Tuntematon koira flexin päässä puri minua jalkaan kun juoksin ohi, mitä olisit tehnyt tilanteessani?
Hämmennyin tilanteesta niin paljon, että jatkoin vain matkaa. Jälkikäteen vasta alkoi suututtamaan, että olisi pitänyt koiran omistajalle sanoa kunnolla. En vain siinä hetkessä oikein tajunnut edes kunnolla mitä tapahtui.
Kommentit (172)
Ihan jännä ap:na seurata tässä ketjussa tuon yhden henkilön mielenvikaista jankkaamista siitä, miten joka ikinen kommentoija on minä.
Noh kiitos kaikille muille kommentoijille kuitenkin :) jos käy jotain tällaista uudestaan niin pyrin sanomaan siitä koiran omistajalle siinä tilanteessa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Tiedän sen, sillä olet eri mieltä yksiselitteisen lain kanssa. Saat olla asiasta mitä mieltä haluat, se ei vaikuta lakiin eikä muiden mielipiteisiin asian vakavuudesta.
Oli kyse siitä, kuka päättää, onko kyseessä tositilanne. Keskity.
Vierailija kirjoitti:
Poliisin tehtävään kun ei kuulu rikosten selvittäminen mielipiteiden, vaan lakien pohjalta.
Poliisi kuitenkin päättää, milloin tutkitaan, ja HÄKE, milloin joku lähetetään/ ei lähetetä paikan päälle ihmettelemään, kun pikkukoira natusti lahjetta.
Vierailija kirjoitti:
En ole koirien ystävä, enkä ole missään niin väittänytkään.
Etkä tietenkään myöskään ap, mutta olet jo peitsi tanassa menossa tekemään ilmoitusta karmeasta koirahyökkäyksestä, jonka uhriksi ap, et siis suinkaan sinä, joutui? Noh, äkkiä sitten, ota video, ja laita someen. Haluan nähdä poliisin ilmeen, kun aloitat "Se koira oli 20 senttiä korkea...":D
Jos kaikki tämän ketjun vastaukset ovat AP:n kirjoittamia niin kuin väität, niin mistä me tiedämme, ettet sinäkin ole AP? :D
Sekopäisempää jankkaamista en ole koskaan tainnut nähdä edes tällä hullulla palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Tiedän sen, sillä olet eri mieltä yksiselitteisen lain kanssa. Saat olla asiasta mitä mieltä haluat, se ei vaikuta lakiin eikä muiden mielipiteisiin asian vakavuudesta.
Oli kyse siitä, kuka päättää, onko kyseessä tositilanne. Keskity.
Vierailija kirjoitti:
Poliisin tehtävään kun ei kuulu rikosten selvittäminen mielipiteiden, vaan lakien pohjalta.
Poliisi kuitenkin päättää, milloin tutkitaan, ja HÄKE, milloin joku lähetetään/ ei lähetetä paikan päälle ihmettelemään, kun pikkukoira natusti lahjetta.
Vierailija kirjoitti:
En ole koirien ystävä, enkä ole missään niin väittänytkään.
Etkä tietenkään myöskään ap, mutta olet jo peitsi tanassa menossa tekemään ilmoitusta karmeasta koirahyökkäyksestä, jonka uhriksi ap, et siis suinkaan sinä, joutui? Noh, äkkiä sitten, ota video, ja laita someen. Haluan nähdä poliisin ilmeen, kun aloitat "Se koira oli 20 senttiä korkea...":D
1. Niinpä, siihen minä vastasin. Keskity. Laki on tasan varmasti enemmän oikeassa tositilanteiden suhteen kuin sinä.
2. Poliisi ei edelleenkään päätä mielipiteensä pohjalta. Koiran koolla ei ole väliä sen hyökätessä puremaan tuntematonta. Puremalla on väliä. Natustamisesta en tiedä mitään, se tuskin on rikos. Mutta sellaisesta ei ole tässä puhuttukaan.
