisko vai eikö ottais ja lukee tuoteselosteita huolella. Ite olen tuollainen shoppailija ja kyllä vartijoita joskus kiinnostaa kovasti.
Hiljattaisen neulasabotaasi jutun myötä vartijat kyllä seuraa kun painelen hedelmiä kuten kiivejä testaillessani onko ne kypsiä. Siinä sivussa joku pahis ehtii tehdä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anarkomarko (kantiksia btw) yrittää yleensä p**kottaa näkemiään "nasuja" huumeneulalla ja syyttää sitten pahoinpitelystä kun ranteeseen tartuttiin p**kotuksen estämiseksi. Nähty Kelan edustalla ja entisessä Siwassa. Tee siinä sitten jotain jonkun kahden viikon kurssin ja nollaoikeuksien avulla.
Nyt oli kuitenkin lapsi uhrina ja jokainen normaali varmaan yrittää auttaa noin pientä jos ei "jäädy", joten uskon, ettei vartijaa yksinkertaisesti ollut lähettyvillä. Poliisi on sitten tullut vielä supernopeasti paikalle että sivulliset pitivät otteen siihen asti.
Anarkomarkosi oli naamioitunut isänmaalliseksi tuolla cittarissa.
Eipä ollut naamioitunut naamani edessä kun näin nämä tapaukset Siwassa ja Kelan edustalla. Kaverisi taisivat olla silloin asialla kun niin hädissäsi poistatit viestin.
Tähän liittymättömät lähteettömät (yllätys yllätys) huutelusi otan yhtä totena kuin ne toisen hörhön varmat ilmoitukset tekijän tunnetusta Isis-jäsenyydestä. Inttäminen jatkuu tietysti teillä molemmilla siltikin, mutta inttäkää keskenänne.
Äiti70 kirjoitti:
Joo mutta jos poliisikin tuli 15 min paikalle ja muuta henkilökuntaa oli paikalla niin missä oli VARTIJA kysyn edelleen?? Ei siinä varttia kulu kun juoksee kaupan toisesta päästä tapahtumapaikalle? Nim.tuttu kauppa mulle
Onko kaupassa omaa vartijaa? Supermarketissa ainakin vain vierailevat. Oli tuttu kauppa, oletko huomannut että näkyy?
Vierailija kirjoitti:
enemmän kyllä näitä joissa suomalaismies tekijänä, aasialaisvaimo uhrina
Lähde? Tilasto ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan jollakin alt right hörhöllä iskenyt psykoosit tulille ja luullut lasta leiriltä palautetuksi? On sen verran kiihottunut tuo kansanryhmä näistä leirijutuista että hyvinkin voi olla?
Kun riittävästi ja sopivasti lietsoo ja maalittaa niin kyllä noita saa aikaan.
Ja kumpikin teistä menee illalla voimaantumaan Vastavirta-klubille. 😂
Äiti70 kirjoitti:
Kaveri sattui kerran paikan päälle puukotustilanteeseen, jossa vartija oli vain lähtenyt karkuun. Onneksi muut kaupassa kävijät pelastivat uhrin hengen ensiavulla ja estämällä tekijää jatkamasta puukotusta. (Kyseisessä tapauksessa tekijä ja uhri olivat ennestään tuttuja.)
Palstapersut voi lopettaa katkistensa rinkirunkkaamisen, STT:n mukaan tekijä on kantasuomalainen.
Ehkä vartijoita kiinnostaa enemmän seurata potentiaalisia kähveltäjiä kuin oikeasti väkivaltaisia ihmisiä. Esim. Meitä hameväkiä
T. Man ne (nainen)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä niistä?
Turtola
Se on siinä aika lähellä Hervantaa, jos selventää yhtään.
Ja Hervantahan on erittäin kansainvälinen kaupungin osa Tampereella, jos näin voi sanoa.
Se vastaa suunnilleen Turun Varissuota.
Off topic, Porvoon cittarissa myös kantasuomalainen mies puukotti hollantilaisen vanhuksen kuoliaaksi sekä muutamanaa muuta. Silloinkin vartija oli nainen eikä mennyt väliin.
Vierailija kirjoitti:
Äiti70 kirjoitti:
Kaveri sattui kerran paikan päälle puukotustilanteeseen, jossa vartija oli vain lähtenyt karkuun. Onneksi muut kaupassa kävijät pelastivat uhrin hengen ensiavulla ja estämällä tekijää jatkamasta puukotusta. (Kyseisessä tapauksessa tekijä ja uhri olivat ennestään tuttuja.)
monet näistä vartijoista pelkää näitä hörhöjä ja menee pakoon kun pääsee. Olin kaupassa töissä eikä ollut yksi tai kaksi kutsuttua vartijaa kun pelkäsi enemmän kun minä huumehörhöjä. Koulutus kestää muutaman kuukauden eikä vaadita hyvää fysiikkaa yms.
Kun riittävästi ja sopivasti lietsoo ja maalittaa niin kyllä noita saa aikaan.