Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi itku mikä lääkärissä käynti :' ' (

Vierailija
18.06.2006 |

Lapseni on ollut torstaista asti kovassa kuumeessa (39.6-39,8 kokoajan paitsi lääkkeillä laskee vähän päälle 38' )torstaina käytiin lääkärillä, kun itki korviaan kuumeen lisäksi. Ei ollut korvissa mitään eikä tulehduskokeissa. Silloinen lääkäri sai maaniteltua lapsen aukaisemaan suunsa, että sai katsottua kurkkuun. Nyt käytttin tk:ssa ja siellä oli sellainen nuori poika lääkärinä. Kaikki meni muuten ok, mutta kun lapsi(3v) ei suostunut aukaisemaan suutaan, puri vaan tikkua. Parin maanittelu kerran jälkeen lääkäri alkoi " tiuskia" lapselle, että " mikä siellä suussa on kun sinne ei saa katsoa" . Lensi pariinkin otteeseen tikku roskiin, että " ei tästä mitään tule, kun ei aukaise suutaan" . Sitten kävi hakemassa hoitajan joka pitää kiinni, että katsotaan korvat( no ei siinä mitään kiinni pitäjää tarvinnut, antoi ihan suosiolla katsoa ne) hoitajakin yritti suostutella aukaisemaan suun , mutta ei. Sitten yritettiin " väkisellä" eli hoitaja piti kiinni ja minä yritin sormia saada hampaiden väliin, että saisi suun auki, ei toiminut lapsi vaan puri minun sormiini. Siihen loppui lääkärin touhut. kuulema menee liian kauan! (ajat olivat ensinnäkin 50min myöhässä) Ja mitään ei sitten voi kuin vaan seurata kuumetta, että hän ei yritä, kun ei kerran mitään tule. Syyllistävä sormi osoitti minun suuntaan, kun en saa lastani aukaisemaan suutaan. Sanoi useaan otteeeseen, että turha tulla jos ei suu aukea. Sanoin hänelle ettei se ole tämän ikäisen kanssa helpoimmasta päästä. Lääkäri totesi, että tämä oli nyt kuitenkin luovutusvoitto lapselle(miten niin? minähän yritin väkiselläkin ja maanittelemalla ja tein varmasti kaikkeni!) ja totesi vielä, että jatkossa tiedoksi, että suu pitää saada auki vaikka väkisellä! Tämä äiti lähti sitten itkien kuumeisen pojan kanssa sairaalasta, yhä tietämättä mikä pojan kuumeen pitää korkealla. Minä tyhmä kun luulin, että lääkäreillä olisi keinot miten sinne kurkkuun saa katsottua =(

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsille jaettavat pehmosiilit, nalle-puhit ja muut ovat ihan lahjoituksia, eivät veronmaksajien rahoilla ostettuja leluja.

Vierailija
42/81 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä kuin lopettaa homman siihen. Muut tuli tarkistettua paitsi kurkku.

Taidat vaan itse kokea ihan syyttä suotta lääkärin osoitelleen syyttävällä sormella sinua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vientiin? Ja kyllä normaalisti lapseni uskoo ja kuuntelee, mutta on KIPEÄ!ja meidän käynti kesti yhteensä 3min! eli ei siinä ajassa kauaa suta yrittänyt lääkäri saada auki, kyllä se olin minä, joka yritti puhua ja aukoa sitä suuta.

Vierailija
44/81 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niitähän tulee olemaan lääkärin - uransa aikana paljon ja aikuisia!

Ei kannata lääkärilläkään asenne olla mikä sattuu mutta elämä ja työ opettaa - Itse annan palautetta aina jos joku on asiaton - Se on vaan aikuistenkin opittava ne käytöstavat!

Vierailija
45/81 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

51 HANKI ELÄMÄ LUUSERI

Vierailija
46/81 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että 3-vuotias on vielä HYVIN pieni potilas, lääkärin tulisi hoitaa hommat hermostumatta. Ja lapsen lääkäripelko ei todellakaan johdu vanhemmista, meillä esikoinen, tyttö, on pienestä asti ollut ihan toivoton tapaus lääkärillä ollessaan suurinpiirtein odotushuoneessa vääntää itkua, kun taas nuorempi veljensä on aina reipas. Tämä pätee niin korvien katsomista kuin hammaslääkäriä etc. Sympatiat ap:lle!

Vierailija
47/81 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko te tosiaan noin idiootteja et sullotte 3 vuotiaat samaan pussiin. Ja jos ei avaa suutaan ni on äidin vika. Mitä imbesillejä. Häpeeks kävis jos tuntisin ja tollasia laukoisitte mun läsnäollessa. Lapsi tasan päättää mitä tekee. Varmaan itsekin väsynyt sairauteensa ja pelkää tai on uhma päällä eikä avaa.

Ei kuule siinä äidillä ole osaa eikä arpaa. Kyl minä olisin sen suun aukaissut, vaikka pahalta olisi tuntunut, koska haluaisin lapsen edun vuoksi sen tehdä. Mut älkää ny äitiä syyllistäkö. Tiedätte varmasti joilla kokemusta että aina ei edes väkisin pystytä lapsen kanssa toimiin.