3. Minun kimppuuni ei ole koira hyökännyt. Vastasin tähän ketjuun jossa kysyttiin mitä muut olisivat tehneet vastaavassa tilanteessa. Toistan, keskity.
Laki ei myöskään tosiaan määrittele mitään vähimmäiskokoa sille, minkä korkuinen koiran täytyy olla jotta sen puremasta tulee rikosasia. Ehkä itsekin tiedät tämän ja vain esität hölmöä.
/110
Vierailija kirjoitti:
Itse törmään täällä Turussa valitettavan usein siihen että porukka ulkoiluttaa jopa isoja koiriansa ilman hihnaa. Tätä en todellakaan käsitä, vaikka selitys olisi että "ei Rekku mitään tee". Ensinnäkin on paljon koirapelkoisia ihmisiä, joita ahdistaa se jos suden kokoinen elukka kävelee vastaan lenkillä, ja toiseksi riittää että joku auto tööttää tai tapahtuu muuta odottamatonta, koira pelästyy ja reagoi jotenkin.
Itseäni ei ole koskaan purtu, mutta minäkin pelkään isoja vapaana liikkuvia koiria.
Tampereella on kans samaa ongelmaa ja puistoissa totta kai annetaan juosta vapaana. "Ei meijän koira mitään tee." Sitten niitä vapaana olevia koiria tulee ties mistä suunnasta kun on koiran kanssa lenkillä. Oma koira on alkanut pelkäämään tämän takia muita koiria, kun se ihan oikeasti on sille hihnassa olevalle tosi ahdistava kokemus. Ei pääse pakoon vaikka haluaisi ja vapaana oleva vaan tulee iholle. On alkanut varoittamaan räksyttämällä heti jos näkee vastaan tulevia. Harmittaa itseä tosi paljon, mutta tuskin tulee muutosta, niin kauan kuin noiden vapaana olevien koirien kanssa saa tapella.
Vierailija kirjoitti:
Ihan jännä ap:na seurata tässä ketjussa tuon yhden henkilön mielenvikaista jankkaamista siitä, miten joka ikinen kommentoija on minä.--
ap
Ihan jännää trollina seurata tässä ketjussa tuon yhden henkilön mielenvikaista jankkaamista siitä, miten muka joka ikinen kommentoija on minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi jeesus, etkö osaa vastata mihinkään mitään muuta kuin "terveisin ap"?!
Oliko tämä kysymys mulle, vai Jeesukselle, siis? Peukutatko muuten ap, omia viestejäsi kenties kahdelta mobiililaitteelta samaan aikaan?:D
Sinä selvästi teet.
Miettikää millaista elämää joku elää, että käyttää päivänsä tällä palstalla siten, että riehuu joka toisessa keskustelussa vihamielisesti vain jakamassa mielenvikaisia juttujaan koko päivän, esittää useampaa henkilöä ja vielä käyttää siihen useampaa laitetta, jotta voi peukuttaa omia skitsokommenttejaan.
Siis käy sääliksi ihan todella kun miettii hetken. Miten surullista.
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki tämän ketjun vastaukset ovat AP:n kirjoittamia niin kuin väität, niin mistä me tiedämme, ettet sinäkin ole AP? :D
Niin, ja mistä mä sitten tiedän, ettet sä ole trolli, tai että onko kaikki tämän ketjun vastaukset sen kirjoittamia?
Vierailija kirjoitti:
Sekopäisempää jankkaamista en ole koskaan tainnut nähdä edes tällä hullulla palstalla.
En mäkään! Koskaan en ole nähnyt yhdenkään aloittajan puolustavan typerää tekstiään yhtä suurella palolla.
Vierailija kirjoitti:
Keskity-- keskity---
Hei. keksi jotain omaa!
Vierailija kirjoitti:
Laki ei myöskään tosiaan määrittele mitään vähimmäiskokoa sille, minkä korkuinen koiran täytyy olla jotta sen puremasta tulee rikosasia.
Älä nyt jaksa. Seuraus on se, millä on väliä.
Mutta mulle ei ole mitään merkitystä, mitä sä uskot tai tiedät laista, koirista, niiden puutteesta, tai yhtään mistään muustakaan; olet aivan vapaa menemään kyttikselle tekemään itsestäsi pellen ihan minkä syyn varjolla haluat. Kommentoin alunperin aloittajan tyhmää avausta, ja tämä lakijankkaus ei enempää jaksa laittaa kirjoittamaan.
Olisi ollut kiva keskustella asiallisesti aloituksen aiheesta, mutta yksi henkilö nyt pakkomielteisesti estää sen keskustelun tukkimalla joka sivun.
Turha varmaankaan tehdä uuttakaan keskustelua, koska noin mielisairas ihminen, joka siis yrittää vielä itseään vakuuttaa siitä, että "trollaa" jotenkin mielihyvää itselleen tuottaen, varmasti etsisi uudenkin keskustelun käsiinsä ja jatkaisi siellä.
Uskomattoman traagista miten tuollaisia ihmisiä voi olla olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Miettikää millaista elämää joku elää, että käyttää päivänsä tällä palstalla siten, että riehuu joka toisessa keskustelussa vihamielisesti vain jakamassa mielenvikaisia juttujaan koko päivän, esittää useampaa henkilöä ja vielä käyttää siihen useampaa laitetta, jotta voi peukuttaa omia skitsokommenttejaan.
Minä olen SE trolli, ja minä olen koko ajan esittänyt olevani vain yksi ja sama henkilö. Mielestäni en riehu, vaikka selvästi kyllä olen onnistunut ärsyttämään sua. Ehkä sun pitäisi pohtia hieman tarkemmin, kenen jutut täällä ovat mielenvikaisia.
Tässä ketjussa ainoa, joka koettaa esiintyä jonain toisena, on ap. Minulla ei ole kuin yksi laite, jolla käytän nettiä, joten en voi peukuttaa omia juttujani, kuin kerran. Juurihan sä aiemmin selitit, että mun juttuja peukuttaa vain yksi ihminen, eli minä itse? Koeta nyt päättää, rassukka.:D
Vierailija kirjoitti:
]Siis käy sääliksi ihan todella kun miettii hetken. Miten surullista.
Mun mielestä taas on surullista, etteivät ihmiset pohdi, miksi koirista on yhtäkkiä tullut valtava yhteiskunnallinen ongelma, ja että tässä ketjussa on pääasiana on arvostella (ongelma-)koirien omistajia koirineen, sekä kehottaa väkivaltaan eläimiä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskity-- keskity---
Hei. keksi jotain omaa!
Vierailija kirjoitti:
Laki ei myöskään tosiaan määrittele mitään vähimmäiskokoa sille, minkä korkuinen koiran täytyy olla jotta sen puremasta tulee rikosasia.
Älä nyt jaksa. Seuraus on se, millä on väliä.
Mutta mulle ei ole mitään merkitystä, mitä sä uskot tai tiedät laista, koirista, niiden puutteesta, tai yhtään mistään muustakaan; olet aivan vapaa menemään kyttikselle tekemään itsestäsi pellen ihan minkä syyn varjolla haluat. Kommentoin alunperin aloittajan tyhmää avausta, ja tämä lakijankkaus ei enempää jaksa laittaa kirjoittamaan.
1. Pelataan samoilla nappuloilla, niin ehkä sullekin menee edes osa jakeluun.
2. Niin, ja jos tilanteen seuraus on koiran purema, kyseessä on rikos.
Jos rikosilmoituksen tekijä tekee itsestään pellen, on tämän maan poliisijärjestelmä uudistettava pikimmiten. Onneksi sinä et kuitenkaan ole poliisi, joten ihmiset saavat jatkossakin ottaa yhteyttä virkavaltaan kun joutuvat rikoksen kohteeksi.
/110
Välittömästi kännykkä esiin ja poliisille puhelu väkivaltaisesta koirasta ja lopetuspiikille. Näin teen aina. Olen tehnyt jo kahdesti. Toinen yritti lahjoa rahalla, ei onnistu mulle!
