Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko sinulle paha mieli, kun kerron, että lapseni saavat 80 euron arvoiset joululahjat?

Vierailija
18.12.2019 |

ja lisäksi kaksi edullisempaa 10 euron lahjaa? Viime vuonna saivat 50 euron lahjat ja kaksi pienempää.

En keksi muuta tarpeellista ostettavaa täksi jouluksi. 80 euron lahjoja toivoivat ja edullisemmat ovat enemmän yllätyksiä. Uskon että ovat tyytyväisiä tänäkin vuonna.

Olen myös toimittanut meille tarpeettomia uusia merkkituotteita pitkin vuotta Pelastusarmeijan kautta tarvitseville yli 1000 eurolla, mutta en osta näitä itse, ovat lahjaksi saatuja. Lahjat meille ovat ei toivottuja, kun meillä on vastaavia tarpeeksi jo itse hankittuina.

Terveisin, kohtuullisen varakas

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tosi paha mieli. Oletko nyt tyytyväinen ap? Koko joulu pilalla vuoksesi. Menen nyt itkemään itseni uneen!

Vierailija
42/82 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapset saa molemmat ykköstoiveensa ja pari rivien välistä luettua juttua. Esikoisen lahjoihin meni 62e, kuopuksen 45e. Lisäksi sukulaisilta saavat useita 5-30 euron arvoisia lahjoja (esim. kirja, legopaketti, lautapeli, lapsen toivoma kynsilakka). En ole ajatellut että tässä voisi olla jotain harmittelua?

Olin jo ajattellut ostaa pelikonsolin + pelejä, mutta kun ei nuo siihen tarttuneet kun puheisiin pudottelin ideaa, niin odottakoon vielä.

Lisään vielä että rahan puutteesta ei ole kyse, en vain näe tarvetta tai järkeä ostaa kalliita kun lapset toivoo tuon hintaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 alle 10v lasta. Paketteja yli 30kpl ja rahaa mennyt yli 500e. T. Työtön

Vierailija
44/82 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee,koska pääset noin vähällä.Meillä menee toi summa n.kymmenkertaisesti.

Vierailija
45/82 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako hassata noin paljon rahaa pelkkiin lahjoihin kun sita ilmeisesti on muutenkin niukasti? 

Ihan vaan ihmettelen, en niinkaan kritisoi. Voihan olla etta haluat kerran vuodessa hemmotella lapsiasi ja elaa kuten "parempiosaisetkin". Ihmettelen vaan etta rahaa on noin paljon laittaa. 

Vierailija
46/82 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä minulle tulisi hankinnoistasi paha mieli? En ymmärrä. Sun rahoja ja sun lapset, tuntemattomien ihmisten tavat eivät vaikuta omaan elämääni mitenkään.

Vierailija
47/82 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti tule kenellekään aikuiselle paha mieli siitä, että toinen ostaa lapsilleen joululahjoja. Miksi niin ajattelet?

Itselläni ei ole lapsia ja aikuisten kesken on sovittu, ettei lahjoja osteta, kun kaikilla on tavaraa liikaakin. Mutta sisaren lapsille ostin tietysti pienet lahjat kummallekin. Niiden rahallisella arvolla en kyllä voi suuremmin kerskailla.

Vierailija
48/82 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako hassata noin paljon rahaa pelkkiin lahjoihin kun sita ilmeisesti on muutenkin niukasti? 

Ihan vaan ihmettelen, en niinkaan kritisoi. Voihan olla etta haluat kerran vuodessa hemmotella lapsiasi ja elaa kuten "parempiosaisetkin". Ihmettelen vaan etta rahaa on noin paljon laittaa. 

Kannattaa muistaa, että osa työttömistä saa enemmän rahaa käteensä kuin moni pienellä palkalla ahertaja...

Vierailija
49/82 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti vanhemmat haluaa olla ”säästäväisiä” tai opettaa ”arvostamaan lahjoja/ välttämään turhaa kulutusta/ että turhaa krääsää ei tarvi hankkia. Ajatukset perustuu usein vanhempien omaan ideologiaan. Lapsia sama ideologia ei välttämättä miellytä ja heitä voi harmittaa oikeasti ettei koskaan saa toivomaansa lahjaa tai edes uskalla pyytää mitään isompaa.

Epäilen, ettei näissä perheissä ole mahdollista sanoa sitä avoimesti ääneen, ettei vanhemmat pahoita mieltä/ suutu/ anna opetusta, miten ja mitä pitää osata arvostaa.

Vierailija
50/82 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi saa satasella lahjoja. Pari pakettia sillä sai. Kallein lahja mitä muistan itse saaneeni lapsena oli varmaan Nintendo joskus kahdeksankymmentä luvun lopulla. 

Itselle en lahjoja ole toivonut. 

Vierailija
51/82 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa aikaa ja puuhatkaa yhdessä. Ne lahjat unohtuvat, käyvät vanhoiksi mutta yhdessä tekeminen ja oleminen kantavat elämässä pitkälle.

Vierailija
52/82 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee paha mieli siitä, että niin moni on tässä ketjussa kirjoittanut "pahamieli".

Vierailija
53/82 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikosta saa sen käsityksen, että ap haluaa nimenomaan muille pahan mielen.

Itselleni ei tule, mutta olen surullinen ap:n ilkeydestä. Tuollainen ajattelutapa on todella raskas tapa elää.

Vierailija
54/82 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko tuo 80e mielestäsi liikaa vai liian vähän rahaa lapsen lahjoihin?

Vierailija
55/82 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahas. Köyhä yritti tehdä provon. Eihän nykyään saa 80 eurolla juuri mitään sellaista, mitä lapset himoavat.

Mitä ihmettä? Mun lapseni himoavat mm. legoja ja sellaista "interaktiivista" pehmoa, 80 eurolla saa vaikka mitä!

Vierailija
56/82 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini lapset saavat minulta kukin 1000 euroa ja omani eivät mitään, kun ovat täysiä nuhapumppuja. Ehkä perus panda konvehtirasian annan.

Vierailija
57/82 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tulisi, joulu on paljon muutakin kuin pelkkiä lahjoja, jotkut vaan haluaa leuhkia ja luulee et joulusta on kysymys vain lahjoista

Vierailija
58/82 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta näinhän se on. Pienituloisen/yh:n/työttömän pitää ostaa paljon, kallista ja merkkituotetta ettei vain tule köyhyyden kokemusta. Keskituloinen voi valita ja usein valitseekin taloudellisesti fiksummin.

Vierailija
59/82 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on myös niitä, jotka ovat oivaltaneet, mistä joulussa on oikeasti kysymys: hyvän mielen tuottamisesta, omastaan jakamisesta, siitä yhdestä lahjasta, jonka ihmiskunta aikoinaan sai.

Vierailija
60/82 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kenenkään puolesta tulisi paha mieli jos lapsi ei jää ilman lahjoja? Itse hamstrasin raskaanaollessani esikoiselle yli 20k joululahjoja, no, se vähän nolostuttaa mutta lähinnä siksi että ne olivat isolta osin täysin turhia kun en tiennyt mitä lapsi tarvitsisi (ja osaa tarvitsi vasta 5-vuotiaasta ylöspäin). Mutta miksi kellekään tulisi paha mieli toisten lahjoista jos ne eivät heiltä ole pois?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme