Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IL: Kela mokasi sähkölaskun maksun - Ruoat pilalle

Vierailija
17.12.2019 |

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

En olisi antanut ruokien menna pilalle, vaan olisin kiikuttanut vaikka naapurin pakkaseen/jaakaappiin, ja jaakaapissa sailytettavat kylla Suomen helmikuussa sailyvat parvekkeella/pihallakin ihan yhta hyvin.

Ihme uusavuttomuutta etta ei kellot soineet kun tuli maksumuistutus ja uhkaus sahkojen katkaisemisesta eika tyyppi edes reagoinut jalkimmaiseen mitenkaan (so. ei informoinut Kelaa). 

Jos on tottunut saamaan kaikki ilmaiseksi, ei jaksa nähdä vaivaa tuollaisen eteen. Kuinkahan paljon lääkkeitäkin ostetaan ihan vaan varmuuden vuoksi kun ilmaiseksi saadaan ja lääkäriin mennään pienen nuhakuumeen takia kun ei tarvitse laskua itse maksaa. 

Tt-tuki korvaa välttämättömät reseptilääkkeet, ei muita.

Vierailija
102/106 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

En olisi antanut ruokien menna pilalle, vaan olisin kiikuttanut vaikka naapurin pakkaseen/jaakaappiin, ja jaakaapissa sailytettavat kylla Suomen helmikuussa sailyvat parvekkeella/pihallakin ihan yhta hyvin.

Ihme uusavuttomuutta etta ei kellot soineet kun tuli maksumuistutus ja uhkaus sahkojen katkaisemisesta eika tyyppi edes reagoinut jalkimmaiseen mitenkaan (so. ei informoinut Kelaa). 

Turha sun on kritisoida yhtään ketään, kun et vieläkään osaa ääkkösiä käyttää. 

Ja kun osaa lukea jutun ja vielä ymmärtää mitä lukee, niin siellä ihan selvällä suomen kielellä kerrotaan miten kyseinen henkilö toimi, kun maksumuistutus tuli. Mutta sinä et ehkä ymmärrä tekstiä, missä ä ja ö- kirjaimet ovat.

Minä en voisi laittaa parvekkeelle mitään, koska todennäköisesti linnut olisivat nokkimassa niitä. Parvekelaseja kun ei ole, enkä juuri nyt satu omistamaan isompaa vatia tms. missä on kansi. Enkä usko, että naapuri alkaisi pelastamaan ruokiani, eihän ne ole hänen ongelmansa ja mahtuisiko edes naapurin pakastimeen/jääkaappiin.

Mitä tuohon sähköjen katkaisuun tulee, niin se voi tulla todellakin yllätyksenä.

Tuttuni sähköt katkaistiin viime vuonna yllättäen. Juu, tt-tuki asiakas on, mutta hoitaa laskut ajallaan Kelaan, kuten teki tuolloinkin. Vantaa Energia on kyseessä tässäkin tapauksessa. Sieltä tulee 2kk välein lasku ja tuttuni kesäkuun lasku oli Kelalta jäänyt maksamatta, vaikka se oli sinne ajoissa laitettu (Kelan omien sivujen liitetiedostosta tarkisti, että varmasti oli laskun toimittanut).

Myöhemmät laskut, elo- ja lokakuun laskut Kela oli maksanut, mutta koska tuo kesäkuu oli jäänyt maksamatta ja muistutusmaksuja ei tullut syystä mitä ei tiedetä (Posti hukannut, mennyt väärään osoitteeseen...?), niin eräänä päivänä sähköt eivät toimineet. Mitään sähkönkatkaisukirjettä ei etukäteen tullut, vaan tuttuni sai asian selville vasta soittaessaan Vantaan Energialle.

Noh, Kelaan yhteys, eivät myöntäneet virhettään ja tuttuni maksettavaksi jäi aiempi lasku, korot, huomautus- ja avausmaksut. Yhteensä muutamia satasia, joihin minä lainasin rahaa ja annoin hänen olla luonani kunnes sähköt palaavat. Kesti muutaman päivän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka mesoatte täällä vapaamatkustajista ja että jättäisivät viinat ja tupakit ostamatta että ois varaa maksaa sähkölaskut. Olen opiskellut amk-tutkinnon, saanut lapset, käynyt töissä lähes 30 vuotta. Elämäni aikana kuitenkin lasteni isä kuoli, joten jäin totaaliyksinhuoltajaksi. Sitten muutaman vuoden päästä sairastuin vakavasti, jouduin pitkälle sairauslomalle ja sitä myöten minut irtisanottiin. Lisäksi takaamani laina kaatui niskaani. Niinpä nyt olen työkyvytön, ulosottomies vie pienistä tuloistani osan ja yritän sinnitellä senttiä venyttämällä päivästä toiseen. En polta tupakkaa enkä käytä päihteitä. Ja silti, rahat eivät vain meinaa riittää lasten menoihin, ruokaan, asumiskuluihin jne. Siksi saan kuukausittain toimeentulotukea jonkin verran. Ymmärrättekö te, että tämä ei ole millään tavalla mielekästä ihmisen elämää? Luuletteko tosiaan, että mieluummin venytän senttiä kuin että menisin töihin ja pääsisin talousmurheista? Olen ihankin varmasti maksanut kymmenien vuosien työurani aikana veroina sen verran, että nyt kun elämä meni näin, saan apua siihen että lapsillani ylipäätään on koti, ruokaa ja vaatteita. 

