Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla on todella runsaat menkat, olisi kysyttävää

Vierailija
04.10.2026 |

Ensinnäkin, kuinka paljon teillä tulee runsasta vuotoa ja kuinka kauan? Onko huimausta ja alhainen ferritiini? Onko teitä tutkittu mistä vuoto johtuu ja oletteko saaneet apua?

Jos olette saaneet apua, niin millaista ja onko se auttanut?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle laitettiin kierukka ja vuodot loppu siihen

Vierailija
2/8 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulle laitettiin kierukka ja vuodot loppu siihen"

Sama täällä, ihanan helppo elämä nykyään ilman kuukautisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiset tulivat runsaiksi nimenomaan kuparikierukan takia. En suosittele. Ihan normaalit on olleet muuten. Hormonikierukka on kuulema ystävien mukaan pitäneet kuukautiset poissa, jotka on synnyttäneet.

Vierailija
4/8 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runsas vuoto johtui minulla kohdun pinnan hyvälaatuisesta liikakasvusta. Selvisi Hyvelä. Hoidoksi sain hormonikierukan, ja nyt on vuoto kokonaan poissa. Elämänlaatu parani paljon. 

Vierailija
5/8 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on monta keskustelua tällä palstalla ja tätä kysytään vähintään kerran vuodessa. Mene lääkäriin, vaikka tk yleislääkärille ja pyydä lääkettä. Elämä helpottuu heti. Miksi tämä on niin mahdottoman vaikea ongelma ratkaista? Yksi puhelinsoitto, ajanvaraus ja reseptillä haet lääkkeet apteekista. Ei ole mitään järkeä eikä pakko kärsiä 40 vuotta samasta ongelmasta. Eikö äidit,siskot, kaverit kukaan osaa enää neuvoa? Vaatikaa naiset apua tähän järkyttävään ongelmaan.

Vierailija
6/8 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vaihdevuosia muuttuivat niin runsaaksi että rajoittivat jo elämää ja ferritiini oli 13. Rautakuureista ei ollut mitään hyötyä ennen kuin laitettiin Mirena jonka lopetti vuodot. 

Vierailija
7/8 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli, johtui myoomista. Istuin pöntöllä lähes koko ensimmäisen vuotopäivän, verta tuli koko ajan. Isoin tamponi + yöside kesti ehkä puoli tuntia. Oli paha anemia. Kohtu myoomineen poistettiin ja elämä on ollut ihanaa tuon jälkeen :)  

Vierailija
8/8 |
04.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä on monta keskustelua tällä palstalla ja tätä kysytään vähintään kerran vuodessa. Mene lääkäriin, vaikka tk yleislääkärille ja pyydä lääkettä. Elämä helpottuu heti. Miksi tämä on niin mahdottoman vaikea ongelma ratkaista? Yksi puhelinsoitto, ajanvaraus ja reseptillä haet lääkkeet apteekista. Ei ole mitään järkeä eikä pakko kärsiä 40 vuotta samasta ongelmasta. Eikö äidit,siskot, kaverit kukaan osaa enää neuvoa? Vaatikaa naiset apua tähän järkyttävään ongelmaan.

Kuuleppa. Olen käynyt lääkärissä ja hoitoa mietitään. Minkä ihmeen takia tuut ankeuttamaan tähän ketjuun?   Kyselin kokemuksia ja jotku 10v. vanhat ketjut aiheesta ei kiinnosta. Kiinnostaa tuoreet kokemukset. Hormonikierrukka saattaa auttaa mutta olen kuullut, että jollain se on lisännyt vuota entisestään ja siihen ei oo nyt kyllä varaa. 

Suosittelen, että et avaa ketjuja jos aihe ärsyttää. Ei tarvi tulla nälvimään yhtään. Avun saanti tässä maassa valitettavasti kestää ja olen sinnikkäästi kyllä ollut yhteydessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä