Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mitään tapaa, jolloin varmasti istuu VR junassa kasvot menosuuntaan päin?

Vierailija
17.12.2019 |

Nettisivustolla mahdollisuudet näyttäisivät olevan 50%. Eroaako tämä paikan päältä ostettuna, jos lippu ostetaan muutama päivä etuajassa? Onko tämä uusi ongelma? Muistelisin, etten ole ikinä ennen istunut väärinpäin, nyt noin joka toinen kerta.

t. Matkapahoinvoija :(

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta esimerkiksi Tampereella kulkusuunta vaihtuu, ja jos alkuun istuit kasvot menosuuntaan, niin loppumatka sitten selkä menosuuntaan.

No ei tosiaankaan vaihdu, ainakaan jos päärataa pitkin matkustaa Tampereen läpi.

Oletkohan koskaan matkustanut junalla?

Olen matkustanut paljon junalla Oulusta Helsinkiin, eikä Tampereella ole tapahtunut mitään mystistä kulkusuunnan vaihtoa.

-ohis

Vierailija
42/45 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa varma tapa on opiskella veturinkuljettajaksi. He istuvat aina kasvot menosuuntaan. Hyvin usein pitkillä junamatkoilla, juna vaihtaa jossain kohtaa ns. kulkusuuntaa, joten aika mahdotonta tuossa tapauksessa olla koko ajan kasvot menosuuntaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kärsin matkapahoinvoinnista, jos istun selkä menosuuntaan. Kysyin tätä asiaa noin vuosi sitten VR:n asiakaspalvelusta ja sieltä sanottiin, että he eivät mitenkään pysty takaamaan, että tietty paikka olisi kasvot menosuuntaan. Se on aina tuuripeliä. Ne nettisivuilla olevat kaaviokuvat eivät kerro asiaa etukäteen.

Vierailija
45/45 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolavaunun yläkerrassa on niitä paikkoja joissa voi istua sivuttain ja haluteessaan kääntää sen istuimen kumpaan suuntaan tahtoo. Mä menen aina vaan kahden kaupungin väliä junalla ja oon oppinut, että kun lähden kotoa niin vaunu 1 on kulkusuunnassa aina ekana ja kun palaan kotiin, niin vaunu 1 on aina viimonen. Osaan sen perusteella varata siis paikan jossa on kasvot menosuuntaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi