Syntyvyyden laskun tekosyyt
Ylen uutisissa kerrottiin juuri, miten Norjassa ensisynnyttäjien keski-ikä on noussut jo 29,5 vuoteen ja lapsia syntyy historiallisen vähän. Tämä siitäkin huolimatta, että Norja on rikas maa, lapsilisät ovat hyvät, talous kasvaa ja työllisyys on hyvä.
Suomessa naiset perustelevat alhaista syntyvyyttä tulevaisuuden ja talouden epävarmuudella ja ratkaisuksi ehdotetaan tukien parantamista. Minä suvaitsen epäillä, että syyt ovat jossain muussa. Etenkin kun moni vauvakuumeinen on valmis romuttamaan taloutensa kalliissa lapsettomuushoidoissa.
Kyse on siis enemmän jostain muusta kuin rahasta. Sopivan kumppanin puutteesta tai jostain muusta syystä. Mielipiteitä?
Kommentit (348)
121212 kirjoitti:
Ongelma:
Nuoret naiset eivät halua vakiintua ennen kuin alkavat haluta lapsia.
Tästä seuraa toinen ongelma:
Miehet eivät halua siirtyä välittömästi seurustelusta lapsiperhearkeen, tai kenties havaitessaan vihdoinkin olevansa kiinnostavia (lapsikuumeisten) naisten silmissä, haluavatkin katsella tilannetta vielä.
Naiset eivät enää suostu antamaan nuorusvuosiaan tavismiehelle, koska tarjolla on rajaton Tinder-kysyntä, seikkailuja ja kokemuksia huippumiesten kanssa. Tavismiehet taas eivät enää suostu rooliin jossa odotellaan kärsivällisesti kolmekymppisiksi ja sitten ollaan kiitollisia kun saatiin lopulta nainen.
On se jännä miten jotkut tavikset onnistuu pariutumaan. Miksei voida poistua Suomen rajojen ulkopuolelle? Minäkin löysin naisen Liettuasta enkä mielestäni ole mitenkään erityinen.
Vierailija kirjoitti:
121212 kirjoitti:
Ongelma:
Miehet eivät halua siirtyä välittömästi seurustelusta lapsiperhearkeen, tai kenties havaitessaan vihdoinkin olevansa kiinnostavia (lapsikuumeisten) naisten silmissä, haluavatkin katsella tilannetta vielä.
Naiset eivät enää suostu antamaan nuorusvuosiaan tavismiehelle, koska tarjolla on rajaton Tinder-kysyntä, seikkailuja ja kokemuksia huippumiesten kanssa. Tavismiehet taas eivät enää suostu rooliin jossa odotellaan kärsivällisesti kolmekymppisiksi ja sitten ollaan kiitollisia kun saatiin lopulta nainen.
On se jännä miten jotkut tavikset onnistuu pariutumaan. Miksei voida poistua Suomen rajojen ulkopuolelle? Minäkin löysin naisen Liettuasta enkä mielestäni ole mitenkään erityinen.
Minä olen elämäni aikan onnistunut iskemään yhden israelilaisen, pari brittiä ja yhden japanilaisen. Voin sanoa, että jos ei onnistu pokaamaan suomalaista, ei se onnistu ulkomaillakaan. On se sen verran vaikeaa.
Syntyvyys laskee siksi koska naiselle ei enää kelpaa normaali mies.
Pitää olla teemu selänne tai vähintään mikko leppilampi.
Tämä on totuus, ja jokainen sen sisimmässään tietää.
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla teemu selänne tai vähintään mikko leppilampi.Tämä on totuus, ja jokainen sen sisimmässään tietää.
Kenen lasten kanssa ne taviksen näköiset miehet Prismassa pyörivät? Onko ne kaikki Teemun tai Mikon lapsia, joita aisurit hoitavat?
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla teemu selänne tai vähintään mikko leppilampi.Tämä on totuus, ja jokainen sen sisimmässään tietää.
Saman olen huomannut...sinkkuna mennään vielä 35-vuotiaanakin.
T: asiansa hoitava, pitkä ja komea mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saman olen huomannut...sinkkuna mennään vielä 35-vuotiaanakin.
T: asiansa hoitava, pitkä ja komea mies
Koko Eurooppa ja Aasia on avoinna. Your choice
Kokemusta on. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
121212 kirjoitti:
Ongelma:
Minä olen elämäni aikan onnistunut iskemään yhden israelilaisen, pari brittiä ja yhden japanilaisen. Voin sanoa, että jos ei onnistu pokaamaan suomalaista, ei se onnistu ulkomaillakaan. On se sen verran vaikeaa.
Viimeistään Vietnamissa onnistuu. Thaimaa alkaa olemaan varakkaiden kiinalaisten takia poissa laskuista.
Tinder on yksi ilmiön kiihdyttimistä.
Intia on siitä kiinostava, että kun Hollywood yhtiöt fuusioituivat Bollywood yhtiöiden kanssa vuosituhannen taitteessa, jälkimmäisen tuotokset muuttuivat sisällöltään. Perinteinen romantiikka ja perheidylli sai väistää, ja tilalle tuli länsimaista kevytkenkäisyyttä ja hedonismia. Bollywoodia katsotaan paljon Arabian maissa, ja Kiinassakin.