Vierailija kirjoitti:
Uskomattoman traagista miten tuollaisia ihmisiä voi olla olemassa.
Sinä, sun mies, teidän kännykät ja läppärit = neljä tykkäystä? :D
Tähän sun "loistavaan" aloitukseen ei ole aikoihin vastannut juuri kukaan, joten mistään sivujen tukkimisesta ei ole kysymys. Koeta nyt toipua siitä, että kaikkien mielestä ei vain ole tärkeää keskustella aiheesta "pikkurakki melkein puri, tein melkein rikosilmoituksen, ja melkein järkytyin tästä kaikesta".
mä juoksin pururadalla, kun mettästä syöksy päälle berdhardilainen (?) semmoinen iso lössykkä.
Leikkiä se vissiin oli vailla, kun oli jo hetken jahdannut mua. Sanoi silminäkijä. Eihän se koira ollut mitenkään pahansuopa, mutta kyllähän se säikäytti, kun ykskaks kylkeen rojahtaa tuntemattomasta irrallaan oleva valtava koira.
Itse silloin vielä en ymmärtänyt koiria yhtään ja oikeasti pelottamaankin alkoi. Onneksi se silminnäkijä oli siinä paikalla ja sai lohdutettua mua ja pidettyä sen koiran kiinni. Omistaja kerkes hetken päästä paikalle. Kauheen pahoillaan oli ja selitti, että on ihan kiva koira, ei se ole koskaan näin tehnyt. Siksipä sitä irrallaan kuskaakin. Sillähän ei siis ollut edes pantaa. Silminnäkijä ripitit sen tyypin oikein kunnolla. On laitonta pitää koiraa vapaana ja tässä olisi voinut sattua hullustikin. jne. Olihan se omistaja aivan hätää kärsimässä ja anteeksikin osas pyytää.
Säihkähdyksellä selvittiin ja sain siinä rytäkässä aviomiehen itselleni ja hitokseen koiratietämystä. ;) Silminnäkijähän oli ulkoiluttamassa suursnautsereitaan silloin, jotka istuivat nätisti paikallaan koko hötäkän ajan. Sitten se pyysi mua kahville...
Vierailija kirjoitti:
Jos rikosilmoituksen tekijä tekee itsestään pellen, on tämän maan poliisijärjestelmä uudistettava pikimmiten.
Ja maailmanrauha ja foliohattu.:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos rikosilmoituksen tekijä tekee itsestään pellen, on tämän maan poliisijärjestelmä uudistettava pikimmiten.
Ja maailmanrauha ja foliohattu.:D
Hienoa keskustelua, Hermanni. :D Tais mussutuksen aiheet loppua.
/110
Onko jonkun mielestä suuttuminen ja kostaminen hyvä keino ratkaista tällaisia ongelmia? Tässä tapauksessa on syytä kääntyä asiallisesti hihnan toisessa päässä olevan henkilön puoleen, ottaa hänen henkilötietonsa ja sopia korvauksista. Rikkoutuneista vaatteista ja jalasta sekä kivusta ja särystä saa kohtuukorvaukset. Vakavammissa tapauksissa yhteys poliisiin, joka hoitaa jatkon. Raivoava tai kostava osapuoli on aina hävinnyt pelin!
Päivän koiraviha ketju. Huomenna sitten taas uutta vihaketjua tulille.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa keskustelua, Hermanni. :D Tais mussutuksen aiheet loppua.
/110
Sulta ne loppui, kakkapylly!:D
Mulle käynyt myös sama nuorempana. Rauhassa kävelin ja koira näykkäsi pohkeeseen. Ujona ja nuorena en osannut tilanteessa mitään sanoa. Vasta illalla otettuani farkut pois huomasin ihoon uponneet hampaanjäljet. Nykyään, kun on kaiken maailman rescuekoiria ties mistä rabiesalueilta, nostaisin äläkän, ottaisin omistajan yhteystiedot ja kävisin lääkärissä.