Vaikuttaa ihan siltä, että te saatte jotain sairasta tyydytystä siitä, että saatte lyödä maassa makaavaa ja vielä sylkeä päälle. Sietäisitte hävetä. 

Vierailija
104/106 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka mesoatte täällä vapaamatkustajista ja että jättäisivät viinat ja tupakit ostamatta että ois varaa maksaa sähkölaskut. Olen opiskellut amk-tutkinnon, saanut lapset, käynyt töissä lähes 30 vuotta. Elämäni aikana kuitenkin lasteni isä kuoli, joten jäin totaaliyksinhuoltajaksi. Sitten muutaman vuoden päästä sairastuin vakavasti, jouduin pitkälle sairauslomalle ja sitä myöten minut irtisanottiin. Lisäksi takaamani laina kaatui niskaani. Niinpä nyt olen työkyvytön, ulosottomies vie pienistä tuloistani osan ja yritän sinnitellä senttiä venyttämällä päivästä toiseen. En polta tupakkaa enkä käytä päihteitä. Ja silti, rahat eivät vain meinaa riittää lasten menoihin, ruokaan, asumiskuluihin jne. Siksi saan kuukausittain toimeentulotukea jonkin verran. Ymmärrättekö te, että tämä ei ole millään tavalla mielekästä ihmisen elämää? Luuletteko tosiaan, että mieluummin venytän senttiä kuin että menisin töihin ja pääsisin talousmurheista? Olen ihankin varmasti maksanut kymmenien vuosien työurani aikana veroina sen verran, että nyt kun elämä meni näin, saan apua siihen että lapsillani ylipäätään on koti, ruokaa ja vaatteita. 

Vaikuttaa ihan siltä, että te saatte jotain sairasta tyydytystä siitä, että saatte lyödä maassa makaavaa ja vielä sylkeä päälle. Sietäisitte hävetä. 

Itse olen lapseton ja lyhennän työmarkkinatuesta lainaa mitä olen joutunut ottamaan selvitäkseni arjesta aiemmin ja tt-tukea en nyt saa luultavasti vain koska olen lapseton mies. Näin myös säännölliset lääkkeet ja muut vastaavat maksan pienestä työmarkkinatuesta. Joskus on kuukauden tulot olleet miinuksella ja rehellisesti sanottuna olen kateelliinen sinun nykyisestä tilanteestasi. Saat sentään ruokaa syödäksesi. 

Vierailija
105/106 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu koko hommaan !

Asiakkaat voi valita!

Miksi sähkölaitos yleensä ottaa asiakkaaksi ihmisiä, jotka eivät itse maksa laskujaan.

Kuten ketjusta huomaa niistä ei ole kuin harmia sähköfirmoille ja ennenkaikkea yhteiskunnalle.

Itse vuokraan 42 asuntoa Pk-seudulla jos joku asunnontarvitsija mainitsee maksuhäiriön, sosiaalituen, kelan tai muun pummaamiseen, keskustelu päättyy.

Olen yh. äidin lapsi ja lähdin maailmalle 14 vuotiaana, ilman mitään.

Nyt itse (Barclays pankkiin) maksetulla eläkkeellä.

Vierailija
106/106 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kieltämättä helmikuussa, sähköttömässä kämpässä ilman lämmitystä ei huvittaisi pitää ikkunaa auki, jotta saisi siitä jotain kassia roikotettua.

No ensinnäkin kyseessä on täytynyt olla omakotitalo, koska ei kerrostaloissa ole koskaan huoneistokohtaista sähkölämmitystä ja toisekseen voit kyllä sulkea sen ikkunan jos laitat ämäpärin roikkumaan esimerkiksi rautalangan varaan. Ei ole pakko tehdä asioista aina mahdottomia.

Sori, mä asun kerrostalossa, jossa on huoneistokohtainen sähkölämmitys. Voisin kuvitella, että jutun perhe asui pääkaupunkiseudulla, koska mainitut sähköyhtiöt olivat Vantaa energia ja Helen. Toimentuloasiakas ja omakotitalo pk-seudulla on aika epätodennäköinen yhdistelmä.