Ja lääkärillä ei ole oikeutta olla tuollainen. Hän on töissä josta maksetaan palkkaa. Paska kokematon ammattitaidoton lääkäripentu! Et menkää vaan kesällä lääkäriin=) =)

Kyl kaikkien tulis tietää millaisia lapset on. Niinkö että hissukat ja nöyrät lapset ovat parhaiten kasvatettuja?? Miettikääs nyt ooooiiikeeeiin kunnolla onko se todella niin? Vai päinvastoin.... Niin asiat eivät ole mustavalkoisia puoleen eikä toiseen.

Vierailija
48/81 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kantelu tuollaisesta surkeasta lääkäristä, joka ei tee työtään oikein. Eli kieltäytyy työn tekemisestä. Aivan ammattitaidoton.

Vierailija
49/81 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut lääkärille että toimit asiattomasti ja tonkin tilanteen oisit voinut hoitaa eri tavalla,eipä ole sen jälkeen tarvinnut sanoa mitään vaan homma on toiminut asiallisesti.

Vierailija
50/81 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä ilmoitus asiattomasta viestistä:

Viesti ID: 7596407

Kirjoittaja: Vierailija

Otsikko: Voi itku mikä lääkärissä käynti :' ' (

Vierailija
51/81 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Viesti ID: 7596407

Otsikko: Voi itku mikä lääkärissä käynti :' ' (

Vierailija
52/81 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti ID: 7598685

Otsikko: no onpa asiaton. Mikä idiootti!!!!

Vierailija
53/81 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsille on jouduttu pienenä tekemään todella ikäviäkin juttuja lääkärissä, ja aina ovat totelleet, vaikka joskus ovat kirkuneet kauhusta etukäteen ja toimenpiteen aikanakin. Ideana hommassa on se, miten aikuinen (vanhempi) asian ottaa, eikä lääkärin tehtävä ole kuin tutkia. En ikinä laittaisi lääkärin syyksi sitä, että lapseni ei halua toimia yhteistyössä. Jos vanhemmalla on reipas asenne, hän selittää lapselle miksi tehdään mitäkin (nyt pitää ommella haava umpeen, sulle laitetaan puudutus, joka pistää hetken, sitten et tunne enää mitään. Lääkäri auttaa ja korjaa sun haavan, makaa ihan hiljaa siinä, reipas poika), ja antaa ymmärtää, ettei vaihtoehtoja ole. Ja samalla on rauhallinen ja jopa iloisen oloinen, mutta totella täytyy, koska se on omaksi parhaaksi. Puheella ja eleillä voi vaikuttaa kaiken ikäisten lasten reaktioihin, mutta jos itse on paniikissa eikä ole itsevarma, lapsi tajuaa sen kyllä. Lääkäri tekee työtään, ja pitää toimia sen mukaan, piste. Lääkärin ei tarvitse saada lasta tekemään mitään, se on vanhemman homma. Minäkin olisin vastaavassa tilanteessa antanut palautetta, jos olisin ollut lääkärinä.

Vierailija
54/81 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin joudun antamaan työssäni palautetta lasten vanhemmille mutta mitenkä sen annan mietippä sitä.

Vierailija
55/81 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmevuotias on jo sen ikäinen, että tajuaa, jos lääkäri raivoaa tai on hermona, ei ole kiva olla sellaisen lääkärin armoilla oli sitten kolme tai kolmekymmentä.

Vierailija
56/81 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulla sellainen olo, ettei ainakaan vihaisen, tiuskivan lääkärin halua tekevän itselleen mitään. Ei lapsi ehkä tajua, ettei lääkäri tee pahaa, ja jos lääkäri on vihainen, lapsi voi mennä ihan lukkoon.

On joskus itsellänikin ollut sellainen tilanne, etten ole esim. osannut heti rentoutua tutkimuksen vaatimalla tavalla eikä ole sujunut kuin tanssi. Tulee tosi ikävä olo, jos lääkäri siitä suuttuu, kyllä pitäisi olla sen verran empaattinen, että sitten vaan selittää rauhassa uudestaan mitä tekee ja miksi (aikuiselle tietysti riittää vähempikin) ja aloittaa alusta. Jos homma edelleenkään ei etene, sitten jää kurkkuun katsomatta jos keinoja ei ole, mutta eikö ole kuitenkin parempi, ettei lapselle tämän lisäksi jää lääkärikammoa?

Vierailija
57/81 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäriin, jos ei vanhempi edes lastaan saa yhteistyökykyiseksi tutkimuksen ajaksi. Enemmän se lapsi lääkäreitä alkaa pelkäämään, jos lääkäri väkisin yrittää jotain tehdä. Vanhemman se hankalan lapsen suostuttelu on hoidettava.

Epäilen koko ap:n kertomusta. Liioittelee jotain mitätöntä asiaa.

Vierailija:

Kolmevuotias on jo sen ikäinen, että tajuaa, jos lääkäri raivoaa tai on hermona, ei ole kiva olla sellaisen lääkärin armoilla oli sitten kolme tai kolmekymmentä.

Vierailija
58/81 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se on tosi paljon kiinni lapsen luonteesta. Jotkut ovat arempia ja pelkäävät ihan kaikkea, ei voi mitään. Meillä on toinen lapsi ihan toisenluontoinen kuin toinen, vaikka tasan samat vanhemmat ja sama kasvatus. Näin se vaan on.

Vierailija
59/81 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä on tässä useampia

Vierailija
60/81 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskohan jollakin aika vähän kasvattaa itsetuntoaan.