Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuntematon koira flexin päässä puri minua jalkaan kun juoksin ohi, mitä olisit tehnyt tilanteessani?

Vierailija
18.12.2019 |

Hämmennyin tilanteesta niin paljon, että jatkoin vain matkaa. Jälkikäteen vasta alkoi suututtamaan, että olisi pitänyt koiran omistajalle sanoa kunnolla. En vain siinä hetkessä oikein tajunnut edes kunnolla mitä tapahtui.

Kommentit (172)

Vierailija
81/172 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kun viides siis.

:D :D Ihan verratonta!

Vierailija
82/172 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Romaniassa ja juostessa jalkoihin hötkyilevät pikkukoirat on ihan älyttömän iso ongelma. Omistajat yleensä vaan katsoo ihan rauhassa vierestä ja hyvin harva tekee yhtään mitään. Pelkään että joko kompastun tai astun sen kissan kokoisen koiran päälle. Tämä on todella raivostuttavaa. Kysyn yleensä, että astunko päälle vai otatko pois. Silloinkin vastaus on usein tuijotusta suu puoliksi auki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/172 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiran omistaja puhui varmaan puhelimessa eikä kiinnittänyt mitään huomiota elikkoonsa.

ratkaisu: jos agressivinen koira, potku kuonoon (päähän) auttaa. Jos koira hyökkää, nosta käsi ylös hartijan tasolle, tällöin koira yleensä hyppää ja puree siihen (pienimmät vauriot sinulle). Samalla kun koira tarraa kiinni, kaadu voimakkaasti taaksepäin, koira lentää kätesi yli ja äkkipysähdys+maahantulo koiran painon kanssa katkaisee rekun niskan. Halvaantuneen elikon lopetus ei ole ongelmasi ja poliisit tulevat paikalle kun molemmat soitatte niille kilpaa.

Tuota koiran "judoheittoa" kannattaa sitten harjotella kunnolla. Jos koira ei halvaannukkaan niin sitten se on kurkussa kiinni.

Olisi se muutenkin jos se on agressiivinen. Sanotaanko että kannattaa varautua siihen että tekee asian väärin, painovoima kuitenkin hoitaa oman osuutensa joten vähintään se ottaa kipeetä joka voi laittaa sen miettimään asiaa uudestaan.

Vierailija
84/172 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun viides siis.

:D :D Ihan verratonta!

Eli olet vainoharhainen. Turha siis ilmeisesti vastailla sinulle enempää.

Vierailija
85/172 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha siis ilmeisesti vastailla sinulle enempää.

Sulle taas olisi ollut turhaa vastailla alunperinkin, mutta ärsyttää vain tyypit, joilla ei ole muuta tekemistä, kuin lietsoa koira(n omistaja)vihaa netissä.

Vierailija
86/172 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin potkaissut piskiä + rikosilmoitus ja korvausvaatimus omistajalle.

Käsittämätöntä miten lepsusti osa koiranomistajista suhtautuu puremisiin.

Vierailija
87/172 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli olet vainoharhainen. .

Niin, ja ärsyttää myös tyypit, jotka vinkuvat suu vääränä, että muut kiusaa ja haukkuu, vaikka itse solvaa kanssakeskustelijoita mennen tullen. Vihapuhetta, poliisi, palokunta, ambulanssi! No ei, mä kyllä kannatan kuitenkin sananvapautta, mutta tyhmyys pitäisi kieltää.:)

Vierailija
88/172 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kirjotin yhden kommentin, että tässä on outoa.

Koko alotus on jotenkin outo. Kuinka moni vaan jatkaa matkaa ja tietoisuus koiran hyökkäyksestä tuleekin muutamien minuuttien jälkeen. Kyllä normasli ihminen reagoi jollainmuotoa noin yllättäviin tilanteisiin. Otsikkokin raflaava ja otsikon "tuntematon" on erikoinen.

No miten vaan, en kommentoi enempää tähön.

Näen tän nostatuksena koiria vastaan ja koiravihan lietsontana.

Vierailija
89/172 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse törmään täällä Turussa valitettavan usein siihen että porukka ulkoiluttaa jopa isoja koiriansa ilman hihnaa. Tätä en todellakaan käsitä, vaikka selitys olisi että "ei Rekku mitään tee". Ensinnäkin on paljon koirapelkoisia ihmisiä, joita ahdistaa se jos suden kokoinen elukka kävelee vastaan lenkillä, ja toiseksi riittää että joku auto tööttää tai tapahtuu muuta odottamatonta, koira pelästyy ja reagoi jotenkin.

Itseäni ei ole koskaan purtu, mutta minäkin pelkään isoja vapaana liikkuvia koiria.

Vierailija
90/172 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihaiset juoksijat ja aggressiiviset pyöräilijät ovat hankalin asia koiria taluttaessa.

Koiran mielestä kun vihainen päin tuleva tyyppi on automaattisesti hyökkäämässä, ei se onneton elukka muuta tajua.

Meni siinä muutama vuosi koiraa kouluttaessa.

Nyt reaktiona on kuolaaminen ja herkun odottelu, varsinainen Pavlovin koira siis.

Vihaiset? Aggressiiviset?

Niin, vihaiset sekä aggressiiviset.

Näitä tulee vastaan noin 5% kaikista juoskijoista tai pyöräilijöistä. Liekö purkamassa stressiään lenkillä vai onko muuten huono elämä?

Ilman koiraa en olisi kiinnittänyt tähän mitään huomiota.

Vierailija
91/172 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kirjotin yhden kommentin, että tässä on outoa.--Näen tän nostatuksena koiria vastaan ja koiravihan lietsontana.

Hei tänks, kato, en ollutkaan jakautunut persoonallisuus.:D

Vierailija
92/172 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha siis ilmeisesti vastailla sinulle enempää.

Sulle taas olisi ollut turhaa vastailla alunperinkin, mutta ärsyttää vain tyypit, joilla ei ole muuta tekemistä, kuin lietsoa koira(n omistaja)vihaa netissä.

Vastaan vielä sen verran, etten ymmärrä miksi tämän ketjun tarkoitus olisi lietsoa vihaa koiria tai niiden omistajia kohtaan. Aloittajahan kertoi omistavansa itsekin koiran, ja minullakin on ollut koko ikäni koiria ja olen työskennellytkin eläinten parissa. Itse ryhdyin lukemaan tätä ketjua, koska minuakin on kadulla purrut fleksissä oleva koira, ja omaa koiraani myös. Sinä olet ilmeisesti näitä fleksi pitkänä haahuilijoita, kun aihe menee sinulla niin kovasti tunteisiin.

Vierailija
93/172 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan refleksinomaisesti potkaisisin koiran voimalla pois, jos on pieni koira. Isosta koirasta en tiedä, menisin kai turvallisen välimatkan päähän ja vaatisin, että omistaja heittää korvausta tulemaan tai seuraan häntä kotiin ja vien asian poliisille. Kummassakin omistaja saisi kyllä kuulla olevansa paska eläintenomistaja. Meillä on itsellä kaksi koiraa, toinen iso vahtikoira ja toinen pienempi, ja kumpikaan ei koskaan edes hauku, siitä joutuu näin kerrostalossa välittömästi yksin pimeään kylppäriin minuutiksi. Tiedän, että isompi purisi, jos esim. kadulla lapsi syöksyisi varoittamatta kaulaan kiinni, mutta muuten ei. Mielestäni eläimen omistamiseen pitäisi olla joku ajokortti tai kyttäysjärjestelmä pakollinen, ja osaa roduista ei Suomessa tarvittaisi lainkaan.

Vierailija
94/172 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kirjotin yhden kommentin, että tässä on outoa.

Koko alotus on jotenkin outo. Kuinka moni vaan jatkaa matkaa ja tietoisuus koiran hyökkäyksestä tuleekin muutamien minuuttien jälkeen. Kyllä normasli ihminen reagoi jollainmuotoa noin yllättäviin tilanteisiin. Otsikkokin raflaava ja otsikon "tuntematon" on erikoinen.

No miten vaan, en kommentoi enempää tähön.

Näen tän nostatuksena koiria vastaan ja koiravihan lietsontana.

Kaiken voi nähdä koiravihan/miesvihan/naisvihan/ulkomaalaisvihan/mummovihan/anoppivihan jne lailla, mutta se ei sitä aina välttämättä ole. Mielestäni on hyvä jos koiraulkoiluttajien käytöksestä voisi keskustella enemmän. Suurin osa koiranomistajista on kouluttanut koiransa hyvin, ulkoiluttaa sitä hihnassa ja korjaa sen jätteet pihasta, mutta niitä mätämuniakin löytyy. Se ei ole koiravihaa mikäli kritisoi näitä törppöjä omistajia!

Itse voin sanoa että olen joskus mennyt jonkinlaiseen lievään "shokkiin" tilanteessa kun on tapahtunut jotain todella ikävää tai ahdistavaa. Kerran niin kävi kun ystäväni kaatui, löi päänsä ja meni tajuttomaksi. Olin hysteerinen enkä osannut toimia järkevästi. Joskus kun minua on ahdisteltu kadulla tms niin olen myöskin järkyttynyt niin pahasti että reaktio on tullut vasta jälkeenpäin. Tämä on aika tavallista monelle, joten älä viitsi vähätellä.

