Onko mitään tapaa, jolloin varmasti istuu VR junassa kasvot menosuuntaan päin?
Nettisivustolla mahdollisuudet näyttäisivät olevan 50%. Eroaako tämä paikan päältä ostettuna, jos lippu ostetaan muutama päivä etuajassa? Onko tämä uusi ongelma? Muistelisin, etten ole ikinä ennen istunut väärinpäin, nyt noin joka toinen kerta.
t. Matkapahoinvoija :(
Kommentit (45)
Osta IC-junaan oma 2 hengen hytti, niin voit tarvittaessa vaihtaa helposti paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Uusi tieto minulle, että junassakin voi voida pahoin kulkusuunnan takia, pahoitteluni kaikille ongelmasta kärsiville. Minä ainakin voin vaihtaa paikkaa, tosin en ihan joka tilanteessa, esim. jos toisessa suunnassa on hyvin liikkuvaisia ja äänekkäitä matkustajia, sellaisiin olen mielelläni selin. Junissa olisi hyvä olla ohjeet matkustajille asiallisesta käytöksestä, vaikka kuulutuksissa.
Olen aiemmin ajatellut, että olisi mahdollisesti turvallisempaa istua selkä menosuuntaan, tosin en tiedä onko niin junissa, mutta lentokoneissa tietääkseni olisi, ihmiset vain eivät halua istua niin, eivät edes turvallisuutensa takia - vai tietääkö joku koneita, joissa istutaan selkä menosuuntaan?
Juuri lensin Qatar airwaysillä business-luokassa selkä menosuuntaan päin. Eli on lentokoneita joissa voi matkustaa "väärin päin". Nousu ja laskeutuminen tuntui kieltämättä hassuille. Matkalennossa ei ollut mitään väliä kun laitoin penkin kokonaan makuuasentoon ja nukuin.
Vierailija kirjoitti:
Uusi tieto minulle, että junassakin voi voida pahoin kulkusuunnan takia, pahoitteluni kaikille ongelmasta kärsiville. Minä ainakin voin vaihtaa paikkaa, tosin en ihan joka tilanteessa, esim. jos toisessa suunnassa on hyvin liikkuvaisia ja äänekkäitä matkustajia, sellaisiin olen mielelläni selin. Junissa olisi hyvä olla ohjeet matkustajille asiallisesta käytöksestä, vaikka kuulutuksissa.
Olen aiemmin ajatellut, että olisi mahdollisesti turvallisempaa istua selkä menosuuntaan, tosin en tiedä onko niin junissa, mutta lentokoneissa tietääkseni olisi, ihmiset vain eivät halua ison tua niin, eivät edes turvallisuutensa takia - vai tietääkö joku koneita, joissa istutaan selkä menosuuntaan?
Meitä on jotka eivät pysty olla takaperin junassakaan. Muksu on ihan samanlainen,se väänsi jo rattaissa etuperin. Lentokoneissa voisi olla suht ikävää olla selkä menosuuntaan. En oo kyllä muilla nähny kun emännillä.
Vierailija kirjoitti:
Osta IC-junaan oma 2 hengen hytti, niin voit tarvittaessa vaihtaa helposti paikkaa.
Etsi vapaa penkki joka osoittaa menosuuntaan ja istu siihen
Poraat katsomisreiän tuolin päänojaan ja istut tuolilla hajareisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verkkokaupasta lippua ostaessa nykyään paikkaa tarjotaan koneen valintana. Mutta paikan voi vielä itse käydä vaihtamassa, ja siinä näkymässä jossa se tehdään kerrotaan kyllä vaunun tilanne kulkusuuntaan nähden. Eli periaatteessa tässä näkymässä pystyy valitsemaan sellaisen paikan, jossa naama on kulkusuuntaan. Mutta VR:n kyseessä ollen, yllättykset matkan alkaessa tai aikana ovat mahdollisia. Eli junan kokoonpanoa eli vaunumalleja on ehkä muutettu, jolloin se paikkavalinta ei enää pidä paikkansa. Mutta tällöin se valinta ei ole pitänyt paikkansa kenenkään kohdalla, joten sitten on vaan kuljettava vaunusta vaunuun sitä oikeanlaista vapaata paikkaa etsimässä.
Jos junan kulkusuunta kesken matkan jollakin asemalla vaihtuu, niin sillekään ei sitten mitään voi, että siitä eteenpäin istut takaraivo kulkusuuntaan.
En mä vaan näe niissä mitään merkkejä? Itse joutunet opettelemaan, Tre-Hki ykkösvaunu helsinkiin, sama Tre-Tku
No, nyt joudun ottamaan sanojani takaisin. Vr on näköjään muuttanut tuota lipunvarausnäkymää, eli siellä ei enää olekaan junien kulkusuuntia kerrottu! Sori omasta puolestani, Vr pyytäköön itse omista tekemisistään.
Ainakin joskus VRn netissä luki, että se miten päin vaunu on ei välttämättä ole teknisistä syistä sama mitä netti näyttää, kun uteliaisuutta tutkin asiaa. Jos edelleen on näin, niin ainoa tapa varmistaa asia on kaksi lippua. Tai ainahan voi junassa kysyä suostuuko joku vaihtamaan paikkaa.
Onnistuu, kun ei osta koskaan meno-paluu lippua vaan aina menolipun molempiin suuntiin. Eikös se silloin automaattisesti ole naama menosuuntaan päin.
Varaat hytin itsellesi jossa on istumapaikat molempiin suuntiin.
Itselläni ostaessani VRn lippukaupasta junalippua on paikka ollut aina niin päin kuin se kaupassa esitetään. Vaunukartassa oikeanpuoleisin vaunu on heti veturin takana ja siitä on helppo päätellä, millä paikoilla istutaan kasvot menosuuntaan ja sama koskee muitakin vaunuja.
Tuskin ne junat on 100% täynnä, lähellekään joten sen kun istut sellaiselle paikalle mikä on hyvä. Jos joku tulee siihen niin vaihdat sitten vaan paikkaa.
Hauskaa että googlaamalla löytyi tämä keskustelu. Istun juuri junassa selkä menosuuntaan päin :D terkut junasta
Viime kesänä ostin loma Suomi -lipun ja hankin liputcaina nenä eteenpäin. Parikymmentä junamatkaa tein. Jokaiseen onnistui ihan sovelluksella. Katsoin aina Mika vaunu on lähimpänä Helsinkiä. Emme menneet Kouvolasta kohti Mikkeliä samalla junalla, joten kulkusuunta ei vaihtunut.
Nostan tämän ylös ja näkyville . Tietäisikö joku, onko VR tehnyt tälle mitään?? Kysytty asiakaspalvelusta useamman kerran, mutta mitään ei ole tehty. Eikä näköjään tehdä, ennen kuin asiakkailta tulee riittävä paine asiakaspalveluun.
Voisiko teistä joku, jolla on twitter nostaa tämän kysymyksen sinne? Sekä laittakaa osoitteeksi VR:n asiakaspalvelun johto, niin menee ehkä perille?? KIITOS avustanne!
Kyllä mahtaa olla vaikeeta istua muutama tunti "väärinpäin"....
Kyllä se 12h alkaa jo hiukan tuntumaan
Osta 2 hengen hytti. Voit vaihtaa penkkiä suunnan mukaan.
En ole koskaan junassa voinut pahoin, vaikka autossa ja varsinkin linja-autossa pahoinvointi tulee helposti..
En mä vaan näe niissä mitään merkkejä? Itse joutunet opettelemaan, Tre-Hki ykkösvaunu helsinkiin, sama Tre-Tku