//88

Vierailija
95/172 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[Vastaan vielä sen verran, --Aloittajahan kertoi --

Terveisin ap?

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet ilmeisesti näitä fleksi pitkänä haahuilijoita, kun aihe menee sinulla niin kovasti tunteisiin.

Kyllä se nyt on, kuules, ihan joku muu, jolla se fleksi on pitkänä.:D

Vierailija
96/172 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[Vastaan vielä sen verran, --Aloittajahan kertoi --

Terveisin ap?

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet ilmeisesti näitä fleksi pitkänä haahuilijoita, kun aihe menee sinulla niin kovasti tunteisiin.

Kyllä se nyt on, kuules, ihan joku muu, jolla se fleksi on pitkänä.:D

Voi jeesus, etkö osaa vastata mihinkään mitään muuta kuin "terveisin ap"?!

Vierailija
97/172 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[Itse voin sanoa että olen joskus mennyt jonkinlaiseen lievään "shokkiin" tilanteessa kun on tapahtunut jotain todella ikävää tai ahdistavaa.

Ap:n stoori on tosiaan ahdistava, ja lieneekin parasta jäädä sitä nyt joukolla tilittämään, ruotimaan ja ihmettelemään. Todella hedelmällistä on myös jankuttaa keskustelupalstoilla siitä, miten muiden tulisi asiat hoitaa, ja kuinka itse tekee kaiken aina oikein. Erityisen hyvä on leijua tiedoilla, joita ei oikeasti omaa, spekuloida ihmisten mielenterveyttä, tai ohjeistaa koiran judoheittelyä. Ihan parasta kuitenkin, että keskustelijat paheksuvat tilanteessa ensisijaisesti trollia.

Vierailija
98/172 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi kerran niin, että käännyin autolla kadulle, jolla kotini sijaitsee. Siinä heti käännyttyäni oli mies ja susikoira vain seisomassa keskellä vastaantulevien kaistaa. Huomasin, että koira tarkkailee mun autoa, ja äijällä hihna löysällä. Arvasin, että koira yrittää syöksyä mun autoa kohti, ja äijä vain toljottaa siinä, eikä tee mitään. Hidastin entisestään, ja näin kävikin sitten. Väistin vielä niin lähelle ojaa kuin sain ajettua, eikä piskille käynyt mitään. Aika sekopää ukko, mikä lie varttihullu. Mutta ei ole tuota parivaljakkoa sen jälkeen kyllä näkynyt, onneksi. Usein ne ongelmat ovat siellä omistajan päässä hihnaa, välillä molemmissa päissä.

Vierailija
99/172 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jeesus, etkö osaa vastata mihinkään mitään muuta kuin "terveisin ap"?!

Oliko tämä kysymys mulle, vai Jeesukselle, siis? Peukutatko muuten ap, omia viestejäsi kenties kahdelta mobiililaitteelta samaan aikaan?:D

Vierailija
100/172 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei enää huvita mennä lenkille tuohon lähimetsän lenkkipolulle, kun siellä on JOKA IKINEN KERTA ollut koiria vapaana. Minulla on koira, joka ei tykkää muista koirista, jos tunkevat iholle. Ei se muuten välitä mitään ja lenkillä ei ota mitään kontaktia muihin koiriin. Jotkut vapaana tulevat koirat ovat jotenkin aistineet, ettei kannata tulla koirani lähelle, kun se ei tykkää ja antavat kulkea rauhassa, mutta on ollut niitäkin, kun juoksevat kohti räkyttäen ja koirani on sitten murahtanut siihen malliin, ettei varoita enää toistamiseen.

Minä en halua mitään koiratappelua mukavan ja rentouttavan lenkin yhteydessä. Ihmettelen miten joku ei välitä koirastaan sen vertaa, että pitäisi hihnassa ja takaisi näin sille omalle koiralleen ja muille ulkoilijoille turvallisen ja mukavan lenkin.

Toki moni on varmasti näitä, ettei jaksa pitää hihnassa, kun koira vetää ja sitten niitä, kun ajattelee, että koira saa vapaana parhaimman hyödyn lenkistä. Opeta koirasi kulkemaan hihnassa ja tee pitkiä lenkkejä ja harrasta jotain muutakin koiran kanssa, jotta se saa tarpeeksi kulutettua energiaansa, niin ei tarvitse vapaana juoksuttaa yleisillä lenkkipoluilla.